Kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja DHL Express datiem, salīdzinot ar 2013. gada pirmo pusgadu, šogad par 17% pieaudzis Latvijas uzņēmēju starptautisko sūtījumu skaits, bet sūtījumu svars - par 67%, kas ir augstākais sūtījumu svara pieauguma rādītājs Baltijas valstu starpā.
DHL Express dati liecina, ka kopš 2012. gada nemainīga tendence ir sūtījumu svara straujš pieaugums. No 2012. gada janvāra līdz 2014. gada jūnijam vidējais DHL Express starptautisko sūtījumu svars ir palielinājies par 85%.
DHL Express pārstāve Ilze Vītiņa norāda, ka kurjerpasta pakalpojumus visvairāk izmanto finanšu sektors – tas veido aptuveni 12% no kopējā apgrozījuma, tāpat arī izdevniecības un poligrāfijas kompānijas, būvniecības nozares un vairumtirdzniecības uzņēmumi. Šogad starptautisko sūtījumu skaita un svara ziņā visstraujākais kāpums ir tieši vairumtirdzniecības uzņēmumiem, kuri savu sūtījumu apjomus ir gandrīz divkāršojuši kopš 2013. gada pirmās puses. Sūtījumu svara pieaugumu var skaidrot ar vairumtirgotāju aktivitāti un restrukturizāciju – tiek paātrināta preču plūsma un samazināts noliktavās uzglabāto preču apjoms. Šo sūtījumu piegādēm sauszemes transporta vietā tiek izmantots DHL Express aviotransports.
Šā gada pirmajā pusē visbiežākie DHL Express no Latvijas izejošo sūtījumu galamērķi bija Krievija, Lielbritānija un Vācija, veidojot 26% no kopējā izejošo sūtījumu apgrozījuma. Popularitātes ziņā seko sūtījumi uz Skandināvijas valstīm – Zviedriju, Norvēģiju un Dāniju.
Savukārt šī gada DHL Express Latvijā ienākošie sūtījumi galvenokārt izsūtīti no Ķīnas, Vācijas un Lielbritānijas, kopā veidojot 41% no ienākošo sūtījumu apgrozījuma. Tāpat arī regulāri ir ienākošie sūtījumi no Itālijas, Francijas un Nīderlandes.
Šobrīd vērojama negatīva tendence kopējai sūtījumu plūsmai starp Latviju, Krieviju un Ukrainu, komentē I. Vītiņa. Taču šis kritums ir salīdzinoši neliels, līdz 2%, un tas būtiski neietekmē DHL Express darbu Latvijā. Daudzi klienti, kuru precēm ir noteikts Krievijas embargo, ir sākuši vairāk izmantot kurjerpasta pakalpojumus, jo tiek sūtīti produkcijas paraugi un dokumenti uz potenciālajiem, jauniem eksporta tirgiem.
DHL Express šī gada otrajā pusē plāno līdz 12% apgrozījuma pieaugumu, bet gadu paredz noslēgt ar 16% apgrozījuma pieaugumu, salīdzinot ar 2013. gada rezultātiem.