Jūrmalā vissvarīgākais laiks biznesam un kūrorta reputācijai ir vasaras vidus, kad te notiek starptautiskais jauno populārās mūzikas izpildītāju konkurss Jaunais vilnis un KVN.
«Tās ir divas ļoti pārsātinātas nedēļas. Jāteic, ka attiecībā pret pārējo gadu šis aizpildītais periods ir mikroskopisks,» uzskata Solveiga Freiberga, Jūrmalas kūrorta un tūrisma informācijas centra direktore.
KVN un Jaunais vilnis pulcē ļoti daudz cilvēku. Lai gan mēdz uzskatīt, ka Jūrmalu atceras tikai vecākā paaudze, vasara liecina, ka šo kūrortu mīl arī jaunā krievu paaudze.
«Ļoti laba, vēl labāk nekā pagājušā gadā,» par šo vasaru priecīgi saka Marina Čikuna, Jūrmalas restorāna Gan Bei direktore. To nosaka gan laika apstākļu labvēlība, jo dienas nav pārāk karstas, vakari ir silti un nav ilgi lietus periodi, gan lielāks cilvēku daudzums Jomas ielā. Un tas nav saistīts tikai ar Jauno vilni - vairāk cilvēku nekā pērn bija jau pirms šī notikuma. Taču konkursam restorānā gatavojās īpaši - no Rīgas izsaukti labākie pavāri un viesmīļi. Arī citās vietās darbinieku skaits šajās dienās būtiski pieaug.
«Šajās dienās Jūrmala pilnībā pārvēršas. Te var redzēt pēdējās modes tendences, ieraudzīt dažu labu pazīstamu personību. Šis ir periods, kad cilvēki brauc parādīt sevi un paskatīties uz citiem,» saka Kristīne Štāla, Hotel Jurmala Spa & Conference Center Pārdošanas un mārketinga nodaļas vadītāja. Vasarā darbs un klienti ir visiem. Jūrmalā kopumā esot 4000 gultas vietu - vasarā tas ir par maz, savukārt ziemā jādomā, kā šīs vietas piepildīt. Noslogojuma ziņā laiks ap Jauno vilni ir pats nozīmīgākais gada notikums. Tad arī publika ir laba, jo tērē naudu un atpūšas ar vērienu. «Tas visai pilsētai ir ļoti labs periods un iespēja nopelnīt,» teic K. Štāla. Gadu gaitā viesnīcā ir iemācījušies sadzīvot ar viesu prasībām. Ir dažādas interesantas vēlmes, piemēram, pārtaisīt numuru, lielāku skapi, dušas vietā vannu, taču galvenokārt viņi vēlas saņemt nedalītu uzmanību.
Tiem, kuri saka, ka pasākumi notiek nepareizajā valodā, S. Freiberga atgādina, ka naudai nav valodas - tā vajadzīga katram. Ziemeļnieki mēdzot būt krietni taupīgāki par krieviem, kas atpūšas ar vērienu. Latviešu valodu Jomas ielā tiešām dzird maz. Tam piekrīt arī M. Čikuna un atklāj, ka šobrīd lielākā daļa klientu ir krievi, tāpat apmeklētāju vidū ir lietuvieši, igauņi, itāļi utt. Atšķirībā no pērnā gada šogad ir vairāk norvēģu.