Situācijas analīze liecina, ka pauze stacionāro fotoradaru darbībā var ieilgt līdz pat 2015. gadam un ilgāk. Taču šogad 10 mēnešos uz Latvijas ceļiem fiksēti vairāk nekā 77 tūkstoši ātruma pārkāpumu, tas ir par 24 298 jeb 45% vairāk nekā 2012. gada 10 mēnešos, kad darbojās fotoradari, vēsta laikraksts Diena.
Novembra beigās Saeimā ir paredzēta grozījumu pieņemšana Ceļu satiksmes likumā trešajā lasījumā, kam vajadzētu pavērt durvis atkārtotai fotoradaru ieviešanai Latvijā. Fotoradaru ieviešana savulaik jau bija sākusies, un no 2011.gada novembra līdz 2012.gada decembrim uz Latvijas ceļiem darbojās privātā komersanta V - Traffic (iepriekš Vitronic Baltica un partneri) fotoradari - gan stacionārie, gan pārvietojamie. Atbildīgo Satiksmes un Iekšlietu ministriju skopās atbildes, kā arī fakts, ka budžetā nauda fotoradaru iepirkumiem nav paredzēta, vedina domāt, ka pauze fotoradaru darbībā ievilksies un to parādīšanās uz Latvijas ceļiem nākamgad, visticamāk, nenotiks, lēš laikraksts.
Tas raksta, ka 2012.gadā bija izdevies samazināt vidējo braukšanas ātrumu uz valsts galvenajiem autoceļiem, un 56% no visiem vadītājiem ievēroja atļauto ātrumu (salīdzinot ar 47% 2011.gadā), savukārt 2013.gada pirmā pusgada dati liecina, ka atļauto braukšanas ātrumu ievēro vairs tikai 52%. Tā, piemēram, uz autoceļa A8 (Rīga-Jelgava-Meitene), uz kura bija izvietots fotoradars, vidējais braukšanas ātrums 2012.gada pirmajā pusgadā bija 92,8 kilometri stundā, bet 2013.gada pirmajā pusgadā vidējais ātrums ir palielinājies līdz 96,6 kilometriem stundā. «Šis ir tas fakts, kas mūs satrauc, jo vidējā ātruma palielināšanās, protams, nozīmē, ka palielinās negadījumu skaits,» sacījusi Galvenās kārtības policijas pārvaldes Prevencijas pārvaldes Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre.
Satiksmes ministrijas mīklainā atbilde gan liecinot, ka radaru ieviešana tik drīz nenotiks, jo «stacionāro fotoradaru ieviešana ir atkarīga no vairākiem aspektiem, t.sk. jautājuma turpmākas virzības Ministru kabinetā un Saeimā». Savukārt valdības iepriekš lemtais paredzot «jautājumu par finansējuma novirzīšanu fotoradaru iegādei un darbības uzsākšanai izskatīt tikai pēc attiecīgu grozījumu veikšanas Ceļu satiksmes likumā, kā arī kopā ar Satiksmes ministrijas kopīgi ar Iekšlietu ministriju sagatavoto ziņojumu par fotoradaru tehnoloģisko risinājumu - lāzera metodes vai doplera metodes salīdzinošu izvērtējumu».