No 20 vietām, kurās plānots izvietot stacionāros fotoradarus un kuras jau iezīmētas Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapas interaktīvajā kartē, šobrīd reāli darbojas pieci radari. Valsts policija (VP) pirmo rezultātu apkopojumu sola ap marta vidu, kad būs apritējis mēnesis kopš pirmo divu radaru uzstādīšanas. Taču visas zīmes rāda, ka jaunais mēģinājums ieviest fotoradarus varētu būt veiksmīgāks nekā iepriekšējais, kas beidzās, 2012. gadā laužot līgumu ar firmu V-Traffic (pirms tam Vitronic Baltica un partneri), ceturtdien raksta laikraksts Diena.
Kā Diena jau ziņoja, pirmie divi fotoradari sāka darboties 12. februārī, bet vēl trīs – apmēram nedēļu vēlāk. VP Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Sigita Pildava Dienai stāsta, ka pirmos datus varētu apkopot nākamnedēļ. Taču pirms šo datu publiskošanas CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Bērziņa kā labo piemēru jau min fotoradaru, kas atrodas uz autoceļa A8 pie pagrieziena uz Ozolniekiem – ja 2014. gada monitoringa rezultāti rādījuši, ka ātrumu šai vietā par 10 km/h un vairāk pārsnieguši ap 65% autovadītāju, tad pēc radara uzstādīšanas pārkāpēju esot tikai 5–7%. «Process ir sācies lēnām un stabili,» par radaru uzstādīšanu saka I. Bērziņa.
Kā jau ziņots, 16 radarus uzstāda SIA Reck sadarbībā ar mērierīču izgatavotāju, Nīderlandes uzņēmumu Gatso, un līguma summa ir 896 786 eiro. Savukārt vēl četri plānotie radari ar lāzera skeneri joprojām nav iepirkti, jo piedāvājumi neatbilda CSDD noteiktajām tehniskajām prasībām.
CSDD mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka pirmo 20 radaru atrašanās vietas galvenokārt ir Pierīgā un Rīgā. Piecās no tām atļautais braukšanas ātrums ir 50 km/h, astoņās – 70 km/h, bet septiņās – 90 km/h. Vienpa-dsmit no divdesmit vietām plānots ar fotoradaru fiksēt abos virzienos braucošos transportlīdzekļus.
Plašāk lasiet rakstā Fotoradarus uzstāda pamazām, bet gudrāk ceturtdienas, 12.marta laikrakstā Diena (6.lpp)!