Daudzu sapnis būtu strādāt ietekmīgajā un pazīstamajā kompānijā Apple. Tehnoloģiju milzis iecerējis ASV Kalifornijas štata Kupertīno būvēt jaunu galveno mītni. Projekta ietvaros kompānija izstrādājusi ekonomiskās ietekmes pētījumu, kurā arī atklājusi darbiniekiem izmaksātās algas.
Ekonomiskās ietekmes pētījumā kompānija apraksta aspektus, kuri saskaņā ar Apple domām labvēlīgi ietekmēs reģiona ekonomiku. Paredzēts, ka kompānijas jaunajā galvenajā mītnē varēs strādāt līdz 12 tūkstošiem darbinieku.
Tāpat Apple norāda, ka pēdējo piecu gadu laikā tās darbinieku skaits Kupertīno gadā palielinājies vidēji par 18%, kā arī paredz, ka līdz 2016. gadam tas turpinās pieaugt gadā par 10%. Rezultātā – 2016. gadā – Apple iecerējusi nodarbināt kopumā 23,4 tūkstošus cilvēku.
Pētījumā Apple norāda, ka jaunās galvenās mītnes celtniecības ietvaros 66 miljoni ASV dolāru tiks veltīti apkārtējās vides labiekārtošanai, ieskaitot jaunu ceļu būvniecību un komunālo pakalpojumu uzlabošanu. Desmit miljonus ASV dolāru paredzēts tērēt velosipēdu un gājēju celiņiem, 3,7 miljonus – parku iekārtošanai, bet 2,5 miljonus – pieejamu mājokļu nodrošināšanai. Tāpat kompānija iecerējusi katru gadu tērēt 35 miljonus ASV dolāru alternatīvu transporta veidu izstrādei.
Apple izstrādātajā pētījumā ir arī apskatīts, cik gadā vidēji saņem kompānijas darbinieki. Divās Silīcija ielejas pilsētās – Santaklārā un Sanīveilā Apple nodarbina 2,1 tūkstoti darbinieku, kuriem aizvadītajā gadā izmaksāti 262 miljoni ASV dolāru. Tādējādi vidēji viens darbinieks gadā saņem 124 tūkstošus ASV dolāru. Šajos skaitļos nav iekļauti Apple veikalos strādājošie, kuru atalgojums ir mazāks. Apple norāda, ka pēc jaunās galvenās mītnes uzcelšanas palielināsies darbinieku skaits un arī naudas summas, kuras tie saņem.
Lai gan Apple darbinieki pērn saņēmuši ievērojamu summu, kompānija atpaliek no finanšu konglomerāta Goldman Sachs, kur strādājošiem šā gada pirmajos trīs mēnešos, ieskaitot pabalstus, vidēji samaksāti 135 tūkstoši ASV dolāru.
Ar plānu būvēt jaunu galveno mītni Apple bijušais vadītājs Stīvs Džobss iepazīstināja 2011. gadā. Aizvadītajā gadā projekta īstenošanas termiņš tika pagarināts līdz 2016. gadam.