Auto

Jaunā Statoil degvielas uzpildes stacijā iegulda 900 tūkstošus eiro

Lelde Petrāne,21.11.2016

Jaunākais izdevums

Statoil atvēris jaunu degvielas uzpildes staciju (DUS) Krāslavā, Rīgas ielā. Šī ir 14. degvielas uzpildes stacija, kas Latvijas Statoil tīklā darbojas uz franšīzes pamata.

Kopumā jaunajā degvielas uzpildes stacijā ieguldīti vairāk nekā 900 tūkstoši eiro, ko veido partnera SIA Vega P ieguldījums, kā arī SIA Circle K Latvia līdzfinansējums.

DUS Krāslava teritorijā atrodas veikals un stāvlaukums vieglajām un kravas automašīnām, kā arī labiekārtota atpūtas vieta.

Kā ziņots, SIA Statoil Fuel & Retail Latvia šā gada sākumā mainīja juridisko nosaukumu uz SIA Circle K Latvia. Tas bija pirmais solis zīmola maiņas procesā, kas turpināsies līdz 2018. gadam. Vizuālās identitātes maiņa Latvijas degvielas uzpildes stacijās tiks uzsākta 2017. gada rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Franšīzes bizness – iespēja ikvienam

Normunds Kirejevs, Reitan Convenience Latvia “Narvesen” mazumtirdzniecības direktors,27.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējdarbība ir vilinoša iespēja – kāpēc gan pašam nekļūt par sava laika, resursu un ideju saimnieku? Tiesa, tā ir arī liela atbildība un nereti – milzīgas investīcijas, lai vispār kaut ko uzsāktu, īpaši tādās jomās kā veikala vai kafejnīcas atvēršana.

Daudz vienkāršāks ceļš par privāta zīmola veidošanu ir franšīzes iegāde, kas pasaulē kļūst par aizvien populārāku veidu, kā uzsākt savu biznesu. Franšīzes var būt dažādas, tomēr visām ir kas kopīgs – tas ir bizness, kas balstīts attiecībās – ar franšīzes devēju, savu komandu, klientiem un vietējo kopienu.

Juridiski franšīze ir līgums starp zīmola īpašnieku jeb franšīzes devēju un vietējo uzņēmēju jeb franšīzes ņēmēju, kas piešķir franšīzes ņēmējam tirdzniecības tiesības noteiktā vietā, izmantojot franšīzes devēja zīmolu un koncepciju. Veidojot biznesu ar franšīzi, nevis veidojot jaunu zīmolu, gan franšīzes ņēmējam, gan franšīzes devējam ir virkne ieguvumu: franšīzes ņēmējam nav jādomā par biznesa uzsākšanu, koncepta izstrādi un klientu piesaisti, viņš saņem gatavu biznesu ar pazīstamu reputāciju, savukārt franšīzes devējs iegūst plašāku zīmola atpazīstamību, efektīvāku organizācijas struktūru un lielāku apgrozījumu. Privātais bizness ir pašam jāveido no nulles, bet franšīze ir gatavs, pārbaudīts, noslīpēts biznesa koncepcijas modelis, ko var iegādāties, ieguldot salīdzinoši nedaudz, un uzreiz sākt pelnīt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Circle K Igaunijā saņem atļauju pārņemt 23 zīmola Premium 7 DUS

LETA,26.08.2016

Pēc darījuma pabeigšanas Premium 7 DUS tiks pielāgotas Statoil zīmola krāsām, bet nākamā gada pavasarī - Circle K zīmola krāsām.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Konkurences padome atļāvusi kompānijai Circle K Eesti, kas ir degvielas uzpildes staciju (DUS) Statoil operators, pārņemt 23 zīmola Premium 7 DUS, tostarp pašapkalpošanās DUS.

Darījumu plānots pabeigt šoruden.

«Mēs ilgi esam meklējuši iespējas paplašināt savu staciju tīklu Igaunijas tirgū, un tagad esam saņēmuši atļauju atvērt vēl 11 personāla un 12 automatizētās DUS visā Igaunijā. Tas ir lielākās uzņēmējdarbības investīcijas mūsu kompānijas vēsturē,» paziņoja Circle K Eesti ģenerāldirektore Kaja Realo.

No kompānijas Sevenoil Est uzņēmums pārņems 11 pilna servisa DUS un veikalus, kā arī 12 automatizētās DUS. Pēc darījuma pabeigšanas Statoil Igaunijā būs 77 DUS.

Pēc darījuma pabeigšanas Premium 7 DUS tiks pielāgotas Statoil zīmola krāsām, bet nākamā gada pavasarī - Circle K zīmola krāsām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Oficiāli atklāta pirmā Circle K degvielas uzpildes stacija Latvijā

Zane Atlāce-Bistere,10.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 10.maijā Rīgā, Ulmaņa gatvē 110, oficiāli atklāta Latvijā pirmā Circle K degvielas uzpildes stacija (DUS), kas pilnībā ieguvusi jaunā zīmola izskatu.

Līdz pat rudenim atklāšanas pasākumi notiks arī citās pašlaik vēl Statoil zīmola DUS visā Latvijā.

«Ulmaņa gatvē pirms vairāk nekā 20 gadiem tika atvērts pirmais Statoil, tāpēc zīmīgi, ka Circle K atklāšanai ir izvēlēta tieši šī stacija. Lai arī pārmaiņas ir acīmredzamas, ikviens klātesošais arī turpmāk varēs sajust, ka uzņēmuma svarīgākās vērtības – darbinieki un mūsu augstais klientu apkalpošanas standarts – paliks nemainīgas. Mēs kļūstam par globāla zīmola sastāvdaļu un apsolām, ka darīsim visu, lai Circle K kļūtu par īpaši iemīļotu un cienītu zīmolu Latvijā,» saka Gunta Jēkabsone, Circle K Latvia izpilddirektore.

Zīmola maiņa visās Latvijas Statoil degvielas uzpildes stacijās paredzēta līdz pat rudenim. Katru nedēļu vairākās Latvijas pilsētās tiks rīkoti jauno Circle K staciju atklāšanas svētki ar īpašu programmu un aktivitātēm, ko būs sagatavojuši katras stacijas darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO: Circle K klienti interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu

Dienas Bizness,01.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas uzpildes staciju (DUS) Circle K darbiniekiem saistībā ar pāreju no Statoil zīmola uz Circle K visbiežāk klienti vaicā, kāpēc tiek veikta zīmola maiņa, un interesējas, kā pareizi izrunāt jauno nosaukumu, portālam db.lv atklāja Circle K Latvia Mazumtirdzniecības vadītājs Viesturs Astičs.

«Visbiežāk cilvēki vēlas uzzināt, kāpēc veicam zīmola maiņu. Mūsu darbinieki stāsta, ka mūsu īpašnieks – Kanādas uzņēmums Alimentation Couche Tard Inc. - pirms pieciem gadiem, iegādājoties Statoil Fuel & Retail uzņēmumu, Statoil zīmola lietošanas licenci ieguva tikai uz noteiktu laiku, jo ar Statoil zīmolu turpina darboties Norvēģijas naftas ieguves uzņēmums,» stāsta V. Astičs.

Viņš atzīmē, ka līdz šim kanādiešu grupas uzņēmums visā pasaulē strādāja ar pieciem lieliem zīmoliem un pienācis laiks izšķirties – turpināt darbu ar vairākiem vai ieviest vienu. Lai klienti visā pasaulē atpazītu uzņēmuma apkalpošanas standartus un piedāvājumus, nolemts saglabāt zīmolu, kuram ir vislielākais tirdzniecības vietu skaits, tāpēc turpmāk tiks lietots viens globāls zīmols – Circle K, kuram būs vairāk nekā 15 tūkstoši tirdzniecības vietu visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maija beigās Statoil atvēris jaunu degvielas uzpildes staciju (DUS) Krimuldā, kas atrodas autoceļa Inčukalns – Valmiera malā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Latvijas Statoil tīklā kopumā ir 78 DUS, viens veikals Vecrīgā, savukārt šī būs jau 13 degvielas uzpildes stacija, kas darbosies uz franšīzes pamata. Jaunā DUS projektu realizējis uzņēmums D A3, kas šiem mērķiem piesaistījis bankas Citadele finansējumu 1,2 miljonu eiro apmērā.

DUS Krimulda teritorija, veikals un servisa zonas projektētas plašas un ērtas, ar stāvvietu zonu pie veikala ieejas un no ēkas atdalītu nojumi.

