Jaunākais izdevums

Lidostu operatora BAA, kam pieder arī Londonas Hītrovas lidosta, vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews) CNN stāstījis, ka viņš atteiksies no savas prēmijas par 2010.gadu spēcīgā sniega izraisītā ceļošanas haosa dēļ.

«Es esmu 100% apmērā koncentrējies uz pasažieriem, mēs vēl neesam visus nogādājuši mājās,» viņš teicis. Taču atteicies atklāt, no cik lielas prēmijas ir atteicies.

«Es negribu runāt par savu atalgojumu. Es atteikšos no savas prēmijas par 2010. kalendāro gadu,» sacījis BAA boss, kad viņam vaicāts par baumām, ka viņš saņems slepenu prēmiju, kas balstīta uz peļņu. «Nav nekādas slepenas prēmijas,» viņš akcentējis.

Hītrova ir noslogotākā lidosta Eiropā un viena no tām, ko vissāpīgāk skāruši sliktie laika apstākļi.

Pēc jaunākās informācijas tā pilnībā varētu tikt atvērta lidojumiem ceturtdien.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Dubaijas lidosta pērn pasaulē lielākā pēc pasažieru skaita

BNS/INTERFAX,13.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas starptautiskā lidosta 2014.gadā kļuva par lielāko lidostu pasaulē pēc starptautiskajos reisos pārvadāto pasažieru skaita, apsteidzot Londonas Hītrovas lidostu, vēstīja laikraksts The Financial Times.

2014.gadā Dubaijas lidosta starptautiskajos reisos apkalpoja 71 miljonu pasažieru, bet Hītrovas lidosta - 68,1 miljonu pasažieru.

Viens no iemesliem tam ir Hītrovas lidostas darbības jaudu pārslodze.

«Hītrova zaudē daudz reisu Dubaijai, jo mēs spējam apkalpot tos maršrutus, kuriem Hītrovai vairs nepietiek ietilpības,» paziņoja Dubaijas lidostas ģenerāldirektors Pols Grifitss.

Dubaijas lidostas kļūšana par lielāko lidostu atspoguļo arī Dubaijā bāzētās Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālās aviokompānijas Emirates Airlines straujo izaugsmi. Lidsabiedrībai šobrīd ir lielākā tālās distances lidmašīnu gaisa flote pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijā attīstību nosaka cilvēku skaits reģionā un tā ekonomiskās attīstības parametri, līdz ar to izaugsmes epicentri arvien vairāk pārvietojas Āzijas virzienā, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dubaijas vērienīgie plāni kļūt par pasaules aviācijas centru bija dzirdami jau vairākus gadus. Tie aktualizējās brīdī, kad pieņemts lēmums par valsts ekonomikas diversifikāciju, to balstot ne tikai uz naftu, bet arī tirdzniecību, transportu un tūrismu. Pērn Dubaijai izdevies spert vēsturisku soli tuvāk šiem plāniem. Ar 71 miljonu apkalpotajiem starptautiskajiem pasažieriem tai izdevies Londonas Hītrovas lidostai, kas pērn apkalpoja tikai 68,1 milj. starptautisko pasažieru, nocelt pasaules noslogotākās lidostas kroni. «Hītrova zaudēja Dubaijai, jo varam piedāvāt savienojumus, kam Hītrovas lidostai pietrūkst kapacitātes,» Financial Times norādījis Dubaijas Starptautiskās lidostas vadītājs Pols Grifits. Tomēr jāpiebilst, ka kopējā pasažieru skaita ziņā Hītrova joprojām pārspēj Dubaiju, pērn apkalpojot 73,4 miljonus pasažieru. Turklāt gan Hītrovas, gan Getvikas (pērn apkalpoti 38,1 milj.) lidostas Londonā ziņoja par rekordlielu pasažieru skaitu 2014. gadā, jaunu maršrutu atklāšanu uz straujas izaugsmes tirgu Ķīnā un Meksikā. Dubaijas lidostas izaugsmes pamatā ir valstij piederošās aviokompānijas Emirates ekspansija, kas tika dibināta 1985. gadā. Šobrīd Emirates pieder pasaulē lielākā starptautisko pasažieru pārlidojumu lidmašīnu flote, nodrošinot savienojumus starp Rietumiem, Āziju un Dienvidaustrumāziju. Dubaijas amatpersonas cer, ka 2020. gadā lidosta jau apkalpos 98,5 miljonus pasažieru, nodrošinot 22% darbavietas Dubaijas emirātā un trešdaļu no tā IKP. Taču ar to izaugsmes plāni vēl neaprobežojas. Otra Dubaijas lidosta – Al–Maktoum International, kas sāka apkalpot pasažierus 2013. gadā, pēc pilnīgas pabeigšanas 2022. gadā būšot spējīga apkalpot 120 miljonus pasažieru, kas ir par 40 miljoniem vairāk nekā Hītrovas pašreizējais maksimums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotās Karalistes aviokompānija “British Airways” paziņojusi, ka no nākamās rudens / ziemas sezonas palielinās lidojumu skaitu starp Rīgu un Hītrovas lidostu Londonā un turpmāk šajā maršrutā lidos katru dienu.

Lidojumu biežuma palielināšana paplašinās ceļošanas iespējas starp abu valstu galvaspilsētām gan individuāliem ceļotājiem, gan tūrisma industrijai kopumā. Lidojumi ikdienas režīmā tiks uzsākti 28. oktobrī, izmantojot Airbus 320 un Airbus 321 lidmašīnas.

Biļetes cena turp un atpakaļ lidojumam maksās, sākot no 90 eiro.

“Esam pateicīgi “British Airways” par sadarbību un pārliecību šī mūsu pasažieriem svarīgā maršruta izaugsmes iespējām, palielinot lidojumu biežumu līdz septiņām reizēm nedēļā. Ikdienas lidojumi un būtiski uzlabotie lidojumu laiki paplašinās iespējas pasažieriem lidot ar savienotajiem reisiem caur Londonas Hītrovas lidostu uz Ziemeļameriku, Āziju un citiem virzieniem katru dienu. Tāpat novērtējam Rīgas Investīciju un tūrisma aģentūras ieguldījumu darbā ar aviokompāniju un iespēju investēt Rīgas kā ceļojumu galamērķa popularizēšanā gan Apvienotajā Karalistē, gan plašākā “British Airways” maršrutu tīklā,” saka RIX Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dubaijas Starptautiskā lidosta Hītrovas lidostai atņēmusi pasaulē noslogotākās starptautiskās lidostas titulu, ja ņem vērā pasažieru skaitu gada griezumā, ziņo BBC.

Apvienoto Arābu Emirātu lidosta paziņojusi, ka tā 2014. gadā apkalpojusi nedaudz zem 70,5 miljoniem pasažieru. Hītrovas lidostā pasažieru skaits bijis ap 68,1 miljonu.

Dubaijas lidosta norādījusi, ka tā sasniegusi «vēsturisku pagrieziena punktu».

Hītrovas lidosta jau gadiem cenšas palielināt kapacitāti, un tieši tas tiek minēts kā galvenais iemesls Dubaijas uzvarai. Dubaijas mērķis esot kļūt par aviācijas globālo centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi cilvēki, kuri apmeklē Apvienotās Karalistes galvaspilsētu Londonu, ir pieraduši lidot pār Temzu pirms lidmašīnas nosēšanās. Taču mazāk nekā 10 gadu laikā lidaparāti varētu piezemēties salas lidostā pašā upes vidū, vēsta CNN.

Futūristiskā izskata, sešu skrejceļu lidosta uz mākslīgās salas iecerēta aptuveni 80 kilometru attālumā no pilsētas centra.

Konsorcija, kuru izveidojis Londonas mērs Boriss Džonsons, ieceres varētu izmaksāt 47 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 40 miljardus latu). Būvniecība varētu ilgt septiņus gadus.

Tā kā Hītrovas lidosta šobrīd darbojas ar 99% no tās jaudas, galvaspilsētai nepieciešami papildu skrejceļi, norādījis konsorcijs

Testrad.

Lidostas iecere upes vidū esot saistā ar vēlmi izvairīties no aviācijas trokšņa piesārņojuma, kas jau pašlaik ir problēma Londonā. London Britannia Airport vizualizācijās redzama ovālas formas struktūra ar skrejceļiem, kas atrodas vietā, kur upe paplašinās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo par sadarbības lidojumu vienošanās paplašināšanu ar Lielbritānijas nacionālo aviosabiedrību British Airways no 2024. gada 19. septembra.

Šī paplašinātā sadarbības lidojumu vienošanās, sākot ar 2024. gada 1. oktobri, ļaus airBaltic pievienot savu lidojumu kodu (BT) British Airways maršrutā Rīga–Londonas Hītrovas lidosta–Rīga.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: “Esam gandarīti, ka varam paplašināt mūsu jau esošo ilgtermiņa sadarbības lidojumu vienošanos ar British Airways, mums tagad pievienojot mūsu kodu tās jaunajā maršrutā no Rīgas. Šī sadarbība ļaus gan airBaltic, gan British Airways pasažieriem piedāvāt lielāku elastību lidojumos starp Latviju un Lielbritāniju, kā arī citos maršrutos. Mēs ceram uz veiksmīgu sadarbību arī turpmāk.”

2024. gadā aprit desmit gadi, kopš abas lidsabiedrības sākotnēji noslēgušas sadarbības lidojumu vienošanos. Papildus tam, ka airBaltic tagad pievienos savu kodu British Airways maršrutā Rīga–Londonas Hītrovas lidosta–Rīga, Lielbritānijas nacionālā aviokompānija turpinās pievienot savu kodu (BA) airBaltic lidojumos no Rīgas un Tallinas uz Londonas Getvikas lidostu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

airBaltic jaunā termināļa skiču konkursā saņemti 125 piedāvājumi

Vēsma Lēvalde,29.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānijas airBaltic izsludinātajā starptautiskajā konkursā par jaunā termināļa ideju saņemti 125 arhitektoniskie risinājumi.

Iesniegtos pieteikumus pašlaik izskata starptautiska arhitektu žūrija, kas rezultātus plašākai publikai darīs zināmus līdz oktobra vidum, sola airBaltic. Arhitektiem koncepcija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

BAA jāpārdod divas Lielbritānijas lidostas

Lelde Petrāne,14.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BAA Ltd., kas ir īpašniece arī Londonas Hītrovas lidostai, uzlikts pienākums pārdot divas Lielbritānijas lidostas. Apelācijas tiesa noraidījusi tās prasību par regulējošu neobjektivitāti, pārbaudot nozari, ziņo Bloomberg.

Apelācijas tiesa apstiprinājusi Konkurences komisijas 2009.gada marta lēmumu, kas lika BAA pārdot Stanstedas lidostu netālu no Londonas un vai nu Glāzgovas, vai Edinburgas lidostu. BAA, kas pieder Madridē bāzētajai Ferrovial SA, pakļaujoties regulatora spiedienam, jau pārdeva Londonas Getvikas lidostu.

BAA drīkst paturēt Hītrovas, Sauthemptonas un Aberdīnas lidostas.

Aviokompānijas šo lēmumu uzņēmušas ar sajūsmu, norādot, ka no tā lielākie ieguvēji būs klienti.

Lidostu īpašnieks gan sacījis, ka tas, visticamāk, iesniegs apelācijas sūdzību Augstākajā tiesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No saņemtajiem 125 Latvijas aviokompānijas airBaltic jaunā termināļa arhitektoniskajiem risinājumiem patlaban ir atlasīti vairāki varianti, kas nodoti izvērtēšanai arī plašākai sabiedrībai, liecina informācija airBaltic mājaslapā.

Db.lv jau vēstīja, ka arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas jaudu 7 - 8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādījuši arhitekti no 70 valstīm.

Konkursa žūrijā strādā britu arhitekts Markuss Lī, kurš pazīstams kā arhitekts Londonas Hītrovas 5.terminālim, kā arī Stirling balvas arhitektūrā saņēmējs par Madrides Barahas lidostas dizainu; īru izcelsmes inženiere, strādājusi arī pie Hītrovas lidostas 5.termināļa, Dervila Mičela; zviedru arhitekts, bijušais Zviedrijas arhitektu savienības priekšsēdētājs Oke Bejne; arhitektu biroja KUBS dibinātāja un līdzīpašniece Dace Putniņa; Rīgas pilsētas galvenais arhitekts Jānis Dripe un airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība airBaltic pagarina termiņu balsošanai par 10 jaunā termināļa arhitektoniskajām koncepcijām par mēnesi līdz 5.decembrim. Starptautiskajā konkursā par airBaltic jaunā termināļa dizainu kopumā tika saņemtas 125 arhitektoniskās koncepcijas.

Arhitektoniskās koncepcijas vidē ir apskatāmas Laikmetīgā mākslas muzeja KIM telpās Spīķeros, Natālijas Jansones salonveikalā Riija, viesnīcā Radisson Blu Hotel Latvia, iepirkšanās centros Spice Home un Galleria Riga, un pašā Vecrīgas centrā – Doma laukumā, kā arī internetā aplūkot un nobalsot var airBaltic blogā Wingtips vietnē blog.airBaltic.com. Skices tiek attēlotas bez informācijas par autoru, ievērojot tādu pašu anonimitātes principu, kāds tiek piemērots visām arhitektoniskajām koncepcijām, kuras tika nodotas starptautiskai ekspertu žūrijai.

Šī starptautiskā konkursa mērķis ir piesaistīt pasaules līmeņa arhitektus, kuri var piedāvāt inovatīvu arhitektonisku un funkcionālu koncepciju jaunajam terminālim. Šī sākotnēji izstrādātā koncepcija jeb ideja tiktu izmantota kā pamats tālākajā termināļa kompleksa projekta izstrādē. Arhitektiem koncepcija bija jāveido, paredzot termināļa sākotnējo pasažieru apkalpošanas kapacitāti 7-8 miljoni pasažieru gadā, kā arī iespēju to palielināt līdz 14 miljoniem pasažieru gadā. Interesi piedalīties konkursā bija izrādīja arhitekti no 70 valstīm visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Hītrovas lidostas jaunais Termināls 2 durvis vērs gada laikā

Lelde Petrāne,04.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hītrovas lidostas jaunais 2,5 miljardus Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtais termināls durvis pirmajiem pasažieriem vērs tieši viena gada laikā, atsaucoties uz lidostas paziņojumu, vēsta BBC.

Privāti finansētais termināls T2 pēc tā atvēršanas 2014. gada 4. jūnijā apkalpos 20 miljonus cilvēku gadā. Tas aizstāj veco Terminālu 2, kas tika nojaukts 2009. gadā.

Paredzēts, ka T2 darbosies vairāk nekā 20 aviokompānijas un 25 tūkstoši darbinieku. Saskaņā ar plāniem katru dienu terminālu izmantos vidēji 55 tūkstoši pasažieru. Tajā būs 50 veikali, 17 bāri un restorāni.

Hītrovas jaunais termināls 5 tika atvērts 2008. gadā un piedzīvoja katastrofālu pirmo dienu ar garām rindām un tūkstošiem pazudušu bagāžas vienību. T2 tiks atvērts pa posmiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Virgin Atlantic atsakās BAA maksāt lidostas nodevas

Ritvars Bīders,10.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas Lielbritānijas lidostu operatoram BAA saistībā ar tā lēno reakciju attiecībā uz pagājušā mēnesī piedzīvotajiem lielajiem sniega nokrišņiem, ziņo BBC.

Aviokompānija norāda, ka nemaksās BAA lidostas nodevas līdz brīdim, kad tiks publicēts BAA iekšējās izmeklēšanas ziņojums , kas gaidāms šā gada marta beigās.

Jau ziņots, ka vairāki tūkstoši pasažieru nācās nīkt lidostās vai viesnīcās pēc tam, kad lielā sniega dēļ tika slēgtas vairākas Lielbritānijas lidostas, ieskaitot Hītrovu, radot industrijai zaudējumus vairāku miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

BAA gan norāda, ka apstākļi Hītrovas lidostā neesot bijuši tādi, lai radītu pamatu nodevas maksas ieturēšanai no Virgin Atlantic vai jebkuras citas aviokompānijas puses.

Virgin Atlantic, kas ir viens no lielākajiem BAA klientiem, kā arī citas aviokompānijas kritizējušas BAA darbu lielā sniega laikā, jo kompānijai pārāk ilgu laiku prasīja lidmašīnu notīrīšana un sagatavošana lidošanai, tādējādi radot būtisku reisu aizkavēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spēcīgais sniegs pagājušā gada decembrī Lielbritānijas lidostu operatoram BAA izmaksājis 24 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 20 miljonus latu), atsaucoties uz kompānijas sniegto informāciju, vēsta BBC.

Hītrovas un citu lidostu īslaicīga slēgšana decembrī ietekmēja daudzus tūkstošus aviopasažieru.

BAA decembrī savās sešās Lielbritānijas lidostās apkalpojusi 7,2 miljonus pasažieru, kas ir par 10,9% mazāk nekā tajā pašā mēnesī pirms gada.

Kā vēstīts, miljardiera Ričarda Brensona (Richard Branson) aviokompānija Virgin Atlantic atteikusies maksāt nodevas BAA saistībā ar tā lēno reakciju, saskaroties ar lielajiem sniega nokrišņiem.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju kritums pasažieru pārvadājumos decembrī gandrīz pilnībā saistāms ar bargo ziemu.

Gadā kopumā BAA apkalpojusi 103,9 miljonus pasažieru, kas ir par 2,8% mazāk, salīdzinot ar 2009.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lielbritānijas lidostu operators BAA pērn cietis 317 miljonu zaudējumus

Lelde Petrāne,22.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs, ziņo BBC.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju šo traucējumu dēļ zaudēti 2,8 miljoni pasažieru, jo īpaši Hītrovas lidostā.

Neskatoties uz zaudējumiem, kompānijas vadītājs Kolins Metjū (Colin Matthews) kompānijas sniegumu raksturojis kā spēcīgu. Viņš uz 2011.gadu raugās ļoti optimistiski.

BAA, kas pieder Spānijas Ferrovial, ir Hītrovas, Stanstedas, Edinburgas, Glāzgovas, Aberdīnas un Sauthemptonas lidostu īpašniece. Taču Konkurences komisija uzstāj, lai BAA pārdotu Stanstedas un Glāzgovas vai Edinburgas lidostas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

BAA lidostās pasažieru skaits pieaudzis par 0,3%

Lelde Petrāne,10.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēku skaits, kas izmantojuši Lielbritānijas lidostu operatora BAA lidostu pakalpojumus šā gada jūlijā, pieaudzis par 0,3% līdz 10,9 miljoniem, ziņo MarketWatch.

Saskaņā ar BAA sniegto informāciju Hītrovas lidostu izmantojuši 6,7 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums par 3,5%, salīdzinot ar to pašu laika posmu iepriekšējā gadā.

BAA īpašnieks ir Spānijas celtniecības gigants Ferrovial.

BAA piederošās lidostas:

Hītrovas lidosta

Stanstedas lidosta

Edinburgas lidosta

Glāzgovas lidosta

Aberdīnas lidosta

Sauthemptonas lidosta

Neapoles lidosta

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labāka pacelšanās un nosēšanās laika saskaņošana ir galvenais faktors, lai risinātu noslogotības problēmu lielākajās lidostās, liecina ES ziņojums, vēsta guardian.co.uk.

Eiropas noslogotākās lidostas varētu apkalpot par 28 miljoniem vairāk pasažieru katru gadu bez paplašināšanās vai papildu skrejceļiem, teikts ziņojumā.

Pētījumā, ko pasūtījusi Eiropas Komisija, teikts, ka efektīvāka pacelšanās un nosēšanās laika izmantošana varētu absorbēt daļu slodzes.

Sešās Eiropas lidostās - Hītrovas, Getvikas, Parīzes Orlī, Milānas Linate, Diseldorfas un Frankfurtes - pieprasījums jau pārsniedz kapacitāti lielākajā daļā dienas vai visu dienu.

Dažas no lielākajām Eiropas lidostām plāno paplašināties un varētu tikt galā ar pasažieru skaita pieaugumu, bet citas, ieskaitot Hītrovas lidostu, saskarsies ar arvien lielākiem «kapacitātes ierobežojumiem», norādīts ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lielbritānijas noslogotākā lidosta izvēlas AS Valmieras stikla šķiedras meitas uzņēmuma produktu

Dienas Bizness,08.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotā stikla šķiedras auduma tekstilmembrāna Atex tiek plaši izmantota Hītrovas lidostas jaunā termināļa būvniecībā, proti, griestu pārsegumā aptuveni 50 tūkstošu m2 platībā.

Pēc lidostas informācijas, jaunā termināļa ēka tiks atvērta 2014.gada 4.jūnijā.

«Mūsu meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotās produkcijas izmantojums tik sabiedriski nozīmīgā satiksmes mezglā kā Hītrovas lidosta viennozīmīgi ir liels sasniegums. Tas apliecina mūsu uzņēmuma ražotās produkcijas atbilstību mūsdienu modernās pasaules līmeņa kvalitātes prasībām,» norāda AS Valmieras stikla šķiedra valdes priekšsēdētājs Andris Oskars Brutāns.

Šis ir viens no apjomīgākajiem projektiem, kurā tiek izmantota Valmiera Glass UK Ltd izstrādātā Atex tekstilmembrāna.

Kā daži no pēdējiem projektiem, kuros pielietotas Atex tekstilmembrānas, AS Valmieras stikla šķiedra min Zénith de Strasbourg daudzfunkcionālā arēna Francijā, Shanghai Expo izstāžu ēka Ķīnā un Vācijas uzņēmuma Sedus Stoll izpētes centrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lai izvairītos no monopola, briti liek pārdot Stanstedas lidostu

Jānis Rancāns,19.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lidostu operatoram BAA nāksies pārdot Stanstedas lidostu, kā arī atbrīvoties no Glāzgovas vai Edinburgas lidostas, lēmusi Lielbritānijas Konkurences komisija, vēsta BBC.

Jau 2009. gada martā komisija lika BAA pārdot Getvikas un Stanstedas lidostas, kā arī atteikties no vienas lidostas Skotijā, proti, Glāzgovas vai Edinburgas lidostas. BAA pārdeva Getvikas lidostu, bet apstrīdēja lēmumu pārdot pārējās.

Spānijas kompānijai Grupo Ferrovial piederošais lidostu operators BAA kontrolē Hītrovas, Southemptonas, Aberdīnas, Stanstedas, Glāzgovas un Edinburgas lidostas.

Lielbritānijas konkurences komisija uzskata, ka BAA ir pārāk liels monopols pār Skotijas un Londonas lidostām, kas «var negatīvi ietekmēt gan pasažierus gan arī lidsabiedrības».

Db.lv jau rakstīja, ka Lielbritānijas lidostu operators BAA 2010.gadā cietis 317 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu (262 miljoni latu) zaudējumus, ko veicinājis vulkānisko pelnu mākonis, streiki un sniegs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Papildināts - Hakeru uzbrukumā British Airways nozagti 380 000 klientu bankas karšu dati

LETA,07.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas aviokompānija British Airways (BA) ceturtdien paziņoja, ka hakeru uzbrukumā ir nozagti 380 000 tās klientu bankas karšu dati.

Hakeru uzbrukums skāris 380 000 bankas karšu, ar kurām klienti laikā no 21. augusta līdz 5. septembrim veica lidojumu biļešu rezervāciju.

«Mēs steidzamības kārtā izmeklējam klientu datu zādzību no mūsu vietnes un mūsu lietotnes mobilajiem tālruņiem. Nozagtie dati neietvēra ceļojuma vai pases datus,» teikts aviokompānijas paziņojumā.

«Tika kompromitēti personas un finanšu dati par klientiem, kuri veica rezervācijas mūsu vietnē un lietotnē,» teikts paziņojumā.

«Ielaušanās tika atrisināta un mūsu vietne darbojas normāli. Mēs esam informējuši policiju un attiecīgās iestādes. Mēs izsakām dziļu nožēlu par traucējumu, ko izraisījusi šī noziedzīgā darbība,» paziņoja BA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Burtiski pirms dažiem gadiem bija politiķi, kuri nenogurstoši stāstīja, kā ģeometriskajā progresijā attīstīsies lidosta Rīga, kļūstot teju par visas pasaules lidojumu centru, tiks būvēts Ēģiptes piramīdu lieluma cienīgs terminālis, un caur Latviju lidos visi, kam nav slinkuma.

Realitāte ir izrādījusies krietni vien pieticīgāka. Protams, zināms noslogojums ir gan lidostai Rīga, gan nacionālajai aviokompānijai airBaltic, taču šie apjomi nebūt nav mērāmi ar tik daudzām nullēm, kā viens otrs ilgu laiku proponēja. Vēl jo vairāk - gan vienam, gan arī otram no abiem minētajiem uzņēmumiem šā gada aprīlī, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, klientu skaits ir pat sarucis. Un tam ir savi gana loģiski iemesli. Pirmkārt, Rīga nenoliedzami ir Baltijas reģiona ģeogrāfiskais centrs, bet mēs paši neesam mācējuši panākt, lai šī pilsēta kļūtu arī par ekonomisko centru. Protams, vismaz pagaidām Tallinas lidostas apjomi nerada kaut cik nozīmīgu konkurenci Rīgai, bet Lietuva aviobiznesa jomā nav konkurente pat Igaunijai. Tomēr daudzi pasažieri kā tranzītpunktus acīm redzami labprātāk izmanto lidostas Kopenhāgenā, Frankfurtē, Prāgā… Otrkārt, jāteic jau nu, kā ir - airBaltic pakalpojumi nav pats pievilcīgākais variants ceļošanai. Šīs kompānijas pakalpojumi ir padārgi, turklāt pirms dažiem gadiem sapirktajās jaunajās lidmašīnās valda šaurība un pēdējā laikā lidojuma laikā tajās netiek piedāvāta iespēja iepazīties ar kaut vienu preses izdevumu. Vietējie Latvijas iedzīvotāji ir pieraduši pie dažāda veida neērtībām un nepamatotas dārdzības, turklāt mums, lai nokļūtu vienā vai otrā galapunktā, tā īsti nemaz nav izvēles iespējas - jālido vien ar airBaltic. Savukārt ārzemniekiem, kuriem Rīga varētu būt tikai tranzīta pilsēta garo pārlidojumu ietvaros, ir iespēja izvēlēties kādu no daudzām citām aviokompānijām un tādējādi arī pilsētām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Valmieras stikla šķiedra dividendēs izmaksās 2,007 miljonus eiro

Žanete Hāka,23.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra pērnā gada peļņas daļu 2,007 miljonu eiro apmērā izmaksās dividendēs, liecina uzņēmuma akcionāru sapulces lēmumi NASDAQ OMX Riga.

Tādējādi par katru akciju tiks maksāti 8,4 centi.

Peļņas daļu vairāk nekā 3 miljonu eiro apmērā nolemts atstāt nesadalītu un izlietot AS Valmieras stikla šķiedra attīstībai un modernizācijai ar mērķi palielināt sabiedrības konkurētspēju.

Kopējā uzņēmuma peļņa pērn bija 5,022 miljoni eiro.

Db.lv jau rakstīja, ka 2013.gadā AS Valmieras stikla šķiedra kļuva par mātes uzņēmumu Valmiera Glass UK Ltd uzņēmumam Lielbritānijā, abus uzņēmumus turpmāk tirgū pozicionējot kā vienotu Valmiera Glass Grupu.

Grupas vadība, pamatojoties uz tirgus attīstības tendencēm un plānotajiem grupas darbības biznesa rezultātiem, prognozē, ka 2014.gadā grupas neto apgrozījums varētu sasniegt 127,02 miljonus eiro rekordu, savukārt konsolidētā peļņa 9,31 miljonu eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas nacionālā aviokompānija «British Airways» nākamā gada marta beigās pārtrauks pērn sāktos reisus maršrutā Tallina - Londona, ziņo Igaunija sabiedriskā raidorganizācija ERR.

Tallinas lidostas komercdirektors Ēro Pergmē sacījis, ka lidsabiedrība nolēmusi slēgt maršrutu ekonomisku apsvērumu dēļ.

«British Airways» sāka lidot no Londonas Hītrovas lidostas uz Tallinu 2017.gada pavasarī.

No Tallinas uz Londonu lido arī Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» un Lielbritānijas zemo cenu lidsabiedrība «easyJet» - tās veic reisus uz Getvikas lidostu, Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair», kas lido uz Stanstedas lidostu, kā arī Ungārijas zemo cenu aviokompānija «Wizz Air», kas veic reisus uz Lūtonas lidostu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Straujāk augošās Eiropas lidostas atrodas ārpus ES; līderes – Stambula un Maskavas lidostas

Gunta Kursiša,11.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Eiropā aviācija attīstās divos dažādos ātrumos – Eiropas Savienības (ES) lidostu vidējais pasažieru skaita pieaugums gada griezumā pirmajā ceturksnī ir 1,7%, savukārt pasažieru pieaugums lidostās, kas atrodas ārpus ES - Krievijā, Turcijā, Norvēģijā un Islandē, ir vidēji 11,5%,» norāda Airports Council International Europe (ACI Europe) direktors Olivers Jankovecs (Olivier Jankovec).

Dati par apkalpoto pasažieru skaita pieaugumu martā liecina, ka labāk klājas lielajām lidostām. Izņēmums ir Grieķijas, Spānijas un Itālijas lidostas, kur pasažieru skaita pieaugums samazinās. Tāpat samazinās pasažieru skaita kāpums arī reģionālajās lidostās, atspoguļojot pašreizējo ekonomisko situāciju, teikts ACI Europe pētījumā.

ACI Europe pētījumā tika vērtētas 173 Eiropas lidostas. Tās tika iedalītas četrās grupās – lidostas, kuru pasažieru skaits gadā pārsniedz 25 miljonus (1. grupa), tās lidostas, kuru pasažieru skaits gadā ir no desmit līdz 25 milj. (2. grupa), no pieciem līdz desmit miljoniem pasažieru gadā (3. grupa) un mazāk nekā pieci miljoni gadā (4. grupa). Attiecīgi vidējais pasažieu skaita pieaugums pirmajā ceturksnī šajās grupās gada laikā bija 4,2%, 4,2%, 1% un 2,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Valmieras stikla šķiedra meitas uzņēmuma Valmiera Glass UK Ltd ražotā stikla šķiedras auduma tekstilmembrāna Atex® 3000 TRL tiek izmantota jaunajā Piazza Candiani kultūras celtnē Venēcijā, pastāstīja uzņēmumā.

Filipo Kapriolo (Filippo Caprioglio) biroja dizainētā PIAZZA CANDIANI ir jauna tipa laicīgās mākslas celtne, kas ietver kinoteātri, bibliotēku un citas kultūras iestādes. Tā ir veidota privātās-publiskās partnerības projekta rezultātā un ir daļa no Centro Culturale Candiani, kas ir viens no Venēcijas centrālajiem kultūras centriem.

Atex® tiek plaši izmantota Kultūras celtnes ārējā noformējumā vairāk nekā 1200 m2 platībā. Kultūras spīdekļa noformējumā ir izmantota arhitektūras membrāna Atex® 3000 TRL, kas nakts stundās tiek izgaismota plašā krāsu gammā, tādējādi saplūstot ar senatnīgās pilsētas noskaņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas aviokompānija «British Airways» otrdien paziņoja, ka pēc desmit gadu pārtraukuma nākamā gada vasarā atsāks lidojumus uz Pakistānu.

«British Airways» lidojumus uz Pakistānu pārtrauca 2008.gadā saistībā ar terorista pašnāvnieka sarīkotu sprādzienu viesnīcā «Marriott» Islamabadā.

Aviosabiedrība otrdien norādīja, ka reisi no Londonas Hītrovas lidostas uz Islamabadu atsāksies 2019.gada jūnijā, nodrošinot trīs lidojumus nedēļā.

Lielbritānijā dzīvo vairāk nekā miljons Pakistānas izcelsmes iedzīvotāju, tai esot lielākajai Pakistānas diasporas kopienai Eiropā.

Grūtībās nonākusī «Pakistan International Airlines» šobrīd ir vienīgā aviokompānija, kas piedāvā tiešos lidojumus starp abām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru