Labāka pacelšanās un nosēšanās laika saskaņošana ir galvenais faktors, lai risinātu noslogotības problēmu lielākajās lidostās, liecina ES ziņojums, vēsta guardian.co.uk.
Eiropas noslogotākās lidostas varētu apkalpot par 28 miljoniem vairāk pasažieru katru gadu bez paplašināšanās vai papildu skrejceļiem, teikts ziņojumā.
Pētījumā, ko pasūtījusi Eiropas Komisija, teikts, ka efektīvāka pacelšanās un nosēšanās laika izmantošana varētu absorbēt daļu slodzes.
Sešās Eiropas lidostās - Hītrovas, Getvikas, Parīzes Orlī, Milānas Linate, Diseldorfas un Frankfurtes - pieprasījums jau pārsniedz kapacitāti lielākajā daļā dienas vai visu dienu.
Dažas no lielākajām Eiropas lidostām plāno paplašināties un varētu tikt galā ar pasažieru skaita pieaugumu, bet citas, ieskaitot Hītrovas lidostu, saskarsies ar arvien lielākiem «kapacitātes ierobežojumiem», norādīts ziņojumā.
Eiropas gaisa telpā katru dienu patlaban notiek 26 tūkstoši lidojumu, un tiek lēsts, ka to skaits pieaugs par 5% gadā.
ES transporta komisārs Sīms Kallass sacījis - jau pastāvēja bažas par to, ka nosēšanās un pacelšanās laiku plānošana lidostās ir neefektīva, radot kavēšanos un noslogotību. «To ir apstiprinājis šis ziņojums,» atzīmējis komisārs.
Viņš plānojot šogad ierosināt tiesību aktus, lai risinātu šo problēmu.