Jūrmalā, Rīgas ielā, pirms mobilā fotoradara, kas, pēc vietējo teiktā, tur atrodas jau vairākas nedēļas, vietējie iedzīvotāji pie koka piestiprinājuši zīmi, kas brīdina, ka drīzumā ceļu satiksmes dalībnieku ātrums varētu tikt pārbaudīts ar fotoradara palīdzību.
Pēc jūrmalnieku teiktā, Rīgas ielas posmā starp Kr. Barona un Miera ielu novietotā ātruma mērīšanas ierīce atrodas jau vairākas nedēļas, tomēr minētajā Rīgas ielas posmā «nav ne gājēju, ne gājēju pāreju, ne kādu citu apdraudējumu un arī ceļu satiksmes negadījumus šajā ielas posmā neviens nespēja atcerēties». Kā norāda Valsts Policijas (VP) pārstāve Lita Juberte, VP lēmumu par fotoradaru izvietošanas vietu, laiku un ilgumu pieņem, ievērojot iepriekš noteiktus kritērijus, iepriekš veicot ceļu satiksmes drošības analīzi. Fotoradaru izvietošanas būtiskākie kritēriji ir ceļa posmi un vietas, kur notika vai var notikt ceļu stiksmes negadījums ar bojāgājušiem un ievainotajiem, ceļa posmi, kuros ir liels negadījumu skaits bez cietušajiem, ceļa posmi, kuros regulāri tiek pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi, īpaši tie, kas saistīti ar atļautā braukšanas ātruma neievērošanu, jo tā neievērošana ir galvenais iemesls smagiem ceļu satiksmes negadījumiem, skaidorja L. Juberte. Tāpat viņa norādīja, ka svarīgi kritēriji, pēc kuriem tiek izvēlēta fotoradara atrašanās vieta, ir satiksmes drošības draudi, piemēram, skolas, bērnudārzi, gājēju pārejas, vietas, kur pulcējas cilvēki un vietas, kur, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, tiek šķērsota brauktuve. Izvēloties fotoradara atrašanās vietu, tiek ņemta vērā arī satiksmes plūsmas intensitāte, ceļa infrastruktūra, kā arī pamatoti iedzīvotāju iesniegumi un lūgumi. Mobilo fotoradaru atrašanās vietas var tikt mainītas katru dienu, bet nav obligāti, ka radara atrašanās vieta mainīsies ikdienas, skaidroja L. Juberte.
«Kas attiecas uz ceļu satiksmes negadījumu skaitu, jāteic, ka nav korekti veikt pieņēmumus un secinājumus, izmantojot statistiku par vienu laika posmu un konkrētu vietu, jo, analizējot informāciju, tiek izvērtēts viss kopums, t.i., ielas posms kopumā,» Db.lv norādīja L. Juberte.
Saskaņā ar VP datiem visā Rīgas ielā Jūrmalā pērn notika 11 ceļu satiksmes negadījumi, 2010. gadā – 20 ceļu satiksmes negadījumi, bet 2009. gadā – 21 ceļu satiksmes negadījums.
Savukārt par iedzīvotāju patvaļīgi uzliktām zīmēm atbildīgs ceļa īpašnieks - Latvijas Valsts ceļi (LVC) vai pašvaldība, norādīja L. Juberte. LVC pārstāve Ieva Niedra Db.lv norādīja, ka līdz šim nav dzirdēts par gadījumiem, kad cilvēki patvaļīgi uzstāda brīdinājuma zīmes.
Šā gada aprīļa beigās kāds iedzīvotājs Cēsīs izgatavoja un novietoja ceļa malā fotoradara butaforiju, kas, pēc aculiecinieku teiktā, rezultatīvi pildīja preventīvu funkciju – visi garāmbraucošie transportlīdzekļu vadītāji pievērsa skatienu spidometram. Lai nemaldinātu satiksmes dalībniekus, policija fotoradara butaforiju noņēmusi un nogādājusi policijas iecirknī. Aicinājums atsaukties fotoradara butaforijas īpašnieku, tika ievietota informācija vietējos plašsaziņas līdzekļos, idejas autors vēlējies palikt anonīms un par viņa atrašanās vietu ziņu nav, iepriekš vēstīja Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes pārstāve Dace Jukāma.
Tāpat vēstīts, ka par fotoradara atrašanos Ogres-Rīgas šosejas malā vairākas stundas atr uzrakstu rokās brīdinājis vietējais iedzīvotājs Zigis. Ikšķilietis Zigis sākumā izveidojis stacionāru zīmi, kura vairākkārt nolauzta, tāpēc tagad darbs jāveic paša rokām, vēstīja Ogres televīzijas Ziņu dienests.