Jaunākais izdevums

«Lai diennakts tumšajā laikā mēs būtu redzami, ir jābūt atstarotājam, taču kādam tie nepatīk, kādam tie vienmēr aizmirstas, tādēļ mums radās ideja ražot atstarojošas somas,» par SIA Quilt Art pirmsākumiem reģionālajam medijam Dzirkstele.lv stāstījusi uzņēmuma valdes locekle Inga Deigele.

Atstarojošo somu izgatavošana bijusi pamatideja, kas pamazām apaugusi ar dažādām citām domām un idejām.

«Šobrīd mēs piedāvājam šūšanas pakalpojumus jau plašākā spektrā. Mēs neesam klasisks šūšanas ateljē, kur cilvēks atnāk un pasūta sev uzšūt konkrētu apģērba gabalu, šādu šūšanas ateljē Gulbenē ir pietiekami daudz. Protams, ar klientiem strādājam individuāli, tomēr vairāk izgatavojam somas, priekšautus, spilvenus, kaklasaites, kāzu karogus un citas lietas. Top bērnu apģērbs, un plānojam uzsākt arī pieaugušo apģērba ražošanu. Mēs daudz strādājam ar dabīgiem materiāliem – džinsu un kokvilnu,» sacījusi I.Deigele.

Uzņēmuma izveidē kopā ar I.Deigeli ir iesaistījusies arī gulbeniete tekstilmāksliniece Ilze Šuļja, kas, pildot dizaineres pienākumus, savas radošās idejas var ielikt konkrētā produktā, raksta Dzirkstele.

«Domāju, ka daudziem uzņēmīgiem cilvēkiem ir dažādas idejas, ko viņi labprāt realizētu, taču bieži vien šīs idejas netiek realizētas, ja nav finansējuma. Mums savu darbību palīdzēja uzsākt trijos projektos gūtais atbalsts,» atklājusi I.Deigele.

«Viens no projektiem, kur startējām, bija biedrības Sateka LEADER projekts, ar kura palīdzību tika iegādātas šujmašīnas, izšūšanas mašīna, kā arī datorprogramma izšūšanai. Startējām arī Gulbenes novada domes projektu konkursā jauniešiem biznesa ideju realizācijai, arī tur ieguvām finansējumu, un, treškārt, mēs darbojamies Valmieras biznesa un inovāciju inkubatora paspārnē,» informējusi uzņēmēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sākam biznesu: Tatis vēlas kļūt par Rīgas ādas somu zīmolu Nr.1

Anda Asere,20.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eteri Gabunijas mamma, vecmamma un vecvectēvs ir bijuši amatnieki, un viņa šo tradīciju turpina ar Tatis ādas somām.

Tatis somas nosauktas par godu dizaineres Eteri Gabunijas vecvectēvam, kura iesauka bija Tatis. Viņš bija amatnieks, kurš mīlēja savu amatu, strādāja ar koku un nedaudz arī ar ādu. Eteri vecmamma bija skrodere, bet mamma – cepurniece. «Es esmu Rīgas amatniece ceturtajā paaudzē,» saka Eteri. Vēl pirms kāda laika viņai licies, ka tā nebūs, jo, izvēloties studiju virzienu, viņa nedomāja par dzimtas tradīciju turpināšanu, šūšana viņu nesaistīja.

Eteri interesēja dizains, tomēr idejai studēt šajā virzienā viņa atmeta ar roku, jo šķitis, ka ar to nenopelnīs. Galu galā viņa izvēlējās studēt komunikācijas zinātni. «Strādājot ar ādu, vajag dzelžainu pacietību, mieru un harmoniju. Nevari nervozs strādāt. Vērojot manu straujo dabu un emocionalitāti, krustmāte teica, ka no manis droši vien laikam nesanāks ceturtās paaudzes amatniece,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola "ProudBe" radītāja Dace Vintere izveidojusi savu perfekto somu un piedāvā tādu arī citiem.

"Ceļojumos teju vienmēr dodos ar mugursomu plecos. Līdz šim esmu iegādājusies piecas dažādas somas. Bet diemžēl neviena man nešķiet perfekta. Vienā trūkst kāda man ļoti nepieciešama kabata, citā tieku iekšā tikai no augšas, vēl kādai ir neērta muguras daļa u.tml. Reiz, kāda 2018.gada ceļojuma laikā, stāvēju autobusa pieturā un vēroju cilvēkus. Pie autobusa pienāca trīs savā starpā nepazīstamas meitenes, visas ar mugursomām plecos un centās noskaidrot, ar kuru autobusu viņām jādodas tālāk savos piedzīvojumos. Sapratušas, ka kādu laiku ceļojumu turpinās kopā, meitenes uzsāka sarunu. Interesanti, ka, iepazīstoties, pirmais jautājums nebija, kā kuru sauc. Tas bija – no kurienes tu esi? Visas šīs meitenes vienojošais elements bija ceļojuma mugursoma. Viņas visas lepojās ar piederību valstij, no kuras nāk. Un tā dzima ideja par somu. Ļoti īpašu somu. Par somu, kas jau savā būtībā atbild uz šo galveno jautājumu – no kurienes tu esi," stāsta zīmola "ProudBe" izveidotāja D.Vintere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

M&A un riska kapitāla gada nozīmīgākie darījumi

Dienas Bizness,25.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Baltijas M&A un privātā kapitāla foruma ietvaros jau trešo gadu tiek turpināta tradīcija – ikgadējie apbalvojumi par nozīmīgākajiem sasniegumiem šajā jomā Baltijā.