DUS piedāvā pilnu pakalpojumu spektru gan smago auto šoferiem, biznesa klientiem, gan ģimenēm ar bērniem un tūristiem. Krimuldā ir iespēja uzpildīt miles un milesPLUS degvielas, autogāzi, smago automašīnu šoferiem pieejams AdBlue šķīdums, savukārt zemniekiem - Agro dīzeļdegviela. Klienti, kuri ir steidzīgāki, samaksāt par degvielu var pie sūkņa, izmantojot ātrā maksājuma termināli. Arī logu šķidrumu autobraucēji varēs uzpildīt uzreiz pie degvielas sūkņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs SIA Circle K Latvia (iepriekš Statoil Fuel & Retail Latvia) pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2016.gada 1.maija līdz 2017.gada 30.aprīlim, strādāja ar 368,163 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,8% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa saruka par 2,6% - līdz 21,009 miljoniem eiro, liecina Firmas.lv dati.

Uzņēmuma finanšu pārskata vadības ziņojumā apgrozījuma pieaugums skaidrots ar mazumtirdzniecībā realizētās degvielas apmēra kāpumu.

Kompānijas apgrozījumā lielāko īpatsvaru (77,9%) veidoja naftas produktu, gāzes un preču mazumtirdzniecība 286,723 miljonu eiro apmērā, kas ir par 3,2% vairāk nekā iepriekšējā finanšu gadā. Seko naftas produktu vairumtirdzniecība (21,4%) 78,725 miljonu eiro apmērā, kas ir kāpums par 1,4%, un pārējie ieņēmumi (0,7%) 2,715 miljonu eiro apmērā, kas ir kritums par 15,6%.

Circle K Latvia 99,9% ieņēmumu pagājušajā finanšu gadā guvis Latvijā.

Pagājušajā finanšu gadā Circle K Latvia atklāja divas jaunas pilna servisa degvielas uzpildes stacijas (DUS), 2016.gada maijā darbu sāka DUS Krimulda Krimuldas novada Cielavās, bet novembrī - DUS Krāslava Rīgas ielā 165a, Krāslavā. Abas stacijas darbojas uz franšīzes līguma pamata.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas enerģētikas kompānija «Statoil» ceturtdien paziņoja, ka vēlas uzņēmumu pārdēvēt par «Equinor», tam cenšoties dažādot savu biznesu.

«Statoil», kas dibināts 1972.gadā, lai iegūtu Norvēģijas piekrastē esošo jēlnaftu, pēdējos gados pievērsies arī atjaunīgās enerģijas resursiem, izveidojot piekrastes vēja ģeneratoru parkus.

«Pasaule mainās, un līdz ar to arī »Statoil«,» norāda uzņēmuma padomes priekšsēdētājs Jons Ēriks Reinhardsens. «Mūsdienu enerģētikas sistēma piedzīvo visu laiku lielākās pārmaiņas, un mēs vēlamies būt šīs attīstības priekšgalā.»

«Statoil» skaidro, ka jaunais nosaukums izveidots, apvienojot «equi», kas ir tādu vārdu kā «equality» (vienlīdzība) un «equilibrium» (līdzsvars) sakne, ar «nor», kas norāda uz kompānijas Norvēģijas izcelsmi.

Uzņēmums vēsta, ka līdz 2030.gadam paredzēts veltīt 15%-20% investīciju jauniem enerģijas risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jakobs Šrams (Jacob Schram), Circle K koncerna prezidents Eiropā, laikrakstam Dienas Bizness stāsta, kā lieliski zīmoli tiek veidoti no iekšienes.

Fragments no intervijas, kas publicēta 28. marta laikrakstā Dienas Bizness:

Statoil bija ļoti augstu vērtēts un populārs zīmols Latvijā un Baltijā. Kas bija galvenie iemesli, kāpēc bija vajadzīga zīmola maiņa?

Jā, tas bija ļoti mīlēts zīmols arī Norvēģijā un Skandināvijā. Taču, kad mūs pārņēma Alimentation Couche-Tard, mums bija ļauts turpināt lietot lāsītes simbolu, bet ne nosaukumu, jo Statoil joprojām ir naftas kompānija, kas ir lielākais uzņēmums Norvēģijā un visā Skandināvijā. Darījums paredzēja, ka mums vajag veikt zīmola maiņu līdz 2020. gadam un jāatrod jauns nosaukums. No lāsītes attīstījām miles degvielas zīmolu, kas labi iedzīvojās un kas pāreju uz jauno zīmolu padarīja mazāk dramatisku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas enerģētikas uzņēmums «Statoil» trešdien oficiāli nomainīja savu nosaukumu pret «Equinor», tam cenšoties dažādot savu biznesu.

