Rīgas tuvāko gadu sapņos ir ceļu infrastruktūras projekti 205 milj. eiro vērtībā; iespējamība tos visus īstenot iecerētajā termiņā – neliela .
Rīgas domes Satiksmes departamenta investīciju plānā 2015.–2017. gadam ir gan vērienīgi projekti, kuru īstenošanai nepieciešami desmitiem milj. eiro un Eiropas Savienības (ES) fondu finansiāls atbalsts, gan ievērojami mazāki ielu un tiltu rekonstrukcijas un satiksmes uzlabošanas projekti. Prioritāro projektu augšgalā ir Austrumu maģistrāles būvniecības pabeigšana, satiksmes pārvada izbūve pār Rīgas – Skultes dzelzceļa līniju, vairāku tiltu rekonstrukcija, daudzi citi projekti, kā DB izsakās Rīgas domes Satiksmes un transportu lietu komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks, nav mazāk svarīgi, taču tiem nav pieejams ES atbalsts, kas nozīmē, ka to īstenošana tieši atkarīga no pašvaldības finanšu iespējām. Tāpēc viņš pauž cerību, ka projektus izdosies īstenot iecerētajā laikā, taču droši teikt, ka tā būs, viņš nevar. Arī Eiropas miljonu piesaiste vēl ir «procesā».
DB jau vairākkārt ziņojis, ka Rīgas domes finanšu situācija nav spoža – lielais deficīts turpina strauji deldēt Rīgas domes uzkrājumus, plānots, ka šā gada beigās tie būs vairs tikai 14,9 milj. eiro. Līdz ar to ar pašvaldības ienākumiem ir jāspēj nosegt uzturēšanas izdevumus, bet investīcijām un ES projektu līdzfinansēšanai nepieciešami aizņēmumi.
Pagaidām ar ieceru īstenošanu dzīvē īpaši nevedas – tikai vienā no projektiem, kurus plānots īstenot vai sākt šogad, patiešām notiek būvdarbi. Proti, turpinās Salu tilta kompleksa rekonstrukcijas pirmās kārtas darbi, lai, kā plānots, novembra beigās Salu tiltu un tiltu pār Mazo Daugavu varētu pilnībā atklāt satiksmei. Atbilstoši plānam, šogad jāsāk arī rekonstrukcijas otrā kārta. Šobrīd turpinās konkurss rekonstrukcijas otrās kārtas projektēšanai un būvuzraudzībai, uzņēmumi piedāvājumus var iesniegt līdz septembra beigām, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā. Lai gan Rīgas domes Satiksmes departamentā norāda, ka otrās kārtas būvniecībai nepieciešamais finansējums būs zināms tikai pēc būvprojekta izstrādes, indikatīvā summa saskaņā ar investīciju plānu ir teju 14,6 milj. eiro. No tiem ap 12.4 milj. eiro tiek cerēts piesaistīt no ES fondiem.
Jāatgādina, ka pirmās kārtas kopējās izmaksas, ieskaitot projektēšanu un autoruzraudzību arī posmiem, kurus plānots īstenot otrajā kārtā, ir 13,9 milj. eiro. No tām attiecināmās izmaksas ir 11,7 milj. eiro, no kurām Kohēzijas fonda finansējums – gandrīz 9,5 milj. eiro, bet nepieciešamais Rīgas domes līdzfinansējums – 1,8 milj. eiro attiecināmajām izmaksām un 2,2 milj. eiro neattiecināmajām izmaksām.
Iepirkuma procedūras nav noslēgušās vēl diviem projektiem, kuri investīciju plānā datēti ar šo gadu. Augusta sākumā tika izsludināts konkurss par papildu satiksmes joslas ierīkošanu Lubānas ielas labajā pusē posmā no Ilūkstes ielas līdz A. Saharova ielai. Projekta indikatīvās izmaksas ir 346 tūkst. eiro. Rezultāti vēl nav paziņoti arī konkursā par Turaidas ielas pārbūvi Rīgā, izriet no IUB informācijas. Šī projekta izmaksas indikatīvi tiek lēstas 525 tūkst. eiro apmērā. No abu iepirkumu dokumentācijas izriet, ka būvdarbus iecerēts pabeigt šogad – Turaidas ielas rekonstrukcijai minēts 1. decembris, bet Lubānas ielas gadījumā – 60 dienas no līguma noslēgšanas brīža.
Satiksmes departaments savukārt informē, ka šogad jau veikti būtiski uzlabojumi satiksmes drošības uzlabošanai, piemēram, nolīdzinātas apmales ielu krustojumos, izbūvēts lifts gājēju tunelī 13. janvāra ielā pie Raiņa bulvāra, atjaunots segums 15 tūkst. m2 platībā, seguma uzlabošana veikta, piemēram, 13. janvāra ielā, Kalnciema ielā, Maskavas ielas posmos, Krasta ielā, atsevišķās vietās A. Čaka ielā, Marijas ielā, Plēksnes ielā, Pludmales ielā, Vecāķu prospektā atjaunots ietves segums. Līdz gada beigām plānots atjaunot ielas segumu arī K. Barona ielā, Artilērijas ielā, Raiņa bulvārī, Kalēju ielā, A. Kalniņa ielā, Avotu ielā un Sporta ielā.
Visu rakstu lasiet pirmdienas, 31.augusta, laikrakstā Dienas Bizness!