Citas ziņas

Daugavpilī jauna autoosta

Aleksandrs Eiduks,24.01.2005

Jaunākais izdevums

Daugavpilī ekspluatācijā tika nodota SIA «Rēznas centrs» rekonstruētā autoosta, kurā ir investēti apmēram 1, 2 miljonu latu. Agrākās autoostas vietā ir uzbūvēta daudzfunkcionāla divstāvu ēku ar kopējo platību ap 3 600 kv. m, kurā atrodas gan autoosta, gan arī vairāki veikali un izklaides centrs. Būvniecībai piesaistīti banku kredīti, bet ieguldītie līdzekļi varētu atpelnīties 7 — 8 gadu laikā. Jaunās ēkas būvniecību veica SIA «Ditton būve», bet projektu izstrādāja vietējā projektētājfirma «Arhis». «Jaunā ēka ir astoņas reizes lielāka un trīs reizes augstāka par agrāko autoostu. Divos stāvos atradīsies jaunās autoostas telpas (kopējā platība ap 450 kv. m) ar uzgaidāmo zāli, biļešu kasēm, bagāžas glabātuvi un tualetēm. Jaunajā ēkā izvietosies arī firmu «Kesko food» un «Narvessen» veikali, kā arī vietējās firmas «Antaris» kafejnīca (ap 150 kv. m liela). Visiem šiem objektiem būs vienota ieeja, bet ir izveidoti arī vairāki nelieli veikaliņi ar ieeju no ielas puses. Savukārt 2. stāvā izvietosies firmas DLV «bingo» zāle, kā arī «Luxor» spēļu zāle,» stāsta SIA «Rēznas centrs» valdes priekšsēdētājs Andrejs Dozorcevs. Lēmumu par autoostas rekonstrukciju Daugavpils dome pieņēma 2003. gada vasarā, jo agrākā autoostas ēka ir būvēta pirms 50 gadiem un neatbilst prasībām. Pašvaldības SIA «Daugavpils autobusu parks» ģenerāldirektors Avramijs Mihailovs atzīmēja, ka uzņēmumam nebija līdzekļu autoostas rekonstrukcijai (kā līdzdalība ir ieguldīti ap 60 000 Ls), tāpēc tika slēgts līgums ar SIA «Rēznas centrs». Realizējot šo projektu, autobusu parks ieguva gan atbilstošas un modernas autoostas telpas, gan arī 15 jaunas iekāpšanas platformas (līdz tam 10). Līdz ar jaunas autoostas uzbūvēšanu arī pilsētas maršruta autobusi kusēs no jaunām iekāpšanas platformām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rēzeknes autoostai par dominējoša stāvokļa izmantošanu piemērots sods

Žanete Hāka,13.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu par naudas soda un tiesisko pienākumu uzlikšanu SIA Rēzeknes autoosta, kas ļaunprātīgi izmantojusi savu dominējošo stāvokli un pārvadātājiem pieprasījusi pārmērīgu maksu par iebraukšanu Rēzeknes autoostā, informē KP.

Par konkurences tiesību pārkāpumu KP piemēroja SIA Rēzeknes autoosta naudas sodu 4026,53 eiroapmērā.

KP pārkāpuma lietu pret SIA Rēzeknes autoosta uzsāka pēc SIA Norma-A saņemtā iesnieguma. Pasažieru pārvadātājs norādīja uz SIA Rēzeknes autoosta noteikto maksu par iebraukšanu autoostas teritorijā, kas ir lielāka nekā citām autoostām tuvējā reģionā, tādējādi rosinot aizdomas par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas pazīmēm.

Lietas izpētes laikā KP secināja, ka SIA Rēzeknes autoosta, 2013. gada vasarā kļūstot par autoostas nomnieku, bez objektīva un skaidra pamatojuma iekļāvusi dažādas izmaksas pārvadātāju iebraukšanas maksas aprēķinā, tādējādi nepamatoti paaugstinot 2014. un 2015. gada maksu par iebraukšanu autoostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No decembra vidus Rīgas starptautiskā autoosta slēgs taksometriem pieeju laukumam pie galvenās ieejas autoostā, aģentūrai LETA pastāstīja AS «Rīgas starptautiskā autoosta» valdes loceklis Jānis Briedītis.

