Tirdzniecība un pakalpojumi

Interneta veikals 1A kļuvis par oficiālo Apple produktu pārdevēju Baltijā

Zane Atlāce - Bistere,26.03.2018

Jaunākais izdevums

Latvijas interneta veikals 1A.lv parakstījis sadarbības līgumu ar Apple produktu izplatītāju Baltijas valstīs AVAD Baltic, kļūstot par Apple produktu autorizēto pārdevēju, informē 1A.lv mārketinga direktors Normunds Namnieks.

«Lai kļūtu par Apple oficiālo produktu pārdevēju, nepietiek vien ar to, ka esam viens no tirgus līderiem - ar prieku pieņēmām izaicinājumu izveidot partnera tā dēvēto «veikalu veikalā» (shop in shop), kas ir ļoti svarīga komponente kopējās sadarbības kontekstā. Šāda veikala izveide nozīmē integrētas tiešsaistes tirdzniecības telpas radīšanu, kura ataino Apple stilistiku un kurā tiek iekļauti tikai viena zīmola pārstāvētie produkti,» saka interneta veikalu 1A valdes loceklis Mareks Zuika.

1A.LV ir Latvijā lielākais interneta veikals, kuru pārvalda SIA Mobilukss. Uzņēmums dibināts 2002.gadā un tā īpašnieki ir Mareks Zuika - 55%, Genādijs Skrinniks - 25% un Kaspars Polis - 20%. 1A grupa pārvalda arī Lietuvas interneta veikalu 1A.LT, kā arī Igaunijas lielāko interneta veikalu - 1A.EE. 1A grupas uzņēmumi visās valstīs kopumā nodrošina 95 darba vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

FOTO, VIDEO: Apple produktu cienītājiem Rīgā jauns veikals

Ilze Žaime,28.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā Spice Rīgā atvērts jaunākais Apple Premium Reseller veikals, ko pārstāv iDeal. Jautāts par Apple produktu dārdzību, iDeal Latvijas filiāles vadītājs Mārtiņš Amtmanis biznesa portālam db.lv atbild, ka tas ir izplatīts stereotips.

Jaunatvērtā veikala kopējā platība ir 152 m2, un tajā strādā seši darbinieki.

iDeal ir autorizētais Apple izplatītājs Latvijā. Pirmais iDeal Apple Premium Reseller veikals Latvijā tika atvērts pirms desmit gadiem – 2008. gadā.

M. Amtmanis kā iemeslu veikala atvēršanai tieši tirdzniecības centrā Spice min to, ka tas esot «viens no jaudīgākajiem iepirkšanās centriem Rīgā gan piedāvājuma, gan izvietojuma ziņā» un apkārt esošie zīmoli jau piesaista īsto publiku. Izvēle atvērt veikalu Spicē bijusi acīmredzama.

iDeal otrajā veikalā ieguldītās investīcijas esot ievērojamas, taču precīzu apjomu M. Amtmanis neatklāj. Esot saņemts arī ražotāja atbalsts, un iDeal cer ieguldīto naudu atpelnīt aptuveni gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Pieci iemesli, kas padara iPhone par kulta preci

Dainis Dembovskis - mobilo sakaru operatora «BITE» tehnoloģiju eksperts,27.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Funkcionalitāte, ātrdarbība, stabilitāte - ar šīm lietām mēdz lepoties teju ikviens viedtālruņu ražotājs, tomēr tikai daži no zīmoliem iekļūst kulta preču statusā. Kā tehnoloģiju gigantam «Apple» nemainīgi izdodas saglabāt līderpozīcijas?

«iPhone» lietotāji visā pasaulē ar entuziasmu gaida ziņas par jauniem modeļiem, atjauninājumiem vai programmatūras versijām. Arī Latvijā šīm viedierīcēm ir prāvs cienītāju pulks.

Drosme un paļaušanās

Stīvs Džobs iedibināja tradīciju, ka «Apple» inženieri produktus rada, primāri domājot par sevi, tāpēc tiem jābūt īpaši inovatīviem, kvalitatīviem - tādiem, kurus viņi paši gribētu pirkt un lietot.

Interesanti, ka teju visus jaunos programmproduktus «Apple» drosmīgi nodod lietotājiem beta versijās, tā ļaujot viņiem iesaistīties to pilnveidošanā. Piemēram, operētājsistēmas «iOS12» beta versija lietotājiem pieejama jau kopš šā gada jūnija, lai gan oficiālā tās «pirmizrāde» plānota tikai rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrs internetā 220.lv nācis klajā ar vērienīgu piedāvājumu pircējiem – bezmaksas piegādēm uz pakomātiem visā Latvijā. Līdz šim 220.lv Marketplace izdevies pulcēt ap 4000 Baltijas valstu un Somijas uzņēmēju, un tas vēl nav viss. 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols uzskata, ka Latvijas uzņēmēji kopā var turēties pretī globālo tirdzniecības milžu iespējām.

