Nekustamais īpašums

Izziņas par zemes gabala iegūšanu īpašumā turpmāk izsniegs Rīgas domes Īpašuma departaments

Lelde Petrāne,31.08.2012

Jaunākais izdevums

Sākot ar šā gada 3. septembri, izziņas par zemes gabala iegūšanu īpašumā izsniegs Rīgas domes Īpašuma departaments (līdz šim izziņu izsniegšanu veica Rīgas pilsētas būvvalde).

Turpmāk izziņas saņemšanai nepieciešams vērsties Rīgas domes Īpašuma departamenta Īpašuma iegādes un perspektīvās attīstības pārvaldē Riharda Vāgnera ielā 5, 117. kab., tālrunis informācijai: +37167105752, E-pasta adrese: [email protected].

Dokumentus pieņem:

Pirmdien: 8.30-12:00; 12.30-18.00;

Otrdien/ trešdien: 8.30-12:00; 12.30-17.00;

Ceturtdienā: 8.30-12:00.

Klientu ērtībai pieprasījumu izziņas saņemšanai var iesniegt arī Rīgas domes Apmeklētāju pieņemšanas centrā, Kungu ielā 7/9.

Darba laiks:

Pirmdien: 8.30-18.00;

Otrdien: 8.15-17.00;

Trešdien:8.15-17.00;

Ceturtdien:8.15-18.00;

Piektdien:8.15-16.00

Rīgas pašvaldība izsniedz izziņu, apstiprinot, ka iegādātā nekustamā īpašuma plānotais izmantošanas mērķis atbilst Rīgas teritorijas plānojumam un īpašuma tiesības ir nostiprināmas zemesgrāmatā. Izziņa ir nepieciešama fiziskām un juridiskām personām, kuras vēlas iegūt īpašumā zemi ar ierobežojumiem, kas noteikti likuma Par zemes reformu Latvijas Republikas pilsētās 5.nodaļā.

Izziņa ir bez maksas, tās saņemšanai nepieciešams iesniegums un darījuma akta noraksts. Izziņa jāpievieno nostiprinājuma lūgumam, noformējot zemi Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodaļā.

Tās izziņas, kas līdz 31. augustam tiks pieprasītas Rīgas pilsētas būvvaldē būs iespējams saņemt Būvvaldes Klientu apkalpošanas centrā, Amatu ielā 4.

Šā gada septiņu mēnešu laikā ir izsniegtas 495 izziņas, tas ir vidēji 71 izziņa mēnesī. 2011. gadā izsniegta 881 izziņa, tas ir vidēji 73 izziņas mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

11,4 miljonus eiro vērtais kosmosa izziņas centrs Cēsīs nodots ekspluatācijā

Db.lv,20.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodota Kosmosa izziņas centra ēka Cēsīs, Cīrulīšu ielā 63, informē pašvaldībā.

Jauno ēku pašvaldība raksturo kā ilgtspējīgu un enerģētiski pašpietiekamu būvi, kurā patlaban notiek aktīvs darbs pie izziņas centra ekspozīciju izbūves un iekārtošanas. Plānots, ka apmeklētājiem centrs būs pieejams jau šī gada jūlijā.

Cēsu novada domes priekšsēdētājs Jānis Rozenbergs (JV) norāda, ka Kosmosa izziņas centrs būs reģionāls izglītības centrs, kas ieinteresēs skolēnus par dabaszinātņu un tehnoloģiju priekšmetiem. Savukārt pedagogiem tajā būs iespēja apgūt jaunas mācīšanas metodes, bet ģimenēm - jēgpilni pavadīt laiku kopā. Pašvaldība plāno, ka gada laikā centru apmeklēs vairāk nekā 100 000 tūristu.

Par vairāk nekā 11 miljoniem eiro topošā Kosmosa izziņas centra pamatos iemūrē kapsulu  

Lai atstātu vēstījumu nākamajām paaudzēm par Kosmosa izziņas centra būvniecību Cēsīs, jaunās...

Ēka projektēta ar zemu enerģijas patēriņu, proti, 15 kilotvatstundas uz kvadrātmetru (kWh/m2) gadā, un galvenais siltumnesējs ir siltumsūknis ar kopējo jaudu 70 kilovati (kW). Siltā ūdens ražošanai uzstādīti divi granulu apkures katli ar kopējo jaudu 120 kW. Blakus būvei izbūvētas pazemes tvertnes, kurās attīrīs uz ēkas jumta sakrāto lietus ūdeni, lai pēc tam to padotu otrreizējai izmantošanai ēkā uz sanitārajiem mezgliem.

Uz jumta uzstādīti arī saules paneļi, kas nodrošinās pietiekamu daudzumu elektrības visām izziņas centra vajadzībām. Ēkā darbojas viedās vadības un kontroles risinājumi gan elektroenerģijai, gan siltumenerģijai.

Pie izziņas centra izveidota autostāvvieta ar 53 vietām, kā arī ierīkotas četras abpusējās ātrās elektroautomobiļu uzlādes stacijas - astoņām automašīnām un vienam autobusam.

Kosmosa izziņas centra galvenais un lielākais eksponāts būs Starptautiskās kosmosa stacijas replika divu stāvu augstumā, un tai dots nosaukums "Auseklis". Pirmajā kosmosa stacijas stāvā varēs iepazīties ar astronautu ikdienu, uzturoties misijās kosmosā, bet kosmosa stacijas otrais stāvs būs sasaistīts ar misijas vadības centru - apmeklētājiem pāros būs iespēja pašiem izspēlēt vairākas kosmosa misijas.

Kosmosa izziņas centra pirmā stāva ekspozīcijas saturs būs orientēts uz vizuālu pieredzi. Ienākot centrā, apmeklētājiem būs iespēja pārbaudīt, kā tiek saražota enerģija, staigājot pa Eiropā lielāko kinētisko grīdu.

