Jaunākais izdevums

Pagājušajā nedēļā Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) iesniedzis Satiksmes ministrijai astoņus pieteikumus, lai pretendētu uz Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) ieplānotajiem 8,2 miljoniem latu satiksmes drošības uzlabošanai galvaspilsētā. Šajā sarakstā atbilstoši nolikumam nav atrodams Dienvidu tilta vārds, informē laikraksts Neatkarīgā.

Tas nozīmējot, ka jautājums par milzu līdzekļiem, kas nepieciešami tilta trešās kārtas jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecībai, paliek neatbildēts.

«Agrāk jau informējām, ka Satiksmes ministrija 2009. gadā noraidīja Zemgales maģistrālā transporta mezgla būvniecības projekta pieteikšanu ES līdzfinansējumam. Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla kopējās būvniecības izmaksas ir 23 miljoni latu bez pievienotās vērtības nodokļa,» laikrakstam stāstījusi RDSD komunikācijas speciāliste Ieva Prauliņa.

Neatkarīgā atgādina, ka vēl vasarā Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) apgalvoja, ka Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība var gaidīt līdz oktobrim, kad pēc Saeimas vēlēšanām būs skaidrība par iespējām piesaistīt ES līdzfinansējumu. Tāpat Rīgas vadītājs bija pārliecināts, ka Dienvidu tilta trešo kārtu vajadzēs pabeigt. «To [tilta trešo kārtu] pabeigt un nodot ekspluatācijā bija plānots 2012. gadā, līdz ar to mums ir laiks,» vasarā teica N. Ušakovs, kurš neizslēdza iespēju apmaksāt teju 28 miljonu lielos būvniecības darbus no pašvaldības budžeta.

Savukārt tilta būvniecības ģenerāluzņēmēja Transport Systems pārstāvji norādījuši, ka Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecībai noteiktajā termiņā nepieciešami 17,5 miljoni latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vislētāk Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību sola pabeigt Transport Systems

BNS,03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislētāk Dienvidu tilta trešās kārtas – posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai – būvniecību pabeigt sola Dienvidu tilta ģenerālbūvnieks Transport Systems, liecina neoficiāla informācija.

Saskaņā ar to konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu iesniegtie pretendentu piedāvājumi, kas ietver būvniecību un finansējumu, ir no 23,383 miljoniem latu līdz 31,758 miljoniem latu ar pievienotās vērtības nodokli.

Transport Systems Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību ar finansējuma piesaisti piedāvā pabeigt par 23,383 miljoniem latu, piegādātāju apvienības ACB, Tilts un viadukts piedāvātā summa ir 23,604 miljoni latu, kompānijas AB Kauno tiltai – 25,792 miljoni latu, savukārt būvfirmu grupa Binders un Arčers būvniecību sola pabeigt par 31,758 miljoniem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība var gaidīt līdz oktobrim, kad pēc Saeimas vēlēšanām būs skaidrība par iespējām piesaistīt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, norāda Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Viņš uzsvēra, ka pašvaldībai trešās kārtas būvniecību vajadzēs pabeigt un par to nav šaubu.

«To [tilta trešo kārtu] pabeigt un nodot ekspluatācijā bija plānots 2012.gadā, līdz ar to mums ir laiks. Būvniekiem tagad ir brīvie resursi, un viņi ir gatavi kaut ko pabeigt,» klāstīja Ušakovs.

Rīgas mērs paskaidroja, ka par Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales maģistrālā transporta mezgla būvniecību pilsētai, visticamāk, būs jāmaksā no pilsētas budžeta, jo pašvaldība līdzekļus diez vai aizņemsies.

Tā kā būvniecībai nepieciešami 10-14 miljoni latu, kurus vajadzēs noņemt citiem mērķiem, pašvaldība ir ieinteresēta pagaidīt līdz oktobrim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta ar fotoradaru atrašanās vietām - Darbību uzsāk 23 stacionārie radari

Elīna Pankovska,24.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija parakstījusi pieņemšanas – nodošanas aktu par 23 stacionāro fotoradaru pieņemšanu. Policija ir pārbaudījusi visus 23 Vitronic Baltica un partneri izbūvēto stacionāro iekārtu ietvarus, pašas mērierīces, kā arī pakalpojuma kvalitāti, kas atzīta par atbilstošu. Līdz ar to fotoradari uzsāk savu darbību gan Rīgā, gan ārpus tās.

Pirms stacionārajiem fotoradariem atbilstoši Valsts standartam ir izvietota arī ceļazīme nr. 846. (Fotoradari), informē policija. Savukārt Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis nosūtījis privātajam partnerim otro brīdinājumu, kas turpina janvārī iesākto līguma laušanas procedūru. Tas paredz, ka divu mēnešu laikā komersantam jānovērš trūkumi un jāizpilda līgumsaistības.

Saskaņā ar līgumu Vitronic Baltica un partneriem jāpiegādā un jāuzstāda kopumā 160 stacionārie fotoradari, no kuriem 100 ir ar mērierīcēm un 60 - tukši ietvari, un jānodrošina 30 pārvietojamo iekārtu darbība. Jau ziņots, ka Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) veiktajās pārbaudēs par fotoradaru ieviešanas, uzstādīšanas un apkalpošanas konkursu pārkāpumi netika konstatēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Vai atceries, kā tapa teju 446 miljonus eiro vērtais Dienvidu tilts?

