Pagājušajā nedēļā Berlīnē tūrisma izstādē, kurā sapulcējas visas pasaules profesionāļu zieds, daudzi no Latvijas mūsu valsts stendam gāja garām ar kaunā nodurtu galvu, vēstīga LTV1 raidījums De facto.
Latvija prezentējas Berlīnes tūrisma izstādē ITB 2010 ar kauna sajūtu - šāds virsraksts rotā fotogaleriju nozares portālā turismabizness.lv. Latvijas stends esot izcēlies ar saburzītām zaļām tapetēm, pat valsts uzraksts bijis uz saburzīta fona, jocīgām kumodēm, uz A4 lapiņām izdrukātiem dalībnieku nosaukumiem. Tas viss esot atstājis ārkārtīgi sliktu iespaidu.
«Katastrofa, šoks, izgāšanās - tā Latvijas stendu vērtē tūrisma biznesā strādājošie, kuri paši to redzēja izstādē Berlīnē, tostarp stenda dalībnieki. Tomēr izstāde Berlīnē ir viena no lielākajām pasaules tūrisma izstādēm, kuru 30 hallēs apmeklē gandrīz 200 tūkstoši cilvēku, turklāt liela daļa apmeklētāju ir tieši nozares profesionāļi,» norādīja raidījuma veidotāji.
Ļoti daudzi uzņēmumu vadītāji, kas normālos apstākļos būtu atradušies stendā, tajā atstājuši savus padotos un paši gājuši projām, lai kontaktus dibinātu kaut kur citur. Viņi pat esot kautrējušies bildēties Latvijas stendā.
«Latvija sevi ceļotājiem no citām valstīm prezentēja laukumā, kuru par deviņiem tūkstošiem latu nopirka Tūrisma attīstības valsts aģentūra, bet stenda iekārtošanu tā uzticēja Kurzemes reģiona tūrisma asociācijai. Tā bija vienīgā pieteikusies šim darbam, lai gan grandiozā izstāde Berlīnē asociācijai ir pirmā pieredze stenda organizēšanā,» noskaidrojis De facto. Stends izmaksājis sešus tūkstošus eiro, un izmaksas seguši nozares pārstāvji. Ar viņiem un arī tūrisma attīstības aģentūru stenda uzmetums bijis saskaņots, savukārt izpalikusi saskaņošana ar kaimiņu stendiem, ko parasti praktizē šādās izstādēs un kas ir nozīmīga kopiespaida radīšanai.
Kā vēstīja raidījums, gan Lietuva, gan Igaunija spējušas sevis reklamēšanai un dalībai izstādēs piesaistīt un izmantot Eiropas fondu līdzekļus, Latvija to pagaidām nav izmantojusi, lai gan teorētiski šāda iespēja ir.