Kompānijas nosaukuma maiņa jau tika ierosināta martā, taču otrdien tā tika apstiprināta akcionāru sanāksmē.«Statoil», kas dibināts 1972.gadā, lai iegūtu Norvēģijas piekrastē esošo jēlnaftu, pēdējos gados pievērsies arī atjaunīgās enerģijas resursiem, izveidojot piekrastes vēja ģeneratoru parkus.

«Statoil» skaidro, ka jaunais nosaukums izveidots, apvienojot «equi», kas ir tādu vārdu kā «equality» (vienlīdzība) un «equilibrium» (līdzsvars) sakne, ar «nor», kas norāda uz kompānijas Norvēģijas izcelsmi.

Uzņēmums vēsta, ka līdz 2030.gadam paredzēts veltīt 15%-20% investīciju jauniem enerģētikas risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marta beigās SIA Circle K Latvia uzsāk pārbūves darbus pirmajā degvielas uzpildes stacijā, kas iegūs Circle K izskatu – Rīgā, Tvaika ielā 2a. Savukārt pirmā oficiālā Circle K DUS atvēršana Latvijā plānota šī gada maijā, informē uzņēmumā.

«Pirmās stacijas pārbūves mērķis ir pārbaudīt tehniskos risinājumus, darbu izpildei nepieciešamo laiku, kā arī citas tehniskās nianses, ieviešot jauno zīmolu. Drīzumā līdzšinējā Statoil zīmola nomaiņa sāksies visā Latvijā un turpināsies līdz pat rudenim,» informē Viesturs Astičs, SIA Circle K Latvia Mazumtirdzniecības tīkla direktors.

2012. gadā mazumtirdzniecības uzņēmumu Statoil Fuel & Retail pārņēma viens no pasaules lielākajiem ērtas iepirkšanās un mazumtirdzniecības uzņēmumiem Alimentation Couche-Tard, un līdz ar uzņēmuma iegādāšanos tika iegūtas tiesības izmantot Statoil nosaukumu vien ierobežotu laiku, skaidro uzņēmumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Degvielas tirgotāji: Shell ietekme ir nebūtiska; gaidāma konsolidācija

Lelde Petrāne,20.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Shell zīmola ienākšana Latvijā tirgu nav būtiski ietekmējusi, liecina degvielas tirgotāju sniegtā informācija.

«Visticamāk, arī nākamajā gadā turpināsim būt liecinieki degvielas mazumtirdzniecības tirgus konsolidācijai, kā rezultātā lielākie tirgus spēlētāji turpinās palielināt savu tirgus daļu, savukārt mazākie tirgus dalībnieki to zaudēs. Tāpat nevar izslēgt, ka daļa no mazākajiem Latvijā esošajiem DUS tīkliem daļēji vai pilnībā varētu tikt pārņemti lielāko konkurentu paspārnē, pauž Virši-A izpildirektors Jānis Vība.

Viņš norāda, ka zīmola Shell ienākšana degvielas mazumtirdzniecības tirgū 2016. gadā būtisku ietekmi uz pārējo tirgus dalībnieku tirgus daļām nav atstājusi un arī nākotnē, visticamāk, šādu ietekmi neredzēsim. «Sagaidām, ka potenciālā degvielas tirgotāju konsolidācija var skart ikvienu no mazākajiem degvielas tīkliem, to skaitā arī Shell,» viņš sacīja biznesa portālam db.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Darbu HansaMatrix padomē uzsāk Normunds Igolnieks un Baiba Anda Rubesa

Lelde Petrāne,26.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "HansaMatrix" kārtējā akcionāru sapulcē 2020. gada 22.maijā ievēlēts jauns padomes sastāvs, kurā papildus esošajiem padomes locekļiem Andrim Bērziņam, Ingrīdai Blūmai un Dagnim Dreimanim no jauna ievēlēti Normunds Igolnieks un Baiba Anda Rubesa.

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

"HansaMatrix" padomes sastāvu atstājis Ivars Ķirsons, kurš padomē pārstāvēja "ZGI Capital" pārvaldītā izaugsmes riska kapitāla fonda "ZGI-4" intereses. I. Ķirsons strādāja "HansaMatrix" padomē kopš 2019.gada 29.oktobra.

Arī N. Igolnieks padomē pārstāvēs "ZGI-4" intereses. N.Igolniekam nepieder "HansaMatrix" akcijas.