Zane Atlāce - Bistere,20.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad 1981.gadā tika uzbūvēts Vanšu tilts, jauna tilta būvniecība Rīgas pašvaldībā vairākkārt tika apspriesta jau 90.gados. Pagāja vēl vairāki gadi, līdz 2004.gada 15.novembrī svinīgi tika sākta Dienvidu tilta būvniecība.

Līdz šim dārgākais tilts tika uzbūvēts četru gadu laikā – tā atklāšana notika 2008.gada 17.novembrī. Septiņu gadu laikā, kopš tilts atvērts autobraucējiem, tā arī nav izveidots neviens sabiedriskā transporta maršruts, kas kursētu pār Dienvidu tiltu.

Atgādinām, ka Rīgas domes un AS Dienvidu tilts noslēgtā līguma summa par tilta būvniecību bija 313,4 miljoni latu (445.9 miljoni eiro), ko veidoja 170,3 miljoni latu (242.3 miljoni eiro) - projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu (203.76 miljoni eiro) - maksājumi par finansējuma piesaisti.

2009.gada pavasarī Valsts kontrole publiskoja Dienvidu tilta revīzijas rezultātus, secinot, ka Rīgas dome Dienvidu tilta būvniecībā izšķērdējusi 27 miljonus latu (38,4 miljonus eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Dienvidu tilta 
būve var iekavēties

Uldis Andersons,27.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas ceļu būves uzņēmums Kauno tiltai nav mierā ar Latvijas konkurentiem it kā dotajām priekšrocībām un Dienvidu tilta konkursa rezultātiem.

Kā DB paskaidroja Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) Juridiskā departamenta direktore Evija Mugina, Kauno tiltai sūdzība iesniegta par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanas konkursa rezultātiem. Iesniegumā IUB uzņēmums atzīmējis, ka, iespējams, konkursa uzvarētājiem ir dotas priekšrocības, jo tas pastarpināti piedalījies arī citās Dienvidu tilta projekta kārtās.

Jāatgādina, ka konkursa uzvarētāja piegādātāju apvienības ACB, Tilts un Viadukts sastāvā ietilpstošās SIA Tilts un SIA Viadukts ietilpst arī uzņēmumu aliansē Transport Systems (agrāk - Dienvidu tilts), kas veica arī Dienvidu tilta I un II kārtas būvdarbus, kā arī uzsāka trešo kārtu; Transport Systems bija viens no pretendentiem arī projekta trešās kārtas pabeigšanas konkursā. Kā ziņots jau iepriekš, Rīgas domes Satiksmes departamenta atklātajā konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu Lietuvas uzņēmums Kauno tiltai bija viens no četriem pretendentiem, kā arī vienīgā ārzemju kompānija šajā konkursā. Pārējie pretendenti bija būvfirmu grupa Binders un Arčers, Transport Systems un konkursa uzvarētājs apvienība ACB, Tilts un Viadukts ar piedāvāto līgumcenu 14,25 miljonu latu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība varētu atsākties nākamā gada aprīlī, informē Rīgas vicemērs Andris Ameriks, piebilstot, ka ziemā neviens neko nebūvēs, un pašvaldībai savi mājas darbi ir jāpaveic līdz nākamā gada aprīlim.

«Ja aprīlī sāksies tilta trešās kārtas būvdarbi, to varētu pabeigt līdz gada beigām. Pa nepilnu gadu līdz nākamā gada pavasarim šos darbus ir iespējams paveikt. Vismaz tā apgalvo mūsu profesionāļi,» sacīja Ameriks.

Rīgas vicemērs paskaidroja, ka iepriekš līgums ar esošo būvnieku tika izbeigts, jo tajā bija noteikts, ka tiek ņemti vērā Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) oficiālie dati par būvniecības cenu izmaiņām tiltu un transporta būvju celtniecībā. «Brīdī, kad CSP iedeva datus, kuros norādīts, ka tiltu būvē līdz šim ir bijusi deflācija, Dienvidu tilta būvnieki uzreiz apgalvoja, ka tas ir pilnīgs murgs un ka viņi par to cenu, kas ir apkopota, vadoties no CSP datiem, darbu nevar paveikt un cenu samazināt nav iespējams. Viņuprāt, CSP ir kļūdījusies un, tik lielā mērā viņi nav gatavi piekāpties. Tādējādi dome nonāca strupceļā – vai nu mēs sākam ilgu un garu tiesvedību ar būvnieku, lai noskaidrotu, kuram tad ir taisnība, vai arī pārtraucam līgumu. Tādējādi līgums tika izbeigts,» viņš klāstīja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pārtrauc būvniecības darbus Dienvidu tilta trešajā kārtā

Sanita Igaune,30.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, tiks pārtraukti visi būvniecības darbi Dienvidu tilta trešajā kārtā, jo esošā finansējuma ietvaros (1,26 milj. Ls) būvniecības darbus Dienvidu tilta trešajā kārtā turpināt vairs nav iespējams.

Tā DB apliecināja objekta būvnieka Transport Systems pārstāvis Gints Feders.

Pēdējais nozīmīgākais darbs, kas būvlaukumā tika paveikts, bija Ziepniekkalna ielas maģistrālā ūdensvada izbūve topošā Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas divlīmeņu šķērsojuma zonā. Savukārt šobrīd norit diskusijas par teritorijas iespējamu nožogošanu, lai tajā nevar atrasties nepiederošas personas.