Viņš norādīja, ka tāds ir valdes lēmums, kas pieņemts pēc tam, kad oktobra vidū spēkā stājās Administratīvās apgabaltiesas lēmums par pagaidu noregulējumu, ar kuru autoostas vadībai bija uzdots divu mēnešu laikā sākt ievērot vienlīdzības principu attiecībā uz visu taksometru kompāniju iespēju lietot laukumu pie autoostas ieejas. Ņemot vērā, ka tiesas lēmums spēkā stājās 16.oktobrī, liegums iebraukt autoostas laukumā pie ieejas stāsies spēkā 16.decembrī.

Briedītis skaidroja, ka par šādu lēmumu uzņēmuma valde izšķīrusies, izvērtējot pie galvenās ieejas esošā laukuma iespējas. Saprotot, ka laukuma platība ir maza, uzņēmuma vadība izlēma, ka ievērot tiesas noteikto vienlīdzības principu autoostā attiecībā uz visiem taksometriem būtu iespējams vien tad, ja šajā laukumā netiktu ielaists neviens taksometrs, jo pretējā gadījumā pie autoostas ieejas izveidosies haoss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par kārtējās akcionāru sapulces sasaukšanu

,20.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas starptautiskā autoosta 2007.gada 26.arīļa kārtējās akcionāru sapulces darba kārtība

Sapulce notiks:

2007.gada 26.aprīlī plkst. 17.00

Prāgas ielā 1, Rīgā, 413.kab.

Darba kārtība:

1. AS Rīgas starptautiskā autoosta Valdes ziņojums par 2006.gada rezultātiem.

2. AS Rīgas starptautiskā autoosta Padomes ziņojums par 2006.gadu.

3. AS Rīgas starptautiskā autoosta zvērināta revidenta ziņojums.

4. AS Rīgas starptautiskā autoosta 2006.gada pārskata apstiprināšana.

5. AS Rīgas starptautiskā autoosta 2006.gada peļņas sadale.

6. AS Rīgas starptautiskā autoosta zvērināta revidenta apstiprināšana.

7. Informācija par AS Rīgas starptautiskā autoosta 2007.gadā veicamajiem

galvenajiem uzdevumiem un 2007.gada budžetu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas pašvaldība plāno izveidot vēl vienu autoostu, kas atradīsies Pilaites mikrorajonā, bet tas nenozīmē, ka tiks likvidēta tagadējā autoosta, kuras apsaimniekošanu pašvaldība atzīst par neapmierinošu, pirmdien paziņojis Lietuvas galvaspilsētas mērs Remiģijs Šimašus.

Esošo autoostu šobrīd pārvalda uzņēmējs Andrejs Paleičiks, bijušā degvielas uzpildes staciju tīkla Lukoil Baltija vadītāja Ivana Paleičika dēls.

«Autoosta, kas šobrīd atrodas privātās rokās un ir atkarīga no Lukoil, manuprāt, netiek pienācīgi apsaimniekota, tai būtu jābūt pavisam citā līmenī. Diemžēl privātīpašnieks nespēj pieņemt vajadzīgos lēmumus,» ziņu aģentūrai BNS sacījis mērs. «Vēl viens iemesls - Viļņas lieluma pilsētai būtu loģiski izveidot otru autoostu. Gribu uzsvērt - otru autoostu, un tas nenozīmē [pašreizējās autoostas] slēgšanu piespiedu kārtā, jo autoosta ir privāta. Bet vajadzība pēc otras autoostas pastāv.»

Pēc viņa teiktā, tagadējā autoosta arī turpmāk apkalpotu daļu maršrutu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ieguldot 9 miljonus eiro, Kauņā atklāta modernākā autoosta Austrumeiropā

Zane Atlāce - Bistere,02.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairāk nekā mēnesi Kauņā, Lietuvā, darbojas rekonstruētā autoosta, kuras celtniecība izmaksāja vairāk nekā 9 miljonus eiro, informē UAB Kautra pārstāvis Mindaugas Sakalauskas.

Rekonstruētajā Kauņas autoostā ir 21 iekāpšanas platforma un trīs platformas pienākošajiem autobusiem. Pasažieru informēšanai ierīkoti daudzi informācijas ekrāni.

Kauņas autoostā pasažieriem ir iespēja pašiem iegādāties arī autobusu biļetes. Līdzās parastajām biļešu kasēm te darbojas arī pašapkalpošanās kases. Tas ir pirmais šāda veida biļešu tirdzniecības terminālis Lietuvā.

