Strenčos, Valkas ielas posmā, kur tikai pirms dažiem mēnešiem tika ieklāta asfaltbetona saistes jeb apakšējā kārta, šoziem parādījušās bedres, vēsta reģionālais laikraksts Ziemeļlatvija.
Autovadītāji par to esot nepatīkami pārsteigti.
Darbu veicēja firma 8CBR salabošot asfaltu par saviem līdzekļiem un uzsvērusi, ka bedres konstruktīvajā saistes kārtā nav nekas ārkārtējs.
Uz problēmām pārbūvējamā Strenču tranzītielas posmā pirmais Ziemeļlatvijai norādījis lasītājs Vitālijs. «Pirms neilga laika pabeidza Valkas ielas posmu no SPS (Strenču psihoneiroloģiskā slimnīca) līdz pilsētas beigām. No septembra līdz decembrim bija darbi. Ceļu sataisīja, bet trotuāru nē. Cilvēki iet pa ceļa malu blakus mašīnām. Viss būtu labi, bet janvārī ceļš jau bija sadauzīts, daudz bedru, asfalts jau sabrūk. Cik miljonu tur iegāza un kurš atmaksās to?» viņš rakstījis.
Izvairoties no pretī braucošās fūres, autovadītāja Inese minētajā ielas posmā ar savu automašīnu jau esot iebraukusi bedrē un esot šokēta, ka jauns asfalts var šādi izskatīties: «Latvietis ir pieradis pie bedrēm. Vienīgi šajā gadījumā ir ļoti žēl, jo jaunais asfalts vismaz kādu laiku bija vienīgais līdzenais ceļa posms.»
Aizvadītā gada augusta nogalē Smiltenes firma 8CBR sāka rekonstruēt Strenču tranzītielas (Valkas ielas) posmu pēc Strenču novada domes pasūtījuma, atgādina Ziemeļlatvija.
Ielu paredzēts pārbūvēt pavisam 1485 metru garā posmā. Aizvadītajā gadā būvdarbi tika uzsākti 770 metru garumā. Tur pašlaik ir ieklātas tikai divas no karstā asfalta kārtām - pamatkārta un saistes kārta.
Objektā darbus esot plānots atsākt aprīļa nogalē vai maijā, un tad arī tiks izbūvēta asfaltbetona virsējā jeb dilumkārta, skaidrojis firmas 8CBR darbu vadītājs Aivars Veinbergs.
«Asfaltbetona saistes kārtā bedres var būt, jo šī kārta nav domāta tādai slodzei un tādiem nevienmērīgiem klimatiskajiem apstākļiem, kādi tie ir. Šoziem te salst, te kūst, kā rezultātā asfalts plaisā un tajā veidojas bedres,» stāstījis A. Veinbergs.
Kā vēstīts, ceļu kvalitātes ziņā Latvija 144 pasaules valstu konkurencē ierindota 99. vietā, liecina jaunākais Pasaules ekonomikas foruma (WEF) Globālās konkurētspējas ziņojums, kas ietver datus par 2011.-2012. gadu. Latvijas ceļu stāvoklis novērtēts ar 3,2 punktiem, Latvijai ierindojoties vienā līmenī ar Melnkalni, Tanzāniju, Zimbabvi, Zambiju, Senegālu un Tadžikistānu.
Latvijas Satiksmes ministrija par šādu novērtējumu jau paudusi izbrīnu, savukārt interneta vietnē Twitter šodien lasāmi ironiski komentāri, kā, piemēram: «Āfrika esot paudusi sašutumu par tās ceļu salīdzināšanu ar Latviju.»