Mūsdienu paaudze, it sevišķi milleniāļi, vēlas saņemt savus sūtījumus «tūlīt un tagad», stāsta DHL Express rīkotājdirektore Sņežina Kazakova. Pēc viņas domām, Latvija e-komercijas ziņā attīstās vienā ātrumā ar citām valstīm vai pat ātrāk.
Lai skaidrotu e-komercijas attīstības tendences, Dienas Bizness sadarbībā ar DHL 27. septembrī rīko semināru Tava zīmola atpazīstamība globālajā e-komercijas tīmeklī.
Starp lielākajiem DHL Express globālajiem klientiem ir tādi kā Amazon, Alibaba un citi. Visbiežāk tie ir ārvalstu uzņēmumi, kuri nodarbojas ar apģērbu, apavu, kosmētikas pārdošanu. Pasūtītas tiek preces, ko patērētāji ikdienā izmanto visbiežāk. «Piemēram, pieprasīts ir ASV starptautiskās elektroniskās komercijas uzņēmums Amazon, jo pie viņiem var nopirkt visu, ko vien cilvēks var vēlēties. Viņi izmanto mūsu sniegtos pakalpojumus, un mēs ar to lepojamies,» paskaidro S.Kazakova.
Latvijā uzņēmumam ir aptuveni 5000 aktīvo klientu, bet ik pa laikam parādās nelieli uzņēmumi, kas ir pasīvāki, bet arī izmanto DHL Express pakalpojumus. Pēc S.Kazakovas teiktā, Latvijas pārtikas nozares uzņēmumi visbiežāk fokusējas uz tirgu šeit un arī pārdošana notiek šeit. Pārsvarā DHL Express klienti ir uzņēmumi, kuri importē vai eksportē. Šie uzņēmumi pārstāv tādas nozares kā augstās tehnoloģijas, ražošanas, finanšu pakalpojumu kompānijas, bankas un citas.
«Iepriekšējos divus gadus Latvijai bija ekonomiskas problēmas un attīstība ir sākusies tikai pērn un šajā gadā. Lielāko attīstību veicinājuši jaunuzņēmumi, un tie visbiežāk darbojas e-komercijas segmentā. Tā bija viena no lietām, kas mani patīkami pārsteidza, kad pirms trīs gadiem sāku strādāt Latvijā, jo latvieši ir ļoti uzņēmīgi. Viņi var izveidot savu biznesu ļoti ātri – tas nav ierasti citās valstīs,» novērojusi DHL Express rīkotājdirektore. Viņasprāt, ir ierasts, ka biznesa uzsākšana citās valstīs aizņem ilgāku laiku un zināšanas. DHL Express savus klientus Latvijā atrod jau tad, kad uzņēmums pats vēl nav uzsācis savu darbību, bet vēl tikai plāno un meklē investorus.
Pēc S.Kazakovas novērojumiem, jaunuzņēmumu mērķis ir ne tikai sasniegt Eiropu, bet visu pasauli. Viņasprāt, tas ir svarīgi, jo DHL Express klienti ir visā pasaulē. «Visi ir ieinteresēti uzsākt sadarbību ar jaunām valstīm un tirgu. Mēs esam orientēti uz uzņēmējdarbību, un Latvijā tas notiek daudz ātrāk. Latvijā ir ļoti entuziastiski cilvēki,» uzskata DHL Express rīkotājdirektore. Pēc viņas domām, Latvija e-komercijas ziņā attīstās vienā ātrumā ar citām valstīm vai pat ātrāk. E-komercija pieaug par aptuveni 25% gadā, iespējams, ka Latvijā vēl vairāk, jo jaunās kompānijas, kas uzsāk savu biznesu, apzinās, ka ir jābūt e-veikalam, jo tas dod iespēju preci klientam piegādāt daudz īsākā laikā.
Visu rakstu E-komercija: durvis uz globālo tirgu lasiet trešdienas, 26.septembra laikrakstā Dienas Bizness!