Būvniecības procesa atsākšana un turpmāka nepieciešama finansējuma piešķiršana būvdarbu turpināšanai ir Rīgas domes Satiksmes departamenta kompetencē.

DB jau rakstīja, ka jūnijā Rīgas mērs Nils Ušakovs norādīja, ka Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība var gaidīt līdz oktobrim, kad pēc Saeimas vēlēšanām būs skaidrība par iespējām piesaistīt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Lietuviešiem neizdodas apturēt Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību

Elīna Pankovska,26.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pieņēmis lēmumu atļaut Rīgas domei slēgt līgumu ar piegādātāju apvienību ACB, Tilts un Viadukts, kas uzvarēja konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu, liecina informācija biroja mājaslapā. Jāatgādina, ka uzvarētājs piedāvājis darbus veikt par 14,25 milj. Ls.

Kauno tiltai, kas arī bija iesniedzis pieteikumu konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanas, jau pēc konkursa noslēgšanās iesniedza IUB sūdzību. Lietuvieši pārmeta, ka neesot saprotams, kurā no iepirkuma procesa momentiem samazināts iepirkuma priekšmets, kā arī neesot izsekojama pieņemto lēmumu secība.

Izvērtēt samazinātu iepirkumu varētu tikai pēc Rīgas domes lēmuma, norādīts iesniegumā. Kauno tiltai arī pauda viedokli, ka konkursā nav nodrošināta vienlīdzīga un taisnīga attieksme.Kauno tiltai esot pamats apšaubīt, vai piegādātāju apvienība ACB, Tilts un Viadukts, kas tika atzīta par uzvarētāju, iesniegusi piedāvājumu atbilstoši prasībām, jo nav iesniegti visi dokumenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pabeigt Dienvidu tilta trešo kārtu vēlas četri būvnieki

Elīna Pankovska,06.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies konkurss par Dienvidu tilta trešās kārtas posmā no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai būvniecības pabeigšanu, un kļuvuši zināmi pretendenti, DB uzzināja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Kopumā savus piedāvājumus iesnieguši četri pretendenti: AB Kauno tiltai, juridiska personu grupa CBF SIA Binders un Sia Arčers, a/s Transport Systems, kā arī piegādātāju apvienība ACB, Tilts un Viadukts. Tuvākajā laikā uzsāksies pretendentu vērtēšana, norādīja departamenta pārstāve Ilze Dišlere.

DB jau rakstīja, ka šā gada oktobrī Satiksmes departaments izsludināja konkursu par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu. Rīgas pašvaldības vadītājs Nils Ušakovs iepriekš pauda, ka Rīgas dome nav gatava Dienvidu tilta trešās kārtas pabeigšanai uzņemties lielākas saistības par iepriekš plānotajām - 17,5 milj. Ls apmērā. Viņš arī pieļāva, ka tilts varētu tikt pabeigts jau nākamgad. Gadījumā, ja neviens no piedāvājumiem nebūs mazāks vai vienāds ar 17,5 milj. Ls, pašvaldībai būs iespēja konkursu pārtraukt bez rezultātiem. Rīgas dome ar iepriekšējo būvnieku a/s Transport Systems līgumu lauza šā gada rudenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pabeigta Dienvidu tilta 3.kārtas būvniecība; atklāj satiksmei tilta pievadceļus Zemgales virzienā

Lelde Petrāne,29.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pabeigti Dienvidu tilta 3. kārtas būvniecības darbi. Otrdien, 29.oktobrī, tika atklāta satiksme pa jaunizbūvēto Jāņa Čakstes gatvi, kas savieno Dienvidu tiltu ar Ziepniekkalna ielu.

Dienvidu tilta 3. kārtas laikā izbūvēta jauna automaģistrāle - Jāņa Čakstes gatve - un nobrauktuves no Dienvidu tilta līdz Ziepniekkalna ielai. Satiksmes mezglā ir izbūvēti divi divlīmeņu šķērsojumi: Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas šķērsojums, kā arī Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas šķērsojums.

Trešās kārtas būvniecības kopējās izmaksas ir 17,2 miljoni latu, ziņo LETA. Būvdarbus 2009.gadā sāka AS Transport Systems (bijusī AS Dienvidu tilts), kas plānoja tos pabeigt 2011.gadā. Taču 2010.gada vidū darbi tika pārtraukti finansējuma trūkuma dēļ un līgums ar uzņēmējiem tika lauzts.

Pērn izsludinātajā iepirkuma konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbu pabeigšanu uzvarēja pilnsabiedrība ACB, Tilts un Viadukts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome meklēs citu būvnieku Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecībai. Domei un būvniekam ir atšķirīgi viedokļi par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības izmaksām. Tādēļ nolemts vienoties ar būvnieku un lauzt līgumu, kā arī izsludināt jaunu konkursu celtniecības darbu veikšanai, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam Labrīt, Latvija! teica Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC).

Rīgas domes un a/s Transport Systems tilta celtniecības noslēgtā līguma summa ir 313,4 milj. Ls, tai skaitā 170,3 milj. Ls ir projektēšanas un būvniecības izmaksas, bet 143,2 milj. Ls ir maksājumi par finansējuma piesaisti. Rīgas dome Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības procesam pērn piešķīra tikai 1,26 milj. Ls nepieciešamo 10 milj. Ls vietā, tāpēc būvniecības process pagājušajā vasarā tika pārtraukts.