M&A un riska kapitāla gada darījumus izvēlējās vērtēšanas komiteja, kuras sastāvā bija tirgus dalībnieki un eksperti: Kristiina Vassilkova (Igaunijas Riska kapitāla asociācija), Kristo Oidermaa (LHV), Edgars Pīgoznis (Latvijas Riska kapitāla asociācija), Jānis Maršāns (Dienas Bizness), Dr. Asta Klimavičienė (ISM Vadības un ekonomikas universitāte) un Valērijs Judins (Summa Advisers).

Lai noteiktu balvas saņēmēju, tika vērtēti kritēriji: darījuma vērtība un stratēģiskā nozīme Baltijas reģionā, sarežģītība, inovācija un finanšu struktūra.

Sekojošajā sarakstā nejaušā secībā sarindoti trīs, pēc ekspertu domām, ievērojamākie darījumi. Katras kategorijas uzvarētājs tiks paziņots Baltijas M&A un privātā kapitāla forumā, 27. oktobra vakarā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc izmēģinājumiem ar dažādiem materiāliem un modeļiem Nesu Bags sāk šūt mugursomas

SIA Urban Fox piedāvā mugursomas un jostas somas ar zīmolu Nesu Bags, kā arī veido jaunu dizainu citu veidu somām, piemēram, datorsomām un pleca somām, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness. «Negribas apstāties. Es šobrīd cenšos apzināt, pēc kā vēl ir pieprasījums,» stāsta Renāte Vītola, somu zīmola Nesu Bags dizainere. Viņas iecere ir radīt praktiskas un funkcionālas somas, bet vienlaikus viņa vēlas eksperimentēt ar košām, svaigām krāsām. «Protams, ir arī klasika – somas melnā krāsā, bet ir arī citas krāsas, lai nav jāpērk tikai pelēka, brūna vai melna,» viņa saka.

Pirmā tirdzniecības pieredze uzņēmumam bija Positivus festivālā, un radās secinājums, ka jāturpina iesāktais. Šobrīd par Nesu Bags somām sāk interesēties vietējie veikali. «Pirmais bija M50,» saka Anita Zakse, Nesu Bags (SIA Urban Fox) īpašniece. Tiekot pētītas iespējas piedāvāt savu produkciju ārzemēs. «Te tirgus ir mazs – kad pārdod 25 somas, tās Rīgā jau redz. Gribas augt,» neslēpj Renāte. Lai izdotos sevi parādīt ārzemēs, jāspēj atšķirties, jābūt kaut kam unikālam. Anita teic, ka viegli tas nav, – konkurence ārzemēs esot milzīga, jo neviens nesēž un negaida, kad kāds piezvanīs no Latvijas un piedāvās somas. «Jābūt redzamam, jāpārliecina, kāpēc tieši mūsu prece ir īpaša. Šobrīd apzinām iespējas, plānojam nākamo gadu, izstādes, ko apmeklēt,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas māmiņas radījušas vestes, kas palīdzēs autobraucējiem labāk ieraudzīt mazos satiksmes dalībniekus tumšajā gada laikā, saka jaunā zīmola “SeeMe” pārstāve Eva Bērze.

“Gājējs tumšās drēbēs autovadītājam ir pamanāms aptuveni tikai no 17 metriem. Rēķinot reakcijas ātrumu un bremzēšanas ceļu, automašīnai pie šādas redzamības nav iespējams savlaicīgi apstāties. Protams jāņem vērā arī braukšanas ātrums, ceļa apgaismojums un laikapstākļi. Taču ar atstarojošo vesti gājējs ir pamanāms jau no 140 m attāluma, kas krietni samazina sadursmes risku. Savukārt tālo gaismu diapazonā gājējs, kurš ir uzvilcis atasarojošo vesti, ir ieraugāms jau no 400 metru attāluma,” uzsver “SeeMe” pārstāve.

Ideja, ražot bērnu atstarojošās vestes, trīs draudzenēm radās jau 2020. gadā, kad E.Bērze piedzīvoja situāciju, kurā nebija pārliecināta par sava bērna drošību uz piemājas ceļa rudens pievakarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Walt Mizo kapteinis Edgars Bīberis portālam db.lv atklāj vairāk par mugursomu biznesu

Lelde Petrāne,07.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Walt Mizo ir jauns, neliels, Latvijā veidots zīmols, kas izstrādā un ražo mugursomas.

(Papildināts viss teksts.)

Pēc darbīgas vasaras un rudens līdz ražošanas gala fāzei ir nonākuši pirmie 4 mugursomu modeļi, biznesa portālam db.lv pastāstīja uzņēmuma īpašnieks Edgars Bīberis. Viņš gan neatklāj, cik lielas investīcijas ieguldītas ražošanas uzsākšanā.

