Pasaulē

H&M piegādātāju ražotnēs zemās algas izraisīta bada dēļ ģībst strādnieki

Gunta Kursiša,24.10.2012

Jaunākais izdevums

Zviedrijas apģērbu mazumtirgotājs Hennes and Mauritz (H&M) nokļuvis nelāgā gaismā, jo uzņēmuma Kambodžas strādnieku samaksa ir vien trīs Zviedrijas kronas (0,45 ASV dolāri) stundā, un daudzām ģimenēm naudas trūkums liek slīgt parādos, raksta thelocal.de.

Šādu ainu atklājusi Zviedrijas telekanāla dokumentālā pārraide Kalla Fakta (Aukstie Fakti).

«Pastāvīgās bažas dara mani slimu – es nezinu, kur ņemšu naudu,» norādījusi Kambodžas tekstila ražotnes darbiniece Deuara Sopona (Deuar Sophon). Viņa ir trīs bērnu māte un nedēļā strādā aptuveni 70 stundas Kambodžas tekstila rūpnīcā, kas ražo drēbes vairākiem tirgotājiem, tostarp arī Zviedrijas apģērbu tirdzniecības gigantam H & M. D. Soponas mēnešalga ir aptuveni 500 Zviedrijas kronu (aptuveni 75 ASV dolāri), kas nav pietiekama, lai uzturētu ģimeni. Līdzīga situācija ir daudziem tekstila ražotņu strādniekiem, tādēļ viņiem nereti nākas aizņemties naudu ar augtu procentu likmi, lai nopirktu pārtiku.

Rūpnīcā, kurā strādā D. Sopona, pagājušajā gadā divu dienu laikā ēdiena trūkuma un pārstrādāšanās dēļ paģībuši 250 strādnieki, norādīts Kalla Fakta.

Tāpat zemā darba samaksa liek daudziem darbiniekiem pakļaut savu veselību briesmām, lai nokļūtu uz darbu. Strādniekus uz darbu ved pārpildītās kravas automašīnās, kurās nereti atrodas ap 60 cilvēkiem.

H & M norādījusi, ka situācija reģionā varētu būt arī daudz sliktāka, ja H & M nebūtu pārstāvēta valstī. «Kambodžā ir apvienības un vienošanās, kas patiesībā darbojas. Protams, situācija varētu būt labāka, bet jautājums ir par valsts spēju sacensties starptautiskā tirgū, un tai ir labāk, ja mēs turpināsim pirkt no šīs valsts,» Kalla Fakta pauda H & M izpilddirektors Karls Johans Persons.

Daudzas starptautiskas kompānijas, kas darbojas reģionā, centušās atrisināt rūpnīcu strādnieku zemā dzīves līmeņa problēmu, kompānijas kodeksā ieviešot punktu par tā dēvēto «izdzīvošanas samaksu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Zviedrija, iespējams, «nopirkusi» Pirate Bay līdzdibinātāja arestu

Jānis Rancāns,06.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Failu apmaiņas vietnes The Pirate Bay (TPB) līdzdibinātāju Gotfrīdu Svartholmu Kambodža, iespējams, arestēja pēc tam, kad Zviedrija šai valstij apņēmās piešķirt finanšu palīdzību 59 miljonu eiro apmērā, pieļauj tehnoloģiju mediji.

Zviedrija apgalvo, ka Kambodžai piešķirtā finanšu palīdzība paredzēta demokrātiskas sabiedrības attīstīšanai, cilvēktiesību veicināšanai, dabas aizsardzībai, izglītībai, ilgtspējīgai attīstībai un nabadzības samazināšanai.

Pēc līguma parakstīšanas Kambodža norādījusi, ka Zviedriju kā attīstības partneri, vērtē ārkārtīgi augstu un pieliks visas pūles, lai piešķirto palīdzību ieguldītu efektīvi.

Tikmēr tehnoloģiju medijs The Next Web pieļauj, ka palīdzības piešķiršana laikā, kad Kambodža arestēja G. Svartholmu, diez vai ir sagadīšanās. Otrdien Kambodžā Zviedrijas amatpersonas tikušās ar Kambodžas Nacionālās policijas komisāra vietnieku ģenerāli Soku Phalu (Sok Phal), un, tā kā starp Zviedriju un Kambodžu nav noslēgts aizturēto izdošanas līgums, Stokholma lūgusi G. Svartholma deportāciju, kam S. Phals piekritis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kambodžā šīs nedēļas nogalē, kad valstī notiks pašvaldību vēlēšanas, būs aizliegts pārdot un lietot alkoholu.

Šāds aizliegums noteikts valdības direktīvā, kuru parakstījis premjerministrs Huns Sens.