Rīgas mērs arī izteica cerību, ka ar Transport Systems izdosies vienoties par sadarbības izbeigšanu un jau nākammēnes varēs izsludināt jaunu konkursu. Tas ļautu Dienvidu tilta trešo kārtu nodot ekspluatācijā nākamgad. Jāpiebilst, ka Dienvidu tilta būvniecības ģenerāluzņēmējs ir Transport Systems (iepriekšējais nosaukums – Dienvidu tilts), kurā apvienojās celtniecības kompānijas Skonto būve, Latvijas tilti, BMGS, Tilts, Rīgas tilti un Viadukts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Drīzumā visiem Rīgas satiksmes pārvadiem būs oficiāli nosaukumi

LETA,03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja šodien akceptēja oficiālu nosaukumu piešķiršanu vairākiem pilsētas satiksmes pārvadiem.

Vairāki satiksmes pārvadi pilsētas iedzīvotāju vidū jau ilgstoši tiek dēvēti par tiltiem, tāpēc oficiālajā nosaukumā nolemts ietvert vārdu «tilts».

Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu Brīvības ielā piešķirs nosaukumu «Gaisa tilts». Šis ir pirmais gaisa pārvads Rīgā, atklāts 1906.gadā.

Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu pie Brasas stacijas piešķirs nosaukumu «Brasas tilts». Nosaukums tiek piešķirts saistībā ar Brasas staciju, pie kuras satiksmes pārvads šķērso dzelzceļu.

Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu pie Zemitānu stacijas piešķirs nosaukumu «Jorģa Zemitāna tilts». Nosaukums tiek piešķirts saistībā ar Zemitānu staciju, pie kuras satiksmes pārvads šķērso dzelzceļu. Piešķirot oficiālo nosaukumu, tiek iemūžināts Latvijas armijas pulkveža, Ziemeļlatvijas brigādes komandiera, Lāčplēša kara ordeņa kavaliera Jorģa Zemitāna (1873-1928) vārds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izbeidz kriminālprocesu Dienvidu tilta lietā; Ušakovs aicina VK pārsūdzēt lēmumu

LETA,18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde (ENAP) ir izbeigusi 2009.gada aprīlī sākto kriminālprocesu Dienvidu tilta būvniecības lietā, taču Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) aicina Valsts kontroli (VK) pārsūdzēt šo lēmumu.

Kā pastāstīja VP Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā inspektore Sintija Virse, kriminālprocess bija sākts pēc Krimināllikuma 317.panta 1.daļas - par dienesta pilnvaru pārsniegšanu. Izmeklēšanas gaitā ENAP vērtēja lēmuma būvniecības uzsākšanas faktu, finansējuma piešķišanu un līguma nosacījumus, kā tika pieņemti lēmumi.

Rezultātā ENAP izmeklētāji neguva apstiprinājumu tam, ka iesaistīto amatpersonu darbībās ir noziedzīga nodarījuma sastāvs. Līdz ar to šā gada aprīlī kriminālprocess tika izbeigts, paskaidroja Virse.

Tomēr Ušakovs aicina VK analizēt argumentāciju, ar kuru tika izbeigts šis kriminālprocess, un izvērtēt iespēju pārsūdzēt šo lēmumu, informē Rīgas dome.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka Dienvidu tilta 3. kārta finansējuma trūkuma dēļ vēl nav pabeigta un kur nu vēl atklāta, autobraucēji paši ķērušies pie vērsim pie ragiem un «atklājuši» Dienvidu tilta 3. kārtas ceļa posmu.

Par to liecina kādas personas portālā YouTube ievietotais video sižets (skat. zemāk). Tajā redzams, ka uz nepabeigtā ceļa posma bijušās aizlieguma zīmes ir nogāztas nost no ceļa, lai tās netraucētu braukšanai.

Db.lv jau ziņoja, ka šā gada jūlija sākumā tika pārtraukti visi būvniecības darbi Dienvidu tilta trešajā kārtā, jo esošā finansējuma ietvaros (1,26 milj. Ls) būvniecības darbus Dienvidu tilta trešajā kārtā turpināt vairs nav iespējams. To apliecināja objekta būvnieka Transport Systems pārstāvis Gints Feders.

Pēdējais nozīmīgākais darbs, kas būvlaukumā tika paveikts, bija Ziepniekkalna ielas maģistrālā ūdensvada izbūve topošā Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas divlīmeņu šķērsojuma zonā. Savukārt šobrīd norit diskusijas par teritorijas iespējamu nožogošanu, lai tajā nevar atrasties nepiederošas personas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tādu ir daudz, viens no tiem noteikti ir Dienvidu tilts, ar to tiešām lepojamies, turklāt šo tiltu augstu novērtējuši arī ārzemju eksperti,» intervijā laikrakstam Diena, jautāts, kurus uzbūvētos objektus uzskata par savas uzņēmējdarbības vizītkarti, sacījis Skonto būves šefs Guntis Rāvis.

Uz laikraksta iebildi, ka Dienvidu tilts sabiedrībā gan asociējas ar ļoti augstām izmaksām, viņš atbildējis: «Sabiedrība un valsts institūcijas tika iepazīstinātas ar aprēķiniem, cik izmaksā šis tilts un cik pieci citi Austrumeiropā būvēti līdzīgi tilti. Aprēķini rāda, ka Dienvidu tilta izmaksas ir pat zemākas nekā līdzīgiem tiltiem. Bet lomu nospēlē politiskās kolīzijas, vienmēr atrodas dzirdīgas ausis, kad kāds saka: Jā, ir slikti, ieguldīts pārāk daudz naudas.» Bet to - tilts ir lēts vai dārgs - varēs vērtēt pēc 10-20 gadiem, jo svarīga ir kvalitāte.

Runājot par darbaspēka problēmu Latvijā, G. Rāvis norādījis: «No stabila uzņēmuma, kurā regulāri maksā algu, kas ir virs vidējās valstī, un kurā rūpējas par darbiniekiem, nodrošinot sociālās garantijas, strādājošie prom neiet un uz ārzemēm darba meklējumos nedodas. Bet nenoliedzami daudzi uzņēmīgi, strādāt griboši cilvēki no Latvijas ir aizbraukuši un atgriezīsies tikai tad, ja šeit varēs saņemt tikpat lielu atalgojumu, kādu nopelna valstīs, kurās patlaban strādā. Pašlaik Latvijā gan netiek īstenota tāda ekonomiskā politika, lai algas divkāršotos.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Dienvidu tilta konkursa uzvarētājam pārmet priekšrocības

Elīna Pankovska,09.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kļuvušas zināmas Lietuvas ceļu būves uzņēmuma Kauno tiltai pretenzijas Dienvidu tilta konkursā, piektdien informē laikraksts Dienas bizness.

Kauno tiltai, kas arī bija iesniedzis pieteikumu konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu, jau pēc konkursa noslēgšanās iesniedza Iepirkumu uzraudzības birojā sūdzību.

Lietuvieši pārmet, ka neesot saprotams, kurā no iepirkuma procesa momentiem samazināts iepirkuma priekšmets, neesot izsekojama pieņemto lēmumu secība. Izvērtēt samazinātu iepirkumu varētu tikai pēc Rīgas domes lēmuma, norādīts iesniegumā.

Kauno tiltai arī pauž viedokli, ka konkursā nav nodrošināta vienlīdzīga un taisnīga attieksme.Kauno tiltai esot pamats apšaubīt, vai piegādātāju apvienība ACB, Tilts un Viadukts, kas tika atzīta par uzvarētāju, iesniegusi piedāvājumu atbilstoši prasībām, jo nav iesniegti visi dokumenti. «Gadījumā, ja minētā apvienība nav iesniegusi visus nolikumā prasītos dokumentus (tostarp tos, kas attiecas uz iepirkuma daļu par finanšu piedāvājumu), uzskatām, ka šīs apvienības piedāvājuma daļa par būvniecības darbiem nav vērtējama. Šo apstākļu esamība ir pamats apgalvojumam, ka iepirkuma komisija, samazinot iepirkuma priekšmetu, ir rīkojusies viena piegādātāja interesēs,» apgalvo Lietuvas uzņēmums. Tas arī norāda, ka Dienvidu tilta būvniecību līdz šim veikusi a/s Transport Systems, kur viens no dalībniekiem bija SIA Tilts. Tāpēc SIA Tilts rīcībā bijusi projekta dokumentācija, un arī šī sabiedrība a/s Transport Systems ietvaros iepriekš pasūtītājam sniegusi piedāvājumu par Dienvida tilta trešās kārtas būvniecību un tās izmaksu aprēķinu. Tāpēc uzņēmums lūdz aizliegt slēgt līgumu ar ACB, Tilts un Viadukts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Dienvidu tilta trešā kārta, iespējams, izmaksās lētāk

Elīna Pankovska,31.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēlākais šī gada vasarā atsāksies Dienvidu tilta celtniecība, bet būvdarbus plānots pabeigt nākamajā gadā. Rīgas dome atļāva Satiksmes departamentam slēgt līgumu ar piegādātāju apvienību ACB, Tilts un Viadukts par tilta trešās kārtas būvniecības darbu pabeigšanu. Minētā apvienība uzvarēja pašvaldības rīkotā konkursā.

Plānotie būvdarbi tiks pabeigti nākamajā gadā un, iespējams, par zemākām izmaksām, nepārsniedzot plānotos 17,5 milj. Ls. Dienvidu tilta būvdarbi atsāksies, tiklīdz tiks saņemti aizņēmuma līdzekļi, norāda pašvaldības speciālisti, DB informēja Rīgas dome.

Iepirkuma konkursā uzņēmums ACB, Tilts un Viadukts iesniedza visizdevīgāko piedāvājumu un ieguva tiesības pabeigt iesākto tilta posmu. Līgums ar iepriekšējo būvnieku a/s Transport Systems tika lauzts pagājušajā gadā pēc pašu uzņēmēju lūguma, jo Dienvidu tilta trešās kārtas būvdarbi finansējuma trūkuma dēļ bija pārtraukti jau 2010.gada vidū. Savukārt pērn decembrī Rīgas dome izsludināja jaunu iepirkuma konkursu par būvdarbu pabeigšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Dienvidu tilta būves trešā kārta izmaksās 14 milj. Ls

Gunta Kursiša,08.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes departamenta atklātā konkursa par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu līgumcena ar piegādātāju apvienības ACB, Tilts un Viadukts pārstāvi a/s A.C.B. ir 14,248 miljoni latu, liecina informācija Iepirkumu Uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot Liepājas Oskara Kalpaka tilta tehnisko apsekošanu, konstatēts, ka nolietojies un savas funkcijas pilnvērtīgi neveic tilta labās puses gultnis, kas bojā pārējo tilta izgriešanas mehānismu un rada zināmus riskus, informē Liepājas SEZ pārvalde.

