Prudentia pieprasa informāciju no lidsabiedrības ar mērķi izzināt biznesa noslēpumus, izvirza prasības par simtiem miljonu eiro vērtām garantijām, kas nav izpildāmas.
Tāds ir airBaltic prezidenta un līdzīpašnieka Bertolta Flika komentārs uz šodien valdībā paustajām atziņām saistībā ar nacionālo aviosabiedrību airBaltic. Fliks norāda, ka Prudentia, nerespektējot konfidencialitātes līgumu un konsultāciju nozarē pieņemto praksi, šodien medijos sniedza plašu – gan patiesu, gan nepatiesu informāciju. «Šādā veidā mazas, nepazīstamas firmas darbības met ēnu uz šī konsultanta reputāciju, jo sarunu vešanai no valdības puses nolīgtais uzņēmums pēdējās nedēļās nav sazinājies vai meklējis dialogu ar airBaltic privāto akcionāru BAS,» tā B. Fliks. V
Viņš noliedz arī Prudentia paustos apgalvojumus it kā BAS būtu tikai tukša čaula, jo pēdējā gada laikā airBaltic privātais akcionārs esot ieguldījis lidsabiedrībā 70 milj. eiro. Runas par jaunas aviokompānijas veidošanu Fliks sauc par ciniskām, jo BAS jau iemaksājis airBaltic kapitālā 17 miljonus eiro avansā, turklāt šādi tiek ignorēts fakts, ka valstī jau šobrīd pastāv funkcionējoša aviokompānija. «Latvijas kaimiņvalsts Lietuva pēc flyLAL bankrota jau izpētīja, cik maksā jaunas aviokompānijas izveide, un saprata, ka tas nav iespējams bez ārkārtīgi lielām investīcijām. Nevajag ignorēt mūsu kaimiņu pieredzi, kas sāpīgi uz savas ādas izbaudīja to, ka tukša vieta tomēr paliek tukša,» tā B. Fliks, sakot, ka ja reiz valsts grib dibināt jaunu aviokompāniju, tad nevajag traucēt privātajam investoram ieguldīt airBaltic pamatkapitālā.
Db.lv jau ziņoja, ka šodien valdība ar airBaltic problēmu risināšanu daudz uz priekšu netika. «Satiksmes ministrijai un Prudentia jāturpina sarunas ar Baltijas Aviācijas Sistēmām (BAS) par proporcionālu pamatkapitāla palielināšanu, lai gan BAS ir apstiprinājis savu gatavību nopirkt valsts akcijas. Tomēr ir būtiski atšķirīgs viedoklis par šo akciju cenu,» atzīmēja premjers Valdis Dombrovskis. Savukārt satiksmes ministrs Uldis Augulis skaidroja, ka vēl ar vien no BAS nav saņemta skaidra informācija, vai viņiem ir pietiekami daudz naudas, lai proporcionāli varētu piedalīties pamatkapitāla palielināšanā. Prudentia uzsver, ka BAS nemitīgi maina savus viedokļus, taču viņiem nav izdevies pārliecināties par to, ka BAS tagadējā brīdī atklātie akcionāri tiešam airBaltic var ieguldīt vairāk par 50 milj. Ls. Šādā situācijā viņi nevarot ieteikt valstij ieguldīt naudu airBaltic.