Latvijas interneta veikalos labprāt iepērkas pircēji gan no Eiropas, gan Ķīnas un Honkongas
To intervijā DB stāsta DHL Express rīkotājdirektore Sņežina Kazakova. Jāpiebilst, ka 24.11.2017. DB sadarbībā ar DHL rīkos speciāli e-komercijai veltītu konferenci.
Cik nozīmīga ir e-komercija DHL Express, un kāds ir tās īpatsvars kopējā sūtījumu apjomā?
Mums e-komercija ir ļoti svarīga, jo tie ir 30-40% no visiem sūtījumiem. Vietējie uzņēmumi, kas ir mūsu klienti, ļoti aktīvi atver interneta veikalus, kuros var iegādāties viņu produkciju. Mēs esam priecīgi, ka šie uzņēmumi ir izvēlējušies mūs, lai savu produkciju nogādātu klientiem visā pasaulē.
No kurām valstīm uz Latviju visvairāk nāk e-komercijas sūtījumi?
Tā ir Lielbritānija, Vācija, Francija, Ķīna, arī ASV. Ja runājam par sūtījumiem no Latvijas, tad tie ir uz visām pasaules valstīm. Mums ir viens vietējais klients, kura preces tiek sūtītas uz vairāk nekā 100 valstīm.
Vai sūtījumi no Ķīnas pieaug?
Jā, noteikti, jo Ķīnas preces ir salīdzinoši lētas un to kvalitāte aizvien pieaug.
Kāds ir sūtījumu īpatsvars no Latvijas uz citām valstīm salīdzinājumā ar ārvalstu piegādēm uz Latviju?
Vairāk ir izejošo sūtījumu nekā ienākošo. Tas nozīmē, ka daudzi ārvalstu klienti iepērkas Latvijas interneta veikalos.
Uz kādām valstīm iet e-tirdzniecības sūtījumi no Latvijas?
Pārsvarā uz Eiropu, ASV, arī Ķīnu un Honkongu.
Kas ir tas, ko ķīnieši pērk Latvijā?
Tās ir ekskluzīvas, augstas kvalitātes preces. Ķīniešu pircējiem noteicošais ir tieši kvalitāte.
E-tirdzniecības sūtījumu piegādes vēl joprojām ir samērā dārgas. Kādas ir jūsu prognozes, vai, pieaugot e-tirdzniecības apjomiem, piegādes cenas arī pieaugs vai saruks?
Tas vienmēr ir jautājums par līdzsvaru starp preces cenu un tās piegādes cenu. Parasti lētākām precēm nav nepieciešama ātra piegāde. Ja nu tomēr klients to vēlas, tad parasti tāpēc, ka šīs preces tiek iepirktas lielos apjomos, kas savukārt samazina piegādes cenu. Tie klienti, kas pērk augstas kvalitātes preces, vēlas ātrāku piegādi un ir gatavi par to maksāt.
Visu interviju Puse no visiem sūtījumiem lasiet ceturtdienas, 23. novembra, laikrakstā Dienas Bizness!