Liepājas SEZ pārvalde, sadarbībā ar pašvaldību un būvniekiem plāno tilta remontdarbus, kurus veiks SIA «Starts-Rīga Pluss» par kopējo summu 92 583 eiro. O. Kalpaka tilta gultņa nomaiņu un izgriešanas mehānisma renovāciju plānots veikt 8 nedēļu laikā un tiltu slēgt šā gada 25. jūnijā. Šobrīd tiek meklēti labākie risinājumi, kā organizēt sabiedriskā transporta plūsmu, lai iedzīvotāji varētu viegli un ātri nokļūt Karostā un no Karostas uz pilsētu.

Pēc LSEZ pārvaldes rīcībā esošās informācijas, tilta labā daļa ir remontēta pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados, bet nav zināms, kas tieši tika darīts, jo padomju militāristi nav atstājuši ne informāciju, ne dokumentus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Dienvidu tilta pabeigšanai nepieciešami 17 miljoni latu

Ingrīda Drazdovska,24.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja akceptēja līguma slēgšanu ar piegādātāju apvienību ACB, Tilts un Viadukts par Dienvidu tilta 3. kārtas būvniecību. Paredzēts, ka šai kārtai pilsēta varētu aizņemties 17 milj. latu.

Galīgo lēmumu par līguma slēgšanu ar būvnieku apvienību, kā arī un aizņēmumu vēl jāpieņem Rīgas domes sēdē.

Rīgas dome nepieciešamos līdzekļus plāno aizņemties no Valsts kases vai kāda cita aizdevēja, kas piedāvās izdevīgākus aizdevuma nosacījumus. Parāds būs atmaksājams ne ilgāk kā 15 gadu laikā. Aizdevēja izvēlei tiks organizēts iepirkums atbilstoši Publisko iepirkumu likumam vai arī tiks slēgts līgums ar Valsts kasi. Šogad projekta realizācijai dome plāno aizņemties septiņus miljonus latu.

2013.gadā Rīgas pilsētas pašvaldībai tikšot paredzēta iespēja ņemt aizņēmumu līdz 10,38 miljoniem latu, ja atmaksas termiņš nepārsniedz 15 gadus, aizņēmuma pamatsummas atliktais maksājums ir līdz 5 gadiem, aizņēmums tiks ņemts latos vai eiro valūtā, kas ekvivalenta attiecīgajai summai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā "Rail Baltica" tilta pār Daugavu pirmās kārtas būvdarbi kopumā izmaksās nepilnus 20 miljonus eiro, piektdien mediju pasākumā sacīja par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu Latvijā atbildīgā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Viņš arī sacīja, ka pirmās kārtas būvdarbi paredz divu balstu izbūvi Daugavas labajā krastā - gala balstu Maskavas ielā un starpbalstu Ģenerāļa Radziņa krastmalā starp brauktuvēm, kā arī pirmā balsta būvniecību Daugavā, papildinot, ka pirmās kārtas būvdarbi ir jāpaveic nepilnu divu gadu laikā.

Tāpat EDzL pārstāvji norādīja, ka pirmā tilta izbūves kārta paredz arī aptuveni 140 metrus garas laiduma konstrukcijas izbūvi.

Vienlaikus komentējot jaunā tilta pār Daugavu kopējās izmaksas, Vingris norādīja, ka pēc pirmās kārtas būvdarbiem tā tilta daļa, kas sekos pēc balsta ūdenī līdz Mūkusalas ielai, kas ir aptuveni viens kilometrs tilta, pieteiktā nauda Eiropas Savienības finansējumam tieši būvdarbiem ir aptuveni vēl papildu 70 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Rīgā pieliks punktu tilta būvei, paplašina maģistrāli

Ingrīda Drazdovska,16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavgrīvas un K. Valdemāra ielas satiksmes mezgla rekonstrukcija, kā arī Dienvidu tilta trešā kārta varētu būt apjomīgākie Rīgā realizējamie ceļu būves projekti.

2012. gadā Rīgas pilsētas budžeta prioritāte ir sociālā joma, tostarp arī visai prāvi līdzekļi no t.s. investīciju programmas ir atvēlēti skolu, bērnudārzu ēku renovācijai u.tml. Savukārt ielu un tiltu uzturēšanai ir piešķirti budžeta līdzekļi 9,3 milj. latu apmērā, ceļa zīmju uzturēšanai un uzstādīšanai - 0,45 milj.latu, pilsētas ielu horizontālajam apzīmējumam - 0,57 milj. lati, lietus ūdens kanalizācijas sistēmas un sūkņu stacijas uzturēšanai - 0,76 milj. latu, bet ielu seguma periodiskajai atjaunošanai paredzēti 2,3 milj.latu, informē Rīgas pilsētas Satiksmes departaments.

