Modernā auto virsbūve ir komplicēta konstrukcija, kas pilda daudz svarīgo funkciju. Virsbūves remonts ir sarežģīts un darbietilpīgs.
Virsbūves remontu var iedalīt divos posmos. Pirmais ir virsbūves ģeometrijas atjaunošana, iespiedumu likvidācija, neremontējamo auto rezerves daļu nomaiņa. Otrais – virsbūves krāsošana.
Īpaša uzmanība jāvelta ģeometrijas atjaunošanai un no acīm paslēptās apakšējās virsbūves daļas cietībai. Tieši šie elementi atbild par drošību un auto gājiena raksturojumiem. Pie tās tiek stiprināti visi balstiekārtas elementi.
Auto virsbūves remonta īpatnības
Lai zinātu par visām īpatnībām, kuri tiek ņemti vērā auto virsbūves remonta procesā, lai saprastu, par ko jāvienojas ar meistaru pirms auto nodošanas remontā un kam pievērst uzmanību, saņemot auto no remonta, mēs piedāvājam izskatīt izplatītās kļūdas, kas var tikt pielaistas remonta laikā.
Auto virsbūves remonta TOP 8 kļūdas:
Elementu metināšana ar parastajiem elektrodiem
Tāda savienojuma kvalitāte ir ļoti zema. Savienot virsbūves elementus vislabāk ir ar elektrisko metināšanu.
Termiskā režīma traucējumi
Ja neļaut metālam atdzīst metināšanas laikā, ir iespējamas virsbūves nobīdes, kurus vajadzēs papildus špaktelēt. Un, diemžēl, tādus defektus ne vienmēr var salabot tikai ar špaktelēšanu.
Auto rezerves daļu nomaiņas secība
Auto rezerves daļas jāmaina noteiktā secībā. Pirmkārt tiek nomainītas durvis, tad piestiprina spārnus un sliekšņus. Tikai tā var izvairīties no spraugu veidošanās.
Nepareizi piemeklēts tonis
Ja tiek krāsota atsevišķa virsbūves daļa, tās tonis mēdz mazliet atšķirties. Pat ja sākotnēji krāsa tika piemeklēta pareizi, vecai virsbūves krāsai ekspluatācijas laikā var tikt izmainīts tonis, tas notiek saules staru un citu ārējo faktoru ietekmē.
Saraušanās
Saraušanās rodas, ja auto tika nekorekti špaktelēts vai nepietiekamas nožūšanas dēļ. Tās parasti rodas jau pēc remonta, ja auto tiek atstāts zem tiešajiem saules stariem. Ja tā gadās, parasti nākas no jauna pulēt špaktelētas vieta.
Šagrēns
Tas ir uzklātas krāsas reljefs. Pēc virsbūves krāsošanas uz tās parasti rodas šagrēns, kas tiek likvidēts ar pulēšanu. Bet ja krāsa bija pārāk viskoza, tika uzklāta nekorekti vai ja auto tika pakļauts augstai temperatūrai, šādu defektu ar pulēšanu nenoņemt.
Putekļi krāsā
Auto vajag krāsot speciālajā tīrajā kamerā. Citādi krāsā var iejaukties putekļi.
Rūsas veidošanās
Ja metināšanas šuves ir slikti aizsargātas, šajās vietās var veidoties rūsa, kas ir redzama caur lakas un krāsa pārklājumu.