Ko uzņēmums pēdējo piecu gadu laikā, kopš attīstījis Marketplace, paveicis, šobrīd attīsta un darīs nākotnē, to stāsta 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs Kārlis Ozols.

Pandēmijas periods no 2020.gada līdz 2022.gadam bija īpašs posms visā tiešsaistes pārdošanā, mainot iedzīvotāju paradumus, sekmējot strauju pieprasījuma pieaugumu, radot izaicinājumus piegādes ķēdēm. Kā pēc pandēmijas laika mainījies 220.lv darbs, un kādas atziņas un secinājumus uzņēmums guva šajā pandēmijas laikā?

Pandēmijas laika lielākais izaicinājums bija preču piegādes līdz gala pircējam. Īsā laika periodā strauji palielinājās pieprasījums un radās situācijas, kad prece ir noliktavā, tā ir pasūtīta, bet kurjers, kas varētu to piegādāt, ir rezervēts jau divas nedēļas uz priekšu. Tā bija sarežģīta situācija, ka ir prece, ir pircējs, bet nav, kas piegādā. Tobrīd mēs pieņēmām lēmumu skaitliski palielināt savu fizisko veikalu tīklu un preču saņemšanas punktus, kas bija vienīgais veids, kā veicināt, lai pircējiem ir iespēja preces saņemt viņiem ērtā laikā. Toreiz veikaliem bija liegumi, tāpēc, ievērojot visus drošības un higiēnas nosacījumus, garantējām preču saņemšanu klātienē, ko pircēji ļoti novērtēja konkrētajos apstākļos. Vienlaikus loģistikas uzņēmumi investēja savā attīstībā, tāpēc, beidzoties pandēmijai, loģistikas uzņēmumi bija veikuši tehnoloģisku lēcienu. Praktiski tas nozīmēja, ka paciņas patērētājs var saņemt krietni ātrāk un saņemšanas punktu skaits ir būtiski pieaudzis. Pakomātu skaits Latvijā pandēmijas laikā būtiski palielinājās, un mēs nonācām pie secinājuma, ka preču saņemšanas punktu nepieciešamība ir jāpārvērtē, jo pakomātu piegāžu izmaksas bija kļuvušas krietni izdevīgākas. Turklāt pēc pandēmijas bija bažas, ka interneta darījumu vai pirkumu skaits saruks, bet varu teikt, ka šīs bažas nav piepildījušās un pircēji turpina iepirkties internetā. Taču kopumā e-komercijā situācija ir kļuvusi saspringtāka un attīstības temps mērenāks. Mēs atšķiramies ar to, ka esam tirdzniecības platforma, kas apvieno daudzu uzņēmēju darbību, tādēļ ir mazliet vieglāk, bet vienam uzņēmējam - izaicinoši. Kopējais secinājums no pandēmijas laika ir nemitīgi uzraudzīt pircēju paradumu maiņu, kādas ir globālās tendences, un jācenšas aktīvi pielāgoties. Tie uzņēmumi, kuri to spēs, izdzīvos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank ieviesusi Apple Pay norēķinu iespējas tiešsaistes tirgotājiem visās trīs Baltijas valstīs.

Tagad iepērkoties internetā, pircējiem ir iespēja veikt apmaksu ne tikai ar bankas maksājumu kartēm vai internetbankas risinājumu, bet arī caur e-maku - Apple Pay. Šobrīd šādu iespēju var izmantot visi e-komercijas lietotāji savās Apple ierīcēs, iepērkoties pie tirgotājiem, kuri izmanto Swedbank EveryPay risinājumu.

Kā norāda Valdis Vaišļa, Swedbank Naudas pārvaldības daļas vadītājs: “Pēdējo trīs gadu laikā klientu interese veikt maksājumus caur Apple e-maku ir bijusi ļoti augsta. Maksājumu skaits 2022. gadā pieaudzis 3,5 reizes un sasniedzis 50 miljonus maksājumu. No kopējiem Swedbank apkalpotajiem maksājumiem tirdzniecības vietās, tie jau aizņem 20%. Un īpaši straujš pieaugums novērots tieši pagājušajā gadā, kad ar Apple e-maka starpniecību pārskaitīti 627 miljoni eiro. Tagad ieviestā iespēja arī tirgotājiem ļauj iekļaut Apple Pay savās e-komercijas platformās, kas palīdzēs klientiem vēl vienkāršāk samaksāt par precēm un pakalpojumiem.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot pakalpojumu klāstu 13 Eiropas valstīs, sākot no 26. jūnija Visa kartes lietotāji Latvijā var norēķināties izmantojot Apple Pay, informē Visa.

Tiesa, izvēloties šo norēķinu iespēju, redzams, ka pašlaik Apple pay pieejams tikai Monese un Revolut karšu īpašniekiem (skatīt galerijā).

