Tirdzniecība un pakalpojumi

Iedzīvotāji par populārākajiem zīmoliem ārzemēs uzskata Laimu un Rīgas Melno balzamu

Dienas Bizness,29.08.2013

Jaunākais izdevums

Latvijas iedzīvotāji par populārākajiem pašmāju zīmoliem ārvalstīs uzskata saldumus Laima un alkoholisko dzērienu Rīgas Melnais balzams, bet par galveno Latvijas uzņēmēju priekšrocību eksporta tirgos dēvē produktu un pakalpojumu kvalitāti.

Tā secināts Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) veiktajā iedzīvotāju aptaujā par Latvijas eksportu un eksportējošajiem uzņēmumiem. Aptaujas ietvaros respondenti tika aicināti atbildēt uz jautājumiem saistībā ar Latvijas eksporta ģeogrāfiju, nosaukt lielākos valsts eksportētājus, nozīmīgākās eksporta nozares utt. Respondentiem lūgts izteikt arī viedokli par populārākajiem Latvijas zīmoliem ārvalstīs, Latvijas uzņēmēju priekšrocībām eksporta tirgos un potenciāli eksportspējīgākajām nozarēm.

Par absolūti populārāko Latvijas zīmolu ārvalstīs aptaujātie uzskata Laimu, kuru norādījusi vairāk nekā puse respondentu (54%). Vēl pie populārākajiem zīmoliem nosaukti: Rīgas Melnais balzams (33,5%), Lauma (9,5%), Grindeks (8,1%), Dzintars (8,1%) un Aldaris (7,1%).

Latvijas lielāko eksportētāju vidū visbiežāk aptaujātie minējuši a/s Latvijas Finieris (35,1%), a/s Grindeks (20,5%) un a/s Liepājas Metalurgs. Saskaņā ar eksporta datiem šie uzņēmumi tiešām ir lielāko eksportējošo uzņēmumu vidū, kuru eksporta apgrozījums pārsniedz 50 miljonus eiro, norāda LIAA. Vienlaikus liels skaits respondentu uzskata, ka starp lielākajiem eksportētājiem ierindojami arī tādi uzņēmumi kā a/s Laima (34,3%), a/s Latvijas Balzams (27,6%), SIA Rīgas Piensaimnieks (11%) un a/s Aldaris (9,5%).

Lūgti atzīmēt Latvijas uzņēmumu galveno priekšrocību eksporta tirgos, respondenti visbiežāk (26%) norādījuši uz Latvijas produktu un pakalpojumu kvalitāti. 19% globālās konkurences cīņā par Latvijas uzņēmumu galveno priekšrocību nosaukuši produktu ekoloģiskās īpašības, 18% – izdevīgo ģeogrāfisko novietojumu, bet 16% izcēluši Latvijas uzņēmēju elastību jeb spēju pielāgoties dažādām tirgus situācijām.

Savukārt tikai 11% aptaujāto uzskata, ka Latvijas uzņēmumu galvenā priekšrocība ir cena. Tikmēr Latvijas uzņēmēju pārdošanas spējas un klientu servisa kvalitāti kā priekšrocību atzīmējuši tikai 0,4% respondentu. Arī valsts tēlu kā priekšrocību norādījuši tikai 0,8% aptaujāto.

Pētījuma rezultāti liecina, ka respondenti bijuši visai pieticīgi vērtējumos par Latvijas ārējo tirdzniecību. Lūgti nosaukt, uz cik pasaules valstīm Latvijas uzņēmumi eksportē savus produktus un pakalpojumus, vairāk nekā ceturtā daļa respondentu atzīmējusi 31-60 valstis, 19% respondentu uzskata, ka mūsu ražojumi un pakalpojumi pieejami tikai 1-30 valstīs, tikai 1% gadījumu atbildes bijušas vistuvāk reālajam valstu skaitam – 176. Lielākā daļa aptaujāto (37,6%) arī uzskata, ka Latvijas galvenais eksporta tirgus ir Krievija, otrajā vietā ierindojusies Lielbritānija, kuru norādījuši 35,6% aptaujāto. Savukārt Lietuvu, kas pēc statistikas datiem ir mūsu lielākais eksporta partneris, atzīmējuši vien 11,8% aptaujas respondentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Laimas un Staburadzes eksports pieaudzis par 22%

Sandra Dieziņa,22.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2013. gada pirmajā ceturksnī Latvijā lielāko saldumu ražotāju Laima un Staburadze produktu eksports pieaudzis par 22%, salīdzinot ar šo laika posmu pērn.

Būtiskāko eksporta apjoma pieaugumu izdevies sasniegt Izraēlā, noslēdzot līgumu ar jaunu sadarbības partneri. Papildus jau esošajam Laima šokolādes produkcijas un Selga cepumu eksportam, uzsākta Laima zefīru un ar jauno eksporta zīmolu Laima Old Town Bakery (Laima Vecpilsētas Beķereja) produktu - Staburadze ražoto kūciņu un toršu - eksportēšana. Tā rezultātā eksports uz šo valsti palielināts 2,5 reizes. Turpmāku perspektīvu un izaugsmes iespējas dod arī saņemtie Košera sertifikāti Laima asorti septiņu veidu konfektēm, informē kompānija. Jau šobrīd tas devis rezultātu - Laima produktu paplašināta sortimenta pārdošanu arī Ben Guriona starptautiskajā lidostā Izraēlā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu ražotājs un izplatītājs "Amber Beverage Group" laidis klajā zīmola "Rīgas Melnais Balzams" jaunāko versiju - "Rīgas Melnais Balzams XO", kas papildināts ar izsmalcinātu franču brendiju, informē uzņēmumā.

Dzēriena pamatā ir recepte, ko pirms vairāk nekā 260 gadiem izveidoja farmaceits Abrahams Kunce. Viņa 1752. gadā izstrādātā receptūra vēl joprojām tiek izmantota arī šobaltdien, dzērienā apvienojot 24 dabiskas sastāvdaļas, tai skaitā 17 dažādas, rūpīgi atlasītas zālītes, ogas, pumpurus, garšvielas un saknītes.

"Šo "Rīgas Melnais Balzams" versiju izstrādājām teju divu gadus, līdz beidzot šonedēļ to varam nodot patērētāju vērtējumam. Lai gan šobrīd valstī un daudzos citos tirgos ir izsludināta ārkārtas situācija, "Latvijas balzams" ražotnes darbība norit pēc plāna un tādēļ arī turpinām izziņot jaunus produktus," stāsta "Latvijas balzams" valdes priekšsēdētājs Intars Geidāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Trīs biznesa inkubatoru dalībnieku pieredze uzņēmējdarbībā

Zane Atlāce - Bistere,19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) turpinās biznesa inkubatoru 2020.gada pavasara uzņemšana, kuros var pieteikties jaunie uzņēmēji un biznesa ideju autori pirmsinkubācijas vai inkubācijas programmai.

Iedrošinot uzņēmējus un biznesa ideju autorus, savā uzņēmējdarbības pieredzē dalās trīs LIAA biznesa inkubatoru inkubācijas programmas dalībnieki - "Coffee Pixels", Laima Jurča un "Gizzo".

Coffee Pixels - batoniņi veselīgākai kafijas patērēšanai

Strādājot kafijas industrijā, SIA "Solid Coffee" līdzdibinātājs Raivis Vaitekūns uzzināja, cik atkritumu rada kafijas piegādes ķēde - no kafijas audzētavas fermā līdz pat kafijas dzērienam tasītē. Tad arī tika uzsākti meklējumi labākajam risinājumam, kas varētu novērst kafijas nozares radīto piesārņojumu vismaz lietotāja posmā. Tā kā uzņēmuma komandai bija labas zināšanas par kafiju, arī kvalitātes standarti bija augsti. Iepriekš iegūtā kompetence kafijas jomā ļāva radīt produktu, kas ir ne tikai videi draudzīgs, bet arī kvalitatīvāks par alternatīvām tirgū. Uzņēmums sāka saņemt komplimentus no cilvēkiem par produkta kvalitāti, un "Coffee Pixels" komanda saprata, ka idejai ir labs potenciāls, turklāt ļoti lielā nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

«Kā top?»: Laimas zefīrs

Gunta Kursiša,19.08.2013

Pirms ienākšanas ražošanas telpās galvā jāliek cepurīte un jāapģērbj arī speciāls halāts, lai ražotnē neienestu mikrobus un baktērijas. Process sākas tā dēvētajā «virtuvē», kur tiek gatavots sīrups, kas sastāv no cukursīrupa, glukozsīrupa, olbaltuma. Sākumā tiek sagatavots šķīdums, un tad tas tiek putots. Vēl kāda svarīga zefīra sastāvdaļa ir želejviela - agars, kas tiek sagatavots no jūras zālēm. A/s Laima to iepērk Igaunijā. Agars esot labvēlīga viela cilvēku organismam, ko izmanto želatīna vietā, un agara masu vāra vaļējā traukā ar slēgtu tvaika apsildi. Visas izejvielas tiek pirktas Eiropas Savienībā, savukārt šokolādi ražo pati Laima – sākot no pupiņas līdz īstai šokolādei.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls Db.lv uzsāk jaunu rubriku «Kā top?», katru nedēļu piedāvājot ieskatīties Latvijas produktu ražošanas procesā, cik vien to ļauj uzņēmuma receptes un ražošanas noslēpums. Rubriku sākam, ielūkojoties a/s Laima ražotnē, precīzāk, telpās, kur top zefīrs Maigums un dažādu garšu krējuma zefīri.

Kopumā Latvijā gadā tiek saražotas aptuveni 500 – 600 tonnas zefīru. Tādējādi var teikt, ka Latvijā dzīvo lielākie zefīrmīļi, norāda a/s Laima pārstāve Rita Vornokova, piebilstot, ka Latvijā zefīra ražošanas apjomi visā zefīra ražošanas gaitā ir tikai pieauguši. Viņa stāsta, ka Igaunijā šā gada sešos mēnešos tika apēstas 46 tonnas a/s Laima zefīra Maigums, bet ārpus Baltijas lielākie Laimas zefīrmīļi dzīvo Vācijā – sešos mēnešos vācieši apēduši 37,7 tonnas zefīra, kā arī Izraēlā – pirmajā pusgadā šajā valstī apēstas 26 tonnas a/s Laima ražotā zefīra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ķelnē vilina ar produktu līnijām Desserts by Laima un Moments by Laima

Lelde Petrāne,11.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu fabrika Laima starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē ISM 2015 prezentējusi jauno produkciju eksporta tirgiem. Šonedēļ Laima kopā ar citiem Latvijas pārtikas ražotājiem piedalās starptautiskajā izstādē Gulfood 2015 Dubaijā, AAE un Prodexpo 2015 izstādē Maskavā.

Ieva Jonsone, Laima eksporta direktore, stāsta: «Šis ir Laimas jubilejas gads, līdz ar to, piedaloties starptautiskajā saldumu izstādē Ķelnē, vēlējāmies klientiem piedāvāt ko jaunu un interesantu, prezentējot ne tikai jauno eksporta produktu sortimentu, bet arī atklājot Laimas šokolādes radīšanas 145 gadus seno vēsturi. Dalība šādās izstādēs ir būtiska uzņēmuma eksporta attīstības veicināšanai. Par to liecina arī tas, ka pērn, aktīvi strādājot lielākajās pasaules saldumu un pārtikas izstādēs, izdevies eksportu palielināt par 11%, salīdzinot ar 2013.gadu.»

Vislielāko interesi un novērtējumu izstādes ISM 2015 apmeklētāju vidū ieguva jaunās produktu līnijas – Desserts by Laima un Moments by Laima, kas sākotnēji tika radītas tieši ASV tirgum, taču šobrīd to plānots piedāvāt arī citās valstīs. Papildu tam Laimai bija iespēja izstādīt savu produkciju speciālos izstādes organizētāju piedāvātos stendos Additional Theme Area, kur varēja parādīt arī jauno kategoriju produktus. Laima prezentēja sasaldēto torti Lukss un jauno kakao krēmu Lukss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas Melnais Balzams Ķiršu sasniedzis rekordaugstus pārdošanas rādītājus

Dienas Bizness,04.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Rīgas Melnais Balzams» dzērienu līnijas jaunpienācējs – ķiršu balzams, kura ražošana tika uzsākta šā gada augustā, strauji iekarojis savu vietu alkoholisko dzērienu tirgū un sasniedzis ievērojamus pārdošanas apjomus. Nepilnu divu mēnešu laikā pārdoti vairāk nekā 70 tūkstoši «Rīgas Melnā Balzama Ķiršu» pudeļu jeb aptuveni 33 tūkstoši litru. Savukārt no kopējiem «Rīgas Melnā Balzama» pārdošanas apjomiem jaunais ķiršu balzams sasniedzis jau 16%.

Sākotnēji «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» sēriju bija iecerēts ražot ierobežotā apjomā ar fokusu uz Latvijas tirgu, taču pēc milzīgā pieprasījuma un produkta augstajiem pārdošanas rādītājiem pieņemts lēmums to iekļaut «Rīgas Melnā Balzama» produktu līnijā, kā arī izvirzīti ambiciozi mērķi palielināt vietējā tirgus daļu un aktīvi iekarot eksporta tirgus, tādējādi veicinot arī Latvijas eksportu kopumā.

Oktobrī «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» būs pieejams lielākajos veikalu tīklos Lietuvā un Igaunijā. Turpretim nākamgad plānota «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» sērijas ekspansija Krievijā, Itālijā, Lielbritānijā, Skandināvijas valstīs un citviet pasaulē. Tāpat produkts būs nopērkams arī Eiropas lidostu beznodokļu jeb duty-free veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Atkārtoti meklē būvnieku Laimas ražotnei Ādažos; plānotā līgumcena - deviņi miljoni eiro

LETA,22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas un uzkodu ražotāja «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izsludinājusi jaunu iepirkumu konkursu par «Laima» šokolādes fabrikas celtniecību Ādažos, kura plānotā līgumcena ir deviņi miljoni eiro, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Pērn kompānija jau bija izsludinājusi konkursu par jaunas šokolādes fabrikas būvniecību Ādažos, kura paredzamā līgumcena bija 6,5 miljoni eiro, taču konkursa pieteikšanās termiņu pagarināja, precizējot tā pretendentu kvalifikācijas prasības, kā arī kvalitātes kritērijus. Vēlāk iepirkumu konkurss tika pārtraukts.

