Tuvāko gadu laikā elektroenerģijas un dabasgāzes tirgotājs EG Energija plāno paplašināt savu pakalpojumu portfeli, piedāvājot dabasgāzi arī sauszemes un jūras transportam
EG Energija mātes kompānija Eesti Gaas ir viens no retajiem uzņēmumiem Baltijā, kuram ir pašam savas uzpildes stacijas, stāsta EG Energija izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Dāvis Skulte, norādot, ka līdzīgu attīstības stratēģiju Latvijā izvēlējusies arī meitas kompānija, kas dabasgāzi un elektroenerģiju uzņēmumiem Latvijā piedāvā kopš šā gada janvāra. D. Skulte atklāj, ka attiecībā uz dabasgāzes tirgu EG Energija plāni ir ambiciozi – tuvāko gadu laikā plānots iekarot 20% jeb piekto daļu Latvijas dabasgāzes tirgus.
Fragments no intervijas, kas publicēta 16. jūlija laikrakstā Dienas Bizness:
Kāpēc lemts par labu iesaistei Latvijas tirgū?
Uzņēmuma EG Energija mātes kompānija Eesti Gaas ir viens no senākajiem enerģētikas uzņēmumiem Igaunijā, kas dabasgāzes tirgū darbojas jau vairākus gadus. Saprotams, ka katram uzņēmējam ir vēlme attīstīties un piedāvāt savus pakalpojumus arvien plašākam klientu lokam, tāpēc līdz ar dabasgāzes tirgus atvēršanos Latvijā iesaiste šajā tirgū bija loģisks solis.
Kādus pakalpojumus EG Energija šobrīd piedāvā saviem klientiem Latvijā?
Kopš šā gada janvāra Latvijā nodarbojamies ar dabasgāzes un elektroenerģijas tirdzniecību. Jāpiebilst, ka dabasgāzi mēs iepērkam bez starpniekiem, tāpēc saviem klientiem varam piedāvāt gan konkurētspējīgas un nemainīgas cenas, gan elastīgus piegādes nosacījumus. No šā gada 1. aprīļa nodrošinām arī tā saucamo pēdējo garantēto piegādes pakalpojumu dabasgāzes klientiem Latvijā. Pēdējā garantētā piegāde tiek nodrošināta, ja dabasgāzes lietotājam nav noslēgts līgums ar nevienu tirgotāju, kā arī gadījumos, ja esošais dabasgāzes tirgotājs izbeidz savu darbību. Attiecībā uz elektroenerģijas tirdzniecību piedāvājam gan risinājumus, kas ir piesaistīti tirgus indeksiem, gan fiksētas cenas ilgākā laika periodā.
Kurā no tirgiem konkurence ir asāka?
Konkurence ir līdzīga, jo abos tirgos pārsvarā darbojas vieni un tie paši spēlētāji. Jāsaka, ka dabasgāzes tirgus vēl ir agrīnā attīstības stadijā, taču tas gan vairāk saistāms ar klientu informētību, nevis konkurenci. Mēs redzam, ka dabasgāzes tirgū joprojām pastāv dažādi mīti par to, kas notiek, ja maina tirgotāju. Esam sastapušies pat ar tādiem uzskatiem, ka, nomainot gāzes tirgotāju, var rasties problēmas ar gāzes piegādi, jo esošā infrastruktūra vairs netiks uzturēta darba kārtībā. Tā, protams, nav, jo sistēmas operators dara savu darbu neatkarīgi, taču, dzirdot šādus viedokļus, mēs saprotam, ka ir tēmas, par kurām klienti vēl ir jāizglīto, un tas ir normāli. Kad Latvijā atvērās elektroenerģijas tirgus, situācija bija līdzīga.
Vai nākotnē pakalpojumu portfeli Latvijā plānots paplašināt?
Noteikti. Mūsu vēlme ir paplašināt savu portfeli, piedāvājot dabasgāzi sauszemes un jūras transportam. Šobrīd mūsu mātes uzņēmums katru dienu nodrošina prāmja Tallina–Helsinki uzpildi. Šis prāmis darbojas tikai ar dabasgāzi, kas ir gan ekonomiski, gan videi draudzīgi. Šobrīd Igaunijā ir arī vairākas gāzes uzpildes stacijas, kur dažāda veida transporta līdzekļi savām vajadzībām var iegādāties dabasgāzi. Šos virzienus tuvākajā nākotnē vēlamies attīstīt arī Latvijā. Tāpat vēlamies uzsākt dabasgāzes piegādi tiem reģioniem, kuri atrodas ārpus gāzes cauruļvadu tīkla, nodrošinot klientiem visas tās ērtības, ko sniedz šis resurss. Šobrīd jau ir vairāki uzņēmumi, kas ir izrādījuši interesi par šādu pakalpojumu.
Visu interviju Plāno attīstīt dabasgāzes izmantošanu transporta sektorā lasiet 16. jūlija laikrakstā Dienas Bizness.