Tālāk apmeklētāji varēs iziet cauri cilvēces izpētes vēstures tunelim, lai, sākot no aizvēstures, gūtu priekšstatu, kā attīstījusies zinātne, inženierzinātne un interese par kosmosu. Pirmajā stāvā varēs apskatīt arī dažādus ar kosmosu saistītu objektu modeļus: raķetes, robotus, roverus, satelītus, raķešu dzinējus, un citus. Apmeklētāju ērtībām izziņas centrā būs arī kafejnīca un suvenīru veikals.

Otrā stāva saturs - interaktīvs un balstīts uz dažādu uzdevumu veikšanu - paredzēts dabas zinātņu un tehnoloģiju tēmai. Daļa no otrā stāva ekspozīcijas būs par Marsa kolonizāciju. Pašu gatavotie eksponāti apmeklētājam parādīs, kā organisko atkritumu attīrīšana var nodrošināt svarīgus resursus ilgtermiņa izdzīvošanai, kā saražot elektrību, skābekli un degvielu, atrodoties uz citas planētas, vienlaikus izvairoties no radiācijas un citiem ierobežojošiem faktoriem.

Trešais stāvs paredzēts aktīvākām nodarbēm - būs iespēja pieredzēt, kā trenējas astronauti, būs rotaļu stūrītis jaunākajiem apmeklētājiem un kosmosa objektu galerija.

Kā vēstīts, kosmosa stacijas eksponātus Cēsu Kosmosa izziņas centram projektē un izgatavo igauņu uzņēmums "Motor" par 128 900 eiro.

Projektu par ēkas celtniecību Cēsu novada pašvaldība īsteno ar Latvijas valsts budžeta programmas Emisiju kvotu izsoles instrumenta (EKII) finansējumu. Projekta kopējās izmaksas ir 11 354 188 eiro, no tām projekta attiecināmās izmaksas ir 10 065 642 eiro, no tām EKII līdzekļi ir ne vairāk kā 49,67% no attiecināmajām izmaksām, nepārsniedzot 5 000 000 eiro.

Topošā Kosmosa izziņas centra saturs savukārt tiek veidots ar Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014. - 2021.gada perioda programmas "Pētniecība un izglītība" aktivitātes "Inovācijas centri" projekta "Inovācijas centra izveidošana Cēsīs" atbalstu. Šī projekta kopējās izmaksas ir 2,15 miljoni eiro, no kurām 1,64 miljoni eiro ir Norvēģijas finanšu instrumenta līdzfinansējums, 289 825 eiro - Latvijas valsts budžeta līdzfinansējumu, bet 214 684 eiro - Cēsu novada pašvaldības līdzfinansējums.

Būvniecības ierosinātājs ir Cēsu novada pašvaldība, meta autors "Lauder Architects & ALPS" ainavu darbnīca, būvprojekta izstrādātājs un autoruzraugs inženieru birojs "CMB", projektu īsteno RERE Grupa pēc apvienotā projektēšanas un būvdarbu līguma, būvuzraudzību nodrošina "Firma L4".

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Par vairāk nekā 11 miljoniem eiro topošā Kosmosa izziņas centra pamatos iemūrē kapsulu

Db.lv,24.11.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atstātu vēstījumu nākamajām paaudzēm par Kosmosa izziņas centra būvniecību Cēsīs, jaunās būves centrā svinīgi ierakta laika kapsula, informē Cēsu novada pašvaldības pārstāve Ilze Sestule.

Īpašās kosmosa raķetes formas kapsulas vēstījums novēlēja cēsniekiem un ikvienam centra viesim atraisīt zinātkāri, paplašināt redzesloku un izglītoties, lai pirmais latvietis izplatījumā būtu tieši cēsnieks. Paredzēts, ka vēstījumu un novēlējumus nākamajām paaudzēm kapsulā varēs ievietot arī jebkurš centra apmeklētājs, jo tajā būs iestrādāta īpaša atmiņas karte, kura būs savienota ar Kosmosa izziņas centra elektronisko viesu grāmatu.

Kapsula tika ierakta, piedaloties Cēsu novada domes priekšsēdētājam Jānim Rozenbergam, izglītības un zinātnes ministrei Anitai Muižniecei, Norvēģijas Karalistes vēstniekam Latvijā Kristianam Ēdegoram (Kristian Ødegaard), akciju sabiedrības “RERE GRUPA” valdes priekšsēdētājam Guntim Āboltiņam-Āboliņam un topošā Kosmosa izziņas centra satura projekta vadītājam Paulam Irbinam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības BTA Insurance Company SE Lielbritānijas filiāle, pēc Lielbritānijas apdrošināšanas kompāniju pieprasījumiem, pārbaudot tām iesniegtās bonus-malus klases izziņas, šogad konstatējusi jau gandrīz 100 šo izziņu viltojumus.

Izziņas vizuāli līdzinās BTA izsniegtajām bonus-malus klases izziņām, tomēr atsevišķi vizuālie elementi un to izvietojums uz veidlapas, kā arī izziņās nepatiesi norādītā informācija liecina par viltojumu, informē uzņēmums.

Lielbritānijā nav izveidota vienota datubāze, kas pieejama visām apdrošināšanas kompānijām, lai varētu iegūt informāciju par autovadītāju apdrošināšanas vēsturi un ceļu satiksmes negadījumu statistiku, kā tas ir, piemēram, Latvijā. Lai iegādātos sauszemes transportlīdzekļa vadītāju civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) polisi un, aprēķinot tās cenu, varētu ņemt vērā autovadītāja līdzšinējo apdrošināšanas vēsturi, tai skaitā, cik gadus autovadītājs piedalās ceļu satiksmē, cik gadus autovadītājs nav bijis iesaistīts ceļu satiksmes negadījumos, Lielbritānijas iedzīvotājiem jāiesniedz apdrošināšanas kompānijā bonus-malus klases izziņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Uzņēmējiem par pastniekiem vairs nebūs jāpiestrādā

Sanita Igaune,16.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2014.gadam Latvijā ieviesīs e-izziņas, tādējādi uzņēmējiem vairs nebūs jāpiestrādā par pastniekiem - nēsājot papīrus starp valsts iestādēm, raksta Dienas bizness.

