Draugiem apgrozījums pērn pieaudzis par 53%, peļņa samazinās līdz ar investīcijām attīstībā. Portālā aktīvo lietotāju skaits gada laikā dubultojies un šobrīd Draugiem.lv mēnesī izmanto aptuveni 600 000 lietotāju.
Top jauna versija
"Vissvarīgākais 2008. gada mērķis ir draugiem.lv jaunās versijas izstrāde. Mēs esam pārgājuši uz ievērojami jaudīgākiem serveriem, būtiski palielinājuši to skaitu un šobrīd strādājam pie portāla sakārtošanas, kas būtībā ir jauna portāla radīšana," norādīja A. Zērne, paskaidrojot, ka process lietotājiem ir neredzams, bet ļoti svarīgs, jo internets mūsdienās attīstās ļoti strauji. "Ir nepārtraukti jāievieš jaunas iespējas, tāpēc nepieciešams modernāks portāls. Mēs piedāvāsim arī iespēju trešajām personām radīt savas aplikācijas un pakalpojumus, ko piedāvāt portāla lietotājiem, līdzīgi kā to dara pasaules vadošie portāli," piebilda A. Zērne. Tāpat uzņēmums paredzējis saglabāt lietotāju skaita pieauguma dinamiku un palielināt reklāmas tirgus daļu.
Liela izaugsme Latvijā
"Mēs redzam ļoti lielas attīstības iespējas Latvijā. Būtībā neesam apguvuši trešdaļu no tirgus, ko esam iecerējuši apgūt tuvākajos pāris gados," atklāja A.Zērne. "Šobrīd mēs izskatām vairākus sadarbības piedāvājumus no bijušajām PSRS republikām un ne tikai. Tas nozīmē, ka mēs paši jaunus tirgus nemeklējam, bet esam gatavi atbalstīt tos, kas ir gatavi kādā no valstīm šo projektu attīstīt," skaidroja A. Zērne, atzīmējot, ka cita situācija ir ar nišas produktiem. Uzņēmums jau uzsācis darbību pie sludinājuma portāla Zip.lv ieviešanas citos tirgos - Rumānijā, Bulgārijā, Ungārijā un citur. "Esam veikuši tirgus analīzi vairākās valstīs - ja sociālie tīkli jau izpletušies visur, tad atsevišķas nišas ir salīdzinoši brīvas pat diezgan nopietnos tirgos," pastāstīja Draugiem direktore. Jau oktobrī Draugiem paredzējis prezentēt pirmo no nišas produktiem.
Līdz šim Draugiem nav izteikti nopietni piedāvājumi pārpirkt uzņēmuma kapitāldaļas. "Latvijā nav daudz uzņēmumu, kas varētu šādu pirkumu atļauties un zinātu, ko ar to pēc tam darīt, savukārt ārpus Latvijas esam pārāk sīks spēlētājs, lai piesaistītu lielo vaļu uzmanību," norādīja A.Zērne. Viņa gan atzīmēja, ka jebkurš bizness ir balstīts uz izdevīgāko risinājumu meklēšanu. "Ja izskanēs piedāvājums, ko var par tādu uzskatīt, saprotams, ka mēs to izskatīsim," atzīmēja Draugiem direktore.