Kompānijas sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša skaidroja, ka pērn «Orkla Confectionery & Snacks Latvija» izlēma atcelt izsludināto iepirkumu, ņemot vērā lēmumu par cepumu un vafeļu kompetenču centra būvniecību. «Mēs vēlējāmies aptvert abu projektu kopējo attīstību, lai izmantotu tās iespējas, ko var gūt no infrastruktūras sinerģijām,» skaidroja Mikša. Tas garantēs, ka «Laimas» ražotnes un jaunās cepumu un vafeļu ražotnes projekti tiek izstrādāti atbilstoši vienādiem standartiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta - Laimai un NP Foods aizdomas par reiderisma mēģinājumiem; apķīlāti vairāki uzņēmumu konti

LETA,17.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājas AS Laima un citu NP Foods grupas uzņēmumu valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis nosūtījis iesniegumu valsts amatpersonām ar lūgumu apturēt reiderisma mēģinājumu, kas vērsts pret Latvijas lielākajiem saldumu ražotājiem Laima, AS Staburadze un citiem NP Foods grupas pārtikas uzņēmumiem.

(Ziņa papildināta ar Miķelsona komentāru.)

Kā informēja Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova, pret nacionālā mēroga uzņēmumiem Laima un Staburadze reiderisma jeb uzņēmuma darbības paralizēšanas un pārņemšanas shēmu mēģinājuši realizēt jau iepriekš reiderisma uzbrukumos aizdomās turētais advokāts Mārcis Miķelsons un tiesu izpildītājs Jānis Lazdāns, kurš arī vairākkārt iesaistījies reiderismā.

Miķelsona vārds iepriekš izskanējis vairākiem Latvijā pazīstamiem arhitektu birojiem piederošās SIA Latvijas Projektēšanas sabiedrība lietā. 2010.gadā šim uzņēmumam nelikumīgi ievēlēta jauna valde, kas pusotra mēneša laikā noslēgusi vairākus līgumus, tostarp ieķīlāja īpašumus, uzlika komercķīlu uz visiem aktīviem, deva aizdevumus, mēģinot panākt maksātnespēju, faktiski nodarbojoties ar «reiderismu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar NP Foods valdes priekšsēdētāju Rolandu Gulbi

Lelde Petrāne,21.11.2014

Tuksneši - Rietumsahārā, Marokā un Tunisijā. R.Gulbis uz tiem ar draugiem brauc katru gadu jau vairākus gadus no vietas.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Rolands Gulbis, SIA NP Foods valdes priekšsēdētājs. NP Foods ir vadības un attīstības uzņēmums, kas Latvijas un Baltijas līmenī nodrošina administratīvās, pārdošanas un mārketinga funkcijas vairāku uzņēmumu grupai. Starp NP Foods uzņēmumiem Latvijā ir AS Laima, AS Staburadze, AS Gutta un SIA Staburadzes konditoreja.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Man patīk radīt. Bērnībā vēlējos kļūt ar auto dizaineri – radīt automašīnu modeļus. Taču dzīvē viss plūst un mainās, man tika dota iespēja strādāt pārtikas nozarē un radīt pārtikas produktus ar pievienoto vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Balzama zīmols Rīgas Melnais Balzams uzsācis ražot balzamu ar kafijas garšu – Rīgas Melnais Balzams Espresso, informē uzņēmumā.

Šis būs jau piektais produkts šī dzēriena līnijā. «Kafijas garšas iekļaušana arī alkoholiskajos dzērienos šobrīd ir ļoti aktuāla tendence visā pasaulē. Bāros, restorānos un kafejnīcās šie dzērieni ir bārmeņu izvēles pirmajā pieciniekā,» pastāstīja Māris Kalniņš, Rīgas Melnais Balzams globālais zīmola direktors. «Radot Rīgas Melnais Balzams Espresso, esam apvienojuši divas patērētāju novērtētas garšas: Rīgas Melnais Balzams garšu un espresso garšu,» stāsta Māris Kalniņš.

Rīgas Melnais Balzams Espresso pagatavošanā izmantots balzama ekstrakts, kas atrodams katra šī dzēriena pamatsastāvā. Tam kā jauninājums klāt pievienots Arabica kafijas pupiņu ekstrakts un kanēļa ekstrakts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu ražotājs Laima šī gada laikā dubultojis eksporta apjomus uz ASV tirgu, eksportējot 140 tonnas saldumu salīdzinājumā ar 70 tonnām saldumu 2014.gadā, informē uzņēmumā.

Divu gadu laikā Laima paplašinājusi saldumu tirdzniecību no beznodokļu (duty free) tirdzniecības vietām uz lielveikaliem, kā arī uzsākot privātās preču zīmes (private label) produktu ražošanu ASV klientiem.