Rīgas investīciju programmā nav iekļauts gandrīz neviens Satiksmes departamenta projekts, izņemot gala norēķinu par izpildītajiem darbiem, realizējot Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību 549,12 tūkst. latu apmērā. Starp Satiksmes departamenta vēlamajiem projektiem bija ne vien Dienvidu tilta 3. kārta (kā iespējamās izmaksas bija norādīti teju 17 milj. latu), bet arī, piemēram, Brīvības gatves vietējās joslas (Ropažu - Juglas ielas posms) rekonstrukcija (ap 7,6 milj. latu), Eksporta ielas rekonstrukcija (ap 3,13 milj. latu), satiksmes pārvads pār dzelzceļu K. Ulmaņa gatvē (ap 4,5 milj. latu) u.c. Tomēr niecīgais budžeta piešķīrums nenozīmējot, ka netiks attīstīta satiksmes infrastruktūra, - talkā pilsēta ņemšot ES fondu līdzekļus. Ar ERAF līdzfinansējumu plānots turpināt pērn iesāktos projektus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pagājušā gada novembra beigām, kad tika iekārtots pirmais “Rail Baltica” būvlaukums Rīgā pie Centrālās stacijas, iepretim Satiksmes ministrijai, tiek veikti “Rail Baltica” Centrālā mezgla būvdarbi – dzelzceļa inženiersistēmu un pilsētas inženiertīklu pārbūve un pārnešana.

Lai klātienē pārliecinātos, kā norisinās būvdarbi “Rail Baltica” centrālajā mezglā, būvlaukumu Rīgas Centrālajā stacijā 30. martā apmeklēja satiksmes ministrs Tālis Linkaits un šī posma būvnieka dalībnieka – Beļģijas lielākā būvniecības uzņēmuma “Besix Group” starptautiskā biznesa direktors Matjē Dešamps.

Rail Baltica būvniecības darbi būtiski mainīs vilcienu kustību 

Ņemot vērā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas sliežu ceļu pārbūvi projekta “Rail Baltica”...

Darbi Rīgas Centrālā mezglā tiek organizēti divos lielos posmos: vispirms tiek būvēts viss, kas atrodas stacijas dienvidu pusē – sliežu ceļi, peroni, peronu nojumes, jaunā stacijas ēka, ir pilnībā jānorok uzbērums, jāuzbūvē dzelzceļa estakāde un pilnībā jāpārbūvē ielas zonas. Būvniecība dienvidu puses zonā norisināsies līdz 2023. gada beigām, kad Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas jaunās ēkas dienvidu daļa un arī jaunie sliežu ceļi tiks nodoti pasažieru un vilcienu operatoru pārziņā.

Savukārt no 2024. līdz 2025. gadam būvdarbi notiks dzelzceļa sliežu otrā – stacijas laukuma – pusē jeb ziemeļu daļā, pārbūvējot tur esošos sliežu ceļus, pasažieru platformas, ielu pārvadus un pašu stacijas ēku. Vienlaikus ar šiem darbiem tiks uzbūvēts jaunais dzelzceļa un kājamgājēju/ riteņbraucēju tilts pār Daugavu līdz pat Jelgavas ielai.

Rail Baltica būvniecībai no Stockmann atsavinās liftus 

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecībai Rīgā no universālveikala "Stockmann" telpu īpašnieka...

"Rail Baltica projekts mums dod iespēju Rīgas Centrālo staciju pārbūvēt par mūsdienīgu, daudzfunkcionālu un skaistu galvaspilsētas centrālo transporta mezglu, vienlaikus uzlabojot sabiedriskā transporta pakalpojuma ērtību un pieejamību. Stacijas pārbūve ir plānota tā, lai visā būvniecības procesā līdz pat 2025. gada nogalei Rīgas Centrālā dzelzceļa stacija turpinātu sniegt pakalpojumus pasažieriem: vilcieni varētu turpināt kursēt, pielāgojot to kustības grafiku būvniecības darbiem, kā arī stacijas ēkā tiktu apkalpoti pasažieri. Tomēr aicinu rīdziniekus un Rīgas viesus būt iecietīgiem un rēķināties ar iespējamām neērtībām, kas radīsies būvdarbu laikā. Esmu drošs, ka rezultātā novērtēsim ieguvumus, ko mums šīs pārmaiņas sniegs,” teic satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

“Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas būvniecības projekts ir sarežģīts no darbu organizēšanas viedokļa divu apstākļu dēļ. Pirmkārt, mēs būvējam pašā Rīgas centrā, kas nozīmē, ka teritorija ir fiziska ierobežota un mums ir jārēķinās ar ļoti blīvu apkārtējo apbūvi, komunikācijām un dažādu infrastruktūru. Otrkārt, būvdarbi līdz pat to noslēgumam ir jāorganizē tā, lai Centrālās stacijas darbība neapstātos. Nelielas neērtības ir iespējamas, bet stacija turpinās apkalpot pasažierus,” komentē būvnieku pārstāvis.

Rīgas Centrālā mezgla izbūves plāns paredz Eiropas sliežu platuma dzelzceļa ievadīšanu Rīgas centrā, izbūvējot četrus jaunus sliežu ceļus, nodrošinot “Rail Baltica” starptautisko un lidostas savienojumu vilcienu, kā arī Latvijas reģionālo (starppilsētu un piepilsētas) vilcienu apkalpošanu.

FOTO: Atklāj Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvlaukumu 

Šodien oficiāli atklās dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvlaukumu, informē...