Līdz 2012.gada nogalei Eiropas Parlaments un Padome vienosies par jaunu tiesisko regulējumu, kurā būs noteikta prasība pilnībā pāriet uz elektroniskiem iepirkumiem, DB pastāstīja Valsts reģionālās attīstības aģentūras (VRAA) direktore Solvita Zvidriņa. Pēdējā pieejamā informācija liecina, ka regulējums dalībvalstīm var tik piemērots no 2015 vai 2016.gada.

Pirmais solis ceļā uz pilnīgu e-iepirkumu sistēmas ieviešanu, ir trīs jaunu sadaļu e-izziņas, e-izsole un e-konkurss attīstība. Īpaši liela vērība tiks pievērsta e-izziņām, jo tādējādi uzņēmējiem tiks atvieglota dalība valsts iepirkumos, kad viņiem vairs nevajadzēs iet no vienas valsts iestādes pie otras, lai iesniegtu visas nepieciešamās

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 28.jūniju Valsts ieņēmumu dienesta VID elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) lietotāji tiešsaistē var iegūt vēl vairāk informācijas par saviem ienākumiem, nomaksātajiem nodokļiem un darba devējiem, informē VID.

Turklāt par izdrukāto izziņu autentiskumu var pārliecināties, jo katrai ir pievienots individuāls QR kods un saite uz oriģinālu.Jaunums ir arī iespējatiešsaistē veikt nodokļu maksājumus par citu personu.

VID EDS ir e-pakalpojumu platforma, kuru var izmantot ikviens Latvijas iedzīvotājs, neatkarīgi no tā vai viņš ir uzņēmējs vai privātpersona.

Sākot ar šā gada 28.jūniju gan privātpersonas, gan uzņēmumi reizi dienā, tiešsaistē var pieprasīt un izdrukāt šādas izziņas:

  • Izziņa par fiziskās personas ienākumiem;

  • Izziņa par vidējām valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un darbinieku skaitu;

  • Izziņa par vidējām darba algām;

  • Izziņa par stāšanos nodokļu maksātāju uzskaitē un nomaksātajiem nodokļiem un nodokļu parādiem;

  • Izziņa, ka persona nav PVN maksātājs;

  • Izziņa par nereģistrētu saimniecisko darbību, kurā norādītas visas fiziskās un juridiskās personas, ar ko izziņas pieprasītājs ir noslēdzis līgumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Nevienlīdzīgā cīņa starp datorizētu datu bāzi un papīra izziņu

Dienas Bizness,17.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau gadiem ilgi Latvijā notiek centieni veikt valsts birokrātiskā aparāta datorizāciju, tērējot tam daudzus miljonus latu, tomēr joprojām, kā izrādās, nav nekā spēcīgāka par papīra gabalu ar uzrakstu «izziņa».

Pie šāda secinājuma jānonāk, konstatējot, ka, piemēram, zemniekiem, lai notariāli apstiprinātu kādu būtisku dokumentu, vispirms ir jāaizskrien līdz Uzņēmumu reģistram (UR), lai saņemtu izziņu, ka viņam tiešām pieder konkrētā zemnieku saimniecība, un tikai pēc tam jādodas pie notāra. Turklāt jēdziens «jāaizskrien» šajā gadījumā nav diez ko precīzs, jo UR nodaļas, kā zināms, atrodas atsevišķās pilsētās, bet lauksaimnieciskā ražošana notiek ne viena vien kilometra attālumā no tām. Tātad, lai iegūtu konkrēto izziņu, lauksaimniekam ir jāsēžas transportā, tērējot savu laiku un naudu, lai vispār nokļūtu līdz UR. Un tas viss notiek datorizācijas laimetā, kad vismaz teorētiski nav nekādu problēmu datorizētā datu bāzē aplūkot visu nepieciešamo informāciju šajā jomā. Jāpiebilst, ka ilgu laiku – līdz pat 2011. gadam šādas problēmas nebija, jo pastāvēja vienošanās starp UR, Lursoft un notāriem par savstarpējo informācijas apriti šajā jomā, tādējādi nodrošinot, ka zemnieki netiek dzenāti pa dažādiem kabinetiem, izprasot dažādas izziņas un maksājot par tām noteiktas summas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Rīkojot vērienīgu vides festivālu visai ģimenei, pateiksies par iedzīvotāju nopelniem atkritumu šķirošanā

Zaļā josta,24.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paralēli valstī ieviestajai šķiroto atkritumu apsaimniekošanas infrastruktūrai Zaļā josta rod veidus, kā vēl plašāku sabiedrības daļu iesaistīt atkritumu šķirošanā un atkritumu pārstrādes veicināšanā. Par vienu no efektīvākajiem veidiem atzīts darbs ar izglītības iestādēm, ar dažādām izglītojošām aktivitātēm un izklaides pasākumiem sekmējot jauniešu interesi par videi draudzīgu dzīvesveidu.

Paralēli iepakojuma un videi kaitīgu preču apsaimniekošanai, neatņemama Zaļā josta ikdienas sastāvdaļa ir sabiedrības vides izglītība. Un nozīmīga mērķgrupa ir bērni un jaunieši, kas ir atvērti jaunām zināšanām, labprāt apgūst jaunas iemaņas un visu skolā apgūto steidz pavēstīt mājiniekiem. Tāpēc uzņēmuma rīkotie otrreizējo izejvielu vākšanas konkursi mācību iestādēm ir viens no veidiem, kā ne tikai runāt un mācīt par pareizu rīcību ar atkritumiem, bet arī ir praktisks instruments, kā atkritumu šķirošanā atraktīvā veidā iesaistīt visu ģimeni.