Aizliegums būs spēkā dienu pirms vēlēšanām - sestdien, 3.jūnijā, un vēlēšanu dienā - svētdien, 4.jūnijā.

«Lai novērstu vardarbību, iebiedēšanu, satiksmes negadījumus un citus incidentus, kas var rasties alkohola lietošanas dēļ, tirgotājiem jāpārtrauc alkohola pārdošana un kambodžiešiem un ārzemniekiem, kas dzīvo Kambodžā, jāpārtrauc dzert alkohols dienu pirms vēlēšanu dienas un vēlēšanu dienā - no 3. līdz 4.jūnijam,» sacīts šīs Dienvidaustrumāzijas valsts valdības rīkojumā.

Tajā norādīts, ka aizliegums noteikts atbilstoši vēlēšanu likumam, kas paredz vēlēšanas rīkot brīvā un godīgā gaisotnē bez vardarbības un iebiedēšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā vīriešu veļas zīmola «tom àdam» peldšortu kolekcija ir veidota no pārstrādātas okeānā atrastas plastmasas, kas darīts, lai saudzētu vidi un piedāvātu patērētājiem ilgtspējīgas alternatīvas, jo viena no «tom àdam» prioritātēm ir ētiska ražošana.

Zīmola attīstītājs Toms Ādams Vītoliņš novērojis, ka pēdējā gada laika ilgtspējas tēma kļūst arvien aktuālāka un uzskata, ka cilvēki ikdienā piedomā par to, ka ir atbildīgi par lietām, ko ienes un atstāj šajā pasaulē. «Cilvēki arvien vairāk piedomā pie kaitējuma, ko nodarām, un sāk apzināties un interesēties par pozitīvām alternatīvām un dabai draudzīgu dzīvesveidu – ja varam izmantot salmiņus no bambusa vai makaroniem, kādēļ patērēt nepārstrādājamus tekstilmateriālus?» tā viņš.

Viena no «tom àdam» prioritātēm ir ētiska ražošana. Tādēļ nemitīgi tiek meklēti veidi, kā ražošana procesu padarīt ētiskāku un dabai draudzīgāku. «Gandrīz visi peldšorti tiek izgatavoti no poliestera. Šie audumi ir izgatavoti no plastmasas un tie nav biodegradabli, tātad tie būs uz šīs zemes vel ļoti ilgu laiku. Tāpat tie patērē daudz vairāk ūdens kā materiāla izveide no pārstrādātas okeānā savāktas plastmasas. Tādēļ mūsu mērķis ir sākt pašiem ar sevi un censties vismaz mazliet uzlabot šo situāciju,» saka T. Ā. Vītoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīriešu veļas zīmols "tom àdam" drīzumā plāno uzsākt tirdzniecību uni-sex pidžamām, kas šūtas no ekoloģiski inovatīva auduma, kas ir radīts no rožu krūma, informē zīmola attīstītājs Toms Ādams Vītoliņš.

Daļa no pidžamām ir ražotas, izmantojot rožu krūmus, un otra daļa ir no "tencel", kas ir dabiska šķiedra, kuras izejmateriāls ir koksne. Asimilācijas cikls ļauj izmantotajam šķīdinātājam pārstrādāties gandrīz 100%. Tas nozīmē, ka ražošanas procesā nerodas indīgas vielas, kas varētu piesārņot gaisu vai ūdeni, norāda dizainers. Tādā veidā produkcija tiek padarīta ekoloģiski draudzīga.

Pēc T.Ā.Vītoliņa domām, tas būs ļoti piemērots apģērbs tieši šim laikam, kad visi uzturas mājās. Pidžamu audums tiek izstrādāts Portugālē, pie viena no senākajiem Portugāles kreklu audumu ražotājiem. Tas ir ģimenes uzņēmums, kas ir vēl viens svarīgs faktors sadarbībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Kambodža izdos Zviedrijai The Pirate Bay līdzdibinātāju

Gunta Kursiša,04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kambodža izdos Zviedrijai failu dalīšanās vietnes The Pirate Bay (TPB) līdzidbinātāju Gotfrīdu Svartholmu Vargu (Gottfrid Svatholm Warg), kam dzimtenē par autortiesību likuma pārkāpšanas veicināšanu piespriests viens gads cietumā, raksta thelocal.se.

Jau rakstīts, ka 27 gadus vecais TPB līdzdibinātājs arestēts Kambodžā, savukārt Zviedrija G. Svartholmu Vargu izsludinājusi starptautiskā meklēšanā šā gada aprīlī. Šādu soli Zviedrija spēra pēc tam, kad G. S. Vargs labprātīgi neieradās tiesas sēdē, kurā tika lemts par viena gada cietumsoda piešķiršanu par autortiesību pārkāpumiem.

