Standarta sludinājumi vairs nestrādā un nepieciešami jauni paņēmieni, lai uzrunātu potenciālos darbiniekus
Pēdējā laikā arvien biežāk pamanāmi interesanti un spilgti darba sludinājumi. Tradicionālos un samērā konservatīvos sludinājumus cilvēki mēdz pat nepamanīt, tāpēc ar īpaši atšķirīgiem paziņojumiem par vakancēm cilvēki labprāt dalās sociālajos tīklos, tādējādi atšķirīgos sludinājumus vēl vairāk izceļot.
«Interesantu un netradicionālu darba sludinājumu kļūst vairāk,» piekrīt Eva Selga, Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas prezidente. Šādu darba sludinājumu parādīšanos viņa skaidro ar to, ka no standarta sludinājumiem nereti nav atdeves, un jādomā, kā citādi uzrunāt potenciālos darbiniekus. Vienlaikus šādi sludinājumi varētu būt kā atbildes reakcija tam, ka darba tirgus kļūst mazāks.
Viņai piekrīt Efumo HR biznesa partnere personālvadības jautājumos Everita Treimane – šobrīd, līdz ar situācijas uzlabošanos ekonomikā, darba tirgū parādās vairāk jaunu vakanču, taču tajā pašā laikā ir grūti atrast piemērotus darbiniekus. Lai gan bezdarba līmenis joprojām ir augsts, bezdarbnieku vidū esošo kandidātu kompetences nav tādas, ko meklē darba devēji, savukārt speciālistiem jau ir viņus apmierinošs darbs, viņi nepievērš uzmanību sludinājumiem vai arī viņi ir aizbraukuši strādāt uz ārzemēm.
«Šādiem darba sludinājumiem ir pievienotā vērtība – tie piesaista auditorijas uzmanību un izceļas starp citiem. Domāju, ka tie strādā ļoti labi,» uzskata Betija Putniņa, SIA AIMS International Latvia valdes locekle un vecākā konsultante. Taču, piemēram, lietveža amatam valsts iestādē spilgts un netradicionāls sludinājums visdrīzāk nebūšot piemērots.