Jaunākais izdevums

Valsts ieņēmumu dienests (VID) piemērojis jaunu nodrošinājumu atpūtas preču tirgotājam SIA «Gandrs», kuram aizliegts reģistrēt, pārreģistrēt, pārjaunot vai grozīt komercķīlu, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

VID Nodokļu parādu piedziņas pārvalde lēmumu pieņēmusi 18.aprīlī, bet 25.aprīlī tas ierakstīts komercreģistrā. «Lursoft» izziņa liecina, ka SIA «Gandrs» uz šī gada 7.martu bija izveidojies nodokļu parāds 4006 eiro apmērā.

Šis ir otrs SIA «Gandrs» piemērotais nodrošinājums. Joprojām ir spēkā 2018.gada septembrī VID piemērotais aizliegums komercreģistrā ierakstīt aktīvās atpūtas preču tirgotāja SIA «Gandrs» reorganizāciju, likvidāciju, amatpersonu atsaukšanu un daļu īpašnieka izslēgšanu no dalībnieku reģistra, ja ar šādu pieteikumu komercreģistrā vēršas SIA «Gandrs» vai tās pārstāvis.

SIA «Gandrs» nonāca mediju uzmanības lokā, kad 2018.gadā maijā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) ierosināja kriminālprocesu pret uzņēmuma vienīgo īpašnieku - Askoldu Kļaviņu, kurš tajā brīdī vēl bija Saeimas deputāts. KNAB bija aizdomas, ka Askolds Kļaviņš izmantojis Saeimas deputātiem pienākošos degvielas kompensāciju, lai uzpildītu sava uzņēmuma auto.

Vēlāk septembrī Askolds Kļaviņš deputāta mandātu nolika, kā arī atzina savu vainu un viņam tika piemērots sods - piespiedu darbs un nepilnu 10 tūkstošu eiro iemaksa valsts budžetā.

SIA «Gandrs» reģistrēta 1991.gadā, un uzņēmuma pamatdarbība ir aktīvās atpūtas preču vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība. 2017.gadā uzņēmums strādāja ar apgrozījumu 3,844 miljonu eiro apmērā, savukārt uzņēmuma tīrā peļņa bija 55 tūkstoši eiro.

SIA «Gandrs» ir divi meitas uzņēmumi - SIA «Gandrs IT», kura tīrā peļņa 2017.gadā bija 20 tūkstoši eiro, un SIA «Gandrs poligrāfija», kas pērn strādāja ar peļņu 50 tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sporta un tūrisma preču tirgotāja «Gandrs» apgrozījums pagājušajā gadā bija 3,656 miljoni eiro, kas ir par 4,9% mazāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas peļņa pieauga vairākas reizes un sasniedza 914 514 eiro, liecina «Firmas.lv» informācija.

Kompānijas gada pārskata vadības ziņojumā sacīts, ka pērn «Gandra» finanšu rezultātus ietekmēja nekustamo īpašumu nolietojuma un parādu samazinājums.

Tāpat kompānijas vadības ziņojumā atzīmēts, ka pērn «Gandrs» turpināja projekta «Latvijas daba» attīstīšanu un pārgājienu organizēšanu, kuru mērķis ir iepazīstināt iedzīvotājus ar Latvijas un pasaules dabas bagātībām.

Pērn turpinājās arī renovācijas darbi kompānijai piederošajos un apsaimniekotajos nekustamajos īpašumos. Darbi finansēti gan no uzņēmuma līdzekļiem, gan arī 2018.gada nogalē saņemtā pašvaldību atbalsta nekustamā īpašuma Kalnciema ielā 32, Rīgā, remontdarbiem 19 980 eiro apmērā.

Pēc «Gandra» vadības vēstītā, kompānija turpmāk plāno apgrozījuma un peļņas pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskatot Latvijā lielu potenciālu, zviedru brīvdabas apģērbu, apavu un inventāra ražotājs un tirgotājs "Fenix Outdoor Emerging Markets GmbH" (Fenix Outdoor) izveidojis šeit Baltijas pārstāvniecību un kā nākamo attīstības tirgu noskatījis Lietuvu.

Pirms 70 gadiem Zviedrijā dibinātais uzņēmums zīmolu darbību Igaunijā jau ir nostabilizējis, tāpēc nu kārta Latvijai, kurā uzņēmuma turpmākie plāni esot lieli - uzņēmums ir izveidojis savu koncepta tirdzniecības vietu, kā arī plāno dibināt sadarbību arī ar citiem partneriem, pastāstīja uzņēmuma pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs un Baltkrievijā Lauris Piņķis.

Lai gan uzņēmuma produkcija pasaulē ir vienāda, Latvijas tirgus klimata apstākļu dēļ vairāk pielīdzināms Ziemeļvalstīm, tādēļ pieprasījums vairāk novērojams attiecībā tieši uz ziemas un mitrumu aizturošu apģērbu. Zīmola pārstāve Sanela Krisat pauž, ka aizvien biežāk "Fjällräven" apģērbus sākušie iecienīt arī pilsētu iedzīvotāji, mainoties jaunāko pircēju vēlmēm un pieaugot pieprasījumam pēc "vintage" stila apģērbiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā arvien vairāk aktualizējas pandēmijas ekonomiku negatīvā blakne jeb inflācija. Piemēram, 2021. gada decembrī Latvijā inflācija sasniedza rekordaugstu 7.9% līmeni. Šādos apstākļos, kad nauda strauji zaudē savu vērtību, ir svarīgi, lai tā strādā, nevis atrodas depozītā vai krājkasē. Naudu var produktīvi nodarbināt vai nu ieguldot uzņēmumos (pērkot akcijas) vai biznesiem aizdodot. Šobrīd jāsecina, ka pasaules un arī Baltijas valstu akciju tirgi atrodas savā vēsturiski augstākajā punktā. Tas nozīmē, ka pastāv ievērojami riski, ka turpmāka izaugsme akciju tirgus būs lēnāka, vai pat ka notiks akciju cenu korekcija Šādā situācijā laba ieguldījumu alternatīva aizsardzībai no inflācijas ir aizdevumu izsniegšana, ja to procentu likme pārsniedz prognozēto inflāciju..

Viens no vienkāršākajiem veidiem, kā izsniegt un pārvaldīt aizdevumus uzņēmumiem ir finanšu uzņēmuma Capitalia platformā. Ar pieredzi biznesu finansēšanā jau kopš 2007. gada, Capitalia piedāvā investoriem līdz-finansēt aizdevumus Baltijas valstu uzņēmumiem, kas šos līdzekļus tālāk izmanto sava biznesa attīstīšanai un izaugsmei. Līdz-finansēšanas princips nozīmē, ka visos aizdevumos, ko Capitalia piedāvā investoriem, tā vienmēr pati iegulda vismaz 5% no aizdevuma apmēra. Šis unikālais darbības princips nodrošina, ka Capitalia vienmēr ir vienotas intereses ar visiem platformas investoriem. Tāpat Capitalia nodrošina uzņēmumu analīzi, maksājumu kontroli un, nepieciešamības gadījumā, darbu ar aizdevuma atgūšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden par darbības uzsākšanu Latvijā paziņoja kārtējais Lietuvas fintech uzņēmums – Arcapay. Atšķirībā no daudziem citiem nozares uzņēmumiem Arcapay orientējas nevis uz privātpersonām, bet biznesa klientiem, īpaši uz maziem un vidējiem uzņēmumiem, kas nodarbojas ar importu un eksportu.

Uz sarunu par uzņēmuma plāniem Latvijā un fintech nozares attīstību Baltijā uz sarunu aicinājām Arcapay vadītāju Marusu Bausis (Marius Bausys).

Fintech ir visai plašs jēdziens. Kāda ir jūsu biznesa niša – ar ko tieši nodarbojaties?

Arcapay specializējas ārvalstu valūtu pārrobežu maksājumu pakalpojumu sniegšanā biznesa klientiem. Esam elastīgi un maksājumu risinājumus nepārtraukti pilnveidojam, atbilstoši starptautiskā biznesa aktualitātēm un klientu vajadzībām. Esam izveidojuši tiešsaistes platformu ar plašu valūtu portfeli un dažādām konvertācijas iespējām, nodrošinot ātrus bezmaksas pārrobežu maksājumus. Platformu izveidojām atsaucoties mazo un vidējo uzņēmumu interesei pēc elastīgiem valūtu konvertēšanas brokeru risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Alternatīvie finansētāji un bankas uzņēmumu finansēšanā kā partneri, nevis pretinieki

Juris Grišins, Capitalia vadītājs,22.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēsturiski ir iegājies, ja uzņēmējam ir nepieciešamība pēc naudas biznesa attīstībai, tas primāri vēršas pie savas bankas. Taču šodien finansējuma iespējas ir daudz plašākas, un ne velti citviet Eiropā un pasaulē banku izsniegtais finansējums pret alternatīvo finansētāju aizdevumu apjomiem uzņēmumiem ir liekams vienādos svaru kausos.

To ietekmē finansējuma pieejamības ātrums, regulatoru prasību izpilde un citi faktori, kas nosaka - kad piemērotāks ir banku un kad nebanku finansējums.

Izpratne par finansējuma piesaistes iespējām ārpus bankām lēnām, bet pieaug arī Latvijā. Arvien biežāk uzņēmumu vadītāji saprot, ka ir jāmāk labi orientēties arī banku finansējuma alternatīvās. Šāds alternatīvais finansējums sevī ietver, piemēram, obligāciju laidienus, ko ir izmantojuši tādi pašmāju uzņēmumi kā Storent, Elko Group, Eco Baltia, akciju pārdošanu biržā, kur kā piemēri minami Madara Cosmetics, Virši, Delfingroup, un alternatīvie aizdevumu sniedzēji, ko izmantojuši tādi uzņēmumi kā Pure Chocolate, Peruza, Gandrs un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

Capitalia: Aug interese par finansējuma piesaisti no lauksaimniecības un mežizstrādes uzņēmumiem

Db.lv,30.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī vadošais Latvijas alternatīvā finansējuma sniedzējs Capitalia novērojis nozīmīgu interesi par kapitāla piesaisti no uzņēmumiem.

Pieprasījums pēc finansējuma kopumā pieaudzis par 10%, salīdzinot ar augustu. Vislielāko interesi izrādījuši tieši lauksaimniecības un mežizstrādes izņēmumi. Kopumā septembrī Capitalia finansēja 18 uzņēmumus par kopējo summu 1,919 miljoni eiro.

“Pēc gausas vasaras, daudziem uzņēmumiem rudens ir attīstības un izaugsmes laiks, kad atkal ieguldīt jaunās iekārtās un sistēmās, lai sagatavotos nākamajai aktīvajai sezonai. Tāpat Capitalia klientu lokā novērojam, ka pastiprināti palielinās uzņēmumu skaits, kas finansējumu izmanto ilgtermiņa plānu realizācijai. Savukārt tie biznesi, kuru pieprasījums strauji palielinās ziemas sezonas ietekmē, ķer pēdējos mirkļus krājumu palielināšanai, lai klientiem sniegtu nepieciešamo pakalpojumu. Attiecīgi papildu finansējums var noderēt, lai iegādātos lielāku krājumu apjomu vienā piegājienā,” stāsta Juris Grišins, Capitalia vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru brīvdabas apģērbu, apavu un inventāra ražotājs un tirgotājs" Fenix Outdoor Emerging Markets GmbH" (Fenix Outdoor) Latvijā ir investējis vairāk nekā 100 000 eiro, atverot vairumtirdzniecības salonveikalu Rīgā.

Tas radīts, balstoties uz līdzšinēji veidotiem konceptiem citās pasaules valstīs, kas sniedz iespēju nozares mazumtirgotājiem iepazīties ar uzņēmuma pārstāvēto zīmolu Fjällräven, Hanwag, Primus, Brunton un Royal Robbins kolekcijām un produktiem vienuviet.

Fenix Outdoor ir starptautiska grupa, kuras darbības lauks ietver pilnīgu ciklu - sākot ar produktu dizaina radīšanu un ražošanu, līdz pat gatava produkta nodošanai tiešajam patērētājam vai mazumtirdzniecības partneriem.

Biznesa koncepts ir attīstīt un tirgot brīvdabas produktus ar uzticamu mazumtirgotāju tīklu starpniecību.

"Lai gan zīmolu klāsts, ko apvieno Fenix Outdoor, ir liels, tos vieno mērķis - piedāvāt ilgtspējīgus un mūsdienīgus produktus aktīvai laika pavadīšanai dabā, kā arī ikdienai. Mūsu pārstāvētie zīmoli īpašu uzmanību pievērš atbildīgai resursu izvēlei un izmantošanai. Piemēram, Fjällräven nākamā gada rudens/ziemas sezonā klajā nāks Vardag apģērba līnija, kuras radīšanā ir izmantota organiska kokvilna, un šīs līnijas būtiskākais elements - G-1000 Eco materiāls. Šī Fjällräven zīmola radītā inovācija ir pārstrādāts poliesters kombinācijā ar organisko kokvilnu, kas nodrošina augstu izturību, elpojošās īpašības, aizsardzību pret vēju un vieglu lietu, kā arī ātru žūšanu," teic Fenix Outdoor pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs un Baltkrievijā Lauris Piņķis.

Komentāri

Pievienot komentāru