Tā kā starp Zviedriju un Kambodžu nav slēgta vienošanās par izdošanas jautājumiem, patlaban nav skaidrs, kad notiks TPB līdzdibinātāja deportēšana atpakaļ uz Zviedriju. Viņš tiks nogādāts dzimtajā valstī, pamatojoties uz imigrācijas likumiem, norādījis Kambodžas policijas pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība vairākus gadus ir strādājusi, lai radītu vienotu ES patentu sistēmu, kas būs alternatīva tradicionālajam Eiropas patentu organizācijas «Eiropas patentam», kas tika dibināts 1973.gadā. Lai to izveidotu, atlicis spert tikai pēdējo soli, stāsta Eiropas Patentu biroja (EPB) – EPO izpildinstitūcijas vadītājs Benuā Batistelli (Benoit Battistelli).

Šobrīd EPO ietilpst 38 dalībvalstis un vēl divas papildus teritorijas – Bosnija un Hercegovina un Melnkalne, ar kurām parakstīti divpusējas vienošanās par Eiropas patenta darbību. Kandidāti iestāšanās EPO ir Kambodža, Moldāvija, Maroka un Tunisija.

Organizācijas galvenā mītne atrodas Minhenē. Juridiski EPO ir neatkarīga organizācija, kas nav saistīta ar Eiropas Savienību un tai ir savs budžets, kas veidots no patentu pieteikumu iesniedzēju iemaksām. 2018.gada budžets veido 2,3 miljardus eiro.

Patentu aizsardzība, kuras pamatā ir Eiropas Patentu konvencija, nodrošina iespēju iegūt intelektuālā īpašuma aizsardzību vienotas procedūras ietvaros un iesniegt vienu pieteikumu jebkurā valodā ar tulkojumu angļu, vācu vai franču valodā. Izgudrojuma ekspertīzi veic profesionāli Eiropas Patentu biroja eksperti. Eiropas patents ir spēcīgs, pateicoties vienotai procedūrai, kvalitatīvai izpētei un ekspertīzei, ko veic profesionāli Eiropas Patentu iestādes eksperti. Parasti Eiropas patenta izsniegšanas procedūra ilgst nedaudz vairāk kā 3,5 gadus no pieteikuma iesniegšanas dienas, taču pēc īpaša pieprasījuma šī jautājuma izskatīšanu var paātrināt. EPB mērķis ir saīsināt šo termiņu līdz 30 mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vīriešu veļas zīmols "tom àdam" uzsācis tirdzniecību uni-sex pidžamām un vēlas, lai tās kalpotu vairākām paaudzēm, informē zīmola attīstītājs Toms Ādams Vītoliņš.

"Prasme veidot apģērbus, kur tiek piešķirta īpaša uzmanība katrai no mazākajām detaļām ir viens no mūsu zīmola kodoliem. Sākot no auduma ražošanas uzņēmumiem, kuri izmanto atjaunojamo enerģiju savā ražošanā, un pārliecinoties, ka mūsu augstie dabai draudzīgie standarti tiek sasniegti. Mūsu mērķis ir, ka mūsu pidžamas kalpo vairākām paaudzēm, pretstatā ātrajai modei. Lai salabotu šo ātrās modes salauzto riteni, mēs piedāvājam, ka brīdī, kad pidžama ir izdzīvojusi visas savas dzīves, to ir iespējams atgriezt mums, pretī saņemot atlaidi nākamajam pirkumam. Mēs parūpēsimies, ka atgrieztā pidžama tiks pārvērsta jaunā apģērbā vienā no mūsu jaunajiem produktiem, vai arī ziedota attiecīgajai labdarības organizācijai," komentē zīmola attīstītājs T.Ā.Vītoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV velosipēdu ražotājs Kent International atradis veidu, kā izvairīties no Trampa piemērotajiem muitas tarifiem – pārvietojot ražošanu ārpus Ķīnas, raksta Reuters.

Tāpat kā gandrīz visi ASV velosipēdu ražotāji, Kent ilgus gadus ir izmantojis lēto Ķīnas darbaspēku un detaļas, taču Trampa piemērotie muitas tarifi līdz šim izmaksas palielinājuši jau par aptuveni 20 miljoniem dolāru gadā. «Mums nav citas izvēles kā pēc iespējas ātrāk pārvietot ražošanu projām no šīs valsts, skaidro kompānijas vadītājs Arnolds Kamlers.

