Gatavojoties vasaras tūrisma sezonai «izpārdošana» skar arī ceļojumu piedāvājumus. Cīņā par klientiem, tiek piedāvātas 15 – 25 % atlaides. To Db novēroja nule kā atklātajā tūrisma gadatirgū Balttour 2009.
Latvijas tūrisma aģentūras un Latvijas reģioni ir gatavi jaunai tūrismam sezonai, apliecina tūrisma gadatirgus Balttour 2009. Izstādē plaši pārstāvēti ārzemju tūrisma operatori un viesnīcu pārstāvji.
Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, Balttour 2009 ir iespējams ne tikai iepazīties ar tūrisma operatoru, tūrisma aģentūru un viesnīcu piedāvājumiem, bet arī iegādāties ceļojumus ar īpašu atlaidi. Jūrmalas viesnīcas Amber Sea Hotel pārdošanas un mārketinga menedžere Elena Sobolenko atzīmē, ka izstādē ir iespējas iegādāties speciālus SPA piedāvājumus ar 15% atlaidi. Ārvalstu ceļojumi vasaras sezonai tiek piedāvāti ar 25% atlaidi. Tūrisma operators Novatours, JTL un Tez Tour piedāvā vasaras sezonas ceļojumus ar 25% atlaidi. Tez Tour mārketinga/pārdošanas menedžere Svetlana Zavrocka Db apliecināja, ka izstādes laikā ir iespējams iegādāties ziemas sezonas ceļojumus ar 150-200 latu atlaidi un rezervēt vasaras ceļojumus ar 25% atlaidi. «Šogad Tez Tour Latvijas ceļotājiem piedāvā Hurgadu un Tenerifi visu gadu, līdz šim šie kūrorti bija pieejami tikai ziemas sezonā, taču šogad arī vasarā,» stāsta S. Zavrocka.
Īpaši šī gada tūrisma izstādei Kaleva Travel Lufthansa City Center sadarbībā ar aviokompāniju Lufthansa ir sagatavojusi piedāvājumu - par cenu, kas ir zemāka par 100 latiem, ir iespējams iegādāties biļetes uz pazīstamām un populārām Eiropas pilsētām - Parīzi, Madridi, Barselonu, Cīrihi un Florenci. Akcija ilgs tikai trīs izstādes dienas. Aviobiļetes un ceļojumus par akcijas cenām var iegādāties turpat izstādē.
Ekonomiska atpūta Maltā
Izstādē 160 stendos ir pārstāvētas 30 valstu tūrisma aģentūras, operatori, nacionālie tūrisma biroji, tūrisma mītnes un citi nozares uzņēmumi. Izstādes ekspozīciju veido vairāki tematiskie sektori - Latvijas tūrisma maršruti, tūrisma aģentūras, tūrisma operatori, transporta pakalpojumi, viesnīcas, SPA, kā arī ārvalstu nacionālie stendi.
Šogad izstādē piedalās dalībnieki no Apvienotajiem Arābu Emirātiem, Čehijas, Čīles, Grieķijas, Horvātijas, Igaunijas, Indijas, Itālijas Izraēlas, Kipras, Latvijas, Lielbritānijas, Lietuvas, Malaizijas, Maltas, Norvēģijas, Sanmarīno, Slovākijas, Somijas, Spānijas, Tunisijas, Turcijas, Ungārijas un Vācijas. Plašas tūrisma iespējas reklamēs Gruzija. Pirmo reizi izstādē ir pārstāvēta Portugāles sala Madeira. Pirmo reizi Latvijas tūrisma gadatirgū piedalās Maltas tūrisma operators Globalair. «Malta ir interesanta ne tikai ar jūru, sauli, bet arī ar savu vēsturi un kultūru. Un ekonomiskās krīzes laikā mēs piedāvājam ekonomisko atpūtu, septiņas dienas trīszvaigžņu viesnīcā ar piecām ekskursijas programmām izmaksās 200 eiro,» stāsta Maltas tūrisma operatora Globalair pārdošanas menedžere Nadja Kauki (Cauchi).
Kaimiņvalstis aicina
Izstādē ir plaši pārstāvētas arī NVS valstis, kuru stendos ceļotājiem sniedz informāciju par tūrisma produktiem un virzieniem Azerbaidžānā, Krievijā, Ukrainā un Uzbekistānā. Ukrainas tūrisma operators UTL Latvijas ceļotājiem piedāvā atpūtu un ārstniecības pakalpojumus. UTL pārstāvē norāda, ka Latvijas iedzīvotāji ir iecienījuši Krimas kūrortviesnīcas. «Bezvīzu ceļošana starp Latviju un Ukrainu veicināja Latvijas tūristu skaita pieaugumu Ukrainā. Krima vienmēr ir bijusi tuva Latvijas iedzīvotājiem kā atpūtas vieta un katru gadu tūristu skaits pieaug,» saka UTL pārstāve.
Druskininku akvaparka mārketinga direktore Rugile Goberīte (Goberyte) atzīmē, ka Latvijas iedzīvotāji ir iecienījuši Lietuvas akvaparku .«Latvijas iedzīvotāji ir bieži mūsu akvaparka viesi. Pērn par 60% pieauga Latvijas tūristu skaits un domājam, ka arī šogad, neskatoties uz grūtiem ekonomiskiem apstākļiem, tūristi pie mums brauks atpūsties un atgūt spēkus,» saka akvaparka pārstāve.
Latvia Tours nepiedalās
Šogad izstādē Balttour 2009 nepiedalās lielākās Latvijas tūrisma aģentūras Latvia Tours un Impro ceļojumi. Tūrisma aģentūras Latvia Tours valdes priekšsēdētājs Aigars Smiltāns Db norāda, ka izstāde Balttour ir kļuvusi par vietu, kurā galvenokārt piedalās informācijas centri, muzeji un valstu pārstāvniecības. «Mēs sapratām, ka tas mums nav vajadzīgs, jo reklāmas bukleti, kurus mēs piedāvājam saviem klientiem, darbojas daudz efektīvāk nekā dalība Balttour,» saka A. Smiltāns
Izstādē savas atpūtas piedāvājumus piedāvā Latvijas pilsētas un novadi - Alūksne, Balvi, Daugavpils, Gulbene, Jūrmala, Krāslava, Limbaži, Ludza, Madona, Naukšēni, Preiļi, Rēzekne, Rīga, Sigulda, Valmiera, kā arī Zemgale, Ziemeļvidzeme, Kurzeme un Latgale, kas savos stendos būs apvienojušas vēl citas Latvijas pilsētas.