Vēl viens jauninājums ir pašapkalpošanās pasta terminālis. Tagad Kauņas iedzīvotāji var vienkāršāk un ātrāk atdot vai saņemt savus sūtījumus, pat neizkāpjot no sava automobiļa. Sūtījumu nogādei ierīkota vienvirziena iela starp autoostu un līdzās esošo viesnīcu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lux Express vadītājs: Latvijas autobusu pārvadātājs radījis haosu Tallinas autoostā

Gunta Kursiša,15.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasažieru pārvadātāja Ecolines nespēja turēties pie noteiktā grafika rada haosu Tallinas autoostas darbā, vēstulē Igaunijas ekonomikas ministrijai sūdzas uzņēmumu Sebe un Lux Express īpašnieka dēls un Tallinas Autoostas valdes loceklis Anderss Osula. Tikmēr Ecolines izpilddirektors Andris Podgornijs norāda – konkurents izmanto savu ietekmi, lai izspiestu Ecolines no starptautisko pārvadājumu tirgus, raksta BBN.

Saskaņā ar Andresa Osulas (Andres Osula) pausto, Ecolines kustības saraksts ir tik saspringts, ka sastrēguma, intensīvas ceļu satiksmes kustības vai aizkavēšanās uz robežas gadījumā Ecolines autobusi autoostā ierodas ar nokavēšanos, un ir problemātiski atrast tiem brīvu izbraukšanas platformu, tādējādi autoostā radot haosu. Viņš norāda, ka 2012. gadā trešdaļa Ecolines autobusu Tallinas autoostā ieradušies ar nokavēšanos un lielākā aizkavēšanās esot bijusi 58 minūtes ilga.

Tikmēr Ecolines izpilddirektors Andris Podgornijs uzskata, ka visām autobusu pārvadājumu kompānijām ir vienādas problēmas, bet A. Osula negatīvā gaismā izcēlis tieši Ecolines, radot aizdomas par to, ka A. Osula, izmantojot savu ietekmi autoostā, vēlas izspiest Ecolines no tirgus. Ecolines problēmas Igaunijā esot sākušās, kad Ecolines kļuva par nopietnu sāncensi A. Osulas kompānijām maršrutā Tallina – Pēterburga, norāda Ecolines izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Piecu septiņu gadu laikā rekonstruēs Rīgas autoostu

Egons Mudulis,24.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinās starptautisku metu konkursu; būvniecību plāno pabeigt piecos septiņos gados; biļešu cenas neiespaidos.

Šī ir pēdējā iespēja, un ja autoostas rekonstrukcija netiks veikta, tad uzņēmumam ir jāmaina darbības veids, sarunā ar Dienas Biznesu saka a/s Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule. Autoosta ir tehniski un tehnoloģiski novecojusi, tai ir kapacitātes problēmas, jārisina arī dažādi drošības (vides, pretterorisma) aspekti, kā arī jāceļ pasažieru apkalpošanas kvalitāte. Kaut arī būtiski samazinājies iekšzemes reisu skaits, starptautisko reisu skaits ir pieaudzis, autobusi kļuvuši lielāki, un platformai, kur piebrauc un atiet autobusi, nepieciešama nostiprināšana. Pirms 2000. gada veikta blakus esošā kanāla padziļināšana, bet krastmala šajā vietā nostiprināta netika. Līdz ar to erozija atstāj lielāku negatīvo ietekmi. Viņa gan mierina, ka regulāri tiekot veikts t.s. uzraudzības monitorings. RSA objektiem veikta atkārtota tehniskā ekspertīze, ir izstrādāti varianti, kā platformu nostiprināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas starptautiskās autoostas attīstības koncepcijas metu konkursā par uzvarētāju neatzīst nevienu piedāvājumu, vienlaikus gan tika piešķirtas piecas veicināšanas balvas 1300 eiro apmērā.

Kā skaidro žūrijas komisijas priekšsēdētāja un Rīgas starptautiskās autoostas valdes priekšsēdētāja Vaira Gromule, patlaban realizēt tādā veidā, kādā ir iesniegti projekti, nevar nevienu. Visi iesniegtie pieteikumi pārkāpjot nolikuma prasību, kas paredzēja, ka autoostas rekonstrukcijas laikā tā tomēr var turpināt darbu. Tāpat esot jāgaida normatīvās izmaiņas likumdošanā, kas ierobežos autoostu darbību nākotnē. Satiksmes ministrija vēloties saņemt pēc iespējas lētāku pakalpojumu. Vienlaikus autoostas vadītāja atzina, ka katrā darbā bijis kas labs un interesants, tāpēc arī piešķirts tik daudz vecināšanas prēmiju. Tāpat viņa atzina, ka rekonstrukcijai ir būtiski ierobežojumi, jo teritorija ir maza.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītās nedēļas nogalē Aizkrauklē autoostas telpās durvis vēris klubs «Stacija», vēsta reģionālais medijs Staburags.