Tomēr tas nenozīmē, ka velosipēdu ražotājiem jāpārvieto visa ražošana uz ASV vai jābeidz pirkt detaļas Ķīnā. Kompānija plāno ražot velosipēdu rāmjus Kambodžā, un turpināt iegādāties aptuveni pusi detaļu Ķīnā. Rezultātā gatavie velosipēdi ASV varēs tikt ievesti bez papildu tarifa, jo ASV noteikumi paredz, ka to var darīt produktiem, kas ražoti Kambodžā, ja to ražošanas un darbaspēka izmaksas veido 35% no visām izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Viens no The Pirate Bay līdzdibinātājiem piesaka maksātnespēju

Gunta Kursiša,19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no The Pirate Bay līdzdibinātājiem un failu lejupielādes vietnes finansētājs uzņēmējs Karls Londstroms (Carl Lundstrom), kas apsūdzēts autortiesību pārkāpšanas veicināšanā, pieteicis personīgo maksātnespēju, vēsta thelocal.se.

Maksātnespējas pieteikums apgrūtina The Pirate Bay tiesvedībā iesaistītajām mūzikas un filmu kompānijām no The Pirate Bay atgūt kaut daļu no 46 miljoniem Zviedrijas kronu jeb septiņiem miljoniem ASV dolāru (3,7 milj. Ls). Šī summa noteikta, aprēķinot zaudējumus, kas mūzikas un filmu industrijas uzņēmumiem radušies, The Pirate Bay darbības dēļ.

Jau ziņots, ka Zviedrijas tiesa vēl 2009. gadā autortiesību pārkāpšanas veicināšanā atzina par vainīgiem visus četrus The Pirate Bay līdzdibinātājus – Fredriku Neiju (Fredrik Neij), Peteru Sundi (Peter Sunde), Gotfrīdu Svartholmu Vargu (Gottfrid Svartholm Varg) un K. Lundstromu. Tiesa noteica, ka The Pirate Bay līdzdibinātājiem jāmaksā teju septiņi miljoni ASV dolāru par nodarītajiem kaitējumiem mūzikas un filmu kompānijām. Tāpat viņiem tika piespriests viens gads cietumā, tomēr F. Neijs, P. Sunde un K. Lundstroms panāca, ka cietumsoda ilgums tika samazināts no četriem līdz desmit mēnešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Pirātu līcis pārceļas uz mākoņiem

Jānis Rancāns,18.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Failu apmaiņas vietne Pirate Bay atteikusies no fizisku serveru izmantošanas un visus savus datus pārcēlusi mākoņskaitļošanas (cloud computing) vidē. Patlaban vietne nomā vairākus virtuālos serverus dažādās pasaules vietnēs.

Pazīstamā vietne, kas bieži vainota ar autortiesībām aizsargāta materiāla nelikumīgā izplatīšanā, norāda, ka uz šādu soli to pamudinājusi vēlme panākt lielāku aizsardzību pret iespējamām policijas kratīšanām.

«Lēni, bet pārliecinoši mēs atbrīvojamies no zemes formas un pārejam uz nākamo līmeni – mākoņiem. Mūsu datu plūsma izmatos tūkstošiem mākoņu un tiks nopietni šifrēta, lai varētu izmantot, kad vien nepieciešams,» teikts vietnes tīmekļa blogā.

Iepriekš Kambodža Zviedrijai izdeva vienu no Pirate Bay dibinātājiem G. Svartholmu Vargu, kam dzimtenē par autortiesību likuma pārkāpšanas veicināšanu piespriests viens gads cietumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaulē korupmētākās valstis – Kenija un Kamerūna

Gunta Kursiša,09.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar pasaules valstu iedzīvotāju aptaujām pasaulē korupmētāko valstu saraksta augšgalā ierindojas Kenija, Kamerūna, Kambodža un Ruanda.

Transparency International pētījumā uz jautājumu, vai pēdējo 12 mēnešu laikā respondents ir devis kukuli kādai institūcijai, Kenijā apstiprinoši atbildējuši 70% aptaujāto, Kamerūnā – 62%, bet Kambodžā un Ruandā – katrā pa 57% iedzīvotāju.

Jau ziņots, ka kopumā Globālās korupcijas barometrā (Global Corruption Barometer 2013) piedalījās 114 tūkstoši cilvēku 107 pasaules valstīs.

Latvijā pēdējā gada laikā 19% Latvijas iedzīvotāju ir devuši kukuļus, lietuvā – 26%, bet Igaunijā – 6%, liecina minētā pētījuma rezultāti.

Pētījums rāda, ka 51 pasaules valstī politiskās partijas tiek skatītas kā viskorumpētākā sfēra. 55% respondentu uzskata, ka valdība darbojas kādu noteiktu interešu vadīta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnā sāks noņemt visu ārvalstu tūristu pirkstu nospiedumus, cenšoties stiprināt drošību uz valsts robežām, ceturtdien paziņoja Sabiedriskās drošības ministrija.

Pirkstu nospiedumu noņemšana sāksies piektdien Šeņdžeņas lidostā, un pakāpeniski šie pasākumi tiks ieviesti citos iebraukšanas punktos visā valsts teritorijā, norādīja ministrija.