“Šķiroto atkritumu savākšanas infrastruktūra ir pieejama visā Latvijā, tāpēc mūsdienās vairs nav objektīvu argumentu atkritumus nešķirot,” norāda Zaļā josta valdes priekšsēdētājs Jānis Lapsa. “Taču mūsu rīkotie konkursi skolēniem sniedz papildu iespēju savākt vēl vairāk vērtīgu otrreizējo izejvielu un šķūnīšos vai bēniņos gadiem krātos atkritumus pārvērst jaunos, otrreiz pārstrādātos izstrādājumos. Lai arī sabiedrības izpratne par atkritumu šķirošanas nepieciešamību ik gadu strauji aug, tomēr vēl joprojām iedzīvotājiem ir nepieciešams papildus stimuls izdarīt vides labā vēl vairāk,” atzīst J. Lapsa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kosmosa izziņas centra izveide Cēsīs varētu izmaksāt 6 līdz 7 miljonus eiro

LETA,15.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cēsu Kosmosa izziņas centra izveide Cīrulīšu ielā 63 varētu izmaksās 6 līdz 7 miljonus eiro, aģentūrai LETA pieļāva Cēsu novada pašvaldības Attīstības nodaļas vadītāja Laine Madelāne.

Projekta izmaksas segs gan no pašvaldības līdzekļiem, gan piesaistot struktūrfondu finansējumu. Pašlaik valsts tehniskā projekta izstrādei piešķīrusi 35 000 eiro.

Šobrīd Cēsu novada pašvaldība izsludinājusi Cēsu Kosmosa izziņas centra metu konkursu, un pretendentu pieteikumi tiks gaidīti līdz 16.oktobrim.

Kosmosa izziņas centrs plānots kā kaut kas līdzīgs Ahhaa zinātnes centram Tartu, Igaunijā, taču, kā vēsta nosaukums, tas tiks veltīts kosmosa tematikai un dabas zinātnes tur tiks apskatītas caur kosmosa prizmu. Plānots, ka centrs varētu konkurēt Skandināvijas līmenī, piesaistot apmeklētājus ne tikai no Latvijas un tās kaimiņvalstīm, bet arī no turienes, apgalvoja Madelāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdienas, 22. oktobra, rītā Rīgas centrā pie Maskavas nama izveidojusies vairāk nekā kvartālu gara Krievijas pensionāru rinda, kuras sākums atradās Marijas un Merķeļa ielas krustojumā, novēroja Db.lv.

Krievijas vēstniecības Latvijā mājaslapā pieejamā informācija liecina, ka pensionāriem, kuri saņem pensiju no Krievijas pensiju fonda, kas piešķirta līdz 2011. gada 19. novembrim, jāierodas Maskavas namā, kur viņi varēs saņemt talonu, kas vēlāk ļaus noformēt izziņu, tādējādi apliecinot, ka viņi ir dzīvi.

Talonu Maskavas namā var saņemt visi Krievijas pensijas saņēmēji pirmdien, 22. oktobrī, un trešdien, 24. oktobrī, no plkst.8.30 līdz 13.00, savukārt 29.oktobrī un 31.oktobrī - no plkst.8.30 līdz 17.30, bet 5. un 8. novembrī - no plkst.8.30 līdz 17.30.

Bez rindas tiek apkalpoti Otrā pasaules kara veterāni un dalībnieki un Ļeņingradas blokādi pārdzīvojušie.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī ar birokrātijas apkarošanas lozungu tiek izdarītas izmaiņas normatīvos par valsts reģistros esošo datu nepieprasīšanu papīrā, tomēr ir valsts iestādes, kuras turpina tādas pieprasīt

To apliecina ne tikai nosacīti veci stāsti, bet arī pavisam svaigi. Faktiski normatīvu prasības valstī netiek ievērotas. Vēl vairāk – vienas iestādes prasība pēc citas iestādes izziņas faktiski vairo pēdējās ienākumus, jo par velti tās nav.

Turpina prasīt apliecības

Proti, grozījumi normatīvajos aktos paredz, ka no šā gada 17. februāra reģistrācijas apliecības Uzņēmumu reģistrs turpmāk izsniedz tikai pēc uzņēmēja pieprasījuma un par maksu – 11,38 eiro. Līdz tam pēc uzņēmuma reģistrēšanas uzņēmējam tika izsniegta izdrukāta reģistrācijas apliecība ar parakstiem un zīmogiem. Lai arī tas tiek uzskatīts par loģisku soli ceļā uz atteikšanos no papīra dokumentiem un arvien lielāku elektronisko dokumentu apriti, jo uz reģistrācijas apliecības jau nekādas lielās informācijas nav, tomēr vairāki uzņēmēji saskārušies ar to, ka lietas nevar nokārtot, ja šādas papīra reģistrācijas apliecības nav. Lai arī jaundibināto uzņēmumu pārstāvji nevēlējās publiski kritizēt jauno kārtību, tomēr atzina, ka papīra reģistrācijas apliecību vēloties redzēt gan valsts iestādes, gan dažas ietekmīgas kapitālsabiedrības. Pēc Uzņēmumu reģistra datiem, no 17. līdz 27. februārim ir reģistrēti 639 jauni subjekti, no kuriem 317 jeb 49,6% lūguši izsniegt tradicionālās papīra reģistrācijas apliecības, bet jau par 11,38 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CSDD lietojumprogrammā pieejami plaši dati par auto

Dienas Bizness,05.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izstrādātās mobilās lietojumprogrammas lietotājiem pieejams jauns pakalpojums – iespēja iegūt plašu informāciju par jebkuru Latvijā reģistrēto transportlīdzekli.