Vērojot autoostā notiekošo kopš aizvadītās piektdienas, medijs secina, ka muzikālie vakari tur noteikti turpināsies, jo «iekārtota pamatīga skatuve. Bet arī pasažieriem kāds stūrītis pagaidām tajā visā ir atstāts. Piektdien pa dienu soli, kur pasažieriem gaidīt autobusu, bija sastumti vienā telpas stūrī, bet viss pārējais norobežots ar melnu plēves sienu. Paveroties augšup, varēja manīt metāla skatuves konstrukcijas prožektoriem un skaņas pastiprinātājiem. Pirmdien, iegriežoties autoostā, tās pārvērtības jau varēja izpētīt pamatīgāk. Vietā, kur kādreiz bija biļešu kases un tirdzniecības kiosks, izveidota bāra lete, pretī ieejai — skatuve. Autobusa gaidītājiem atstāti daži soli pie veikala «Jutta» durvīm. Šis stūris no visas pārējās telpas norobežots ar sakrautiem soliem un novilktām virvēm, uz kurām piestiprinātie uzraksti vēsta par to, ka tālāk iet nedrīkst, pieslēgta signalizācija un videonovērošana».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Oļegs Burovs atstājis AS «Rīgas starptautiskā autoosta» padomes locekļa amatu, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

AS «Rīgas starptautiskā autoosta» sniedz autoostas pakalpojumu Rīgā un Jelgavā. Viens no lielākajiem autoostas akcionāriem ir pašvaldības sabiedriskā transporta uzņēmuma SIA «Rīgas satiksme» meitas uzņēmums SIA «Rīgas acs», kuram pieder 49,99% uzņēmuma akciju.

Oļegs Burovs AS «Rīgas starptautiskā autoosta» padomē darbojies kopš 2009.gada decembra līdz šī gada 21.janvārim, kad izmaiņas ierakstītas komercreģistrā.

Pārējie AS «Rīgas starptautiskā autoosta» padomes locekļi turpina darboties bez izmaiņām. Uzņēmuma padomes priekšsēdētāja ir Vita Jermoloviča, padomes priekšsēdētāja vietnieks Ivans Ivanovs, bet padomes locekļi - Igors Kuzmuks un Sergejs Serdjukovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas starptautiskā autoosta dienā apkalpo vidēji 420 reisus

Žanete Hāka,27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā AS Rīgas starptautiskā autoosta neto apgrozījums pērn samazinājās līdz 2,481 miljonam eiro, liecina Lursoft dati.

Tāpat pērn saruka arī Rīgas starptautiskās autoostas peļņa, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedza vien 163,054 tūkstošus eiro. Uzņēmuma veiktie nodokļu maksājumi valsts kopbudžetā pērn sasniedza teju vienu miljonu eiro.

AS Rīgas starptautiskā autoosta dienā apkalpoja vidēji 420 reisus, no kuriem 350 bija iekšzemes un atlikušie 70 - starptautiskie reisi, savukārt Jelgavas autoosta pērn nodrošināja 165 reisus dienā. 2014. gadā kopējais pārvadāto pasažieru skaits sasniedza 2,24 miljonus. Salīdzinot ar 2013. gadu, pērn uzņēmuma apkalpoto pasažieru skaits saruka par 5,07%.

Uzņēmums sniedz pakalpojumus divās Latvijas autoostās - Rīgas starptautiskajā autoostā un Jelgavas autoostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rigas starptautiskās autoostas paziņojums 

,25.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par tiesas spriedumu

2007.gada 25.aprīlī Rīgas apgabaltiesa pasludināja saīsinātu spriedumu civillietā maksātnespējīgās SIA Nītaure un partneri prasībā pret AS Rīgas starptautiskā autoosta. Tiesa nosprieda apmierināt prasību daļēji un piedzīt no AS Rīgas starptautiskā autoosta Ls 103 092. Pilns spriedums bus pieejams pēc 14 dienām.

AS Rīgas starptautiskā autoosta šo spriedumu pārsūdzēs.

Juris Daukuls

t.7503646,

[email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latviskuma zīmogs Daugavpilī

Monta Glumane,01.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas klubs un bārs Artilērijas pagrabi Daugavpilī klientus apkalpo tikai latviešu un angļu valodā, tādā veidā pirmajā vietā turot savas vērtības.