N. Igolnieks kopš 2011.gada ir valdes priekšsēdētājs un partneris "ZGI Capital". No 2001. gada līdz 2011. gadam N. Igolnieks ir bijis aktīvu pārvaldīšanas kompānijas "SEB Investment Management" valdes priekšsēdētājs, kā arī ieņēmis vairākus citus ar finanšu sektoru saistītus amatus.

B. A. Rubesa darbosies kā neatkarīgā padomes locekle. B.Rubesai nepieder "HansaMatrix" akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz novembrim ir slēgts aptuveni kilometru garš posms uz Ventspils šosejas (A10) aiz tilta pār Lielupi. Slēgtajā posmā tiek veikta ceļa rekonstrukcija, lai uzlabotu ceļa nestspēju, daļēji tiek pārbūvēti arī segas pamati, informē Latvijas Valsts ceļi.

Lai būvnieki varētu veikt posmā paredzētos remontdarbus abās brauktuves joslās vienlaicīgi un pabeigt tos iespējami īsā laikā, satiksme ir novirzīta pa apvedceļu.

No kvalitātes viedokļa pārbūvēt vienas brauktuves ceļa abas joslas vienlaicīgi ir labāk, skaidro uzņēmums. Ja asfalta dilumkārtas ieklāšanu veic divi ieklājēji paralēli, veidojas viendabīgs segums, un nav nepieciešams veidot abu joslu savienojuma šuvi. Tomēr nodrošināt ērtu apbraucamo ceļu, kura nestspēja būtu atbilstoša intensīvajai galvenā autoceļa satiksmei, un kurš nebūtu pārāk garš, ir iespējams retos gadījumos. Tāpēc visbiežāk remontdarbi tiek organizēti uz vienas ceļa joslas, nodrošinot ar luksoforiem vai regulētājiem regulētu reverso satiksmi pa otru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvāra beigās SIA Circle K Latvia (Statoil) tīklā atvērta pirmā pašapkalpošanās automazgātava Latvijā – Liepājā, Esperanto ielā.

Jaunajā automazgātavā investēti aptuveni 280 000 eiro.

Izvērtējot rezultātus, Circle K Latvia lems par jaunu pašapkalpošanās automazgātavu atvēršanu arī citviet Latvijā.

«Šī pašapkalpošanās automazgātava ir Statoil pilotprojekts, pēc kura arī tiks vērtēti rezultāti un pieņemti turpmākie lēmumi. Rēķināmies, ka rezultātus ietekmē dažādi faktori, taču par tendencēm ir vēl pāragri spriest,» biznesa portālam db.lv sacīja pārstāve Anete Cērpe.

Pašapkalpošanās automazgātavā Liepājā tiek piedāvātas 4 iebrauktuves, no kurām viena pielāgota lielākiem transportlīdzekļiem ar augstumu līdz 4,1 metram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotājs Circle K ceturtdien, 7.jūnijā atklāja jaunu ērtas iepirkšanās veikalu modes un izklaides centrā Rīga Plaza.

Šis ir pirmais Circle K tīkla veikals Eiropā, kas savas durvis vēris tirdzniecības centra telpās. Veikala izveidē ieguldīti vairāk nekā 100 tūkstoši eiro un radītas 8 jaunas darba vietas.

«Pasaulē arvien populārāki kļūst convenience store jeb mazā formāta veikali, kur ātru un efektīvu apkalpošanu izvēlas tie, kuriem svarīga ikkatra minūte un garās lielveikalu rindās stāvēt nav laika. Pasaulē, kur kopējais Circle K zīmola veikalu skaits patlaban sasniedz 15 tūkstošus, mazā formāta veikalu vadībā esam uzkrājuši veiksmīgu pieredzi. Eiropā pirmie šāda tipa veikali tika atvērti Baltijas valstīs. Patlaban Daugavas kreisais krasts strauji attīstās, un Pārdaugavā savus birojus ver arvien vairāk uzņēmumu, veidojot dinamiskus biznesa kvartālus. Tāpēc, domājot par steidzīgajiem pārdaugaviešiem, esam lēmuši šeit atvērt Eiropā pirmo Circle K ērtas iepirkšanas veikalu tirdzniecības centrā», saka Circle K Latvia izpilddirektore Gunta Jēkabsone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc 25 gadu karjeras uzņēmumā un 6 gadiem tā vadībā Gunta Jēkabsone atstāj Circle K Latvia izpilddirektores amatu. Lēmums pieņemts, pamatojoties uz vēlmi ļauties jauniem izaicinājumiem profesionālajā dzīvē, informē uzņēmums.

No 1.maija izpilddirektora amatā stāsies Sigitas Raila, kurš šobrīd ir Circle K Ireland finanšu direktors.

G.Jēkabsones karjera Circle K Latvia (tajā laikā Statoil) sākās 1996.gadā degvielas uzpildes stacijas pārdevējas amatā un turpinājās ar strauju izaugsmi, kas 2008.gadā aizveda līdz Finanšu departamenta vadītājas amatam, bet jau 2015.gadā - uzņēmuma izpilddirektores pozīcijai.

Uzņēmums norāda, ka G.Jēkabsonei pildot finanšu direktores pienākumus, veiksmīgi tika pārvarēta 2008.gada pasaules finanšu krīze, jau vadītājas amatā realizēta Statoil zīmola maiņa, kā arī visā izpilddirektores pienākumu izpildes laikā: paplašināts un modernizēts DUS tīkls, digitalizēti vadības sistēmas procesi, kā arī sperti nozīmīgi soļi pretim ilgtspējīgiem risinājumiem uzņēmuma pārvaldībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikšķiles novadā Tīnūžos turpinās degvielas uzpildes stacijas būvniecība, kuras atvēršana plānota šā gada vasarā, vēsta reģionālais medijs Daugavas balss.

Jauno Statoil degvielas uzpildes stacijas attīstības projektu realizē uzņēmums SIA DUS P5, kurš darbojas uz franšīzes līguma pamata. Degvielas uzpildes stacijā būs vismaz 10 jaunas darba vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados degvielas tirgus Latvijā piedzīvojis vērienīgas pārmaiņas, un nekas neliecina, ka nākotnē situācija varētu kļūt rāmāka, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pērn degvielas mazumtirdzniecībā darbojās 121 komersants. Kaut gan lielie tirgotāji ar zināmu intensitāti pārņem mazos spēlētājus, to skaits tik mazam tirgum kā Latvijai joprojām ir liels. Arī šajā nozarē apvienošanās notiek visai piņķerīgi, un ir pietiekami sarežgīti saprast, kurš kuru nopircis, pārpircis vai kam pievienojies. Prātu jauc arī degvielas uzpildes staciju (DUS) nosaukumi, kas vidē nomainīti tiek lēni. Piemēram, lielākā nozares komersanta Statoil juridiskais nosaukums jau vairākus mēnešus ir Circle K Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā ir vidēji viena aptieka uz 2200 iedzīvotājiem, un konkurence ir īpaši sīva, jo, piemēram, Somijā ir aptieka uz katriem 6700 iedzīvotājiem

«Daži no maniem kolēģiem citās valstīs jūtas ļoti ērti, bet mums par savu vietu zem saules ir jācīnās,» atzīst Leons Jankelevičs (Leon Jankelevitsh), Tamro Baltics izpilddirektors. Galvenie konkurenti katrā valstī ir atšķirīgi, un neesot daudz spēcīgu Baltijas līmeņa spēlētāju. Viņa skatījumā, bez Benu vēl tikai Euroaptiekai ir labs aptieku pārklājums visā Baltijā. «Taču mēs Baltijā konkurējam ne tikai par klientiem, bet arī par darbaspēku. Tas ir nozīmīgs izaicinājums visam sektoram visās trijās valstīs. Vispirms tas bija aktuāli Igaunijā, tad sekoja Latvija un Lietuva, un tagad visa Baltija saskaras ar izaicinājumu, ka trūkst farmaceitu. Visiem spēlētājiem ir izaicinājums, kā būt efektīviem, attīstīt pakalpojumus un palikt konkurētspējīgiem klientu acīs bez īpaša izmaksu pieauguma atalgojumā. Tas ir vēl viens papildu konkurences līmenis,» uzsver L. Jankelevičs. Viņš arī piebilst, ka īpaši svarīgi ir ne tikai piesaistīt darbiniekus, bet arī viņus noturēt. Tas nav tikai jautājums par atalgojumu. Ir iespējams pārvilināt darbiniekus no konkurentiem, bet viņus spēj noturēt laba vadības komanda, kompānijas kultūra, izaugsmes iespējas u.tml. «Tas ir komplekss jautājums, kam pievēršam īpašu uzmanību. Mūsu reputācija kā darba devējam ir spēcīga, bet labi saprotu, ka tas var mainīties, ja vien ar to nestrādāsim katru dienu,» saka L. Jankelevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mēbeļu koncerns «Ikea» trešdien paziņoja, ka plāno nākamo dažu gadu laikā atvērt veikalu Igaunijā.

Uzņēmuma publiskotajā paziņojumā gan nav norādīts, kad precīzi veikals Igaunijā varētu tikt atvērts.

Vienlaikus «Ikea» pavēstīja, ka nākamajā finanšu gadā plāno kopumā atvērt 15 jaunus veikalus.

Jauna «Ikea» franšīze «Falabella» pirmo reizi arī piedāvās «Ikea» produktus Dienvidamerikā, un klienti Čīlē, Kolumbijā un Peru jau pavisam drīz varēs iegādāties uzņēmuma produktus.

Tāpat «Ikea» sāks savu produktu pārdošanu arī Meksikā, Ukrainā, Puertoriko, Omānā, Luksemburgā, Makau un Filipīnās.

«Ikea» ir veikali vairāk nekā 50 valstīs, tostarp Latvijā, Lietuvā un Krievijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu sācis pirmais "XIMIVOGUE" veikals Latvijā, kas ir daļa no dienvidkorejiešu dizaina, modes un plaša patēriņa preču veikalu ķēdes, kas aptver kopumā vairāk nekā 1890 veikalus visā pasaulē.

Veikala līdzīpašniece Helēna Bikova norāda, ka "XIMIVOGUE" ienākšana Latvijas tirgū sakritusi ar neprognozējamu periodu, taču pirmās klientu atsauksmes un pārdošanas rezultāti uzrādot pozitīvas tendences: "Nenoliedzami – veikala atvēršanu ļoti ietekmēja pandēmija un ar to saistītie ierobežojumi kā Latvijā, tā citur pasaulē, piemēram, slēgtu rūpnīcu, ostu un robežu dēļ mūsu plāni vairākkārt mainījās."

Viņa atklāj, ka sākotnēji tika izlemts veikalu tirdzniecības centra "Rīga Plaza" telpās atvērt testa režīmā ar vien trešdaļu sortimenta, plauktus piepildot pakāpeniski.

"Pirmajās divās dienās tika izpirktas visas dakšas un karotes, tāpat liels pieprasījums bija pēc plīša mantiņām, kosmētikas un manikīra piederumiem. Šobrīd veikala sortiments ir pilnībā nokomplektēts," stāsta "XIMIVOGUE" pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piesaistot vairāk nekā 20 investorus, divu gadu laikā luksusa kempingu attīstītāja Ragnar Glamp veidoto naktsmītņu ķēdes posmi attīstījušies vairākās Latvijas vietās un ir gatavi paplašināties ārpus Latvijas.

Pirmā Ragnar Glamp viesu māju stacija tika atvērta 2021. gada pavasarī Ērgļos ar paša attīstītāja projektētām, būvētām un labiekārtotām divu tipu premium kvalitātes mājām. Ērgļos tika uzstādītas septiņas mājas viesu uzņemšanai visa gada garumā. Taču koncepta neatbilstības dēļ pērn septembrī Ragnar Glamp Ērgļos viesiem tika slēgts. Visas septiņas Ragnar Glamp mājas tika pārvestas uz citām lokācijām, kur tās pilda privātu vai viesu uzņemšanas funkciju, daļa ir Ragnar Glamp franšīze (drīz tiks atvērta Kuldīgā), dažas vairs nav zem Ragnar Glamp vārda. Tā paša gada vasaras nogalē tika atklāta otra viesnīca ar četrām viesu mājām Koknesē pie Pērses upes ietekas Daugavā. 2022. gada sākumā attīstītājs lika pamatus, lai jau maijā atklātu trešo Ragnar Glamp viesnīcu Milzkalnē, kur pašā augstākajā punktā virs jūras līmeņa tika uzstādītas trīs mājas. Tā paša gada rudenī attīstītājs rada ilgi meklētas atbilstošas piejūras zemes iegādes iespējas un decembrī atklāja ilgi gaidītu Ragnar Glamp viesnīcas projektu pie jūras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Ar ambīciju mainīt tirgu

Elīza Grīnberga, speciāli DB,21.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No jūrniecības pie nekustamajiem īpašumiem

Latvijas nekustamā īpašuma jomai ir jāmainās, uzskata starptautiskās nekustamo īpašumu kompānijas RE/MAX reģionālais īpašnieks Rinalds Tērs. Viņaprāt, Latvijā ir vieta vēl vismaz 30 kompānijas birojiem.

Mainīja jomas

Pirmo RE/MAX biroju Latvijā R. Tērs atvēra pagājušā gada 1. janvārī, un šobrīd RE/MAX Latvijā darbojas jau vairāki biroji.

R. Tērs ar nekustamā īpašuma nozari iepriekš nav bijis cieši saistīts, un liela pieredze viņam darījumu veikšanā ar nekustamajiem īpašumiem nav bijusi, ja neņem vērā dažus darījumus ar sev piederošiem īpašumiem, turklāt lielāko daļu karjeras viņš aizvadījis jūrniecības nozarē. Tomēr kādā brīdī dzīve mainījusies: «Kādu dienu braucu uz darbu ar vilcienu no Siguldas uz Rīgu un lasīju Džeka Kenfīlda grāmatu Panākumu principi, kurā aprakstīti dažādi pasaules veiksmes stāsti, sākot ar mūziku, sportu, politiku līdz pat uzņēmējdarbībai. Grāmatā tās lasītājam bija jāizpilda uzdevums, definējot, kāds ir dzīves mērķis, ko viņš vēlas sasniegt. Toreiz piefiksēju mērķi: radīt veiksmīgus, pelnošus uzņēmumus, kuros ikviens, kas iesaistās, attīsta sevi kā profesionāli un iedvesmo citus. Uz kādu laiku par šo mērķi aizmirsu, taču lasīju grāmatu tālāk un manā prātā palika vieta, kur bija nedaudz aprakstīts par RE/MAX dibinātāju Deivu Linegeru un to, kā viņš nonāca līdz savam veiksmes stāstam,» atminas R. Tērs. Tajā brīdī viņš nolēmis sazināties ar RE/MAX, ko arī izdarījis. Sekojušas vairākas sarunas, tikšanās, kuru rezultātā iegūts līgums un viņš kļuvis par kompānijas reģionālo īpašnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašapkalpošanās automazgātavu tirgū ir sasniegts piesātinājums; vairāki tirgus dalībnieki izveidojuši tīklu dažādās Latvijas pilsētās

«Kopumā Latvijā ir līdz 50 pašapkalpošanās automazgātavu; ir tādas, kurās ir divas kabīnes, un ir arī tādas, kurās ir astoņas. Klientu kļūst vairāk, taču to skaits netiek līdzi pašapkalpošanās automazgātavu skaita palielinājumam. Piedāvājums kļūst lielāks par pieprasījumu,» raksturo SIA Wash & Drive valdes loceklis Augusts Iesalnieks. Viņš arī akcentē to, ka tirgus ir fragmentēts un vismaz pagaidām lielākajai daļai komersantu pieder pa vienai, divām automazgātavām. «Prognozēju, ka jau 2019. gada laikā būs vērojami pirmie kritušie šajā nozarē, kuri nespēs apkalpot saistības, sliktas atrašanās vietas izvēles dēļ nonāks grūtībās,» piebilst A. Iesalnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Beach Bus" ieripojis Rojas pludmalē un pārstāv arī "Ezītis miglā" bāra franšīzi, papildinot pilsētā esošo sabiedriskās ēdināšanas un izklaides piedāvājumu.

"Mēs sadarbojamies ar "Ezītis miglā" un mums ir bāra franšīze, kas atrodas blakus mūsu "Beach Bus", kur ēdināšana ir mūsu iniciatīva," teic Dāvis Šteinbergs, SIA "Beach Bus" īpašnieks.

Vaicāts, kāpēc izvēlēts tieši šāds sadarbības modelis, viņš norāda, ka abu zīmolu vīzija ir līdzīga un tie domāti pilnīgi visiem – šādā kafejnīcā var atpūsties gan turīgi, gan ne tik, gan jaunāki, gan vecāki cilvēki visas dienas garumā. Parasti dienas pirmajā pusē klientu lokā ir ģimenes ar bērniem, bet vakarā publika kļūst raibāka un pēc alus ir izslāpuši visdažādākie cilvēki. "Vieta ir radīta pietiekami draudzīga un arī cenas ir salīdzinoši zemas. Centāmies darīt tā, lai te pasēdēt varētu atļauties visi," stāsta D. Šteinbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru