Šī ceļu būves sezona tiek dēvēta par raitu, kā milzu negaisa mākonis virs galvām plešas katastrofāli nepietiekamais finansējums , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Kopumā sezona vērtējama kā laba, darbi īstenojušies raiti. Laika apstākļu dēļ atsevišķos projektos izdarīts vairāk, nekā paredzēts, piemēram, Binders Siguldas virzienā jau nākamā gada darbus paspējis veikt,» DB saka biedrības Latvijas Ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs. «Darba pietika gan uzņēmuma speciālistiem – ceļu būvētājiem –, gan ārējo inženierkomunikāciju ierīkotājiem. Šī sezona mums īpaša ar to, ka īstenojām ļoti dažādus, specifiskus infrastruktūras projektus. Pabeidzām ļoti apjomīgu, sarežģītu darba procesu Jelgavā – satiksmes terminālim piegulošo ielu rekonstrukciju un izbūvi, lidlauka rekonstrukciju Liepājā, sacīkšu trases posmu rekonstrukciju Biķernieku kompleksajā sporta bāzē. Šovasar pabeidzām arī vairāku autoceļu posmu virskārtu atjaunošanas vai rekonstrukcijas projektus, piemēram, no Svētciema līdz Salacgrīvai un ceļa Valka –Rūjiena posmu no Kārķiem līdz Naukšēniem. Krietni apsteidzot darbu izpildes grafiku, šajā sezonā nostrādājām uz Vidzemes šosejas posmā no pagrieziena uz Langstiņiem līdz Garkalnei,» saka arī šobrīd pēc apgrozījuma lielākās ceļu būves firmas Binders rīkotājdirektors Aigars Sēja.
Jautāts, kā kopumā vērtējama sezona, viņš norāda – lai gan vēl ir pāragri izteikt publiskus pieņēmumus par šā gada finanšu rādītājiem, jo ceļu būves sezona turpinās arī oktobrī un, ja laika apstākļi ir labvēlīgi, – arī vēlāk. Bindera operatīvās finanšu aplēses ļauj apgalvot tikai to, ka sezona finansiāli nebūs sliktāka par iepriekšējo. Jāpiebilst gan, ka pērn daudzas ceļu būves firmas piedzīvoja apgrozījuma kritumu – tās ir sekas hroniski nepietiekamajam finansējumam un asajai konkurencei nozarē, kas pērn rezultējās zemākās ceļu būves cenās.
Jāatgādina, ka šogad darbi tika plānoti uz ceļiem ap 1000 km garumā, nopietnākie notika Liepājas, Siguldas, Vecpiebalgas virzienā, kā arī uz Daugavpils – Rēzeknes šosejas, Jelgavas šosejas un autoceļa Tukums – Kuldīga. Dažādi darbi notika arī pašvaldībās, piemēram, Rīgā tika atjaunots segums Raiņa bulvārī, Avotu un Sporta ielā, kā arī Artilērijas ielā. Savukārt vērienīgie Krišjāņa Barona seguma atjaunošanas darbi un Salu tilta rekonstrukcija vēl turpinās, norāda pašvaldībā. Šogad ekspluatācijā nodots arī pirmais valčbetona ceļš Latvijā – tāds uzbūvēts būvmateriālu ražotāja Cemex kaļķakmens karjerā.
Visu rakstu Lieli projekti un maz naudas lasiet 27. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.