«Revolut» saviem klientiem ir ieviesis «Apple Pay» ne vien Latvijā, bet vēl 27 valstīs, informē Revolut. Salāgot savu «Revolut» karti ar «Apple Pay» funkciju klienti var gan caur «Revolut» sīklietotni, gan caur «Wallet» sīklietotni.

«Mūsu galvenais mērķis – sniegt klientiem lietderīgu rīku, kas palīdzētu pārvaldīt ikvienu viņu personīgo finanšu jomu. Iespēja norēķināties ātri, ērti un droši ir neatdalāma no šī mērķa. Šī funkcija ir būtiska mūsu klientiem visā Eiropā, tādēļ priecājamies, ka šodien to varam piedāvāt jau 28 valstīs. Tas ir svarīgs solis, sniedzot mūsu klientiem iespēju pārvaldīt savas finanses tā, ka viņi paši vēlas», apgalvo Arthur Johanet, «Revolut» maksājumu ar kartēm vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tirgus dalībnieki šobrīd aktīvi mēģina izzīlēt to, kāda varētu būt ASV un Irānas saasinājumu attīstība. Pagaidām joprojām lielākajai daļai Volstrītā bāzes scenārijs paredz to, ka tālāki asumi būs, lai gan tie tomēr nepāraugs plašākā jaunā karadarbībā.

Tādējādi, neskatoties uz dažādiem nemierīgiem jaunumiem, gada sākums daudzām populārām akcijām ir bijis visai veiksmīgs. Turpina pieaugt, piemēram, lielo ASV tehnoloģiju līderu akciju vērtība. Apple akcijas cena kopš gada sākuma palielinājusies par 1,6%, Alphabet (Google mātes uzņēmums) pat par 4,1% līdz 1395 ASV dolāru atzīmei un Facebook - par 3,8%.

Liela daļa aptaujāto finanšu ekspertu teic, ka, ģeopolitikai esot sakarsētai, finanšu tirgū sagaidāmas palielinātas svārstības. Viedokļi par nepieciešamajām darbībām ar naudu šādos laikos gan ir visai dažādi. Visai daudzi turpina norādīt, ka jebkuru straujāku akciju atkāpšanos drīzāk derētu izmantot, lai šos vērtspapīrus iegādātos lētāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: facebook.com/DinoZooLV

Neatkarīgi no mājdzīvnieka sugas, ikvienam mājas mīlulim nepieciešama kvalitatīva barība un aprūpe. Plašākais zoo preču interneta veikals Dinozoo.lv jau kopš 2018. gada mājdzīvnieku saimniekiem nodrošina iespēju visu mīluļiem nepieciešamo iegādāties ne tikai ērtāk un ātrāk, bet arī izdevīgāk. Dinozoo.lv interneta zoo veikals piedāvā preces gan suņu un kaķu, gan grauzēju, putnu un zivtiņu, gan arī eksotisko mājdzīvnieku īpašniekiem.

Kā atzīst uzticīgie Dinozoo.lv pircēji – plašais preču klāsts, daudzveidīgā izvēle, izdevīgie akciju un atlaižu piedāvājumi, kā arī ērtā iepirkšanās pieredze, ir tas, kas vilina iepirkties tieši Dinozoo.lv. Taču, kādas tad ir bijušas Dinozoo.lv pircēju un viņu mīluļu iecienītākās pērnā gada izvēles? Par populārākajām 2023. gada precēm un preču grupām stāsta Dinozoo.lv E-komercijas projektu vadītāja Jekaterina Kļučerova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Ar Apple akcijām būtu izdevies trīskāršot sākotnējo ieguldījumu

Jānis Šķupelis,06.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav nekāds jaunums tas, ka pēdējo gadu laikā, ieguldot ASV akcijās, varējis labi nopelnīt. Par vienu no šī tirgus izaugsmes simboliem var uzskatīt Apple akcijas veikumu.

Turklāt pagājušonedēļ tieši šī kompānija kļuva par pirmo Rietumvalstu publiski kotēto uzņēmumu, kura kapitalizācija pārlēca pāri gigantiskajai viena triljona ASV dolāru kapitalizācijas (akcijas cena reizināta ar akciju skaitu) latiņai. Kopš šā gada sākuma Apple akcijas vērtība Nasdaq biržā ir pieaugusi par 22,5%, bet 12 mēnešu skatījumā tie ir jau 35%. Savukārt piecu gadu skatījumā Apple akcijas cena ir augusi par 210%. Tas nozīmē, ka investoram, kas pirms pieciem gadiem būtu izlēmis pirkt minētā viedierīču ražotāja vērtspapīrus, savu sākotnējā ieguldījuma summu būtu izdevies vairāk nekā trīskāršot.

Vēl skaistāka šī aina izskatās ilgākā termiņā. Apple par publiski tirgotu akciju kompāniju kļuva 1980. gadā. Toreiz kompānijas akcija maksāja 22 ASV dolārus. Ja kāds investors toreiz būtu iegādājies šīs akcijas, tad viņš varētu priecāties par vairāk nekā 40 tūkst. procentu guvumu. Pašlaik redzams, ka Apple akcijas cena pārkāpusi pāri 200 ASV dolāru slieksnim, lai gan būtu jāņem vērā, ka Apple savā korporatīvajā vēsturē veikusi akciju splitus. Piemēram, 2014. gadā šī uzņēmuma akcija maksāja aptuveni 700 ASV dolārus, kur uzņēmuma vadība izlēma veikt akciju splitu ar attiecību 7 pret 1. Tas nozīmēja, ka šajā konkrētajā gadījumā kompānijas akcionārs agrākās vienas šīs kompānijas akcijas vietā saņēma septiņus šos vērtspapīrus. Attiecīgi ar septiņi tiks dalīta arī Apple agrākā akcijas cena (nekādas citas pārmaiņas, kas ietekmētu kompānijas darbību, veicot šo darbību, nav).

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Biržu indeksi krītas pēc Apple prognozes saistībā ar Ķīnas ekonomiku

LETA--AFP,04.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Eiropas biržu indeksi ceturtdien kritās pēc tam, kad kompānija «Apple» samazināja savu tirdzniecības apjoma prognozi un skaidroja to ar Ķīnas ekonomikas izaugsmes palēnināšanos.

«Apple» trešdienas vakarā prognozēja, ka uzņēmuma tirdzniecības apjoms pagājušā oktobra-decembra ceturksnī būs krietni zemāks gan par kompānijas, gan analītiķu iepriekš izteiktajām prognozēm.

«Apple» tagad prognozē, ka tirdzniecības apjoms šajā periodā veidos 84 miljardus dolāru (73,7 miljardus eiro). «FactSet» aptaujātie analītiķi bija prognozējuši, ka pārdošanas apjoms pieaugs par 9% un sasniegs 91,3 miljardus dolāru.

Tirdzniecības apjoma kritums galvenokārt tika izskaidrots ar situāciju Ķīnā, kur palēninājusies ekonomikas izaugsme un «Apple» saskāries ar sīvu konkurenci, ko izrāda tādi iekšzemes ražotāji kā «Huawei» un «Xiaomi».

«Apple» arī atzina, ka patērētāji citos tirgos neiegādājas tik daudz jaunākās paaudzes «iPhone» modeļu, kā uzņēmums bija cerējis. Tas gan daļēji varētu būt skaidrojams ar šo tālruņu augsto cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FOTO: Apple ikgadējā Worldwide Developers Conference prezentē jaunumus

Žanete Hāka,04.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta ikgadējā Apple izstrādātāju konference Worldwide Developers Conference (WWDC), kuras laikā, kā ierasts, uzņēmuma pārstāvji iepazīstināja ar vairākiem jaunumiem.

Apple prezentēja jaunu, jaudīgu datoru profesionāļiem Mac Pro un ekrānu Apple Pro Display XDR ar Retina 6K 32 collu ekrānu. Tika ziņots, ka datora sākumcena būs 5999 dolāri, taču netika minēts, cik maksās dārgākais modelis.

Tāpat uzņēmums atklāja jaunāko macOS Catalina operētājsistēmu, kas papildināta ar jaunām aplikācijām un jaunu tehnoloģiju attīstītājiem. Ar jauno operētājsistēmu Apple nomaina iTunes ar aplikācijām Apple Music, Apple Podcasts un Apple TV. Operētājsistēma piedāvās arī Sidecar funkciju, kas ļaus izmantot iPad kā otro ekrānu.

Apple klātesošos iepazīstināja arī ar iOS 13, kas piedāvās jaunas funkcijas, uzlabotas foto, vienkāršāku veidu, kā ātrāk pieslēgties aplikācijām un mājaslapām, izmantojot Apple ID. Tāpat paplašināta Apple Maps aplikācija, uzlaboti atgādinājumi, īsziņas un citas funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

ASV sūdz tiesā Apple par monopolstāvokļa uzturēšanu viedtelefonu segmentā

LETA/AFP,22.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Tieslietu ministrija ceturtdien tiesā iesūdzējusi tehnoloģiju kompāniju "Apple", apsūdzot to par nelikumīgu monopolstāvokļa uzturēšanu saviem viedtālruņiem "iPhone".

Šajā apsūdzībā, kuru iesnieguši arī vairāki ASV štati, teikts, ka "Apple" nopelnījis simtiem miljardu dolāru, apgrūtinot patērētājiem iespējas pāriet uz lētākiem viedtelefoniem un ierīcēm.

Šīs lietas pamatā ir "Apple" iespējamas izslēdzošas darbības, kas nosaka stingrus un dažkārt neskaidrus nosacījumus uzņēmumiem un izstrādātājiem, kas vēlas piekļūt 136 miljoniem "iPhone" lietotāju ASV.

Tiesā iesniegtajā sūdzībā norādīts, ka šie noteikumi un lēmumi ir izstrādāti, lai piespiestu "Apple" lietotājus palikt "Apple" ekosistēmā un iegādāties "iPhone".

"Patērētājiem nevajadzētu maksāt augstākas cenas, jo uzņēmumi pārkāpj konkurences likumus," sacīja ģenerālprokurors Meriks Gārlends. "Ja šī situācija nemainīsies, "Apple" tikai turpinās nostiprināt savu monopolu viedtelefonu segmentā."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd īpaši aktivizējušies interneta krāpnieki, kuri veido viltotas mājaslapas, izvieto par tām reklāmas meklētājos un sūta e-pastus, izliekoties par tirgotājiem. Visām krāpnieku darbībām ir viens mērķis – iegūt upuru paroles un tālāk pieeju pie bankas kontiem, vai iegādāties preces uz citu rēķina. Diezgan bieži krāpnieki izveido jau eksistējošu interneta veikalu un pakalpojumu sniedzēju mājaslapu viltojumus, kuros, ievadot personīgos datus, tie tiek nozagti. Lai palīdzētu atšķirt viltojumu no īstajām lapām, maksājumu pieņemšanas risinājuma Klix eksperti ir sagatavojuši testu, kuru aicina izpildīt ikvienam interneta lietotājam.

Pirmā situācija

Interneta veikals ir viens no lielākajiem Latvijā un reklāma uz to parādās kā viena no pirmajām Google. Apmeklējot veikalu, tas ielādējas ilgāk nekā parasti, bet, kad parādās visi attēli, izskatās kā ierasts, izņemot logo, kas izskatās apgriezts; izlecošie logi ir īpaši uzbāzīgi, aicinot reģistrēties pasūtījuma pabeigšanai. Kā rīkosieties tālāk?

Ja jūsu atbilde ir “Jā”, ievadīšu datus un turpināšu iepirkties, tad pastāv iespēja kādreiz uzķerties uz krāpnieku āķa. Jebkādas novirzes no ierastā mājaslapas dizaina var liecināt par krāpnieku veidotu viltojumu. Pareizākā rīcība būtu pārbaudīt pārlūkprogrammā noradīto mājaslapas adresi, aizvērt to un atvērt atkārtoti, izmantojot meklēšanas rezultātus, kas nav reklāmas (Ad).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple iPhone 15 ir pieejams jau kādu laiku. Un šobrīd iPhone 15. sērijas tālruņi ir jaunākie un labākie pieejamie Apple tālruņi tirgū. Tie piedāvā vairākas jaunas funkcijas un uzlabojumus salīdzinājumā ar iepriekšējo paaudzi, tostarp pārveidotu dizainu, ātrāku procesoru un labāku kameru sistēmu.

Bet vai tiešām katru gadu ir nepieciešams atjaunināt savu iPhone uz jaunāku modeli, vai arī iPhone 14 joprojām ir pietiekami labs? Noskaidrosim, ko piedāvā Apple iPhone 15, un salīdzināsim šo jauno tehnoloģisko brīnumu ar savu priekšteci – iPhone 14.

Iepazīsties ar Apple jaunākajiem modeļiem

Tāpat kā katru gadu, Apple neaprobežojas tikai ar vienu jaunu tālruņa izlaidumu; tā vietā iPhone 15 sērija piedāvā vairākus jaunus tālruņu modeļus. Šī pieeja nodrošina, ka cilvēkiem ir iespēja izvēlēties sev piemērotāko ierīci, kas lieliski atbilst viņu vajadzībām un vēlmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

iPhone 11 Pro Max plusi un mīnusi

Jānis Vēvers,11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apple šā gada iespaidīgākais tālrunis iPhone 11 Pro Max beidzot ticis pie trīskāršas fotokameras, taču visā citā ir pārāk līdzīgs diviem pēdējiem priekšgājējiem

Cik gan ātri spēj mainīties vienas kompānijas filozofija attiecībā uz pašu izstrādātajiem produktiem! Vēl šīs desmitgades sākumā Apple ar katru otro jauno iPhone modeli centās pārsteigt savus klientus, ieviest patiešām inovatīvas lietas, bet šobrīd ir sajūta, ka uzņēmumā valda pilnīgi pretējs noskaņojums – ka tikai neaizbiedēt senos, lojālos āboltelefonu fanus ar kaut ko neparastāku. Septembra sākumā prezentētais Apple iPhone 11 Pro izskatās kā divus gadus vecā iPhone X klons ar lielāku kameras bloku aizmugurē, un tas nozīmē, ka amerikāņi tālruņa dizainu nav mainījuši jau trīs gadus pēc kārtas.

Šķiet, ka septembra pasākuma vienīgā intriga bija – cik modeļus Apple piedāvās? Šogad tie ir trīs – iPhone 11, iPhone 11 Pro un iPhone 11 Pro Max. Lielākais un jaudīgākais no tiem uzreiz pēc prezentācijas pasākuma Euronics veikalā nonāca DB rīcībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar gada pirmo mēnesi, februārī tirgus temps kļuvis mazliet gausāks – vienlaikus interese par īpašumu iegādi nav apstājusies.

