Lai iedzīvotājiem atvieglotu pāreju no kodu kartēm uz drošākām internetbankas autorizācijas ierīcēm, banka Citadele no 30. jūnija nodrošina iespēju MobileSCANautorizācijas risinājumu pieslēgt internetbankā. MobileSCANļauj internetbankai pieslēgties, kodu kartes vai kalkulatora vietā izmantojot mobilo telefonu vai planšetdatoru, informē bankā.
No 2017. gada 1. aprīļa kodu karte vairs netiks uzskatīta par pietiekami drošu maksājumu internetbankā autorizācijas rīku, jo uz tās esošie kodi nav unikāli - tie var atkārtoties. Prasības finanšu tirgus dalībniekiem paredz, ka kodu kartēm tiks ierobežots maksājumu limits.
Klientiem, kuriem svarīgs maksājumu veikšanas ērtums, drošība, nepieciešami lielāki maksājumu limiti, banka Citadele jau tagad piedāvā pāriet no kodu kartes uz drošāku maksājumu autorizācijas ierīci MobileSCAN, kas ir bankas Citadele mobilajā aplikācijā iebūvēta autorizācijas ierīce.
«Līdz šim bankas Citadele klienti MobileSCAN varēja pieslēgt tikai bankas filiālē, bet tagad to var izdarīt attālināti, līdz ar to paredzam, ka arvien vairāk cilvēku izmantos šo ērto autorizēšanās ierīci, kas ļauj visus darījumus interneta vidē apstiprināt ar mobilo telefonu vai planšeti un aizmirst par kodu kartiņu vai kalkulatoru,» saka bankas Citadele valdes loceklis Kaspars Cikmačs. Tiem, kas maksājumus izvēlas veikt bankas Citadele mobilajā aplikācijā, piekļūšana internetbankai ar jauno autorizēšanās rīku ir īpaši ērta – tikai ievadot lietotāja vārdu, paroli un PIN kodu, turklāt jau tuvākajā laikā tas būs iespējams, ievadot tikai lietotājam zināmo PIN kodu.
«Gan mūsu klientu aktivitāte, gan aptaujas rāda, ka internetbanku arvien biežāk lieto tieši mobilajās ierīcēs, izmantojot bankas mobilo aplikāciju. Kopš gada sākuma Citadeles mobilās aplikācijas lietotāju skaits ir pieaudzis 2,5 reizes,» stāsta K. Cikmačs.
Banka Citadele kopā ar SKDS aptaujāja 1005 Latvijas interneta lietotājus. Internetbanku datorā lieto 96% aptaujāto, mobilajos telefonos - 27%, bet planšetdatoros - 14%. Savukārt 40% aptaujāto norādīja, ka gribētu kodu kartiņas vietā izmantot kādu citu risinājumu, piemēram, virtuālo kodu kalkulatoru, kas būtu integrēts mobilajā ierīcē. Visaugstākā interese par šādu risinājumu bija iedzīvotājiem vecumā līdz 44 gadiem.
«Bankai izaicinājums bija apvienot mobilo aplikāciju un internetbankas autorizācijas risinājumu,» stāsta K. Cikmačs. Jaunā mobilā aplikācija ir apvienota ar MobileSCAN. Jaunās aplikācijas izstrādē un savienošanā ar MobileSCAN investēti aptuveni 500 000 eiro