Jaunais pakalpojums ļauj, piemēram, pirms automobiļa iegādes pārliecināties par tā izcelsmi – visiem tehniskās apskates datiem utt. Tādējādi cilvēki informāciju no CSDD Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistra var saņemt savā telefonā. Iegūtie dati automātiski tiek uzgalabāti lietojumprogrammas sadaļā «apmaksātās izziņas» un ir pieejamas jebkurā laikā.

CSDD uzsver, ka šāds pakalpojums ir ērtāks un tam ir plašākas iespējas, salīdzinot ar jau darbojošos maksas tālruni un īsziņām. Izmantojot CSDD mobilās lietojumprogrammas pakalpojumu Transportlīdzekļu maksas izziņas, iespējams iegūt transportlīdzekļa reģistrācijas datus (gads, modelis, masa u.c.); informāciju par transportlīdzekļa sodiem un liegumiem; informāciju par transportlīdzekļa bijušo īpašnieku skaitu un īpašnieku maiņas datumiem; informāciju par transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokli (vai ir veikts par tekošo gadu); transportlīdzekļa OCTA polises datus; transportlīdzekļa pēdējās tehniskās apskates datus; informāciju par transportlīdzekļa nobraukumu (no katras tehniskās apskates).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc būvprojekta pozitīva ekspertīzes slēdziena Cīrulīšos sākušies nākotnes tehnoloģiju izziņas centra ēkas būvniecības darbi. Jaunā būve, ko sabiedrībā pazīst ar Kosmosa izziņas centra nosaukumu, atradīsies Cēsīs, Cīrulīšu ielā, informē Cēsu novada pašvaldība.

Jaunbūve būs moderna, trīsstāvu ēka ar zemu enerģijas patēriņu. Enerģijas patēriņš apkurei gadā pēc projekta īstenošanas beigu termiņa nepārsniedz 12,46 KW/m2 . Apkuri ēkā nodrošinās zemes siltumsūknis un granulu katls, ēkā tiks izmantots energoefektīvs LED apgaismojums, un to ar elektrību apgādās uz jumta izvietota saules paneļu elektrostacija. Ēkā tiks nodrošināta virsūdens savākšana un atkārtota izmantošana. Lai nodrošinātu energoresursu taupīšanu, enerģijas izmantošanu kontrolēs automatizētās vadības sistēma. Ēkā būs iespējams demonstrēt izmantotās energoefektīvās tehnoloģijas ēkas faktiskās ekspluatācijas apstākļos.

Ēkas konstrukcijas – kolonnas un pārsegumi paredzēti no saliekamā dzelzsbetona.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Profesionālās kvalifikācijas atzīšana ārvalstīs ir vienkāršota, piecu profesiju pārstāvji var saņemt elektronisku sertifikātu

Lai paātrinātu un atvieglotu izglītības un profesionālās kvalifikācijas atzīšanu Eiropas Savienībā (ES) vai Eiropas Ekonomikas zonas valstīs, ir izveidota Eiropas profesionālā karte. Tā tiek izsniegta elektroniskā veidā un dod iespēju sekot līdzi pieteikuma virzībai internetā.

Ātrāk un vienkāršāk

Šobrīd Eiropas profesionālo karti iespējams iegūt piecu profesiju pārstāvjiem – vispārējās aprūpes māsām, farmaceitiem, fizioterapeitiem, kalnu gidiem un nekustamā īpašuma aģentiem. Kartes saņemšana ir ātrāka un vienkāršāka, izmantojot elektronisku pieteikumu, taču pieminētajām profesijām tās saņemšana nav obligāta un ir iespējams izvēlēties profesionālās kvalifikācijas atzīšanas procedūru. Eiropas profesionālā karte apliecina, ka uzņemošajā valstī atzīs personas kvalifikāciju kā darba ņēmējam vai pašnodarbinātajam uzņēmējdarbības veikšanai, kā arī īslaicīgu pakalpojumu sniegšanai. Atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvai par profesionālo kvalifikāciju atzīšanu paredzēts arī brīdināšanas mehānisms, kas informē par personām, kurām daļēji vai pilnībā liegts darboties veselības aprūpes profesijās. Latvijā Eiropas profesionālo karti izdod un anulē Akadēmiskās informācijas centrs (AIC), nodrošinot ar pieteikumu saņemšanu un apstrādi saistītās darbības. Latvijā ir iespējams saņemt Eiropas profesionālo karti kopš 2016. gada janvāra. Līdz šim ir izsniegti trīs šādi elektroniski profesionālo darbību apliecinoši sertifikāti – profesionālo karti ir saņēmis viens fizioterapeits un divas vispārējās aprūpes māsas. AIC ir uzticēts pienākums saņemt pieteikums gan no Latvijas profesionāļiem kā mītnes valsts atbildīgajai iestādei, gan no ārvalstu profesionāļiem kā uzņemošās valsts atbildīgajai iestādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vircavs vaino likumdošanu un salīdzina būvvaldes darbu ar «cīņu ar vējdzirnavām»

LETA,23.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neadekvātas likumdošanas dēļ, kas vērsta uz «papīru ražošanu», nevis efektīvu būvniecības kontroli, pašvaldību būvvaldes nolemtas cīņai ar vējdzirnavām, apgalvo Rīgas pilsētas būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs.

«Ministrija ir radījusi neefektīvu kārtību, kas aizstāv nelegālo būvniecību. Nevis mēs neefektīvi cīnāmies ar problēmu, bet gan regulējums ir neefektīvs. Nekur citur Eiropā nav tik maiga pieeja patvaļīgai būvniecībai,» pauda I. Vircavs.

