Svētdienas naktī notikušās avārijas sekas Rīgas brīvostas akvatorijā - Maltas kuģa Bitten Theresa avārijas rezultātā izplūdusī eļļa Mīlgrāvja kanālā - pilnībā likvidētas jau 9.janvāra vakarā. To apgalvo bīstamo atkritumu apsaimniekotāji SIA Eko Osta.
Ekoloģiskā katastrofa Latgalē aizēnojusi šā gada lielāko ekoloģisko nelaimi galvaspilsētā, Rīgas brīvostas teritorijā, iepriekš vēstīja Latvijas Televīzija. No piestātnē ieskrējuša kuģa Daugavā esot ieplūdusi tonna eļļas.
Kuģa īpašniekam draudot pat 10 tūkstoš latu liels naudas sods, bet vides uzraugus vairāk uztrauc eļļas savācēju - uzņēmuma Eko osta nepietiekamā reakcija, ziņoja televīzija.
«Publiski izskanējušais paziņojums par to, ka avārijas seku likvidēšana ir bijusi novēlota, nav objektīvs, jo šajā gadījumā runa ir par pilnīgu citu vēsturisku piesārņojumu, kas ik pa brīdim tiek konstatēts ostā,» akcentē Eko Osta.
11.janvārī Eko Ostas avārijas brigāde turpinājusi darbu ostas akvatorijā, lai savāktu plēvi starp piestātnēm RKR un JM -26, kas ik pa brīdim rodas no vēsturiskā jeb 40 gadus veca grunts piesārņojuma osts teritorijā. «Periodiski no šī piesārņojuma kopā ar gruntsūdeņiem ūdenī tiek izskalotas eļļas vai naftas paliekas, kas tiek savāktas,» skaidro uzņēmums.
Eko Osta uzsver, ka 8.janvārī notikušās kuģa avārijas seku likvidēšana uzsākta ļoti savlaicīgi - tikko tika saņemts signāls par notikušo. Zvans par avāriju saņemts 8.janvāri plkst. 21.15. no kuģa Bitten Theresa aģentējošās kompānijas Merktrans.
«23.05 piesārņojuma vieta tika lokalizēta jeb norobežota un 9.janvārī plkst. 23.00 jau tika savākta visa izplūdusī eļļa,» skaidro uzņēmums.
SIA Eko Osta vadītājs Andrejs Laškovs pauž viedokli, ka publiski izskanējušais paziņojums par novēlotu uzņēmuma reaģēšanu uz avārijas seku likvidēšanu nav bijis korekts, jo šāda apjoma seku likvidēšana 3-4 dienu laikā ir uzskatāma par operatīvu darbību un labu rezultātu: «Tā, piemēram, pērn lai likvidētu kādas avārijas sekas Boderājas kuģu remonta rūpnīcas akvatorijā un savāktu izplūdošos 15 kg naftas produktu un 15 kubikmetrus piesārņotā ūdens, bija nepieciešamas 10 dienas un izmaksas šī darba veikšanā veidoja vairākus tūkstošus latu.»
2011.gadā Rīgas ostas akvatorijas teritorijā kopumā esot likvidētas sešu naftas produktu noplūdes gadījumu jeb avāriju sekas. Uzņēmums lēš, ka ekonomiskā situācija ietekmējusi piesārņojuma gadījumu biežumu gan ostā, gan ārpus tās akvatorijas.