Pirkstu nospiedumus vajadzēs nodot visiem ārvalstu pilsoņiem vecumā no 14 līdz 70 gadiem, piebilda ministrija, nesniedzot informāciju, vai tiks ievākti arī citi biometriskie dati.

Ministrija skaidroja, ka jaunie noteikumi stiprinās imigrācijas kontroli un palielinās efektivitāti.

Līdzības prasības ārvalstu viesiem ir arī citviet, tostarp ASV, Japānā, Kambodžā un Taivānā.

Lai arī Ķīnas robežkontroles punktos parasti netiek prasītas pārlieku apgrūtinošas formalitātes, vairumam viesu ir nepieciešama vīza. Dažas pilsētas gan tūrisma veicināšanas nolūkos piedāvā iebraucējiem uz dažām dienām ieceļot bez vīzas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompāniija «Small Planet Airlines» Lietuvā atlaidīs 44 darbiniekus.

Ziņu aģentūra BNS Lietuvas Nodarbinātības dienestā uzzināja, ka uzņēmums informējis dienestu par plānoto kolektīvo atlaišanu, kas notiks novembrī.

Kā atlaišanas iemeslu aviokompānija minējusi «nevajadzīgas darba funkcijas, ko veic pārmērīgi liels personāls».

«Small Planet Airlines» grupā ir aviokompānijas Lietuvā, Polijā, Vācijā un Kambodžā.

Jau vēstīts, ka «Small Planet Airlines» meitasuzņēmums Vācijā septembrī iesniedza tiesā maksātnespējas pieteikumu, tiek veikta uzņēmuma restrukturizācija un tam tiek meklēts pircējs. Kompānija turpina veikt ieplānotos čārterreisus.

Oktobra sākumā tika paziņots, ka sākta arī «Small Planet Airlines» meitasuzņēmuma Polijā restrukturizācija, kuras gaitā iecerēts samazināt lidmašīnu skaitu un piesaistīt investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ķīnas ražotāji pārceļas uz zemāku izmaksu valstīm

Ilze Žaime,27.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izvairītos no tirdzniecības kara, Ķīnas ražotāji arvien biežāk izvēlas pārcelt eksporta preču izgatavošanu uz zemāku izmaksu valstīm, ziņo Reuters.

Viens piemērs ir ložu necaurlaidīgu vestu, ieroču somu un cita aprīkojuma ražošanas uzņēmums Yakeda Tactical Gear Co, kura vadītājs Šū Ke'an darbaspēka trūkuma un augošā darbinieku atalgojuma dēļ pirmo reizi pārcelt ražotni prom no Ķīnas apsvēris jau pirms vairākiem gadiem. Pirms gada uzliesmojušie tarifu kari bijis pēdējais piliens galējā lēmuma pieņemšanai.

Dienā pēc ASV prezidenta Donalda Trampa lēmuma par papildu tarifu noteikšanu 200 miljardu ASV dolāru apjomā Ķīnā ražotajai produkcijai, Šū Ke'an izlēmis ASV tirgum paredzēto produktu ražošanu pārcelt uz Mjanmu. Nu jau Šū Ke'an par Guandžou, Ķīnā ražotajām vestēm nāktos ASV maksāt 42,6% augstus nodokļus. Ražošanas pārcelšana ir bijis pareizais lēmums ņemot vērā, ka vairāk nekā puse no uzņēmuma peļņas gūta ASV tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Benetton, H&M, Primark apģērbu ražotāju ikdiena - darbs Āzijas rūpnīcās

Gunta Kursiša,11.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ļoti liela daļa pasaulē populāru apģērbu zīmolu, piemēram, Hennes & Mauritz AB (H&M), Benetton, Primark, Wal-Mart, savu produkciju ražo Āzijas valstīs, un šajā kontekstā izskan pārmetumi Rietumvalstu uzņēmumiem par sliktajiem darba apstākļiem, kādos jāstrādā Āzijas valstu iedzīvotājiem, kā arī lielo negadījumu skaitu, tostarp letālu - pēdējā pusgada laikā Bangladešas ražotnēs miris vairāk nekā tūkstotis strādājošo, ziņo Reuters.

Ziņu aģentūra Reuters fotogrāfijās iemūžinājusi darbu Āzijas valstu apģērbu ražotnēs.

Piemēram, Indijas pilsēta Tirupura savu ražotņu dēļ ieguvusi palamu «dolāru pilsēta», jo ik gadu no pilsētas tiek eksportēti trikotāžas izstrādājumi un adījumi divu miljardu ASV dolāru apjomā.

Indijas un citu Dienvidāzijas valstu rūpnīcas cer sagaidīt pasūtījumu pieplūdumu pēc tam, kad, nogalinot vairāk nekā tūkstoti strādājošo, sabruka Hennes & Mauritz, Benetton un citu pasaulē atpazīstamu zīmolu apģērbu ražotne Bangladešā, liekot kompānijām izskatīt iespēju pārcelt rūpnīcu uz kādu citu vietu.

Tomēr rūpnīcu pārstāvji Vjetnamā, Kambodžā, Indonēzijā, Šrilankā un Indijā atzīst, ka vismaz pagaidām starptautiskie apģērbu zīmoli interesi par ražotņu izveidošanu šajās valstīs nav izrādījuši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvas kompānijai Small Planet Airlines lielas ambīcijas

Anda Asere,01.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas kompānijas Small Planet Airlines tuvāko piecu gadu ambīcijas ir sasniegt miljardu eiro lielu apgrozījumu un palielināt floti līdz 50 lidmašīnām, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Lielākā daļa Small Planet Airlines pakalpojumu ir saistīta ar čarterreisu nodrošināšana tūroperatoriem. «Šīs kompānijas pārdod dažādus brīvdienu galamērķus, un mēs nogādājam pasažierus no vienas vietas citā un pēc tam atpakaļ. Lietuvā vēsturiski strādājam ar Tez Tour un Novaturas un esam vienīgie, kas pārvadā viņu pasažierus. Protams, ir vēl citas kompānijas, kas to vēlas darīt, bet tas nav tik vienkārši. Varbūt viņi var pamēģināt vienu sezonu ar zemāku cenu, bet ilgtermiņā tas nestrādā,» saka Kristijons Kaikaris (Kristijonas Kaikaris), Small Planet Airlines UAB vadītājs. Kompānija arī iznomā savas lidmašīnas citām lidsabiedrībām. Kompānija Saūda Arābijā sadarbojas ar Nesma Airlines, Indijā ar GoAir. Tai ir arī biznesa partneris Kambodžā, līdz tā pati iegūs licenci (Air Operator Certificate) darbībai tur. Vaicāts, kā kompānija izvēlas nākamās valstis, kur strādāt, K. Kaikaris teic, ka svarīgākais ir skaidra izpratne par to, ko un kāpēc dari. «Nevari iet visur, izmēģināt visu. Jāzina, kāpēc kaut ko dari, turklāt ne vien īstermiņā, bet arī ilgtermiņā. Mūsu stratēģijas pirmā fāze ir nostabilizēties Eiropā, kļūt par vienu no līderiem brīvdienu nišā,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija «Small Planet Airlines», kas jau restrukturizē savus uzņēmumus Vācijā un Polijā, veiks arī Lietuvas uzņēmuma restrukturizāciju, un tāpēc vērsusies tiesā.

«Small Planet Airlines» norāda, ka Lietuvas uzņēmuma darbības turpināšanai nav nepieciešams investors, tomēr ir sākusi to meklēt.

Kompānija arī uzsver, ka restrukturizācija Lietuvā atšķirsies no restrukturizācijas Vācijā un Polijā.

«Abās šajās valstīs kompānijas nespēja kontrolēt paplašināšanos un izmaksu pieaugumu, un tāpēc mēs tur šoruden sākām restrukturizāciju. Vācijas un Polijas kompāniju reorganizācijas dēļ »Small Planet Airlines« Lietuvā nesaņems ieņēmumus par pakalpojumiem no šiem uzņēmumiem, tāpēc tā centīsies samazināt infrastruktūru un arī aizsargāt savu darbību no ārējo pakalpojumu sniedzēju prasībām,» teikts «Small Planet Airlines» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrismam veltītā interneta vietne TripAdvisor publicējusi uzvarētājus sacensībās par labākā tūrisma galamērķa godu konkursā «2014 Travelers’ Choice awards for Destinations».

Par labākajiem galamērķiem nobalsojuši «miljoniem TripAdvisor lietotāju». Šogad labus rezultātus uzrādījusi Āzija – seši no 25 labākajiem galamērķiem atrodas šajā kontinentā. Tostarp «karstāko» tūrisma punktu sarakstā gozējas Vjetnama, Ķīna un Kambodža. Tradicionāli tūristu pieprasītās pilsētas, kā Roma un Londona, nav izkritušas no šā gada topa.

Lai izveidotu šo topu, TripAdvisor 12 mēnešu garumā apkopoja savas interneta vietnes lietotāju atsauksmes par viesnīcām, izklaidēm, restorāniem u.c. dažādās pasaules pilsētās.

Pasaulē labāko galamērķu TOP25 skatiet galerijā augstāk!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aviokompānijas parādu dēļ Viļņas lidostā arestēta Small Planet Airlines lidmašīna

LETA/BNS,22.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Civilās aviācijas administrācija (CAA) lidsabiedrības parādu dēļ Viļņas lidostā arestējusi Lietuvas čārterreisu aviokompānijas «Small Planet Airlines» lidmašīnu, ziņo portāls «15min».