Atpūtas vieta Daugavpilī izveidota 2013. gada oktobrī, taču ideja par to radusies jau 2010. gadā. Ilgu laiku aizņēmusi telpu atrašana. «Pirmo gadu nogaidījām un apskatījāmies, vai šīs telpas neapplūst, ņemot vērā, ka blakus ir Daugava un bārs atrodas pagrabā,» stāsta Artilērijas pagrabu saimnieks Andrejs Faibuševičs, kuram šis bizness ir kā hobijs. Ikdienā viņš nodarbojas ar zinātniskiem un klīniskiem pētījumiem farmācijā.

Viņam bijuši vairāki iemesli, kāpēc izveidot šādu bāru Daugavpilī. Viens no galvenajiem – ieviest mūzikas klubu kultūru, jo iepriekš pilsētā to klasiskā izpratnē (kā, piemēram, Pulkvedim neviens neraksta un Četri balti krekli Rīgā) nebija. Tāpat nav bijis nevienas latviešu vietas, kur gribētos aiziet. «Bija skaidrs – kas pirmais brauc, tas pirmais maļ. Agri vai vēlu tāpat šāda vieta būtu radusies. Man kā jauniešu tēvam tas bija svarīgi, jo zinu, kāda ir provinces, it sevišķi Latgales, bērnu problēma, kad viņi nonāk lielpilsētā. Nevar salīdzināt ar tiem, kuri atbrauc no Valmieras vai Liepājas, no nerusificētiem reģioniem. Es gribēju ieguldīt Daugavpils jaunatnē, lai viņi būtu psiholoģiski konkurētspējīgi ar saviem vienaudžiem Rīgā. Veiksmīga sakritība, un 2013. gadā Latgalē tika atvērti trīs kultūras objekti – Marka Rotko centrs Daugavpilī, Gors Rēzeknē un Artilērijas pagrabi,» stāsta bāra saimnieks. Kopējās investīcijas uzņēmējdarbības sākšanai bija aptuveni 20–25 tūkst. eiro, no tiem 10 tūkst. eiro iegūti, piesaistot Altum Šveices mikrokreditēšanas programmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica būvniecības laikā centrālā autoosta tiks pārcelta uz Torņakalnā izbūvētu multimodālo satiksmes mezglu, kas pēc tam darbosies kā reģionālā autoosta, šodien Pilsētas attīstības komitejā sacīja Pilsētas attīstības departamenta vadītājs Dzintars Balodis.

Viņš pauda, ka pašreiz Rīgas dome sākusi divu projektu realizēšanu, kas ir saistīti ar Rail Baltica dzelzceļa līnijas izbūvi - tā ir Torņakalna multimodālā transporta mezgla izbūve un Centrāltirgus teritorijas pārbūves. Citas projekta piegulošās teritorijas Rīgas dome sāks plānot tad, kad būs skaidras Rail Baltica ietekmētās teritorijas un piedāvātie risinājumi.

Multimodālais transporta mezgls tiks izveidots Torņakalna degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi un Dzelzceļa līniju. Tam ir paredzēts Kohēzijas fonda finansējums 7 miljonu eiro apmērā. Šai vietā tiks izveidota jauna reģionālā autoosta, stāvparks, pasažieru apkalpošanas ēka. Pašreiz no pašvaldības tehniskā projekta izstrādei ir piešķirti 290 000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, tieši vērienīgā dzelzceļa projekta Rail Baltica dēļ Rīgas autoosta apturējusi rekonstrukcijas plānus, trešdien vēsta laikraksts Diena.

Galvaspilsētā saistībā ar Rail Baltica 2 ir daudz nezināmā. Piemēram, maz tiek runāts par to, kā izskatīsies un kur īsti atradīsies Rail Baltica stacija Rīgas centrā, nav arī skaidrības, kas notiks ar pašreizējo dzelzceļa staciju un autoostu.

Kaut gan atbildes vēl ir diezgan vispārīgas, zināms, ka ļoti reāla iespēja ir multimodāls transporta mezgls. Proti, ja tagad stacija un autoosta viena no otras pavisam nošķirti, tad projekta ietvaros tām paredzēts izbūvēt vienotu transporta mezglu. Par šādiem plāniem autoostas vadību 2014. gada decembra vidū informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss. Šeit gan jāpiemin, ka Rīgas autoosta jau labu laiku runā par rekonstrukcijas plāniem. Pērnā gada sākumā tika izsludināts metu konkurss par konceptu autoostas ēkas un laukuma rekonstrukcijai. Tika saņemti septiņi piedāvājumi, to tehnisko atbilstību izvērtēja īpaši komisijas locekļi, tomēr žūrija paziņoja, ka uzvarētāju nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autoosta gandrīz dubultojusi savu peļņu

,01.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības Rīgas starptautiskā autoosta 2006.gada neto apgrozījums sasniedza Ls 1 151 804, t.i. par 13% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Sabiedrības 2006.gada peļņa sastāda Ls 123 159, uzņēmuma rentabilitāte 10.64%. 2005. gadā uzņēmums nopelnīja Ls 67 393.

Nodrošinot pasažieru apkalpošanu, AS Rīgas starptautiskā autoosta sadarbojas ar 30 pasažieru pārvadātāju firmām, kuras veic iekšzemes pārvadājumus, 19 pārvadātāju firmām, kuras veic starptautiskos pārvadājumus, no tām 10 ir ārvalstu kompānijas un 5 tūrisma aģentūrām, kuras tirgo iebraukšanas biļetes uz starptautiskajiem reisiem.

2006. gadā dienā vidēji apkalpoti 568 reisi dienā, no tiem 508 iekšzemes reisi un 60 starptautiskie reisi. 2006. gadā apkalpoti milj. 2,85 pasažieru, dienā vidēji apkalpojot 7920 pasažierus, kas salīdzinājumā ar 2005. gadu pieaudzis par 2,46%. Bet apkalpoto reisu skaits samazinājies par 4,47%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Prasa atlaist autoostas padomi un izteikt neuzticību valdei

Ieva Mārtiņa [email protected],30.03.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc a/s “Rīgas starptautiskā autoosta” 25,5% akciju īpašnieka Sergeja Serdjukova pieprasījuma 10.maijā tiek sasaukta autoostas ārkārtas akcionāru sapulce, sacīts uzņēmuma informācijā Rīgas Fondu biržai. Tajā aicināts atcelt “Rīgas starptautiskās autoostas” 2004.gada 16.septembra ārkārtas akcionāru pilnsapulces lēmumu par “Rīgas starptautiskā autoosta” padomes un valdes atalgojumu un garantijām, kā arī lemt par izmaiņām statūtos. Autoostas mazākuma akcionārs ierosinājis no padomes locekļa amatiem atcelt Gunti Pilsumu un Leonardu Teni, kā arī atcelt padomes locekļus Aināru Dobrozi, Oļgertu Vītiņu un Gati Zariņu. Tāpat iecerētas jaunas padomes vēlēšanas, plānots izskatīt jautājumu par “Rīgas starptautiskā autoosta” Padomes atalgojumu un garantijām. Vēl autoostas akcionārs ierosinājis lemt par neuzticības izteikšanu “Rīgas starptautiskā autoosta” valdes locekļiem Vairai Gromulei, Jānim Briedītim un Orvilam Heniņam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No Rīgas starptautiskās autoostas piedzen 39 tūkstošus latu

Elīna Pankovska,19.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas Civillietu tiesu palāta nolēmusi no a/s Rīgas starptautiskā autoosta piedzīt maksātnespējīgai SIA Nītaure un partneri celtniecības un rekonstrukcijas darbu izdevumus pēc 1997.gada 26.novembra līguma 39,12 tūkst. Ls apmērā.

Tiesas pārstāve Baiba Kataja informēja, ka tiesa arī atzinusi MSIA Nītaure un partneri tiesības par laika periodu līdz pilnīgai sprieduma izpildei saņemt no a/s Rīgas starptautiskā autoosta likumiskos 6% gadā no piedzītās, bet nesamaksātās naudas summas.

Pārējā daļā MSIA Nītaure un partneri prasību par vēl 63 tūkst. Ls piedziņu tiesa noraidījusi. No a/s Rīgas starptautiskā autoosta par labu valstij piedzīti arī tiesāšanās izdevumi 689 Ls.

Pilns spriedums būs pieejams 24.janvārī un pēc pilna sprieduma sagatavošanas dienas lietas dalībnieki to 30 dienu laikā var pārsūdzēt Senātā.

Jāmin, ka iepriekš Augstākās tiesas Senāts atcēla spriedumu, ar kuru no a/s Rīgas starptautiskā autoosta tika piedzīti 103,09 tūkst. Ls, un nodeva lietu jaunai izskatīšanai. Arī Rīgas apgabaltiesa MSIA Nītaure un partneri prasību apmierināja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rīgas starptautiskā autoosta pērn apkalpojusi 2,38 miljonus pasažieru

Žanete Hāka,29.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā AS Rīgas starptautiskā autoosta sadarbojusies ar 34 pasažieru pārvadātāju uzņēmumiem, kā arī 3 tūrisma aģentūrām, kuras realizē braukšanas biļetes uz starptautiskajiem reisiem.

Lursoft norāda uzņēmuma vadība, pērn autoostā vidēji dienā apkalpoti 405 reisi, no tiem 345 iekšzemes un 60 starptautiskie, kopumā gada laikā apkalpojot 2,384 miljonus pasažieru, kas salīdzinājumā ar 2011.gadu, ir par 4,09% mazāk.

Rīgas starptautiskā autoosta pērn strādājusi ar 1,78 miljonu latu apgrozījumu un 164,18 tūkstošu latu peļņu.

Plānojot šā gada darbību, uzņēmuma vadība norāda, ka apkalpoto reisu skaits varētu pieaugt vai kristies 2% robežās.

Uzņēmuma gada pārskatā norādīts, ka AS Rīgas starptautiskā autoosta galvenais kapitāldaļu turētājs ir SIA Rīgas satiksme.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Cata» Limbažu filiāles darbinieki un arodkomitejas vadība nolēmusi pieteikt streiku, informē «Catas» Limbažu filiāles arodkomitejas vadītāja vietnieks Mārtiņš Aizpurietis.

Šis solis tiek skaidrots ar uzņēmuma vadības lēmumu no 6. novembra slēgt vairākus reisus Limbažu novadā esošajā struktūrvienībā - «Cata» Limbažu filiālē, neskaidrojot sabiedrībai un darbiniekiem šī lēmuma pamatotību un nepieciešamību. M. Aizpurietis atzīmē, ka vairāki no attiecīgajiem reisiem ir pieprasīti. Vairāki reisi novirzīti izpildīt citām «Cata» filiālēm, kā rezultātā būtiski samazinājies darba apjoms, līdz ar to arī atalgojuma apmērs uzņēmuma Limbažu filiālē un netiek kompensēta darbiniekiem dīkstāve, atbilstoši darba likumam.

«Līdz ar to «Catas» struktūrvienība Limbažu filiāles darbinieki, un arodkomitejas vadība nolēmusi pieteikt streiku, likumā paredzētajā kārtībā, šobrīd tiek gatavoti visi nepieciešamie dokumenti, kā arī sadarbojoties ar arodorganizācijas vadību tiks lemts par streika laiku un formu,» teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prezidentu izbrīna, ka Daugavpilī nav brīvās ekonomiskās zonas

LETA,27.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidents Andris Bērziņš vizītes laikā Daugavpilī, atbildot uz žurnālistu jautājumiem, pauda pārsteigumu, kāpēc Daugavpilī savulaik nav tikusi izveidota brīvā ekonomiskā zona vai kādi citi atvieglojumi uzņēmējdarbības attīstībai.

«Atceros, Liepājā brīvā ekonomiskā zona savulaik deva jūtamu impulsu pilsētas ekonomikas attīstībai. Domāju, ka arī Daugavpilī kaut ko līdzīgu vajadzēja attīstīt,» teica Bērziņš.

Ekonomikas attīstības veicināšanai un bezdarba līmeņa mazināšanai ražotnes nebūt nav obligāti jācenšas atvilināt no rietumiem. Tās te var mierīgi rasties uz vietas, labs piemērs tam ir Ditton pievadķēžu rūpnīcas jaunā ražotne. Tā gan ir tapusi ar Eiropas Savienības (ES) atbalstu, un tajā ir uzstādītas rietumvalstīs izgatavotās ražošanas iekārtas, bet pamats šai ražotnei tomēr bijis tepat uz vietas, norādīja A. Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai modernizētu reisu pārvaldību, Rīgas starptautiskajā autoostā (RSA) uzstādīta inovatīva reisu vadības sistēma, kas turpmāk ļaus lielāko daļu ar pasažieru pārvadājumiem saistītās informācijas apstrādāt digitālajā vidē.

Jaunajā reisu pārvaldības sistēmā investēti 300 000 eiro, no kuriem lielāko daļu veido "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" ("Altum") aizdevums.

Sistēmu izstrādājis tehnoloģiju uzņēmums LMT. Plānots, ka jau tuvākajā nākotnē sistēmu transporta plūsmas plānošanai un pārvaldībai varētu izmantot arī citu Latvijas pilsētu autoostas, piemēram, Jelgavas autoosta.

Rīgas starptautiskā autoosta (RSA) ir viens no centrālajiem pasažierpārvadājumu mezgliem Latvijā. Aizvadītā gada sākumā no tās diennaktī izbrauca 750 pasažieru autobusu, bet viena platforma apkalpoja pat 55 autobusus dienā. Līdz šim RSA reisu vadību nodrošināja dispečeru dienests, izmantojot 2003. gadā ieviesto sistēmu “Baltic Lines”, kurā liela daļa aktivitāšu jāveic manuāli, palielinot izpildes laiku un cilvēcisko kļūdu risku informācijas apmaiņas procesos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nosaka autoostās obligāti sniedzamos pakalpojumus

,12.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk autoostās kā viens no obligātajiem pakalpojumiem būs jānodrošina arī vieta bērnu pabarošanai un aprūpei. Arī sēdvietu skaitam autoostā jābūt nodrošinātam atbilstoši pasažieru apgrozījumam (5% no dienā vidēji stundā autoostā iebraukušo autobusu sēdvietu skaita, bet ne mazāk kā 10 sēdvietas), informē Satiksmes ministrija.

Šādus uzlabojumus paredz Satiksmes ministrijas sagatavotais Ministru kabineta noteikumu projekts Noteikumi par autoostu reģistrācijas kārtību, autoostās obligāti sniedzamajiem pakalpojumiem un kārtību, kādā autobusi iebrauc un stāv autoostas teritorijā, ko otrdien, 11.decembrī apstiprināja Ministru kabineta sēdē.

Citi obligātie pakalpojumi, kas jānodrošina pilna apjoma pakalpojumu autoostā ir informācija par autobusu kustību sarakstu, par braukšanas biļešu un citu braukšanas dokumentu cenām, vietu skaitu un komforta līmeni autobusā, dispečera pakalpojumi.

Projekts nosaka arī kārtību, kādā reģistrējamas autoostas, kurās apkalpo pasažierus un autotransporta līdzekļus starptautiskos, reģionālos starppilsētu un reģionālos vietējās nozīmes maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pagarina līgumu ar Daugavpils autobusu parku

Daiga Ozola, Db,15.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils dome nolēmusi pagarināt līgumu Par sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījumu Daugavpils pilsētā ar SIA Daugavpils autobusu parks.

Līgums pagarināts līdz 2011.gada 31.decembrim. Tāpat ar 2009.gada 1.janvāri noteikta pilsētas nozīmes maršrutu kustības saraksts un shēma. Līgumā veikti arī vairāki grozījumi. Piemēram, slēgti autobusu maršruta ar Nr. 3C Autoosta Spaļu iela nerentablie reisi plkst. 20:55 un 21.45; mikroautobusa maršruta Nr. 5A Autoosta Mežciems Cietoksnis nerentablais reiss plkst. 21:30 un mikroautobusa maršruta Nr. 10A Autoosta Ruģeļi vairāki vakara reisi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Bauskas autoosta «rada nepārvaramus zaudējumus»

Dienas Bizness,17.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskā pasažieru pārvadātāja SIA «Aiva auto» nevēlas iebraukt Bauskas autoostas teritorijā. Autoostas infrastruktūras izmantošana uzņēmējam rada nepārvaramus zaudējumus, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Uzņēmuma vadītājs Agris Lazdiņš paskaidrojis, ka maksājumi par Bauskas autoostas izmantošanu ir ļoti lieli, turklāt šogad janvārī tie atkal ir paaugstinājušies: «Pērn mēnesī man bija jāmaksā ap 600 eiro, šogad par janvāri atnāca rēķins par aptuveni 800 eiro. Dienā no autoostas veicu deviņus reisus, Bauskā autoostā iekāpj un izkāpj kādi četri pieci cilvēki. Daudzi izmanto pieturvietas citviet Bauskā. Uzskatu, ka maksa par autoostas izmantošanu ir pārāk augsta, tādēļ arī meklēju citus risinājumus.»

A. Lazdiņš vienojies ar Zemgales plānošanas reģionu par iespēju maršruta galapunktam pilsētā izmantot viesnīcas «ABC Hotel Bauska» laukumu. Viesnīcas administrācija atsūtījusi vēstuli, kurā neiebilst pret «Aiva auto» autobusu iebraukšanu laukumā. Lai ieceri īstenotu, pārvadātājam vēl jāsaņem Bauskas pašvaldības akcepts.

Komentāri

Pievienot komentāru