Ņemot vērā, ka pircēju izvēli bieži vien neietekmē racionāli apsvērumi, uzņēmumam jāspēj ar simbolu un attēlu palīdzību pievilināt klientus, spējot tiem piedāvāt to, kas visvairāk viņiem trūkst. Ja cilvēks iegādājas krāsu, tikpat labi viņam iespējams pārdot audio sistēmu, stāsta DB rīkotajā meistarklasē Saskaņo uzņēmuma piedāvājumu ar klienta lēcām jeb kā būt nozīmīgam savam klientam stāstīja Civitta Latvia partneris Gatis Bolinskis.
Kā pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness, ikvienam produktam ir konkrētas īpašības, kas dod kādu labumu patērētājam. Piemēram, zema cena dod ietaupījumu, bet augsta kvalitāte - noteiktu drošības pakāpi. No tā, ko patērētājs izvēlas, var secināt, kāpēc šis labums viņam ir svarīgs un kas viņam dzīvē pietrūkst, izveidot īpašu piedāvājumu konkrētajam klientam, raksturo eksperts. Tādēļ nereti klienta vajadzības ir jāsaprot netieši, meklējot pirkumu cēloņus un piedāvājot risinājumu it kā sākotnēji neredzamai problēmai un izveidojot piemērotāko piedāvājumu.
«Kādā veidā mēs varam nonākt pie mērījuma, kas cilvēku padara laimīgāku? Viens variants ir, uzdodot jautājumus kāpēc viņi iegādājas konkrēto preci. Ir cilvēki, kuri nespēj atbildēt uz šādu jautājumu, un tas ir normāli, taču ir daļa cilvēku, kuri ļoti plaši spēj atbildēt uz jautājumiem. Citā veidā jautājumu var risināt arī, meklējot cēloni, kāpēc klients, piemēram, pērk krāsu. Ja saprotam, ka cilvēks ar šīs preces iegādi grib risināt citu problēmu, nevis tikai nopirkt krāsu, tad pēkšņi atrodam pielietojumu arī audio sistēmai, kas piedāvā atpūtu, kas uzlādē, un varam pārdot šo preci pircējam,» stāsta G. Bolinskis.
Visu rakstu Piedāvā to, kas trūkst lasiet 4. septembra laikrakstā Dienas Bizness.