Vidējais dienu skaits, kas nepieciešams mājokļa pārdošanai par tirgus cenu, samazinājies līdz 76 dienām. Kā novērojuši “Latio” darījumi vadītāji, aktīvāk iegādei tiek meklēta apbūves zeme un nelielas privātmājas, tomēr likvīdu piedāvājumu tirgū būtiski trūkst. Paturot prātā skaļi izskanējušo retoriku par šogad gaidāmo Euribor kritumu, potenciālie pircēji sāk apsvērt arī lielākas platības mājokļus ar trim un vairāk istabām, tomēr no galējā lēmuma pieņemšanas aizvien biežāk attur cits faktors - ģeopolitiskā nestabilitāte.

“Mājokļu pircēju pārliecības indeksa” dati par janvāri:

  • 76 dienas – vidēji tik ilgs laiks bijis nepieciešams, lai pārdotu mājokli par tirgus cenu (78 – janvārī; 80 – decembrī; 84 – novembrī; 85 – oktobrī; 85 – septembrī; augustā – 87);

  • 9% mājokļu pārdoti viena mēneša laikā no sludinājuma publicēšanas brīža (janvārī – 9%; decembrī – 8%; novembrī – 6%; oktobrī – 7%; septembrī – 8%; augustā – 9%);

  • 22% pārdevēju ir prasījuši tirgus situācijai nesamērīgi augstu cenu (janvārī – 22%; decembrī – 22%; novembrī – 23%; oktobrī – 24%; septembrī – 25%; augustā – 45%);

  • 0% pircēju ir piedāvājuši augstāku cenu nekā norādīts sludinājumā (janvārī – 0%; decembrī – 0%; novembrī – 0%; oktobrī – 0%; septembrī – 0%; augustā – 1%);

  • 46% darījumu notikuši bez kredītu piesaistes (janvārī – 45%; decembrī – 42%; novembrī – 40%; oktobrī – 30%; septembrī – 31%; augustā – 30%);

  • 14% ** - par tik izdevīgāk šobrīd mājokli ir īrēt nekā pirkt (janvārī – 14%; decembrī – 11%; novembrī – 9%; oktobrī – 9%; septembrī – 8%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple pēc 18 gadu darbības varētu slēgt aplikāciju iTunes.

Uzņēmuma vadītājs Tims Kuks ikgadējā konferencē Worldwide Developers Conference, kas sākas šodien, varētu paziņot par atsevišķām aplikācijām mūzikai, TV un podkāstiem. Aplikācijas jau patlaban pieejamas iPad un iPhones lietotājiem. Šajā gadā konference veltīta programmatūras atjauninājumiem un Apple jaunajai pieejai aplikācijām.

Twitter lietotāji pamanījuši, ka no adreses itunes.apple.com jau patlaban tiek pāradresēti uz music.apple.com. Tāpat mainījušās kategoriju adreses uz, piemēram, apps.apple.com, podcasts.apple.com, tv.apple.com, movies.apple.com un books.apple.com.

ITunes aplikācija pirmo reizi lietotājiem bija pieejama 2001.gada 9.janvārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas transporta pakalpojumu platforma Bolt piedāvā klientiem iespēju par braucieniem norēķināties arī ar Apple Pay, informē uzņēmumā.

Apple Pay funkcija automātiski parādīsies Apple ierīču lietotājiem kā viena no maksājuma metodēm, ja klients ir atjauninājis Bolt aplikāciju.

«Mēs vienmēr cenšamies piedāvāt risinājumus, kas nodrošinātu mūsu klientiem patīkamāku servisu, tajā skaitā arī ērtu maksājumu sistēmu. Apple Pay iekļaušana mūsu lietotnē palīdzēs klientiem ātrāk, ērtāk un drošāk apmaksāt braucienus,» papildināja Bolt tirdzniecības operāciju vadītājs Martti Ilvess (Martti Ilves).

Maksājumi ar Apple Pay ir pieejami Bolt klientiem Austrijā, Austrālijā, Horvātijā, Kiprā, Čehijā, Igaunijā, Somijā, Francijā, Ungārijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Maltā, Polijā, Portugālē, Rumānijā, Krievijā, Slovākijā, Zviedrijā, Ukrainā un Lielbritānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Futūristiskajā ēkā plaši izmantots stikls, un jau diviem cilvēkiem bijusi nepieciešama medicīniskā palīdzība, ziņo Marketwatch.

Silīcija ieleja ir pazīstama ar strauju dzīves un darba ritmu, taču Apple varētu vēlēties, lai tās darbinieki nedaudz piebremzē un nesavaino sevi kompānijas 5 miljardus ASV dolāru vērtajā jaunajā mītnes vietā.

Mediji ziņo, ka Apple saskārusies ar problēmām Apple Park, jo interjerā dominē stikls, piemēram, sienās, durvīs.