Somas ir ražotas no Cordura un Oxford tipa audumiem, kas, kā norāda ražotājs, izceļas ar savu piemērotību precēm, kas ir pakļautas augstai ārējo apstākļu ietekmei. Audumi ir mitruma necaurlaidīgi, viegli kopjami, izturīgi un formu saglabājoši. Somas augšējā daļa kalpo ne tikai kā papildinošs dizaina elements, bet tam arī ir funkcionāls pielietojums - tas ir izrullējams un to var izmantot kā papildu vietu brīžiem, kad ir nepieciešams palielināt somas ietilpību. Somas muguras un plecu daļa ir ar polsterējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Papildināta 15:47 - KP būvkompāniju RCI Gulbene par karteli iepirkumos soda ar 125 tūkstošiem eiro

Žanete Hāka,06.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) būvkompānijai RCI Gulbene piemērojusi 125 tūkstošu eiro sodu par aizliegtu vienošanos, žurnālistus ceturtdien preses konferencē par atklāto būvniecības uzņēmumu karteļa vienošanās shēmu Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļu iepirkumos informēja KP.

Konkurences uzraugi, pēc viena pārkāpuma dalībnieka ziņojuma, konstatējuši divu būvkompāniju aizliegtu vienošanos piedaloties iepirkumos. Pārkāpuma iniciatoram - SIA RCI Gulbene - piemērots sods 125 tūkstošu eiro apmērā.

KP saņēma informāciju kopumā par trim iepirkumiem, kuru kopējā līgumcena bija 684,77 tūkstoši eiro. Divus no iepirkumiem rīkoja zemnieku saimniecības un vienu pašvaldības skola, bet visos gadījumos būvdarbu veikšanai bija piesaistīti ES fondu līdzekļi.

Aizliegtā vienošanās īstenošanas shēma – viens uzņēmums iesniedz pasūtītājam savu vēlamo tāmi, bet otrs iesniedz mākslīgi sadārdzinātu tāmi. Divos no iepirkumiem pasūtījumu saņēma SIA RCI Gulbene, vienā - otrs uzņēmums, bet reālie darbi 100% apmērā kā apakšuzņēmējam tika nodoti SIA RCI Gulbene. Par šādu «SIA RCI Gulbene» otram pretendentam izmaksāja atlīdzību 3% apmērā no iepirkuma līgumcenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Somiņas tikpat krāšņas kā gleznas

Anda Asere,03.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gleznotāja Gundega Dūduma rada ne vien gleznas un interjerus, bet arī košas un krāsainas somiņas, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Manas somiņas savā ziņā esmu es pati. Katra soma ir kā maza glezna. Tās ir daudzfunkcionālas, jo var vilkt gan pie džinsiem un kedām, gan pie vakartērpa, ejot uz operu,» uzskata Gundega Dūduma, somu zīmola Duduma Bags (SIA Bazhaar) īpašniece. Vaicāta, kā viņa spēj apvienot visas savas radošās aktivitātes, Gundega teic, ka viņai šis darba modelis patīk, jo nav visu laiku jāglezno, jāveido interjeri vai jāšuj somas. «Varu visu laiku darīt ko citu,» viņa teic.

Neatrada meklēto

Kā Gundega pievērsusies somiņu darināšanai? Pirms kāda gada viņa internetveikalā gribēja nopirkt somiņu. Ilgi to meklējusi dažādos veikalos, taču nav varējusi atrast tieši tādu, kādu bija iedomājusies. «Trijos naktī gāju gulēt dusmīga par iztērēto laiku. Tomēr nākamajā rītā izdomāju, ka mani tik viegli apturēt nevar – tādu somiņu, kādu esmu izsapņojusi, mierīgi varētu uztaisīt arī pati. Man mājās ir daudz audumu un es ķēros klāt. Uztaisīju skici, sadiedzu, atradu labu šuvēju, kura sašuva trīs dažādas somas. Pēc tam somas novērtēja manas draudzenes un teica, ka arī viņas tādas gribētu. Kur problēma?» viņa atminas. Kad bija gatavas pirmās trīs somas, Gundega uzcītīgi apstaigāja Rīgas labākās šūšanas darbnīcas, taču neviens nebija ieinteresēts viņas pasūtījumā. Draugi ieteica šūšanas fabriku Valmierā un turienes šuvējām iepatikās mākslinieces ideja. «Man ir svarīgi, ka visiem cilvēkiem, kas ir procesā iesaistīti, patīk tas, ko viņi dara, jo man šķiet, ka to var sajust gala produktā,» pieļauj Gundega. Pēc tam viņa uzšuva pirmās 50 somas, kuras vienlaikus bija mārketinga pētījums – vai kādam tās patīk, par kuriem modeļiem cilvēki ir gatavi samaksāt naudu, jo viena lieta ir teikt, ka patīk, bet pavisam cita – patīk tik ļoti, ka ir gatavi tādu iegādāties. «Tad top skaidrs, vai ir jēga turpināt,» saka Gundega.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TOP 500 uzņēmumi pērn saglabājuši dominējošo lomu valsts tautsaimniecībā; to apgrozījums pārsniedz pusi no kopējā visu Latvijas uzņēmumu apgrozījuma, bet peļņa – 80% no visu Latvijas uzņēmumu nopelnītā

Lielākie, veiksmīgākie un dažādos parametros citus pārspējušie uzņēmumi 15. novembrī tika godināti gadskārtējā TOP 500 apbalvošanas ceremonijā. Atgādināsim, ka TOP 500 ir Dienas Biznesa, Lursoft un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras kopprojekts; šogad tas pie lasītājiem dodas jau 21. reizi.

