Ar vēl pieejamās Eiropas Savienības fondu naudas palīdzību vajadzētu risināt esošās rīdzinieku problēmas, nevis radīt jaunas
Visiem zināms frazeoloģisms «iet pāri līķiem». Uz Rīgas domes plāniem būvēt tramvaja līniju uz Skansti to var attiecināt ne tikai pārnestā, bet arī tiešā nozīmē. Blakus diskusijai par to, vai tramvaja līnija uz topošo biroju un darījumu centru vispār ir nepieciešama, tiek lauzti šķēpi par sen mirušu rīdzinieku tiesībām dusēt mierā vai viņu pienākumu upurēt savu mieru pilsētas attīstības labā. Mūsu tautas dižgari un citas cienījamas personas, kas atradušas pēdējo atdusas vietu Lielo kapu drupeno pieminekļu pakājē, varbūt pat būtu gatavas ziedot savu pīšļu mieru jauna muzeja labā, bet par tramvaju līnijas nepieciešamību domas varētu dalīties arī mirušo pasaulē. Kamēr pie varas ir dzīvie, bumba ir viņu pusē. Tāpēc vēl pirms vietas atbrīvošanas sliedēm tieši šajā maršrutā gribētu gūt pilnīgu pārliecību par to, vai par naudu, ko iecerēts tērēt tramvajam uz Skansti, varētu uzbūvēt tikai šo vienu, bet varbūt apmierināt visas tramvaja maršrutu pagarināšanas ieceres vai citas pilsētas satiksmes vajadzības. Uz papīra pagaidām ir palikušas tramvaja līnijas gan uz Berģiem, gan Dreiliņiem un Rumbulu.
Skanstes līnijas teju simt miljonus vērtais projekts pagaidām nepārliecina par jēgu un atdevi tāpēc, ka arī pati biroju un darījumu rajona attīstība patlaban vairāk ir uz papīra, bet dabā ir ļoti fragmentāra. Ar vēl pieejamās Eiropas Savienības (ES) fondu naudas palīdzību vajadzētu risināt esošās rīdzinieku problēmas, nevis radīt jaunas. Līdzīgs stāsts ir par miljardu eiro vērto dzelzceļa līniju elektrifikāciju, ko naski grib veikt, bet par taustāmiem ieguvumiem runāt neviens nespēj. Tie, kam atmiņā iespiedušās Dienvidu tilta būvniecības dzīres, nevar ņemt un noticēt uz vārda, ka liela publiska objekta būvniecības izmaksas ir absolūti pamatotas un nekādā mērā nav uzskrūvētas.
Ja tomēr pieņemam, ka šādas problēmas nav, tad gan jāatzīst, ka būtu varen muļķīgi zaudēt ES naudu vai jaunu tramvaja līniju tikai tāpēc, ka jautājumam ir piešķirta politiska garša. Jācer, ka diskusijas rezultātā vismaz Lielie kapi beidzot tiks pamanīti un pienācīgi sakopti. Iespējams, ka Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija nav labākie būvniecības eksperti vai satiksmes plānotāji, tomēr Rīgas domei vajadzētu ieklausīties inspekcijas ieteikumos tramvaja līnijas izbūvi veikt, iekļaujoties jau okupācijas varas iznīcinātās kapu joslas jeb Senču ielas gabarītos, neskarot citus apbedījumus. Projekta pretiniekiem netrūkst argumentu, turpretim Aleksandrs Čaks bija liels tramvaju fans. Šim pilsētas rūšu drebinātājam dzejnieks veltījis arī šādu vārsmu, kurā viņš norāda tramvaja vietu pilsētā un kapus nepiemin: «Viņš visās ielās, bulvāros un skvēros rūc citiem līdz vienmēr kā zemais bass.» Čakam tramvajs ir gan kamene, gan zilā karpa, bet ne iemesls publiskam kašķim.