Līdz ar pavasari atsākušies ceļu remonta un rekonstrukcijas darbi, būvnieki sagaida, ka sezona būs līdzīga pērn piedzīvotajai, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Asfaltbetona frēzēšana, trases nospraušanas, rakšanas darbi, šķembu pamata ieklāšana, grāvju tīrīšana un rakšana, krūmu un koku zāģēšana utt. – šādi un līdzīgi darbi šobrīd jau sākušies un tiek plānoti uz Latvijas ceļiem. Drīzumā darbi solās kļūt aktīvāki, jo jau noslēgušies vairāki ceļu būves iepirkumi, tiek gaidīta līgumu parakstīšana, izsludināti un gaida izsludināšanu vēl daudzi konkursi, izriet no va/s Latvijas valsts ceļi (LVC) informācijas. Tāpat gaidāms, ka sāksies darbi, par kuriem vienošanās panākta jau pērn un turpināsies pērn uzsāktie darbi, kur bija paņemts «tehnoloģiskais pārtraukums».
Pārtraukums jau beidzies, piemēram, uz Rīgas–Liepājas šosejas posmā no Durbes līdz Grobiņai. Tur piegādātāju apvienība ACBR78 atsākusi asfalta segas pārbūvi, kā rezultātā noteikti ātruma ierobežojumi, uzstādīti luksofori. Darbus paredzēts noslēgt oktobrī. Šis ir ES 2014.–2020. gada finansēšanas perioda projekts, kopējās izmaksas ir ap 9,3 milj. eiro.
Būs līdzīgi
«Varam būt laimīgi, ka esam retie, kuri jau sākuši jaunā ES finansēšanas perioda līdzekļu apgūšanu,» saka biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs. Viņš gan atgādina, ka jau pērn tika iecerēts apgūt 40 milj. eiro no jaunā plānošanas perioda finansējuma, kas gan nenotika, darbi tika veikti par daudz mazāku summu, «tādēļ ceram uz šo gadu». LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange piekrīt, ka prognozes par pērn ceļos ieguldāmo jaunā finansēšanas perioda finansējumu izrādījušās pārāk optimistiskas, vienlaikus norāda, ka līgumi ir noslēgti, līdz ar to šogad, tiklīdz laika apstākļi ļauj, šie darbi sākas vai atsākas. Pērn noslēgti līgumi par 41 milj. ES fondu naudas, kur darbi notiks šogad. Turklāt šī nauda jau nekur nepazūd, tā ceļos guls šogad, viņš uzsver.
Kopumā jaunā ceļu būves sezona solās būt līdzīga pagājušajai, nekādi lieli satricinājumi netiek gaidīti, atzīst Z. Brunavs. Stresu varētu radīt iepriekšējā ES finansēšanas perioda projektu pabeigšana – lai saņemtu Eiropas naudu un projekts neuzgultu uz budžeta pleciem, visa dokumentācija jānodod līdz augustam, tomēr ir vairāki projekti, kur darbi vēl kavējas, piemēram, Skrundas tranzītielas projekts. To aizkavēja ilgstoša būvdarbu konkursa rezultātu apstrīdēšana.
Visu rakstu Ceļu remonta sezona sākusies lasiet 14. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.