Tiks izveidota arī mūsdienu prasībām atbilstoša, estētiski pievilcīga un ērta stacijas infrastruktūra trīs līmeņos. Esošos piecus peronus jeb platformas papildinās vēl divas jaunas platformas: visi peroni tiks paaugstināti, uzlabojot abu dzelzceļa platumu dzelzceļa lietotāju ērtības, iekāpjot vilcienos. Virs peroniem būs nojumes. Uz katru no platformām vedīs kāpnes, 12 lifti un 22 eskalatori. Pēc izbūves gājējiem būs pieejami plašāki tuneļi. Virs peroniem tiks izbūvētas arī jaunas telpas 6000 m² platībā, kur būs iespējams izvietot komerctelpas, tualetes, kases, dažādas palīgtelpas, bagāžas glabātuves u.c. Stacijā iekļauts arī “Air-To-Rail” risinājums jeb bagāžas tranzīta joslas, kas nodrošina iespēju droši nogādāt bagāžu no lidostas uz staciju un otrādi - bez pasažieru iesaistīšanās. Jaunajā projektā būtiski paaugstināti arī stacijas, kā nozīmīga civilās infrastruktūras objekta, drošības parametri.

Esošā uzbēruma vietā posmā no autoostas un no Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas līdz Elizabetes ielai tiks izveidota estakāde, pa kuru turpmāk organizēs dzelzceļa satiksmi. Uzbēruma norakšana piešķirs Rīgai jaunus vaibstus, vizuāli un funkcionāli savienojot līdz šim ar dzelzceļa uzbērumu atdalītās pilsētas: Vecrīgu ar Latgales priekšpilsētu. Tas arī ļaus savienot Elizabetes ielu ar Timoteja ielu.

Tiks uzbūvēts jauns, vienu kilometru garš tilts ar diviem sliežu ceļiem pār Daugavu un mazo Daugavu, ko varēs izmantot arī gājēji un velobraucēji.

Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē arī būtiski palielināsies pilsētniekiem pieejamas zaļās zonas un labiekārtotas multifunkcionālas teritorijas. Piemēram, no 1316 m² uz 4454 m² palielināsies skvēru platība. Plānots, ka Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa pārbūve, dzelzceļa tilta pār Daugavu un infrastruktūras būvniecības darbi pilnībā noslēgsies 2025. gadā.

Būvdarbus veic starptautiskā konkursa uzvarētājs - būvsabiedrība “BERERIX”, kuru veido Beļģijas lielākais būvniecības uzņēmums “BESIX Group”, nacionālais būvnieks “RERE Būve” un Itālijas uzņēmums “Rizzani de Eccher”, projektēšanas un būvdarbu uzraudzību veic būvinženieri no “Egis-Deutche Bahn”, bet būvprojekta ekspertīzi nodrošina vietējie eksperti no “Firma L4”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesniegta kārtējā sūdzība par Dienvidu tilta ceturtās kārtas izbūves konkursu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Sūdzību iesniedza ceļu būves firma SIA "Binders".

Tās saturs pašlaik nav publiski pieejams.

LETA jau ziņoja, ka iepriekš tika saņemtas vairākas sūdzības no būvkompānijām par Dienvidu tilta ceturtās kārtas izbūves konkursu. IUB tās atzinis par pamatotām.

Tādēļ Rīgas pašvaldības Centrālās administrācijas Iepirkumu pārvalde vairākkārt sludinājusi konkursu no jauna vai pagarinājusi pieteikuma iesniegšanas termiņu.

Pēdējo reizi pieteikšanās Dienvidu tilta ceturtās kārtas izbūves konkursā tika noteikta līdz 20.februārim.

Rīgas dome šī projekta īstenošanai ieplānojusi vairāk nekā 44 miljonus eiro. Taču izskanējušas bažas, ka pašreizējais Satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), varētu neatbalstīt Eiropas finansējuma piešķiršanu šī projekta īstenošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Saņems aizņēmumu Dienvidu tilta būvniecības pabeigšanai

Elīna Pankovska,15.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldību aizņēmumu un galvojumu kontroles un pārraudzības padome izsniegusi Rīgas domei atļauju saņemt aizņēmumu Valsts kasē Dienvidu tilta trešās kārtas pabeigšanai.

Dienvidu tilta trešās kārtas celtniecības darbu pabeigšanai šogad nepieciešami septiņi miljoni latu, bet parāds būs atmaksājams ne ilgāk kā 15 gadu laikā. Jāatgādina, ka šā gada sākumā Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja akceptēja līguma slēgšanu ar piegādātāju apvienību ACB, Tilts un Viadukts par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību. Uzvarētājs piedāvājis darbus veikt par 14,25 milj. Ls. Tas nozīmē, ka trešās kārtas būvniecība izmaksās lētāk nekā iepriekš plānots.

Tika plānots, ka šogad tilta būvniecībai dome aizņemsies septiņus milj. Ls, bet 2013. gadā - vēl desmit milj. Ls. Rīgas dome neaizņēmās visus nepieciešamos 17 milj. Ls uzreiz, jo to neļāva Finanšu ministrija. Savukārt ministrija iepriekš atzīmēja, ka tas, vai Rīgas dome varēs 2013. gadā vēl aizņemties, būs atkarīgs tikai no tās - kā projekts tiks īstenots un kādas būs izmaksas. Tāpat Rīgas domei esot jāiesniedz ministrijā arī dokumenti, kurus ministrija vērtēs, lai ļautu aizņemties.

Komentāri

Pievienot komentāru