Eiropas Komisija izstrādājusi jūras nozaru izaugsmes stratēģiju, uzsverot, ka piekrastes un jūras tūrisms ir nozare ar lielu izaugsmes un nodarbinātības potenciālu, liecina EK paziņojums.
Tāpat stratēģijā ieskicētas darbības, lai palīdzētu reģioniem izvērst savu potenciālu, tajā pašā laikā nodrošinot ilgtspējīgu attīstību ilgtermiņā.
Jaunās stratēģijas mērķis ir risināt problēmas, ar ko saskaras Eiropas tūrisma nozare, atbalstīt nozares attīstību un uzlabot tās konkurētspēju.
Eiropa ir pasaulē iecienītākais tūrisma galamērķis un 2012. gadā Eiropu ir apmeklējuši 534 miljoni tūristi no citiem pasaules reģioniem (52% tūristu visā pasaulē).
Tūrisma nozares ieņēmumi šajā pašā gadā bija 356 miljardi eiro.
Piekrastes un jūras tūrisms ietver gan atpūtu pludmalē (piemēram, sauļošanās, peldēšana un sērfošana) un jūrā (piemēram, izbraukumi ar kuģiem, burāšana un jūras sporta veidi), gan pakalpojumus, ko piedāvā krastā, tādus kā viesnīcas, aprīkojuma ražošana un čarterpārvadājumi, skaidro EK.
Piejūras tūrisma nozare nodarbina gandrīz 3,2 miljonus cilvēku un ir ne tikai lielākā tūrisma apakšnozare, bet arī daudzu Eiropas piekrastes reģionu un salu ekonomikas pamats. Tomēr trūkst nepieciešamā finansējuma, sadarbības un prasmju, tāpēc nozares potenciāls vēl joprojām nav īstenots, skaidro EK.
EK stratēģijā ierosina ciešāku sadarbību un partnerību starp visām ieinteresētajām personām ES (ostas, kruīzu pakalpojumu sniedzēji, iestādes utt.), lielāku atbalstu MVU, piedāvājot, piemēram, elektronisku finansējuma rokasgrāmatu, reklāmas kampaņas, vadības shēmas, kā arī atbalstu ekotūrismam un pētījumiem par inovatīvām tūrisma stratēģijām, kuru mērķis ir salu un jūras nozaru attīstība.
ES cer, ka stratēģija papildinās līdzšinējās iniciatīvas, ko izstrādājušas dalībvalstis, reģioni un citas ieinteresētās personas. Tā arī vēlas piekrastes tūrisma jautājumus iekļaut esošajās programmās un politikā.
Nozares vadošās personas un citas ieinteresētās personas tiks aicinātas izstrādāt jaunus uzņēmējdarbības modeļus, kā arī jaunus un novatoriskus produktus, lai sekmētu nozares izaugsmes potenciālu un mazinātu ar tūrismu saistīto darbību ietekmi uz vidi, skaidro EK.