2018. gadā Latvijas brīvdienu ceļojumu tūrisma zīmola «FlyMeAway» Horvātijas filiāle «FlyMeAway» d.o.o. plāno apgrozīt aptuveni 400 tūkstošus eiro
«FlyMeAway» (SIA «Baltic Ad Hoc») pamatnodarbošanās ir tiešo čarterreisu organizēšana uz dažādiem galamērķiem Eiropā un Āfrikā tajās nedēļas nogalēs, kad brīvdienas pagarina valsts noteiktās svētku dienas. Pērn uzņēmums atvēra filiāli Horvātijā. Pirmie ieņēmumi sāk veidoties šogad, jo pirmais reiss bija Jaungada brīvdienās. «Horvātija šobrīd vēl ir investīciju projekts, bizness tur sevi pagaidām neatpelna,» saka Jurģis Sedlenieks, «FlyMeAway» vadītājs.
Šogad «FlyMeAway» Horvātijā īstenos astoņus čarterlidojumus un kopumā būs vairāk nekā tūkstotis pasažieru. Turpretī no Rīgas un Tallinas garajās nedēļas nogalēs tiks īstenoti 15 reisi. «Pirmajās sezonās reisu skaitu plānojam konservatīvi, jo nevaram būt pārliecināti, ka investīcija ātri atpelnīsies,» viņš norāda.
J. Sedlenieks novērojis pamatīgas atšķirības starp Latviju un Horvātiju. «Latvijā šķiet pašsaprotami pirkt internetā un maksāt ar karti, bet tādā Dienvideiropas valstī kā Horvātija tas tā nav. Esam aizsteigušies pa priekšu laikam, jo norēķinu iespējas, ko piedāvājam mēs, vietējie tūroperatori nepiedāvā, un ir skaidrs, kāpēc viņi to nedara –horvāti vēl baidās pirkt internetā. Mēs esam pieņēmuši darbā papildu cilvēku, kurš visu laiku runā pa telefonu un skaidro klientiem, kā samaksāt par ceļojumu internetā. Tāpat cilvēki nāk uz biroju maksāt skaidrā naudā. Atšķirības ir jūtamas,» viņš teic.
Tāpat atšķirība ir tajā, cik laicīgi cilvēki plāno atvaļinājumu. Latvieši ceļojumus plāno labu brīdi iepriekš, horvāti – pēdējā mirklī, taču lidmašīnas tāpat ir pilnas. Piemēram, Latvijas ceļotāji jau ir rezervējuši ceļojumus novembra brīvdienām, bet Horvātijā piesakās tikai pirmie pasažieri. Taču J. Sedlenieks par to nesatraucas.
«Esmu priecīgs, ka mēs šajā piedzīvojumā Horvātijā esam kopā ar Latvijas pakalpojumu sniedzējiem, piemēram, lidojumus lielākoties veic «Smartlinx Airlines», bet IT uzņēmums «Efumo» uzprogrammēja mūsu mājaslapu un rezervēšanas sistēmu,» stāsta J. Sedlenieks.
DB jau rakstīja, ka brīvdienu ceļojumu tūrisma uzņēmums «FlyMeAway» pērn atvēra filiāli Horvātijas pilsētā Zagrebā. «Mūsu biznesa modelis strādā vietās, kur cilvēkiem nav plašu iespēju lidot garo brīvdienu ceļojumos vai īsajos atvaļinājumos ar tiešajiem reisiem, jo ir mazs piedāvājums. Horvātijas galvaspilsēta Zagreba ir tāda vieta. Horvātijā visi lido uz Dubrovniku, Rijeku, Splitu – piekrasti, kuru vasarā apkalpo zemo cenu aviokompānijas. Taču trešdaļa Horvātijas iedzīvotāju dzīvo Zagrebā un uz ziemeļaustrumiem no tās. Piemēram, ja cilvēks maija brīvdienās grib aizlidot no Zagrebas uz Lisabonu, viņš ir spiests lidot caur Frankfurti, Romu vai braukt ar mašīnu uz Venēcijas lidostu, kas atrodas 300 km attālumā,» iepriekš norādīja J. Sedlenieks. Jau toreiz viņš minēja, ka Horvātija no Latvijas tūrisma ziņā atpaliek par pieciem gadiem.
2017. gadā SIA «Baltic Ad Hoc» apgrozījums bija 1,83 miljoni eiro. Šogad uzņēmums plāno sasniegt līdzīgu apgrozījumu.