Būvvaldes vadītājs uzskata, ka neefektīvas likumdošanas dēļ Latvijā veidojas situācija, kad ministrija pārmet pašvaldības būvvaldei to, ko pati nav izdarījusi. «Esam izrēķinājuši - lai būvvalde pieņemtu vienu lēmumu, vidēji ir nepieciešams saražot 13 līdz 15 dokumentus, izziņas, viedokļus. Tas ir papīru ražošanas process, kas nav vērsts uz to, lai pašvaldība patvaļīgu būvniecību varētu apturēt. Ja redzam, ka notiek patvaļīga būvniecība, mēs to nevaram fiziski apturēt,» uzsvēra I. Vircavs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Advokāts: Zaharjina pensija ir apmēram 3000 eiro

LETA,04.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieļāvumi par bijušā AS Liepājas metalurgs lielākā akcionāra Sergeja Zaharjina pensiju 19 000 eiro apmērā nav patiesi, jo realitātē Zaharjina pensija ir noteikta nedaudz zem 3000 eiro, turklāt jūlijā viņš nesaņēma pilnu summu, sarunā ar aģentūru LETA paziņoja Zaharjina aizstāvis Egons Rusanovs.

Kā ziņots, Latvijas Avīze šodien rakstīja, ka, iespējams, Latvijas vislielākās vecuma pensijas -19 000 eiro mēnesī pirms iedzīvotāju ienākuma nodokļa nomaksas - saņēmējs varētu būt Zaharjins.

Pēc advokāta teiktā, viņa klients ir «ārkārtīgi sašutis» par šādiem apgalvojumiem un izskanējušo informāciju, jo šādi tiek ietekmēta sabiedriskā doma, mudinot domāt, ka «Zaharjins ir kaut ko nozadzis un darījis nelikumīgi».

Šodien Zaharjins bija aizgājis uz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru un ieguva visas nepieciešamās izziņas. Pensija Zaharjinam nav maza, bet tā katrā ziņā nav 19 000 eiro,» sacīja Rusanovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

CSDD aplikācijā būtiski paplašināts sniegto pakalpojumu apjoms

Lelde Petrāne,27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Papildus iepriekš nodrošinātajai informācijai, atgādinājumiem un vairākiem pakalpojumiem, tagad CSDD aplikācijā var arī reģistrēt velosipēdus, pieteikties CSDD eksāmeniem un veikt maksājumus.

Piemēram, ar aplikācijas palīdzību ērti un vienkārši var veikt maksājumus, kuri saistīti ar transportlīdzekļa tehnisko apskati, apmaksāt sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē, kā arī reģistrēt velosipēdus, kā arī pieteikties reģistrācijas uzlīmei un par to samaksāt.

Tāpat ar aplikācijas palīdzību var saņemt maksas izziņu pakalpojumus – Informācija par vadītājiem un Informācija par transportlīdzekļiem. Maksas izziņas cena ir 0,70 Ls (ar PVN).

Šobrīd aplikācija ir paredzēta Apple iPhone un Android viedtālruņiem un planšetdatoriem. Lejuplādēšana bez maksas App Store Apple: http://ej.uz/CSDDiOS un Play Store Android veidtālruņiem: http://ej.uz/CSDDAndroid.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Krīzes situācijā kritiski svarīgajās nozarēs nodarbinātie karantīnu varēs aizstāt ar testu

LETA,18.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka, strauji pieaugot dažādu nozaru darbinieku darba nespējai, var tikt kavēta sabiedrībai nozīmīgu funkciju izpilde, kā arī var būt traucējumi tautsaimniecībai un uzņēmumu darbībā, valdība otrdien lēmusi atļaut krīzes situācijā kritiski svarīgo nozaru darbiniekiem pēc kontakta ar Covid-19 inficēto mājas karantīnu aizstāt ar testa veikšanu.

Ministru kabineta apstiprinātie grozījumi rīkojumā par ārkārtējo situāciju paredz, ka kontaktpersonai ir vai nu jāveic RNS tests laboratorijā vai jebkurā ārstniecības iestādē, vai aptiekā profesionāļa veikts antigēna tests un jāsagaida negatīva testa rezultāts. Pēc negatīva testa rezultāta saņemšanas darbinieks var veikt savus darba pienākumus un pēc trim līdz piecām dienām veic atkārtotu kontroles RNS testu laboratorijā vai antigēna testu ārstniecības iestādē vai aptiekā.

Ņemot vērā to, ka persona šajā laika periodā jebkurā dienā var kļūt infekcioza, inkubācijas perioda laikā desmit dienas pēc pēdējā kontakta ar inficēto cilvēku personai ir jālieto FFP2 respirators, kā arī tai ir jāizvairās no sabiedrisku vietu apmeklēšanas un tā nedrīkst lietot sabiedrisko transportu, lai nepakļautu inficēšanās riskam citus cilvēkus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latgales zoodārzā iecerēts izbūvēt divas jaunas ēkas — Džungļu pasaules ekspozīcijai un Purvārija ekspozīcijai, kuras savstarpēji savienos laipa.

Plānots, ka projekta aptuvenās izmaksas būs 1,15 miljoni eiro, bet būvprojekta izstrādes līgumcena 15 849 eiro tai skaitā PVN.

Konkursā par tūrisma un dabas izziņas objektu izveidi un labiekārtojumu Latgales zoodārza teritorijā Daugavpilī no pieciem pretendentiem par labāko atzīts arhitektu biroju "Trīs arhitektūra" un "Sudraba arhitektūra" kopīgi izstrādātais mets ar nosaukumu "Purva laipa".

Arhitekti piedāvā izveidot purva laipu sistēmu ar vienu centrālo laipu, kas savienotu jau esošo zoodārza ēku kompleksu ar jaunajiem būvapjomiem — Džungļu māju, Purvāriju un autoru piedāvāto skatu torni. Laipa ne tikai vedīs apmeklētājus uz jaunajām ēkām, bet reizē palīdzēs ieraudzīt, iepazīt un izzināt purvu un tur mītošos augus un dzīvniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Saeimas komisija noslēdz darbu pie jaunā Publisko iepirkumu likuma

Žanete Hāka,30.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 30.novembrī, noslēdza darbu pie jaunā Publisko iepirkumu likuma. Jaunā iepirkumu kārtība paredz virkni izmaiņu un jauninājumu, kā arī iepirkumu organizēšanā plānots ieviest Eiropas Savienības (ES) prasības, informē Saeimas Preses dienests.

Tautsaimniecības komisija lūgs Saeimu šo likumprojektu galīgajā lasījumā skatīt 15.decembra parlamenta sēdē, šodien lēma deputāti.

Jaunais Publisko iepirkumu likums paredz piemērot regulējumu pakalpojumiem un piegādēm no 10 000 eiro un būvdarbiem no 20 000 eiro. Patlaban pakalpojumiem un piegādēm iepirkumu procedūra ir jāpiemēro no 4000 eiro, bet būvdarbiem - no 14 000 eiro.

Turpmāk vienkāršāka kārtība attieksies arī uz iepirkumiem, kuru cena būs zem 42 000 eiro piegādēm un pakalpojumiem un zem 170 000 eiro būvdarbiem. Tāpat kā līdz šim iepirkuma procedūra būs jāpiemēro, ja pakalpojuma līgumcena būs 42 000 eiro vai lielāka, bet publisku būvdarbu līgumcena - 170 000 eiro vai lielāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien, 15.decembrī, galīgajā lasījumā pieņēma jaunu Publisko iepirkumu likumu. Jaunā iepirkumu kārtība paredz izmaiņas un jauninājumus, kā arī iepirkumu organizēšanā plānots ieviest Eiropas Savienības (ES) prasības.

«Šis ir viens no mūsu valsts tautsaimniecībai svarīgākajiem likumprojektiem, kuram jābūt pietiekami efektīvam, un sabiedrībai no tā jāgūst maksimāls labums. Regulējums faktiski nosaka, cik atbildīgi un efektīvi ir ieguldīta nodokļu maksātāju nauda, lai tā valsts tautsaimniecības attīstībai dotu maksimālu labumu arī ilgtermiņā. Tādējādi jaunajam Publisko iepirkumu likumam jābūt vērstam uz kvalitatīvu preču un pakalpojumu saņemšanu,» norāda par likumprojektu atbildīgās Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš.

Jaunais Publisko iepirkumu likums paredz piemērot regulējumu pakalpojumiem un piegādēm no 10 000 eiro un būvdarbiem no 20 000 eiro. Patlaban pakalpojumiem un piegādēm iepirkumu procedūra ir jāpiemēro no 4000 eiro, bet būvdarbiem - no 14 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Jo biezāks dokuments, jo mazāk jēgas

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece,26.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas plāns ik gadu kļūst arvien biezāks, tomēr uzņēmēji aizvien vairāk laika ir spiesti tērēt administratīvu prasību izpildei

Valdībā apstiprinātais Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas pasākumu plāns 2014.–2015. gadam sasniedzis rekordbiezumu – 177 lappuses, kā liecina šī dokumenta Ekonomikas ministrijas mājaslapā publicētā versija. Ja ņem vērā, ka 2010. gadā tas bija tikai uz 34 lappusēm, šis Ekonomikas ministrijas ik gadu ražotais attīstības plānošanas dokuments ir briedis teju ne pa dienām, bet pa stundām. Iespējams, draudīgais pasākumu plāna biezums kādam ierēdnim kalpo savas eksistences attaisnošanai, taču ar uzņēmējdarbības vides reālo uzlabošanu gan acīmredzot pārāk raiti nesokas.

Par to liecina kaut vai šajā dokumentā minētā uzņēmēju aptauja. 2011. gadā uzņēmēji dažādu administratīvo prasību izpildei bija spiesti tērēt 11% sava laika, bet šogad jātērē jau 13%. Arī biežāk minētie uzņēmējdarbību kavējošie faktori aug, piemēram, neefektīva birokrātija, ko minējuši 17,8% uzņēmēju (+2,1%), nodokļu normatīvais regulējums – 11,9% (+1,4%), korupcija – 9,3% (-0,8%). Nemainīga problēma ir nepietiekama infrastruktūra, nespēja ieviest inovācijas un pasliktināta darbaspēka pieejamība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pašvaldībām tieši vai pastarpināti pieder daļas vairāk nekā 300 uzņēmumos

Db.lv,10.05.2021

Vēl viens pašvaldību kapitālsabiedrību uzņēmums, kam šogad uzsākta likvidācija, ir SIA “Aqua Riga”. Uzņēmuma vienīgais kapitāldaļu turētājs ir SIA “Rīgas Ūdens”, kas, savukārt, 100% apmērā pieder Rīgas pilsētas pašvaldībai.

Foto: no DB arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd reģistrēti 302 uzņēmumi, kuros vismaz 50% kapitāldaļu pieder kādai no pašvaldībām vai to iestādēm, liecina Lursoft pētījuma dati. Pēdējo piecu gadu laikā šādu uzņēmumu skaits samazinājies par 42, liecina Lursoft dati.

Kopējais skaits ar uzņēmumiem, kuros reģistrēta pašvaldību līdzdalība, ir nedaudz lielāks. Pēc Lursoft datiem, šobrīd Latvijā reģistrēti kopskaitā 359 uzņēmumi, kuros līdzdalību pamatkapitālā reģistrējušas pašvaldības vai tām piederoši uzņēmumi.

Savulaik bieži no uzņēmumiem un uzņēmumus pārstāvošām organizācijām izskanējuši pārmetumi par konkurences kropļošanu un brīvas konkurences principu nodrošināšanu apstākļos, kad pašvaldības, radot labvēlīgākus nosacījumus tām piederošajām kapitālsabiedrībām, no tirgus izstūmušas privātos uzņēmumus.