Kompānija, kas ir pazīstama ar savu novatorisko dizainu, pieredzējusi vismaz divus incidentus, kad vīrieši ieskrējuši stiklos un guvuši pietiekami smagas traumas, lai būtu nepieciešama medicīniskā palīdzība.

Lai gan problēmsituācija var šķist smieklīga, Kalifornijā ir noteikumi attiecībā uz darbavietām, kurus Apple, iepējams, pārkāpusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās nav iedomājams nopietns uzņēmums vai jebkuras jomas iestāde, kur lielākā daļa ikdienas procesu netiktu vadīti ar tehnoloģijām. Turklāt tehnoloģiju attīstība pēdējās desmitgadēs šo iespēju ir padarījusi neskaitāmas reizes lētāku un līdz ar to arī pieejamāku gan cenas, gan piedāvājuma ziņā.

Nenoliedzams tehnoloģiju jomas līderis ir Apple, kura ražotās tehnoloģijas un dažādām vajadzībām izstrādātie programmnodrošinājumi aizvien vairāk gan padara vieglāku un vienkāršāku ikdienas procesu vadīšanu biznesā un valsts sektorā, tostarp arī zinātniskajā un studiju darba procesā augstskolās.

Arī Latvijas Lauksaimniecības universitāte (LLU) ir iegādājusies 16 Apple iMAC, lai aprīkotu LLU Informācijas tehnoloģiju fakultātes datorklasi studentu apmācību vajadzībām, kā arī divus Macbook Pro pasneidzējiem, stāsta LLU Informācijas Tehnoloģiju fakultātes dekāns, inženierzinātņu doktors Gatis Vītols.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) sākusi izmeklēšanas saistībā ar ASV tehnoloģiju kompānijas "Apple" aplikāciju veikalu "App Store" un tās maksājumu platformu "Apple Pay", ņemot vērā bažas, ka uzņēmuma īstenotā prakse negatīvi ietekmē konkurenci.

EK norāda, ka tā sākusi oficiālu izmeklēšanu pret maksājumu platformu "Apple Pay" saistībā ar apsūdzībām, ka "Apple" atsevišķos gadījumos atsaka piekļuvi maksājumu sistēmai.

Komisija arī sākusi otru izmeklēšanu pret "App Store" saistībā ar bažām, ka uzņēmums rada ierobežojumus izstrādātājiem attiecībā uz "iPhone" un "iPad" lietotāju informēšanu par iespējām veikt pirkumus ārpus aplikācijām.

Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Margrēte Vestagere saka, ka ""Apple", šķiet, ir ieguvis vārtu sargātāja lomu attiecībā uz aplikāciju un satura sadali "Apple" populāro ierīču lietotājiem." Tāpat šķiet, ka "Apple" noteicis nosacījumus tam, kā "Apple Pay" būtu jāizmanto tirgotāju aplikācijās un interneta vietnēs, skaidro Vestagere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

LG sāk atbalstīt AirPlay 2 un kļūst par pirmo televizoru ražotāju, kas atbalsta HomeKit

Lelde Petrāne,24.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmuma LG Electronics (LG) šā gada AI televizoru modeļos būs pieejams Apple AirPlay 2 un HomeKit, tādējādi LG kļūstot par pasaulē pirmo televizoru ražotāju, kas atbalsta HomeKit. Šīs Apple funkcijas būs pieejamas, veicot programmatūras atjauninājumu 2019. gada LG OLED, NanoCell un UHD televizoriem ar ThinQ AI iespējām.

Izmantojot Apple AirPlay, LG 2019. gada AI televizoru modeļu īpašnieki var straumēt saturu, tostarp ar Dolby Vision atbalstu, no iPhone, iPad un Mac ierīcēm tieši savos televizoros. Lietotāji var skatīties un lejupielādēt savas iecienītākās filmas un televīzijas šovus no Apple TV un citām video aplikācijām, kā arī fotogrāfijas tieši savos LG AI televizoros. Tāpat lietotāji var arī savās mājās atskaņot Apple Podcasts, Apple Music un mūziku no savām bibliotēkām un citiem straumēšanas pakalpojumiem, sasinhronizēti izmantojot savu LG AI televizoru un citus ar AirPlay 2 savietojamus skaļruņus.

HomeKit nodrošina iespēju lietotājiem ērti kontrolēt savus viedos mājokļus ar Home App vai Siri savās Apple ierīcēs. LG AI televizorus iespējams viegli pievienot Home App, ar kuru lietotāji var piekļūt tādām televizora pamatfunkcijām, kā ieslēgšanai un izslēgšanai, skaļuma regulēšanai un kanāla izvēlei. LG AI televizorus arī iespējams pievienot automatizācijas funkcijām, kas pieejamas HomeKit.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānijas "Apple" maksājumu platforma "Apple Pay" neievēro Eiropas Savienības (ES) konkurences noteikumus, secināts Eiropas Komisijas (EK) vairākus mēnešus ilgušajā sākotnējā izmeklēšanā.

