Komisāre Bulca komersantiem iesaka palīdzību meklēt savās valstīs, piektdien vēsta Dienas Bizness.
«Šobrīd man nav pierādījumu tam, ka būtu nopietnas problēmas šajā tirgū,» pēc Eiropas Parlamenta (EP) deputātu uzdotajiem jautājumiem par Krievijas ieviesto ierobežojumu ietekmi uz starptautiskajiem autopārvadātājiem norādīja Eiropas Savienības (ES) Transporta un mobilitātes komisāre Violeta Bulca. Deputātu viedoklis gan lielākoties bija gluži pretējs.
Krievija pērnā gada augustā ieviesa aizliegumu noteiktu pārtikas un lauksaimniecības produktu importam, tostarp no visām ES dalībvalstīm, uz problēmu cēloni norādīja EP Trasnporta un tūrisma komitejas priekšsēdētājs Mihaels Krāmers (no Vācijas, Zaļo un Eiropas Brīvās apvienības grupa). Pēc viņa teiktā, embargo sekas ir iebraukšanas aizliegums transportlīdzekļiem, kas pārvadā lauksaimniecības un pārtikas produktus, kas savukārt noved pie būtiskas līgumu apjoma samazināšanās. Tai pašā laikā Krievija kavē pārtikas un lauksaimniecības produktu, kuriem piemērots embargo, tranzītu uz trešajām valstīm caur savu teritoriju, piemēram, pieprasot eskortēt šādu transportu, desmitkārt palielinot garantiju cenu uzņēmumiem, kas pārvadā kravas, uz kurām attiecas embargo, un pat vispār bloķējot šādu tranzītu.
No vienas puses, Eiropas Komisija (EK), reaģējot uz Krievijas sankcijām, ieviesusi īstemiņa tirgus atbalsta pasākumus vairāk nekā 155 milj. eiro vērtībā, lai risinātu pārmērīga piedāvājuma tirgū problēmas attiecībā uz augļiem, dārzeņiem un piena produktiem. No otras puses, šo produktu pārvadāšanas ietekme uz tirgu pagaidām esot ignorēta. Krievija vēl vairāk ierobežojusi starptautiskos kravas autopārvadājumus tās teritorijā, no šā gada samazinot tās teritorijā derīgu ECMT (Eiropas Transporta ministru konference) darbības atļauju skaitu no 67 līdz 16.
Plašāk lasiet rakstā Eiropas Komisija autopārvadātāju problēmas neredz piektdienas, 13. marta, laikrakstā Dienas Bizness (7. lpp.)!