«Kopš 2013.gada esam uzsākuši intensīvu darbu, lai iekļūtu un nostiprinātu savas pozīcijas ASV tirgū. Šis darbs prasa produktu adaptāciju, rūpīgu sagatavošanās darbu un zināšanas. Ja gada sākumā lielāko Laima produktu noietu veidoja pārdošana beznodokļu tirdzniecības vietās Ņujorkā, Maiami un Dallasā, tad tagad Laima šokolāde un zefīri nopērkami tādos lielveikalos kā TJ Max, Dollar Tree, Tuesday Morning, Christmas Tree un citos. Specifisks noieta kanāls Laima produkcijai ir ASV militārās bāzes un jūras karaspēks,» komentē NP Foods komunikācijas direktore Dana Erciņa–Užāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Strīdā par Laimas preču zīmes Kiss, kiss dzēšanu apmierina Krievijas uzņēmuma prasību

BNS,20.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa apmierinājusi Krievijas uzņēmuma «Moskovskaja konditerskaja fabrika «Krasnij Oktjabrj»» prasību pret Latvijas lielāko saldumu ražotāju Laima par preču zīmes Kiss, kiss dzēšanu, aģentūrai BNS pastāstīja tiesas pārstāve Inta Šaboha.

Spriedumu apelācijas kārtībā var pārsūdzēt Rīgas apgabaltiesā 20 dienu laikā.

Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Dulle - Sūniņa aģentūrai BNS norādīja, ka preču zīme Kiss, kiss ir īrisa konfektes, kuras Laima jau kādu laiku nepiedāvā. «Krievijas uzņēmums Krasnij oktjabr ir vērsies tiesā pret saldumu fabriku Laima par preču zīmes Kiss, kiss dzēšanu saistībā ar to, ka Laima to vairs neizmanto», atzīmēja Dulle - Sūniņa.

Viņa arī paskaidroja, ka Laima neplāno atsākt ražot Kiss, kiss, tas ir vēsturisks produkts.

Laima ietilpst NP Foods grupā, kas pieder Norvēģu pārtikas koncernam Orkla. Laima 2013.gadā strādāja ar 10,842 miljonu eiro apgrozījumu un 5,75 miljonu eiro peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Laima kļūst agresīvāka Lietuvā

Sandra Dieziņa,11.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vadošais saldumu ražotājs Laima paplašina darbību Lietuvā.

Šomēnes Laima šokolāde būs pieejama visos lielākajos Lietuvas tirdzniecības tīklos: Maxima, Iki, Rimi, Norfa, Aibe, KOOPs, Prisma, AVS un citos. Sākotnēji iedzīvotājiem tiks piedāvātas 7 veidu šokolādes tāfelītes, taču tuvākajā nākotnē sortiments tiks paplašināts. Laimas valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis klāsta, ka Laimas produkcijai ir augsta atpazīstamība Lietuvas patērētāju vidē. Taču jāņem vērā arī tirgus apstākļi: Lietuvas saldumu tirgus ir piesātināts, konkurence ir asa, dominē starptautisko koncernu ražojumi. Paaugstinot produktu pieejamību, Laima cer panākt četras reizes lielāku pārdošanas apjomu nekā 2012.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldumu un uzkodu ražotāja NP Foods eksporta pārstāvji piedalās vienā no lielākajām augstākās kvalitātes (specialty) pārtikas un dzērienu izstādēm Ziemeļamerikā FANCY FOOD SHOW 2015, kas pašlaik norisinās Ņujorkā, ASV. FANCY FOOD SHOW izstādē tiek prezentēti vairāk nekā 180 tūkstoši produktu saldumu un uzkodu, siera, kafijas, garšvielu un citu produktu kategorijās no vairāk nekā 50 pasaules valstīm, tajā skaitā Latvijas, informē uzņēmums.

NP Foods uzņēmuma pārstāvji šajā izstādē prezentē speciāli ASV tirgum izstrādātos Laima saldumus – Moments by Laima, Desserts by Laima un Laima Asorti ar pilsētu un valstu skatiem.

«Šajā izstādē piedalāmies pirmo reizi. Jau izstādes pirmajā dienā esam tikušies un pārsprieduši sadarbību ar potenciāliem jauniem klientiem no ASV, Kanādas un arī Japānas, kas izrāda interesi par Laima produkciju. Dalību šajā izstādē jau varam vērtēt kā veiksmīgu, jo esam panākuši nepieciešamos rezultātus, lai nostiprinātu savas pozīcijas ASV tirgū, kā arī noprezentētu Laima stāstu, produktu kvalitāti un garšu variācijas citu, mums vēl neatklātu valstu interesentiem,» skaidro Dana Erciņa – Užāne, NP Foods Komunikācijas direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Papildināta ar vizualizācijām - Izvēlēta vieta Laima jaunās ražotnes celtniecībai

Dienas Bizness,17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc rūpīga izvērtēšanas procesa ir pieņemts lēmums, ka jaunā Laima ražotne tiks celta Ādažos. Kopējās investīcijas jaunās ražotnes būvniecībā un turpmākā Orkla Confectionery & Snacks Latvija attīstībā nākamo trīs gadu laikā sasniegs līdz pat 20 miljoniem eiro, informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija Sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Ražotnes celtniecību plānots sākt 2018. gada pirmajā pusē, pabeigt līdz 2019. gada pirmajam ceturksnim un uzsākt pilnvērtīgu ražošanu 2019. gada nogalē. Jaunās ražotnes platība būs aptuveni 6500m2.

«Es priecājos paziņot par nākamo nozīmīgo soli mūsu stratēģiskajā plānā jaunas, mūsdienīgas un multifunkcionālas šokolādes un citu saldumu ražotnes būvniecībai Latvijā. Izvēlētā vieta ideāli atbilst mūsu vajadzībām, ņemot vērā infrastruktūras un investīciju līmeni, izmēru, loģistiku, ilgtspējību un, pats svarīgākais - tā neierobežo mūsu turpmāko attīstību nākotnē,» uzsver Toms Didrihsons, Orkla Confectionery & Snacks Latvija valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ieguldot vairāk nekā 10 tūkstošus latu, a/s Laima paplašinājusi produktu portfeli ar Pavasara kolekciju.

A/s Laima mārketinga direktore Ilze Priedīte informē, ka Pavasara kolekcija ietver septiņus Laima un Laima Exclusive produktus, kas patērētājiem Baltijā un eksporta tirgos pieejami jau marta mēnesī.

Laima prognozē produktu realizācijas apjomu pieaugumu 7% apmērā, savukārt ar jaunajām dražejām plānots 10% liels pārdošanas apjomu kāpums šajā segmentā.

A/s Laima produkciju eksportē uz 27 eksporta valstīm, t.sk. Baltijas valstīm Krieviju, ASV, Kanādu, Lielbritāniju, Īriju, Baltkrieviju, Azerbaidžānu, Kazahstānu un Mongoliju. Laima Exclusive produkcija tiek eksportēta uz Čehiju, Slovākiju, Krieviju, Lielbritāniju, jau šogad šo produktu eksports tiks uzsākts arī uz ASV, Japānu, Īriju, Vāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī tradicionālā balzama recepte, kurā izmantotas 16 dažādas zālītes, ja ticam uzņēmumā paustajam, palikusi nemainīga vairāku desmitgažu garumā, gan Latvijā, gan pasaulē ievērojamus pārdošanas apjomus piedzīvo balzama jaunākais «brālis» - balzams ar upeņu garšu. Db.lv devās noskaidrot, kā tas tiek ražots.

Rīgas Melno balzamu «saprot» un novērtē pašmāju tirgū, taču, lai virzītu balzamu ārvalstīs, nevar iztikt vien ar seno balzama leģendu un stāstiem par teju medicīnisko ietekmi. Stāsts par balzama «pilināšanu» klāt ikvakara tējai vairs nedarbojas, Db.lv stāstīja Latvijas Balzama (LB) pārdošanas daļas vadītājs Justs Dzedons. Tagad balzams tiek pozicionēts kā dzēriens gados jauniem cilvēkiem un kā dzēriens, kas dzerams dažādos kokteiļos. «Vecmāmiņa Krievijā to balzama pudeli tējā varbūt «pilinās» trīs gadus, bet mēs vēlamies piesaistīt tādus pircējus, kas patērē vairāk,» viņš skaidroja. «Eksporta tirgos apzināti komunicējam citādāk – mērķējam uz gados jauniem pircējiem, vairāk runājam par to, ka, izmantojot balzamu, var gatavot dažādus kokteiļus, piemēram, ar karstu sulu,» norādīja J. Dzedons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Orkla Latvija" plāno līdz 2024.gada beigām visos zīmola "Laima" šokolādes produktos izmantot ilgtspējīgi iegūtu kakao, informē uzņēmumā.

Pērn ilgtspējīgi iegūta kakao izmantošana "Laima" produktu ražošanā palielināta līdz 66%, bet 2022.gadā "Laima" produktos izmantoja 43% ilgtspējīgi iegūtu kakao. Pāreja uz ilgtspējīgi iegūtu kakao ir viens no "Orkla Latvija" ilgtspējas stratēģijas mērķiem. Tāpat 2023.gadā uzņēmums saņēma "Rainforest Alliance" sertifikāciju "Laima" ražotnei Ādažos, kas apliecina ilgtspējīgi iegūta kakao izmantošanu "Laima" saldumu ražošanā.

Lielais šokolādes patēriņš pasaulē rada ievērojamu spiedienu kakao audzēšanai, kas iespējama vien dažās pasaules valstīs. Tāpēc, lai samazinātu negatīvos efektus audzētājiem un ieviestu godīgāku sadarbības praksi, tika izstrādāta "Rainforest Alliance" sertifikācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par 26% pieaug Laimas zefīru noiets Latvijā, par 24% - eksporta tirgos

Dienas Bizness,22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos deviņos mēnešos audzis saldumu fabrikas Laima zefīru noiets – ieņēmumi no zefīru un zefīra Maigums pārdošanas pieauguši par 26% salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn, informē uzņēmumā.

Ar līdzīgu pieaugumu (24%) šajā periodā auguši ieņēmumi Laima eksportētajiem zefīriem ārpus Baltijas. Laima zefīrus eksportē uz Krieviju, Izraēlu, Baltkrieviju, Moldovu, Baltijas un Eiropas Savienības valstīm, un ASV, kur uzņēmums reģistrējis zīmolu speciāli šim tirgum – Moments by Laima. Pusi no ieņēmumu pieauguma nodrošinājuši tradicionāli populārākie Laima un Maigums zefīri, otru pusi – jaunie produkti šajā kategorijā.

Zefīru noieta panākumi skaidrojami ar mērķtiecīgām investīcijām ražošanas tehnoloģiju pilnveidē un pastāvīgiem ieguldījumiem jaunu produktu izstrādē un to virzīšanā tirgū, skaidro NP Foods Komunikācijas direktore Dana Erciņa–Užāne. Viņa arī atklāj, ka jau šī gada nogalē plānots piedāvāt īpašu Ziemassvētku zefīru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada novembris bijis nozīmīgs mēnesis zīmolam «Rīgas Melnais Balzams», uzsākot aktīvu ASV tirgus iekarošanu. Līdz ar oficiālu zīmola prezentācijas pasākumu pasaules bārmeņu mekā Ņujorkā «Amber Beverage Group» atklāja balzama ceļu pie ASV patērētājiem, informē zīmola «Rīgas Melnais Balzams» globālais vadītājs Māris Kalniņš.

Tirgus apgūšana sākta Ņujorkas štatā, kam sekos aktīva iepazīstināšana ar «Rīgas Melno Balzamu» Teksasā, Floridā, San Francisko un Ilinoisā 2018. gadā. «Tuvākās piecgades laikā esam gatavi kļūt par TOP5 premium zīmolu pārstāvētajā kategorijā – zālīšu uzlējumi un liķieri. Lai to sasniegtu, līdzīgi kā citās valstīs, primāro fokusu liksim uz bārmeņu kopienu, miksoloģijas trendu jeb daudzveidīgajām balzama izmantošanas iespējām kokteiļos, kā arī HoReCa segmentu kopumā,» informē zīmola direktors.

«Ņujorkā visi zina, ka Kristaps Porziņģis nāk no Latvijas. Mēs gribam un esam apņēmības pilni panākt, ka numur divi atpazīstamības ziņā ir »Rīgas Melnais Balzams«,» stāsta «Rīgas Melnais Balzams» globālais zīmola direktors Māris Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgušies trīs AS Laima izsludinātie iepirkumi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Uzņēmums par 54,6 tūkstošiem eiro iegādāsies gatavās produkcijas konveijeru sistēmu. Šo iekārtu piegādās SIA Neroli Met.

Par 24,5 tūkstošiem eiro kompānija pirks planetāro mikseri, ko piegādās Sveba-Dahlen Baltic Ou.

Savukārt par 20,7 tūkstošiem eiro uzņēmums iegādāsies masas sūkņu sistēmu, ko piegādās SIA Tapflo.

Iekārtas nepieciešamas konfekšu ražošanai.

Db.lv jau rakstīja, kalīdz ar Norvēģijas investora Orkla ienākšanu NP Foods grupā, kurai tostarp pieder saldumu fabrika Laima, ražotnē Miera ielā tiek ieguldīti 700 000 eiro, kas ir pirmās nozīmīgās investīcijas fabrikā Laima pēdējo 15 gadu laikā, informē NP Foods komunikācijas direktore Dana Erciņa – Užāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Tiesai būs vēlreiz jālemj par pagaidu aizsardzības līdzekļa piemērošanu Laimas un RPK saldējumu strīdā

Elīna Pankovska,16.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas Civillietu tiesu palāta atcēlusi Rīgas apgabaltiesas lēmumu, ar kuru tika noraidīts a/s Laima pieteikums par pagaidu aizsardzības līdzekļa piemērošanu tās strīdā ar a/s Rīgas piena kombināts (RPK) par saldējuma produktu grupas preču zīmes atzīšanu par spēkā neesošu, kā arī par zaudējumu piedziņu.

Jautājums nodots Rīgas apgabaltiesai jaunai izskatīšanai, DB uzzināja Augstākajā tiesā.

A/s Laima vērsās ar prasību tiesā par saldējuma Serenāde un Vāverīte preču zīmes aizsargāšanu, jo RPK preču zīmes vairākiem Ekselences saldējumiem esot ļoti līdzīgas. Laima iepriekš lūdza tiesu nozīmēt pagaidu aizsardzību un aizliegt līdz strīda izšķiršanai RPK ražot minētos saldējumus.

Iepriekš a/s Laima norādīja, ka RPK saldējumu produkcija tirgū atrodas jau kādu laiku, tāpēc uzņēmumam ir grūti aprēķināt peļņas kritumu. Jāmin, ka a/s Laima jau iepriekš uzsvēra, ka, balstoties uz patērētāju aptauju, secināms, ka abu saldējumu iepakojumi esot sajaucami, līdz ar to preču zīmei var tikt nodarīti zaudējumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Orkla Confectionery & Snacks Latvija veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas ražotnes būvniecībā; izmaiņas vadībā

Lelde Petrāne,19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Orkla Confectionery & Snacks Latvija veiks daudzmiljonu eiro investīcijas jaunas, multifunkcionālas ražotnes būvniecībā Latvijā. Uz šo ražotni pakāpeniski, trīs gadu laikā, tiks pārcelta ievērojama daļa Laima produkcijas ražošanas, kamēr noteikta daļa ražošanas tiks pārvietota arī uz citiem Orkla māsas uzņēmumiem reģionā.

Šobrīd tiek izpētītas divas iespējas – jauno ražotni būvēt pašreizējās Staburadze ražotnes teritorijā Rīgā, Artilērijas ielā, vai arī kaut kur Rīgas tuvumā. Gala lēmumu plānots pieņemt 2017.gada laikā. Jaunās ražotnes būvniecību plānots pabeigt līdz 2019.gada beigām.

Jaunā ražotne nodrošinās jaunas ražošanas iespējas šokolādes un citu saldumu segmentā, tajā skaitā iespēju ražot produktus citiem Orkla uzņēmumiem.

Jaunā ražotne sniegs uzņēmumam iespējas attīstīt efektīvāku ražošanu, nodrošināt stabilu produktu kvalitāti, plānot efektīvāku piegādes ķēdi un loģistiku, kā arī nodrošināt labākus darba apstākļus darbiniekiem. Šī ir daļa no uzņēmuma ilgtermiņa stratēģijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kasācijas instance pieņēmusi lēmumu nepieņemt izskatīšanai Krasnij Oktjabrj sūdzību par spriedumu prasībā par zīmola Laima preču zīmes Lācītis Ķepainītis aizsardzību. Kasācijas instances lēmums nozīmē, ka otrās tiesu instances spriedums prasībā pret uzņēmumu Krasnij Oktjabrj par preču zīmes Miška Kosolapij nelikumīgas izmantošanas aizliegumu, jo tā ir sajaucami līdzīga ar zīmola Laima preču zīmi Lācītis Ķepainītis, paliek spēkā un nav pārsūdzams.

Par to šorīt izplatītā paziņojumā informē Orkla Confectionery & Snacks Latvija.

«Mēs esam gandarīti par šīs tiesvedības izbeigšanu un to, ka ir izdevies aizsargāt zīmola Laima preču zīmi Lācītis Ķepainītis,» pauž Orkla Confectionery & Snacks Latvija sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadītāja Lineta Mikša.

Otrās tiesu instances lēmums bija analogs pirmās instances spriedumam, t.i., apmierināt SIA Orkla Confectionery & Snacks Latvija prasību pret Krievijas AS Moskovskaja konditerskaja fabrika Krasnij Oktjabrj, SIA Krievijas saldumi, SIA Russian Sweet par preču zīmes reģistrācijas atzīšanu par spēkā neesošu, preču zīmes nelikumīgas izmantošanas aizliegumu un preču ar nelikumīgu marķējumu iznīcināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Mārcis Miķelsons: Laima un Staburadze īpašnieki izvairās no saistību izpildes

Dienas Bizness,19.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vairākuma akcionāri bieži ignorē un klaji pārkāpj mazākuma akcionāru tiesības un intereses, cerot uz to pasivitāti un resursu trūkumu, savā medijiem izplatītajā paziņojumā pauž advokāts Mārcis Miķelsons.

Kā vēstīts, Laimas valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis nosūtījis iesniegumu valsts amatpersonām ar lūgumu apturēt reiderisma mēģinājumu, kas vērsts pret Latvijas lielākajiem saldumu ražotājiem Laima, AS Staburadze un citiem NP Foods grupas pārtikas uzņēmumiem.

Laimas sabiedrisko attiecību speciāliste Rita Voronkova informēja, ka pret uzņēmumiem Laima un Staburadze reiderisma jeb uzņēmuma darbības paralizēšanas un pārņemšanas shēmu mēģinājuši realizēt jau iepriekš reiderisma uzbrukumos aizdomās turētais advokāts Mārcis Miķelsons un tiesu izpildītājs Jānis Lazdāns.

Komentāri

Pievienot komentāru