Uzreiz virsotnē

Kopumā balvas uzņēmējiem tika pasniegtas 18 nominācijās. Lielākais jaunums šogad – Latvijas biznesā ir jauns apgrozījuma līderis. Tas ir Krievijas minerālmēslu ražotāja – publiskās akciju sabiedrības Uralkali – meitas uzņēmums Latvijā SIA Uralkali Trading, kurš atbild par Uralkali produktu eksportu uz Eiropu, Āziju, Āfriku, Indiju, Ziemeļameriku un Dienvidameriku, norādīts uzņēmuma vadības ziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmumi nodokļos valsts kopbudžetā pērn samaksājuši 7,58 miljardus eiro, no tiem 5,28 miljardus eiro - Rīgā reģistrētie uzņēmumi. Lielāko nodokļu maksātāju saraksta galvgalī atrodas degvielas tirgotāji, kā arī valsts lielās kapitālsabiedrības, liecina "Lursoft" apkopotā informācija.

Lai izceltu arī reģionos reģistrēto uzņēmumu nozīmi tautsaimniecībā un pienesumu valsts budžetam, "Lursoft" apkopojis informāciju par lielākajiem nodokļu maksātājiem reģionos.

Kurzeme

Puse no TOP 20 lielākajiem nodokļu maksātājiem Kurzemē reģistrēti Liepājā. Vēl sešiem uzņēmumiem juridiskā adrese reģistrēta Ventspilī, bet vēl pa vienam ir no Dundagas, Grobiņas, Priekules un Rojas novadiem.

Lielākais nodokļu maksātājs starp Kurzemes uzņēmumiem 2019.gadā bijis AS "UPB", kas VID administrētajos nodokļos samaksājis 8,86 milj.eiro. Tas ir par 15,77% vairāk nekā gadu iepriekš.

Straujākais samaksāto nodokļu pieaugums starp Kurzemes TOP 20 lielākajiem nodokļu maksātājiem pēdējā gada laikā bijis SIA "Quality Jobs" no Ventspils. Lursoft dati rāda, ka 2018.gadā nodokļos uzņēmums samaksājis 1,33 milj.eiro, bet pagājušajā gadā tie bijuši jau 2,13 milj.eiro. Uzņēmums nodarbojas ar elektronisko sistēmu produktu ražošanu un ražošanas pakalpojumu sniegšanu, darbojoties industriālo sistēmu, datu tīklu infrastruktūras, ierīču interneta, kā arī medicīnas un vairāku citu tirgu nišu segmentos. Uzņēmuma vienīgā kapitāldalu turētāja ir Santa Toča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Mātei jostas, meitai somas

Inita Šteinberga, speciāli DB,04.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šonakt to nopirka. Amerikā,» melnu mākslinieku skiču mapi garā siksnā rāda mazā Āgenskalna ādas apstrādes saloniņa Ērikas jostas saimniece Ērika Kalniņa

Viņa kopā ar meitu šuj jostas, somas un citus ādas aksesuārus un katru dienu ar prieku iet uz pašas radīto darba vietu.

Ērika pēc izglītības ir arhitekte, taču viņas lielākais projekts – ģimene un četri bērni – licis pievērsties mājas dzīvei. Lai apvienotu naudas pelnīšanu un bērnu audzināšanu, pirms gadiem divdesmit Ērika sākusi apstrādāt ādu. Vispirms intereses pēc iemaņas apguvusi kursos. Tad sākusi gatavot jostas arī pārdošanai. Mājinieki bijuši skeptiski noskaņoti līdz brīdim, kad no pirmā gadatirgus Ērika atgriezusies ar prāvu rubļu žūksnīti.

Ērikas meita Madara vispirms sākusi strādāt sev tīkamajā ainavu arhitektu profesijā, taču krīze likusi meklēt alternatīvu nodarbošanos. Šis laiks sakritis ar brīdi, kad Ērika meklējusi kompanjonu, jo bērni jau pieauguši, gribējies sākt kaut ko nopietnāku, bet vienai tas nešķita pa spēkam. Madarai savukārt ādas apstrāde jau kopš bērnības likusies pašsaprotama lieta, un visi darbi no mammas noskatīti. Dēls pieteicies palīdzēt mājaslapas izveidē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Uzņēmējs vīlies gulbeniešos: «laikam ogošana ir svarīgāka»

Dienas Bizness,06.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gulbenē vairākas bijušās SIA Krontex P šūšanas ceha darbinieces ir vērsušās ar iesniegumiem Valsts darba inspekcijā neizmaksāto algu dēļ, ziņo reģionālais laikraksts Dzirkstele.

SIA Krontex P komercdirektors Osvalds Kundziņš Dzirkstelei apstiprina: «Jā, ir beigusies mūsu uzņēmuma darbība Gulbenē. Ļoti strauji beidzās. Darbinieki vienkārši rakstīja iesniegumus un gāja prom. Es tieši biju atgriezies no atvaļinājuma, kad ražošanas vadītāja man teica, ka nekavējoties ir jābrauc uz Gulbeni. Tur kaut kas notiekot ne tā, kā vajag. Kad atbraucu, Gulbenē bija palikuši vairs tikai septiņi darbinieki. Neatstrādāja neko, meta darbu malā un gāja projām. Nu nenoticēja cilvēki laikam. Daži vēl nebija saņēmuši pat pirmo algu... Tāda attieksme. Pie jums, Gulbenē, cilvēkiem laikam ogošana ir svarīgāka. Tā ir pieraduši dzīvot.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somai jābūt tādai, lai tā labi kalpotu – to varētu nēsāt ilgi un tā arvien izskatītos pietiekami labi, uzskata zīmola Mizo virzītāji Edgars Bīberis un Ilze Aderniece

Mizo produktu portfelī ir mugursomas, mazākas somiņas ikdienas vajadzībām, kā arī šo izstrādājumu kopšanas un tīrīšanas līdzekļi.

Mizo somas šūtas no vaskota kokvilnas auduma. Viņš stāsta, ka izvēlējies audumu ar vēsturi. 19. gadsimta beigās britu zvejnieki izmantoja šo materiālu, jo atklāja, ka vaskots kokvilnas audums pasargā no brāzmām vējā un aukstumā. Agrāk šis vaskotais kokvilnas audums cilvēkiem asociējās ar to, ka, tam pieskaroties, paliks tāds kā vaskojums uz rokām un notraipīs drēbes. «Šobrīd tas ir pilnībā mainījies, audums tiek ražots pēc mūsdienīgām tehnoloģijām. Vaskojums tiek impregnēts audumā, un attiecīgi pārnese uz drēbēm vai rokām 99% gadījumu nenotiek,» skaidro Edgars. Jau sākotnējais zīmola veidotāju mērķis bija, lai somas būtu funkcionālas un ūdensnecaurlaidīgas, tas bija galvenais parametrs, izvēloties šo materiālu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatraduši veikalos savām vēlmēm atbilstošu somu dizaineri Ilona Bleiere un Juris Matuzelis nolēmj tādu radīt paši, tā aizsākot zīmola FeltinLove attīstību, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Man pašai gribējās lielu, vienkāršu somu, lai varu salikt tajā visu, kas ikdienā nepieciešams. Pārsvarā somas, kas ir pieejamas veikalos, ir pārsātinātas ar nevajadzīgām, mazām detaļām, jo viens ražotājs vēlas pārspēt otru. Man gribējās kaut ko lakonisku, stabilu, no labas kvalitātes materiāla. Veikalos nevarēju atrast tādu somu un nolēmām uzšūt paši. Tā nonācām pie filca,» stāsta Ilona. Pirmā soma tapa no parastā filca, kas pieejams tepat, lai saprastu, kā soma «uzvedīsies». Juris teic, ka bija skaidrs, ka kaut kas ar šo filcu nav kārtībā – it kā tas ir filcs, tomēr viņam radās asociācijas ar plastmasu, kartonu. «Tāpēc meklējam īsto, dabisko filcu, jo no bērnības atceros, kādi bija filca izstrādājumi, ka tie bija savādāki, atšķirīgi,» saka Juris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Koppasūtījums pārvēršas uzņēmējdarbībā

Anda Asere,24.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gunita Vilkāja kopā ar māsu Sintiju Sviklu 2013. gadā izveidoja Stilīgas somas lapu draugiem.lv, reizi mēnesī kopā ar draudzenēm pasūtot somas no ārzemju ražotājiem; tagad viņu uzņēmums veic iepirkumus ik nedēļu

«Meitenes izstāsta draudzenēm, tā mūsu loks auga, līdz vienā dienā sapratu, ka tas vairs nav hobijs un nepieciešams izveidot uzņēmumu. 2014. gada sākām darboties plašāk un izveidojām SIA Stilīgas somas. Kopš to izdarījām, pavērās plašākas iespējas, jo tad ražotāji skatās pavisam citādi – vairs neesam dažu draudzeņu grupiņa, kas kopīgi pērk somas. Līdz ar to bija jāsāk domāt par visu pārējo – komunikācijas uzlabošanu, ērtāku pasūtīšanu. Tāpat jāpiestrādā pie klientu izglītošanas, jo daudziem joprojām nav skaidrs, kas ir koppasūtījums un ka tas nav internetveikals. Sākumā mums bija tikai konti sociālajos tīklos, taču vēlāk izveidojām interneta platformu stiligassomas.lv. Tagad liela daļa informācijas apmaiņas notiek mobilajās ierīcēs, un mūsu gadījumā 90% pasūtījumu tiek izdarīti mobilajā versijā,» saka Gunita Vilkāja, SIA Stilīgas somas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Soma kā ilgtermiņa ieguldījums

Anda Asere,14.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties izveidot modes zīmolu, kas piedāvātu gan apģērbu, gan aksesuārus, dizaineres Ērika Rudika un Jekaterina Kolanska nolemj sākt ar vienu virzienu – ādas somu izgatavošanu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Somas kā roku darbu piedāvā maz uzņēmumu gan Latvijā gan pasaulē, stāsta Ērika Rudika, SIA Vaskala īpašniece. Lai gan Latvija ir maza, viņa šajā jomā redz izaugsmes iespējas. Tāpēc uzņēmējai žēl, ka te apgūt ādas apstrādi ir visai ierobežotas iespējas. «Pagaidām tas ir kā hobijs, vēl ar to nopelnīt diemžēl nesanāk, somu izgatavošana prasa tikai ieguldījumus, bet ceru, ka nākotnē tas atmaksāsies,» teic Ērika.

Praktiski apsvērumi

Zīmolu Ērika izveidojusi kopā ar savu kolēģi Jekaterinu Kolansku, ar ko kopā mācījās apģērbu dizainu Rīgas amatniecības vidusskolā (RAV). Sākotnēji viņas plānoja izgatavot apģērbus, kolekciju, piedalīties Fashion Mood. «Sākumā sapņojām par savu apģērbu zīmolu, kas iekļautu gan apģērbus, gan apavus, gan somas. Apģērbu dizainu esam izmācījušās, tas mums patīk, bet somas ir kaut kas jauns. Pie apģērba vajag aksesuārus, tāpēc ideja sākt ar somām radās dabiski. Liekas pareizi sākt ar kaut ko vienu. Kopš tā brīža ir pagājis neilgs laiks, bet cilvēku interese ir liela, daudzi raksta, zvana, piedāvā tirgot somas savā veikalā,» stāsta Ērika. Šobrīd somas nopērkamas veikalā Paviljons un La Scarpa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Gulbenē ar preču zīmi «Ražots Latvijā» šuj kleitas vācu tirgum

Dienas Bizness,04.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Nienhaus & Lotz Lettland Gulbenes ražotnē mēnesī sašuj 12 līdz 14 tūkstošus kleitu. Gada apgrozījums ir aptuveni pusotrs miljons eiro, vēsta reģionālais laikraksts Dzirkstele.

11.oktobrī apritēs 20 gadu, kopš Gulbenē, kādreizējās rūpnīcas Alfa ceha telpās 3000 kvadrātmetru platībā, darbojas šis šūšanas uzņēmums. Šobrīd tajā ir nodarbināts 171 cilvēks, no kuriem tikai daži ir no Balvu puses, visi pārējie - Gulbenes pilsētas un novada iedzīvotāji.

Patlaban ražotnē darbs norit pie pieciem konveijeriem piecu pieredzējušu meistaru vadībā. Bijis arī sestais konveijers, taču tas vairs nevarēja pastāvēt, kad viena no meistarēm pameta Gulbeni, lai dotos peļņā uz ārzemēm, raksta medijs. «Ir doma izveidot atkal sesto konveijeru. Taču tad ir jānokomplektē jauna grupa, jāapmāca. Paplašināt darbību noteikti domājam. Darba devējs mums to iesaka,» stāstījusi Gulbenes ražotnes vadītāja Ilze Boldāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Godinās un apbalvos Latvijas lielākos TOP 500 uzņēmumus

Lelde Petrāne,31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 31. oktobrī, plkst. 18.00 Rīgā, mūzikas namā Daile notiks ikgadējā TOP 500 uzņēmumu godināšanas ceremonija, kuras laikā tiks prezentēts arī jaunākais TOP 500 žurnāls. Žurnālā jau astoņpadsmito gadu pēc kārtas apkopoti Latvijas lielākie, pelnošākie un rentablākie uzņēmumi. Laikraksts Dienas Bizness žurnālu šogad izdod sadarbībā ar informācijas tehnoloģiju uzņēmumu Lursoft IT, Latvijas Ivestīciju un attīstības aģentūru (LIAA) un DNB banku.

TOP 500 balvas tiks pasniegtas deviņās nominācijās: TOP ražotājs, TOP eksportētājs, TOP pelnošākais uzņēmums, TOP reģionu uzņēmums, TOP EBITDA pelnītājs, TOP lielākais privātais uzņēmums ar 100% vietējo kapitālu, TOP vērtīgākais uzņēmums, TOP 501 un TOP līderis. Šogad pamatā tiks godalgoti uzņēmumi, kuri attiecīgajos topos ir ieņēmuši pirmo vietu. Atsevišķās nominācijās Dienas Bizness ir paturējis tiesības izvērtēt ne tikai pozitīvos finanšu rezultātus, bet arī uzņēmuma reputāciju, lielāku uzmanību pievēršot ražotājiem.

TOP 500 žurnāls šogad ir 200 lpp. biezs. Līdzšinējo 33 nozaru topu vietā ir apskatīti 35. Sadarbībā ar Lursoft IT un finanšu konsultāciju uzņēmumu Capitalia ir izveidots arī vērtīgāko TOP uzņēmumu saraksts. Šie un citi jaunieviesumi TOP 500 izdevumu ļauj saukt par biznesa gadagrāmatu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta ar foto - TOP 500: Uz priekšu ar nospiestām bremzēm

Uldis Andersons,03.11.2014

No kreisās: VAS Latvijas dzelzceļš prezidents Uģis Magonis, AS Latvenergo valdes loceklis Māris Kuņickis, SIA Douglas Latvia valdes priekšsēdētāja Dita Dricka, SIA Uralchem Trading vadītājs Valentīns Lavrentjevs, AS Valmieras stikla šķiedra prezidents Andris Oskars Brutāns, AS Swedbank valdes priekšsēdētājs Māris Mančinskis, AS Latvijas Finieris valdes priekšsēdētājs Jānis Ciems.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

500 lielākie Latvijas uzņēmumi 2013. gadā kopā apgrozījuši 28,04 mljrd. eiro, kas ir tikai par 0,6% vairāk nekā gadu iepriekš

Šis ir vēsturiski zemākais lielāko uzņēmumu apgrozījuma pieaugums vairāku pēdējo gadu laikā, ja neskaitām 2009. gadu ar kopējā apgrozījuma kritumu par 22,3%, ko ietekmēja ārkārtas situācija jeb vispārējā ekonomiskā krīze. Savukārt TOP 500 uzņēmumu kopējā peļņa (nerēķinot zaudējumus) pērn ir palielinājusies par 7,6%, tai pašā laikā vidējā peļņas rentabilitāte ir ievērojami samazinājusies – par gandrīz 34%.

Šādus datus apliecina DB, Lursoft, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un DNB bankas sadarbībā tapušais gadskārtējais Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500.

Lai gan vispārēji 2013. gads tomēr aizvadīts plusa zīmē, TOP 500 uzņēmumu kopējos rādītājos jaušama diezgan strauja bremzēšanās. To uzskatāmi apliecina iepriekšējā gada attiecīgie skaitļi – piemēram, 2012. gadā salīdzinājumā ar 2011. gadu TOP 500 uzņēmumu kopējais apgrozījums pieauga par 11,3%, peļņa par 15,2%, bet vidējā peļņas rentabilitāte – par 44,9%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Jāni Libeku reģionālais laikraksts Dzirkstele ticies ābolu sidra ražotnē, kas atrodas Brīvības ielā, Gulbenē. Viņš stāsta, ka aptuveni pirms trīs gadiem kopā ar draugu prātojuši, ko varētu vēl papildus darīt savam ikdienas darbam, un radusies doma, ka varētu veidot savu uzņēmumu. Jānis atzīst, ka jau skolas laikā prātā virmojusi doma, ka gribētu veidot uzņēmumu, kas saistās ar ražošanu, vēsta laikraksts.

Sākumā ar draugu izmēģinājuši ražot dažādus dzirkstošos vīnus, piemēram, no bērzu sulām, līdz tomēr sapratuši un nonākuši pie secinājuma, ka ābolu sidrs ir tas produkts, kuru mūsu platuma grādos var ražot tiešām kvalitatīvu. Jānis skaidro, ka ābols ir Latvijas auglis, kurš pie mums ir pieejams bez problēmām, to parasti ir daudz un tie ir ļoti piemēroti laba sidra iegūšanai.

Lai arī Jānis ābolu sidra recepti pilnībā neatklāj, tomēr viņš pastāsta, ka no brīža, kad uz ražotni tiek atvesti āboli līdz gatavai produkcijai, kad jau var atvērt gatavu ābolu sidra pudeli un nobaudīt to, paiet aptuveni pusgads. Sidra garšu veido tas, no kādām ābolu šķirnēm tiek iegūta ābolu sula.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Marůů radītāja Maruta Zariņa ar laiku vēlas savas somas piedāvāt ne vien Latvijas, bet arī ārzemju pircējiem

Sākumā Maruta uzšuva somu sev, taču sprieda, ka tā varētu patikt arī citiem. Tad viņa nopirka šujmašīnu, un bija jāsāk darboties. «Pārsvarā ar vīru taisām somas, bet pie tā neapstājamies. Izgatavojam arī jostas, makus – ko vien cilvēki vēlas. Jebkuram klientam pieejam ļoti personiski,» apgalvo Maruta. Vaicāta, kā viņai patīk strādāt labāk, Maruta teic, ka vislabāk patīk pašai izpausties, taču, arī strādājot ar individuāliem pasūtījumiem, izpilda tos savā stilā. «Visu laiku gribu attīstīties. Tāpēc pieņemu privātos pasūtījumus, jo katrs grib kaut ko citu, unikālu. Tas palīdz atklāt sevī kaut ko tādu, ko pati nebūtu iedomājusies,» piebilst Maruta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc personālvadības un psiholoģijas zināšanu apgūšanas Liena Ivanova sāk savu biznesu, izgatavojot somas, un ir secinājusi, ka iegūtās zināšanas palīdz biznesā

Nereti tieši vīrieši vēlas, lai sievietēm somā būtu daudz kabatu un kārtība, bet pašām daiļā dzimuma pārstāvēm netraucē neliela nekārtība, secina Liena, darbodamās aksesuāru biznesā.

Iva Saccessorie īpašniece sākotnēji iecerējusi piesaistīt finansējumu, arī piedaloties konkursos, taču secinājusi, ka uz to nevar paļauties. «Veidojot biznesu, ir jāplāno un jādara tas, ko vari izdarīt pats, ar saviem līdzekļiem vai aizņēmumu, nerēķinoties, ka kāds to naudu uzdāvinās, jo konkursu vērtēšana ir subjektīva,» uzskata somu ražotāja.

«Pati gan neesmu šuvēja, taču sākotnēji man bija tā skaistā doma, ka pati šūšu somas no ādas, taču sapratu, ka tas ir ļoti sarežģīti, tādēļ izlēmu piesaistīt šūšanas uzņēmumu. Tagad man somas izgatavo Lietuvas kompānija, jo, izvērtējot vairākus šūšanas uzņēmumus, tostarp no Latvijas, neapmierināja ne cena, ne kvalitāte. Mūsu valstī nereti valda stereotips, ka «ražots Latvijā» uzreiz nozīmē ko ekskluzīvu un ļoti labu, taču tā nemaz nav,» skaidro Liena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: 3wind knots somas

Žanete Hāka,08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā portāls db.lv saviem lasītājiem piedāvā ieskatīties 3wind knots somu izgatavošanas procesā.

Zīmols 3 wind knots dibināts pirms septiņiem gadiem. Tā dibinātāja Sigita Trukšāne nesen Ņujorkā ir uzsākusi sadarbību ar franču izcelsmes dizaineru Bernardu Aidanu, kurš no Parīzes uz dzīvi Ņujorkā pārcēlās 1983.gadā un izveidoja pasaulē pazīstamu zīmolu Catherine Malandrino, stāsta S. Trukšāne. Viņi kopā izveidojuši zīmolu LFA New York (Love x Fashion x Art).

Papildus S. Trukšāne šā gada vasarā izveidoja materiālu no avīzēm, žurnāliem, kurš ir izturīgs un ūdensnoturīgs. No materiāla jau tiek veidotas somas un interjera priekšmeti. LFA zīmola ietvaros Sigita iecerējusi veidot izturīgas papīra somas no mākslas preses izdevumiem.

S. Trukšāne stāsta, ka somu izgatavošanā svarīgākais ir avīžu/žurnālu materiāla izgatavošana un pārklāšana ar aizsargkārtu, lai tās būtu izturīgas, ūdens noturīgas un necaurlaidīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi kopā apgrozījuši 710,13 milj. EUR. Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn šo uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājies par 129,95%, liecina Lursoft pētījuma dati.

TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi pārstāv visus Latvijas reģionus, ar darba vietām 2022. gadā nodrošinot 1677 darbiniekus. Salīdzinot ar 2020. gadu, šajos uzņēmumos nodarbināto skaits audzis trīs reizes. Lursoft izpētījis, ka atsevišķos uzņēmumos darbinieku skaits pērn pārsniedzis pat 100 strādājošos. To vidū ir straujāk augošo uzņēmumu saraksta 4. vietā esošais SIA “Innovative Travel Solutions” (246 darbinieki) un SIA “TheSoul Studio Latvia” (118 darbinieki), kas ierindojies topa 5. pozīcijā. Vairāk nekā 100 darbinieki 2022. gadā bijuši arī IT nozarē strādājošajam AS “Discover Car Hire” (120 darbinieki).

Kopējais TOP 100 uzņēmumu apgrozījums 2022. gadā sasniedzis 710,13 milj. EUR, bet peļņa pēc nodokļiem – 92,7 milj. EUR. Apkopotie dati atklāj, ka TOP 100 straujāk augošo uzņēmumu apgrozījums aptver plašu amplitūdu – no 0,78 milj. EUR līdz pat 76,29 milj. EUR. Augstāko apgrozījumu no topā iekļuvušajiem uzņēmumiem pērn sasniedzis elektronisko cigarešu šķidrumu ražotājs, importētājs un vairumtirgotājs SIA “Pro Vape”. Pēdējā gada laikā vien SIA “Pro Vape” apgrozījums palielinājies par 93,06%, savukārt, attiecinot pret 2020. gadu, apgrozījuma pieaugums sasniedzis 598,23%. Šādu strauju pieaugumu nodrošinājis pieaugošais pieprasījums pēc uzņēmuma ražotās un importētās produkcijas. SIA “Pro Vape” ir vietējā kapitāla uzņēmums, kura patiesie labuma guvēji ir Mārtiņš Jamonts un Edžus Picka. Jānorāda, ka no visām straujāk augošo uzņēmumu TOP 100 sarakstā iekļuvušajām kompānijām lielākajai daļai, t.i., 78 uzņēmumiem, patiesie labuma guvēji ir no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB bankai filiāles Gulbenē nebūs, būs tikai bankomāts

Dienas Bizness,05.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gulbenē SEB bankas filiāles tomēr nebūs. Gulbenē turpmāk būs pieejams tikai SEB bankas bankomāts un internetbankas termināls, kuros iespējams veikt nepieciešamos ikdienas norēķinus, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Gulbenes pašvaldībā bija cerējusi, ka izdosies tomēr vienoties ar banku.

«Klātienes konsultācijas nepieciešamības gadījumā klienti turpmāk varēs saņemt pie mūsu klientu darījumu vadītājiem Alūksnes filiālē, Brūžu ielā 1, bet atbildes uz citiem jautājumiem no mūsu speciālistiem, sazinoties ar SEB Klientu centru pa tālruni 8777,» norāda SEB bankas ārējās komunikācijas projektu vadītāja Kristīne Martinsone.

K.Martinsone stāsta, ka SEB banka pārskata filiāļu tīklu atbilstoši esošajām biznesa aktivitātēm un izmaiņām klientu paradumos. Šo faktoru rezultātā pieņemts lēmums atsevišķās pilsētās, tanī skaitā arī Gulbenē, samazināt filiāļu skaitu un mainīt bankas klientu apkalpošanas koncepciju - saglabājot klientiem iespējas saņemt bankas pakalpojumus elektroniskajos kanālos (internetbankā, bankomāti) un speciālistu konsultācijas attālināti, sazinoties ar speciālistiem Klientu centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru