Jaunākais izdevums

Latvija ir viena no pirmajām valstīm, kuras tirgū franču konjaku zīmols Courvoisier® no novembra būs pieejams jaunā dizaina un iepakojuma versijā, informē zīmola izplatītāji vietējā tirgū Amber Distribution Latvia.

Ar jauno zīmola koncepciju Courvoisier® oficiāli iepazīstināja pasauli 22. septembrī, Parīzē, atzīmējot Eifeļa torņa 126. gadadienu.

Zīmola izplatītāju Amber Distribution Latvia pārstāve Kristīne Zūpa-Rasimāviča atzīmē, ka franču konjaku zīmols Courvoisier® ir otrais pārdotākais Latvijā konjaku kategorijā, un tā tirgus daļa veido 10,5% (Nielsen dati).

«Zīmola popularitāte un veiksmīgie pārdošanas rādītāji bija noteicošie, kādēļ Latvija būs viena no pirmajām valstīm, kur no novembra Courvoisier® būs pieejams premiālā dizaina iepakojumā. Tas veidots, iedvesmojoties no Parīzes Zelta laiku (1870-1910) arhitektūras un mākslas gaisotnes, sasaucoties ar zīmola dzimšanas un veidošanās gadiem,» stāsta zīmola pārstāve Latvijā.

Courvoisier® pārdošana ASV pērn augusi par 20%, bet Eiropā tas ir visvairāk cienīts Lielbritānijā – tur zīmols aizņem vairāk nekā 50% konjaku tirgus daļas.

Zīmols Courvoisier® pieder Beam Suntory Inc. – pasaulē trešajam lielākajam premiālo alkoholisko dzērienu ražotājam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki man bieži vaicā, kāds ir izcila konjaka radīšanas noslēpums, ciemojoties Latvijā sacīja konjaka nama Camus prezidents Sirils Kamī (Cyril Camus).

«Uz šo jautājumu man neizsīkstoši patīk atbildēt, citējot manu tēvu Žanu Polu Kamī (Jean Paul Camus), kurš reiz teica: Radīt izcilu konjaku ir ļoti vienkārši. Viss, kas Jums ir nepieciešams ir izcils vectēvs, dižens tēvs, kuri ir radījuši konjaku ilgi pirms jums un, kuri ir ziedojuši tam visu savu dzīvi,» viņš smej.

«Mēs nākam no vienkāršas vīndaru ģimenes un mans vecvecvectēvam bija vīna dārzi, un viņš sākotnēji ieguva vīnu, pēc tam – konjaku. 1863.gadā viņš izlēma, ka vēlas piedāvāt konjaku, kas pilnībā atbilstu viņa priekšstatam, kas ir labs konjaks,» stāsta konjaka nama īpašnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā pasaulē pārdoti septiņi miljoni konjaka Hennessy kastu (vienā kastē ir deviņi litri konjaka), informē uzņēmuma pārstāvji.

Pagājušajā nedēļā Rīgā viesojās konjaka pazinējs Žans Mišels Košē, kas 26 gadus ir pastāvīgais Hennessy nama vēstnieks 26 gadus.

«Izplatīts priekšstats par to, ka konjaku malko dzimtas īpašuma kamīnzālē, vienlaikus smēķējot cigāru, jau sen vairs nav aktuāls. Piemēram, ASV konjaku malko vienkārši tāpat, pēc darba, ar ledu vai sodu, bet Ķīnā – vakariņu laikā. Savukārt Eiropā šobrīd ir populāri kokteiļi, piemēram, Hennessy ar kolu», - stāsta Žans Mišels Košē.

Kā liecina Hennessy nama vēstnieka pieredze, dažādās valstīs ir pieņemts dzert konjaku dažādos veidos.

Konjaks «iznāk» no kamīnzālēm ielās un kļūst par mūsdienu kustību, piemēram, strītarta, ballīšu, prezentāciju, sastāvdaļu, viņš skaidro. Baltijas valstīs ir pieejama ierobežota Hennessy sērija, kuras pudeles dizainu veidojis slavens strītarta mākslinieks JonOne, - tikai 1000 pudeles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izklaides kompleksā Vernisāža ceturtdien pirmo reizi Eiropā tika atvērts un nogaršots ekskluzīvs, 30 gadus izturēts armēņu konjaks ArArAt EREBUNI. Eiropā pieejamas tikai 10 šī dzēriena pudeles, teikts paziņojumā medijiem.

Dzēriena sastāvā ir Armēnijā augušas vīnogas, avota ūdens un trīsdesmit dažādi, reti konjakspirti – vecākais no tiem, kas izmantots šī dzēriena radīšanā, ir datēts ar 1934. gadu. Konjakam dots senā Armēnijas cietokšņa Erebuni vārds, kas būvēts 782 pirms mūsu ēras, karaļa Argishti valdīšanas laikā. Dzēriens 30 gadus izturēts Kaukāza ozolkoka mucās un tā vērtība sasniedz vairākus simtus eiro. Eiropā pieejamas tikai 10 ekskluzīvā dzēriena pudeles.

Meistarklases laikā viesiem bija iespēja uzzināt par armēņu konjaka pagatavošanas tradīcijām un dzēriena garšas niansēm. Īpaša uzmanība tika veltīta konjaka saderībai ar dažādiem ēdieniem. Tāpat viesiem bija iespēja nogaršot ne tikai konjaku, bet arī tajā izmantotos, gadu desmitiem izturētos spirtus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ludzā bijušajā limonādes ražošanas cehā ierīkots nelegālā alkohola fasēšanas cehs

Dienas Bizness,26.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Operatīvo pasākumu rezultātā Ludzā tika uziets nelikumīga alkohola fasēšanas cehs, kas bija ierīkots kādā bijušajā limonādes ražošanas cehā. Izņemts apjomīgs tilpums alkohola un viss nepieciešamais tā fasēšanai, informē Valsts policijā.

Veicot izmeklēšanu un operatīvos pasākumus kriminālprocesā, kas iepriekš bija uzsākts par nelikumīgu alkohola apriti, 25.novembrī, Ludzas iecirkņa policisti uz kāda lielceļa Ludzas novadā apturēja automašīnu, kuru vadīja 1966.gadā dzimis vietējais iedzīvotājs, kurš jau agrāk nonācis likumsargu redzeslokā saistībā ar nelikumīgu alkohola apriti. Veicot apturētās automašīnas pārbaudi policisti konstatēja, ka vīrietis tajā pārvadāja 120 litrus spirta.

Turpinot nepieciešamos izmeklēšanas pasākumus, minētajam vīrietim piederošajā limonādes ražošanas cehā Ludzā tika veikta sankcionēta kratīšana, kuras rezultātā (papildus izņemtajam spirtam) tika izņemti vēl ap 130 litriem gatavās produkcijas, kā arī 3000 stikla pudeles, vairākas kastes ar alkoholisko dzērienu etiķetēm, korķiem un Krievijas Federācijas akcīzes markām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Atpakaļ nākotnē. Konjaks atgriežas kokteiļos

Didzis Meļķis,19.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar hipsteru paaudzes pievēršanos senākām tehnoloģijām un padarīšanām bāros un brūžos jaunāka kļūst arī konjaka šarma auditorija. Zināmā mērā tas notiek, konjakam kā sastāvdaļai atgriežoties savā vecajā vietā klasiskajos kokteiļos, skaidro pasaulē lielākā neatkarīgā konjaku nama Camus prezidents Sirils Kamī

Fragments no intervijas:

Globalizētā ekonomikā nav viegli satikt cilvēkus, kuru vārds reizē ir arī viņu biznesa zīmols. Konjaku jomā jūs laikam esat tāds pēdējais, jo Mauriss Henesijs jau vairs ir «tikai» viņa ģimenes dibinātā zīmola vēstnieks?

No lielajiem konjaka namiem esam pēdējie, kas pieder ģimenei, un arī mazākie nami jau iekļaujas lielākās grupās. Mēs par savu statusu esam ļoti lepni, jo reālai ģimenei kā zīmola turētājai ir ļoti liela nozīme, lai uzturētu zīmola personību un tradīcijas dzīvas, un zīmols nekļūtu tikai par muzeju ar pagātnes attēliem.

Jūs esat unikālā situācijā, lai tā sacītu, jo vairs jau nav un acīmredzot arī nebūs neviena tāda cita. Lielajā konjaka piecniekā Camus ir arī pēdējais apgrozījuma un peļņas rādītājos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Spēlēšanās ar nodokļu reformu var iznīcināt alus brūvēšanu Latvijā

Pēteris Liniņš, Latvija Alus darītāju savienības izpilddirektors,20.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrija ir izstrādājusi jauno nodokļu politiku, kura alum paredz visstraujāko akcīzes nodokļa pieaugumu – 25%, jo pārējiem alkoholiskajiem dzērieniem akcīzes nodoklis pieaug vidēji par 15%. Neskatoties uz Finanšu ministrijas priekšlikumu, kurš jau tā alum ir visnelabvēlīgākais, stiprā alkohola pārstāvji ar Imantu Parādnieku priekšgalā lobē vēl lielāku akcīzes pieaugumu alum, ar mērķi faktiski padarīt stipro alkoholu pieejamāku patērētājiem, kas ir pretrunā ar deputātu publiski pausto par alkohola patēriņa samazināšanu valstī.

Būtiski palielinot akcīzi alum, mērķis samazināt alkoholisko dzērienu patēriņu netiks sasniegts, jo daudz straujāk pieaugs citu alkoholisko dzērienu realizētais apjoms. Proti, šī gada pirmajos četros mēnešos patēriņam nodoto stipro alkoholisko dzērienu (degvīns, konjaks, brendijs, liķieris, viskijs) apjoms ir pieaudzis par 10%, bet alum pieaugums ir tikai 1%, kas turklāt ir noticis, pateicoties pierobežas tirdzniecībai ar Igauniju, jo tā veido aptuveni 5% no visa alus tirgus apjoma. Tas nozīmē, ka Latvijā uz vietas patērētā alus kritums ir vismaz 4%.

Nozīmīgs arī ir fakts, ka Saeima, pēc Imanta Parādnieka ierosinājumiem, ir nobalsojusi par PET iepakojuma ierobežojumiem, kā rezultātā nākamgad ir paredzams alus realizācijas kritums par aptuveni 20%. Gadījumā, ja vēl tiks nesamērīgi celts akcīzes nodoklis, kritums būs vēl dramatiskāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iegādājoties vienu no lielākajiem alkohola ražotājiem kaimiņvalstī – «Remedia» – alkoholisko dzērienu ražotājs, izplatītājs, loģistikas nodrošinātājs un mazumtirgotājs «Amber Beverage Group» (ABG) ir palielinājis savu ietekmi Igaunijas alkohola tirgū, kļūstot par būtisku tirgus spēlētāju.

«Lai gan Igaunijas alkoholisko dzērienu nozare šobrīd piedzīvo ļoti sarežģītu laiku, apvienojoties ar «Remedia», esam dubultojuši savas tirgus daļas un kļuvuši par nopietnākiem nozares dalībniekiem,» stāsta «Amber Beverage Group» un «Remedia» valdes loceklis Pāvels Fiļipovs.

Pašreiz ABG portfelī atrodami vairāk nekā 130 dažādi alkoholisko dzērienu zīmoli, kuriem pievienosies arī Igaunijas tirgū atpazīstamie zīmoli, tādi kā «Ston Vodka», «Reval Gin», «Kiiu Torn», «Saare Gin», «Urdimeister», «Talu Viin», «Kapteini Viin» un citi. Stiprinot grupas importēto zīmolu portfeli, tiem pievienosies «Carskaja Vodka», «Zverj Vodka», «Sjabri» vodka, «Hutorskaja Vodka», «HARDY» konjaks, «Barclays» viskijs, «Domaine Bousquet» vīni un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien ar pop-up veikala atklāšanu modes un izklaides centrā Riga Plaza 250 gadu jubileju nosvinējis viens konjaka nams Hennessy, informē SIA Prike Latvija mārketinga daļas vadītāja Dana Alksne-Ģēģere.

Hennessy par godu nama 250.gadu jubilejai radījis Hennessy 250 Collector Blend.. Jubilejas konjaks Hennessy 250 Collector Blend visā pasaulē pieejams ierobežotā skaitā, jo tas nogatavināts vien 250 mucās, kurās katrā pildīti 250 litri šī īpašā dzēriena.

Hennessy veido 52,6% no visa Latvijā iegādātā konjaka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas alkoholisko dzērienu ražošanas un izplatīšanas uzņēmums "Pernod Ricard" trešdien paziņoja, ka pārdos lielāko daļu vīna biznesa investoru konsorcijam "Australian Wine Holdco Limited" (AWL).

Starp pārdodamajiem zīmoliem ir Austrālijas "Jacob’s Creek", "Orlando" un "St Hugo", Jaunzēlandes "Stoneleigh", "Brancott Estate" un "Church Road", kā arī Spānijas "Campo Viejo", "Ysios", "Tarsus" un "Azpilicueta".

Darījuma summa netiek atklāta.

AWL ir starptautisko investoru konsorcijs, kam pieder viens no lielākajiem Austrālijas vīna ražotājiem "Accolade Wines", kura slavenākais vīna zīmols ir "Hardys".

Starp "Pernod Ricard" zīmoliem ir viskiji "Jameson", "Ballantine's", "Chivas Regal" un "The Glenlivet," degvīns "Absolut", konjaks "Martell", rums "Havana Club", džins "Beefeater", tekila "Olmeca" un brendijs "Ararat".

Komentāri

Pievienot komentāru