Kā savās vadlīnijās norāda Konkurences padome, visām kapitālsabiedrībām jādarbojas vienlīdzīgas konkurences apstākļos, kas nozīmē, ka kapitālsabiedrības piederība publiskai personai vai publiskas personas iesaiste nedrīkst sniegt nepamatotas konkurences priekšrocības konkrētam uzņēmumam. Turklāt, ja konkrētajā administratīvajā teritorijā pašvaldībai nav konkurentu, nepieciešams arī izvērtēt, vai citās tuvākajās administratīvajās teritorijās nav potenciālo konkurentu, kas varētu nodrošināt konkrētā pakalpojuma vai preces pieejamību. To regulē arī Valsts pārvaldes iekārtas likuma 88.pants, nosakot, ka pašvaldībai, dibinot kapitālsabiedrību komercdarbības veikšanai, jāizvērtē, vai konkrētajā jomā un teritorijā patiesi ir konstatējama tirgus nepilnība. Gadījumā, ja pašvaldības dibināta kapitālsabiedrība jau darbojas, būtu regulāri un rūpīgi jāizvērtē, vai situācija tirgū nav mainījusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunais Publisko iepirkumu likums, kas paredz virkni izmaiņu iepirkumu procedūrās, kā arī Eiropas Savienības prasību ieviešanu iepirkumu organizēšanā.

Jaunais Publisko iepirkumu likums paredz piemērot regulējumu pakalpojumiem un piegādēm no 10 000 eiro un būvdarbiem no 20 000 eiro. Patlaban pakalpojumiem un piegādēm iepirkumu procedūra ir jāpiemēro no 4000 eiro, bet būvdarbiem - no 14 000 eiro, informēja Saeimas Preses dienestā.

Turpmāk vienkāršāka kārtība attieksies arī uz iepirkumiem, kuru cena būs zem 42 000 eiro piegādēm un pakalpojumiem un zem 170 000 eiro būvdarbiem. Tāpat kā līdz šim iepirkuma procedūra būs jāpiemēro, ja pakalpojuma līgumcena būs 42 000 eiro vai lielāka, bet publisku būvdarbu līgumcena - 170 000 eiro vai lielāka.

Plānots ieviest vienkāršāku iepirkumu kārtību plašākam pakalpojumu klāstam veselības, sociālajā, kā arī citās īpašu pakalpojumu jomās. Šādiem pakalpojumiem to piemēros jau no 42 000 eiro. Savukārt no vienkāršās iepirkumu veikšanas kārtības tiks izslēgti, piemēram, komandējumu, tulkošanas un fotografēšanas pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar epizodiskām saspringuma galvassāpēm sirgst 70% populācijas, un tā lielā mērā ir nodeva tā saucamajam izziņas kaklam

Biežāk sastopamās saspringuma jeb tenzijas tipa galvassāpes ir vieglas vai vidējas intensitātes un lielā mērā darba spējas nepazemina. To biežākie cēloņi ir stress, muskuļu saspringums, pārslodze, kā arī «izziņas kakls» no mobilo telefonu un klēpjdatoru lietošanas, vēsta klīnikas Diamed neiroloģe, neirosonoloģe Ruta Plotniece. Iepriekšminētie mūsdienīgie sāpju cēloņi iet roku rokā ar ikdienas darba vidi vai ģimenes problēmām. Tomēr biežo sūdzību iemesli var būt arī daudzi citi.

Skaidrs, ka galvassāpju ārstēšanā allaž iespējama medikamentozā terapija, taču, ja uzsvaru liek uz profilaksi, sāpju remdēšanu bez medikamentiem, jāmin vesela aktivitāšu plejāde, tostarp regulārs ēšanas (īpaši nozīmīgas ir brokastis) un dzeršanas režīms, māka iziet no darba un aizvērt tā durvis tiešā un pārnestā nozīmē. «Ir jādomā arī par sevi, nevis tikai par darbu. Lai «atslēgtos», noderēs arī pastaigas, vanna, tēja. Ir jādzīvo harmonijā, un galvenais - nebūt perfekcionistam. Galvassāpes biežāk ir tiem, kuri par visu uztraucas un kuriem visu vajag izdarīt nevainojami. Te ir darbs arī psihologam,» bilst Veselības centra 4 neiroloģe, neirosonoloģe Ilze Seržante.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Sventājā tūristu piesaistei plāno atjaunot «akustisko bāku» - nautofonu

LETA--BNS,05.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas ziemeļrietumos, Sventājā, kas atrodas netālu no Latvijas robežas, kā vienu no tūristu piesaistes objektiem iecerēts atjaunot nautofonu - elektroakustisku ierīci, kas savulaik palīdzējusi kuģiem pēc skaņas orientēties biezā miglā, kad bākas gaisma jūrā nav saskatāma.

Kā atgādina laikraksts «Lietuvos žinios», nautofons Sventājā darbojies no 1959. līdz 1979.gadam un 12 metrus augstais tornis tur joprojām saglabājies. Tolaik visā Lietuvas piekrastē bijušas ierīkotas kopumā četras šādas «akustiskās bākas». Vēl divas atradušās Nidā - pie Baltijas jūras un pie Kuršu jomas - un viena Klaipēdā pie ziemeļu mola, bet neviens no pārējiem trim torņiem nav saglabājies.

Sventājas tūrisma asociācijas vadītājs Ķēstutis Oginsks avīzei pastāstījis, ka vispirms jānostiprina pats tornis un tad jāsaved kārtībā četri nautofona skaļruņi. Pēc viņa teiktā, šis darbs būs visai sarežģīts un laikietilpīgs.

Sventājieši cer, ka atjaunotais nautofons varētu labi papildināt izziņas tūrisma maršrutu, kas ietvers arī Sventājas ostu, kuru iecerēts atjaunot un pielāgot piekrastes zvejnieku vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru