Igaunijas dabasgāzes un elektroenerģijas pārdošanas uzņēmuma «Eesti Gaas» pirmais sašķidrinātās dabasgāzes bunkurētājkuģis izmaksās aptuveni 36 miljonus eiro, liecina Eiropas Komisijas (EK) provizoriskās aplēses.
7,2 miljonus eiro jeb piekto daļu jeb šā kuģa būvniecības izmaksu segs Eiropas Savienības (ES) finansējums no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) līdzekļiem.
Kā ziņots, «Eesti Gaas» šonedēļ pavēstīja, ka pasūtījis savu pirmo sašķidrinātās dabasgāzes bunkurētājkuģi, kas nodrošinās sašķidrinātās gāzes bunkurēšanu Baltijas jūras ziemeļaustrumu daļā un piekrastē kursējošajiem ar sašķidrināto dabasgāzi darbināmajiem kuģiem.
Kuģi būvēs Nīderlandes kuģu būvētava «Damen Group», un to piegādās 2020.gada septembrī.
Aptuveni 100 metrus garajam kuģim būs divi degvielas dzinēji, dzenskrūves, kas ļaus veikt tādus manevrus kā nostāšanos tuvu līdzās, un 1A ledus klase atbilstoši Somijas-Zviedrijas ledus klases noteikumiem, kas kuģim ļaus darboties visu gadu.
Kuģis kursēs galvenokārt Somu līča rajonā un spēs veikt bunkurēšanu gan ostās, gan ārpus tām — īpaši norādītajās noenkurošanās vietās. Kuģim būs novatorisks korpusa dizains, tas darbosies ar sašķidrināto dabasgāzi un tā emisijas būs ievērojami zemākas nekā tradicionālajiem kuģiem.
Divās C modeļa sašķidrinātās dabasgāzes tvertnēs ietilps līdz pat 6000 kubikmetriem sašķidrinātās dabasgāzes ar temperatūru -163°C. Tvertnes un to cauruļvadu sistēma daļēji atradīsies virs klāja, nodrošinot labu piekļuvi un vienkāršojot modernizācijas pasākumus, kas būs nepieciešami sašķidrinātās dabasgāzes patērētāju tirgus attīstības gaitā.
EK arī gatavojas investēt 695,1 miljonu eiro ekoloģiskas un inovatīvas transporta infrastruktūras attīstīšanā visā Eiropā. Līdztekus bunkurētājkuģa būvniecībai 21,4 miljonus eiro paredzēts piešķirt jūras satiksmes infrastruktūras attīstīšanai maršrutā Tallina-Helsinki.