CAA direktors Joris Gintvils portālam teicis, ka lidmašīna, kas arestēta 20.novembrī, pēdējā laikā nav izmantota reisiem, tāpēc pasažieriem lidmašīnas arestēšana nekaitēs.

Lietuvas valsts lidostu operatorkompānija «Lietuvos oro uostai» lūgusi CAA arestēt arī citas «Small Planet Airlines» lidmašīnas, taču CAA pagaidām nedomā šo lūgumu apmierināt, piebildis Gintvils.

«Small Planet Airlines» parāds lidostu operatoram sasniedzis 726 000 eiro, pavēstījis «Lietuvos oro uostai» sabiedrisko sakaru vadītājs Marjus Zeļeņus.

Jau ziņots, ka finansiālo grūtību dēļ «Small Planet Airlines» veic restrukturizāciju grupas kompānijās Lietuvā, Polijā un Vācijā, samazinot lidmašīnu floti un atlaižot darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Privāto automobili no 2021. gada nevarēs atļauties iegādāties ļoti liela iedzīvotāju daļa

Latvijas Transportlīdzekļu Tirgotāju Asociācijas valdes loceklis Aldis Čīma,24.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Transportlīdzekļu Tirgotāju Asociācija (LATTA) aicina Latvijas sabiedrību pievērst uzmanību un iestāties pret valdībā ierosinātajiem grozījumiem «Alternatīvo degvielu attīstības plānā 2017.-2020. gadam».

Grozījumi paredz ar 2021. gadu ieviest transportlīdzekļu reģistrācijas nodokli ar fosilām degvielām darbināmiem transportlīdzekļiem un ieviest ierobežojumu reģistrēt/ieviest Latvijā transportlīdzekļus, kas vecāki par 3 gadiem vai kam tiek veikta otrreizējā reģistrācija. Ar 2025. gadu paredzēts ierobežot vai aizliegt jaunu ar fosilajām degvielām darbināmu transportlīdzekļu tirdzniecību un reģistrāciju. Iedzīvotājiem ar zemiem ienākumiem vieglais automobilis kļūs neaizsniedzama luksusa prece. Gandrīz visiem būtiski pieaugs izmaksas.

Latvijas teritorijā lielai iedzīvotāju daļai kvalitatīva dzīve nav iedomājama bez vieglā automobiļa. To apliecina statistikas dati (LR CSP) – 2018. gadā 73% Latvijas lauku iedzīvotāju bija nodrošināti ar vieglo automobili (salīdzinot ar 2007. g., pieaugums par 12,2 procentpunktiem).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kambodžā polcijas gūstā nonācis The Pirate Bay līdzdibinātājs

Gunta Kursiša,03.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kambodžā aresēts viens no populārās failu apmaiņas vietnes The Pirate Bay (TPB) līdzdibinātājiem Gotfrīds Svartholms Vargs (Gottfrid Svartholm Varg), atsaucoties uz vietējās policijas ziņoto, informē BBC.

Zviedrija izsludināja vienu no TPB līdzdibinātājiem starptautiskā meklēšanā šā gada aprīlī. Šādu soli Zviedrija spēra pēc tam, kad G. S. Vargs labprātīgi neieradās tiesas sēdē, kurā tika lemts par viena gada cietumsoda piešķiršanu par autortiesību pārkāpumiem.

«Viņa arests veikts pēc Zviedrijas valdības lūguma par noziegumiem, kas saistīti ar informācijas tehnoloģijām,» teikts Kambodžas policijas oficiālajā paziņojumā. «Ar Zviedriju mums nav slēgts izdošanas līgums, tomēr mēs raudzīsimies, kā varam rīkoties saistībā ar šo lietu,» pauda policijas runasvīrs.

Pats G. S. Vargs un arī trīs pārējie vietnes dibinātāji norāda, ka, viņuprāt, TPB darbojusies likuma ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislabākā dzīve gados veciem cilvēkiem ir Norvēģijā, bet Latvija globālā pētījumā par vecu cilvēku dzīves apstākļiem ierindojas 35.vietā, gada laikā pakāpjoties par desmit pozīcijām.

ANO Iedzīvotāju fonda un starptautiskās organizācijas HelpAge International veiktajā globālajā novecošanās indeksā izvērtēta gados veco cilvēku dzīves kvalitāte 96 valstīs.

Pētījumā izvērtēti kritēriji četrās jomās - ienākumu drošība, veselības aprūpe, personīgās iespējas un vides apstākļi.

Vislabākie dzīves apstākļi iedzīvotājiem vecumā virs 60 gadiem ir Norvēģijā, Zviedrijā, Šveicē, Kanādā un Vācijā, savukārt vissliktākie apstākļi gados veciem cilvēkiem starp apskatītajām valstīm ir Afganistānā.

Latvija pētījumā ierindojas 35.vietā. Visaugstāko pozīciju - 14.vietu - Latvija ieņem pēc gados veco cilvēku izglītības un nodarbinātības iespējām, bet pēc ienākumu stabilitātes Latvija ierindojas 32.vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic un tās vadītājs gatavs dažādiem attīstības scenārijiem, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda nacionālās aviokompānijas valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Nozares eksperti airBaltic ieceri iegādāties līdz pat 60 jaunām CS300 lidmašīnām vērtē kā loģisku, taču pilnīgai ainai būtu nepieciešams redzēt biznesa plānā Destination 2025 esošos skaitļus. DB jau rakstījis, ka pasūtījuma vērtība pēc kataloga cenām šādam pirkumam būtu 5,9 miljardi USD. Pēc M. Gausa teiktā, šī gada pirmā ceturkšņa rādītāji (+24% pasažieri, +22% ieņēmumi) ir vēl labāki nekā pērn, un tas ir ļoti labs pamats jaunajai biznesa stratēģijai.

Vaicāts, kā kompānija grasās savu ambiciozo mērķi sasniegt un kādi ir riski, M. Gauss norāda, ka 2012. g. tika parakstīta vienošanās par 10+10 lidmašīnām. Ja, CSeries programmai izgāžoties, pirmās 10 lidmašīnas netiktu uzbūvētas, airBaltic būtu iegādājies lietotus Airbus vai Boeing. Pēc viņa teiktā, risks, protams, bija, taču Bombardier programmas neveiksme nebūtu nāves spriedums nacionālajai lidsabiedrībai, jo beigu beigās lidmašīnas varētu arī iznomāt. Un tikpat labi būtu varējušas izgāzties arī Airbus un Boeing jaunās programmas. Kad bija skaidrs, ka progamma īstenojas, pasūtījumu skaits tika palielināts līdz 13 un tad līdz 20 saskaņā ar plānu Horizon 2021, kas paredzēja arī 14 Q400. Tad 2015. g. plāns tika mainīts uz 12 Q400 un divām CS300 un vēlāk uz 34 CS300 un/vai CS100 vēl pirms Destination 2025 izstrādes, atsakoties no Q400 pilnībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc aviokompānijas parāda samaksas Viļņas lidostai atcelts arests Small Planet Airlines lidmašīnai

LETA/BNS,23.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas Civilās aviācijas administrācija (CAA) atcēlusi arestu Lietuvas čārterreisu aviokompānijas «Small Planet Airlines» lidmašīnai, jo aviokompānija samaksājusi 820 000 eiro parādu Viļņas lidostai.

CAA direktors Joris Gintvils sacīja ziņu aģentūrai BNS, ka parāds ir samaksāts, tāpēc aviolainera arestam vairs nav pamata.

«Mēs vairs nesaskatām tiesisku pamatojumu liegt lidmašīnai atstāt lidostu,» teica Gintvils.

Viņš piebilda, ka lidmašīna, kurai bija noteikts arests, ir «Small Planet Airlines» rezerves lidmašīna, tāpēc tās arests aviokompānijas reisus neietekmēja. Viļņas lidostā bāzējas vēl divas «Small Planet Airlines» lidmašīnas.

Jau ziņots, ka lidmašīna tika arestēta otrdien. CAA vadītājs sacīja, ka aviokompānija parādu samaksājusi ceturtdien.

Finansiālo grūtību dēļ «Small Planet Airlines» veic restrukturizāciju grupas kompānijās Lietuvā, Polijā un Vācijā, samazinot lidmašīnu floti un atlaižot darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

11 gadus veca meitene Soburna rītu pavada, izgāztuvē vācot ēdiena atliekas, kas tiks izmantotas kā cūku barība. Skolu viņa apmeklē pēcpusdienā.

Anlong Pi, astoņus hektārus lielā izgāztuve, kur viņa dzīvo un strādā, atrodas Kambodžā. Tā kļuvusi par tūrisma objektu - viesi te ierodas, lai pašausminātos par citu likteni, kā arī nofotografētos ar tādiem bērniem kā Soburna.

Aģentūra Reuters fotogrāfijās iemūžinājusi cilvēkus, kuri dzīvo šajos drausmīgajos apstākļos. Starp viņiem ir arī Saraja kopā ar savu vienu gadiņu veco meitu. Sieviete uz šo vietu dzīvot pārcēlusies pirms pieciem gadiem pēc kāzām.

Komentāri

Pievienot komentāru