"EK ir norādes, ka "Apple" ierobežojusi trešo pušu piekļuvi svarīgai tehnoloģijai, lai tie spētu izmantot "Apple" produktus," saka ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

EK skaidro, ka, liedzot izstrādātājiem piekļuvi mobilo maku tehnoloģijai "Apple" operētājsistēmā "iOS", tiek kropļota tirgus konkurence un kavētas inovācijas bezkontakta maksājumu jomā.

EK sākusi izmeklēšanas pret Apple Pay un App Store  

Eiropas Komisija (EK) sākusi izmeklēšanas saistībā ar ASV tehnoloģiju kompānijas "Apple" aplikāciju...

Komisija vēstī, ka šāda rīcība samazina patērētājiem izvēles iespējas attiecībā uz mobilo maku izmantošanu viedtelefonos "iPhone".

EK gan nenorāda, ka cik liels naudassods varētu tikt piemērots "Apple", ja šīs apsūdzības tiks paturētas spēkā.

"Apple" tagad ir iespēja sniegt atbildi uz EK sākotnējiem secinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz globālo pandēmiju, cenas vadošajos pasaules akciju tirgos pēdējo nedēļu laikā pieaugušas.

Par to, cik noturīgs varētu būt šis kāpums, pārliecība gan ne vienmēr ir tā pati lielākā. Neskatoties uz to, notiekošais liek domāt, ka pēc šīs krīzes pat vēl pārliecinošākas varētu kļūt jau tā gigantisko interneta un tehnoloģiju līderu pozīcijas.

Tieši šādu uzņēmumu vērtspapīri lielā mērā bijuši atbildīgi par kopējo tirgus cenu palielināšanos. Piemēram, tikai pieci uzņēmumi - "Microsoft", "Apple", "Amazon", "Alphabet" ("Google") un "Facebook" – šobrīd veido jau piekto daļu no kopējās ASV akciju tirgus "Standard & Poor's 500" indeksa vērtības (to veido 500 lielākās ASV publiski kotētās kompānijas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tiešsaistes platformu uzvaras gājiens

Andžela Veselova, LU Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes lektore,13.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta attīstības pirmsākumos tiešsaistes veikali "dzīvoja" tikai savās vietnēs, taču pēdējos gados popularitāti ir ieguvušas arī lielās tiešsaistes platformas jeb marketplace. Būtiskākā atšķirība starp tiešsaistes platformām (marketplace) un tiešsaistes veikaliem (online shop) ir tā, ka pirmie ir tikai starpnieki starp pārdevēju un pircēju, bet otrie ir uzņēmumi, kuriem pašiem pieder veikali.

Tiešsaistes veikals ir uzņēmuma zīmola vizītkarte, bet tiešsaistes platforma - gatavs instrumentārijs jauna tirgus apguvei un klientu bāzes paplašināšanai.

Atšķirībā no interneta veikala, marketplace neko nepārdod, tikai nodrošina vietu tiešsaistes veikalu īpašniekiem. Marketplace īpašnieks saņem komisijas maksu (parasti 10 - 20% no pirkuma summas) un ieņēmumus no reklāmas.

Klasisko tiešsaistes platformu struktūru veido – preču katalogs; pircēju un pārdevēju reģistrācijas un autorizācijas bloks; klientu bloks; meklēšanas un statistikas pārvaldības programmatūra; apmaksas sistēma; atgriezeniskās saites moduļi; piegādātāju komunikācija ar klientiem un strīdu izšķiršana. Daži marketplace uztver kā optimizētu tiešsaistes platformu produktu un pakalpojumu nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Apple" oriģinālais dators, kuru pirms 45 gadiem pašrocīgi uzbūvēja šīs kompānijas dibinātāji Stīvs Džobss un Stīvs Vozņaks, otrdien tiks pārdots izsolē ASV.

Vēl funkcionējošais dators "Apple-1", kas ir mūsdienu datoru "Macbook" sencis, tiks piedāvāts izsolē Kalifornijas štatā. Ir gaidāms, ka tā cena izsolē sasniegs 600 000 ASV dolāru.

Šis "Apple-1" ir viens no 200 eksemplāriem, kurus Džobss un Vozņaks saražoja, sākot uzņēmuma "Apple" darbību garāžā. Tagad "Apple" ir izaudzis par 2 triljonus dolāru vērtu uzņēmumu.

Izsolē piedāvātais dators ir vēl retāks tāpēc, ka tam ir ietvars no koa koka, kas aug Havaju salās. Tikai daži no 200 oriģinālajiem datoriem ir izgatavoti ar šādu ietvaru.

Kāds datoru veikals, kuram tika piegādāti apmēram 50 "Apple-1" eksemplāri, nolēma dažus no tiem ietvert kokā, pavēstīja izsoļu nams "John Moran".

Komentāri

Pievienot komentāru