Šajā būvniecības sezonā iedzīvotāji daudz lielāku uzmanību pievērš būvmateriālu kvalitātei un tikai pēc tam cenai, kas ir jauna tendence, novērojis keramisko būvmateriālu ražotājs Baltijas valstīs SIA “Lode”.
Ja iepriekšējos gados iedzīvotāji labprātāk izvēlējās lētākos būvmateriālus, kvalitāti atstājot otrajā plānā, tad pirmo reizi daudzu gadu gaitā var vērot izmaiņas, kad kvalitāte guvusi virsroku un izmaksas nonākušas sekundārā lomā.
“Jau gadiem cilvēki vienmēr pirkuši vislētākos pieejamos materiālus, nedomājot par to, vai ilgtermiņā izvēlētais būvmateriāls kalpos tik kvalitatīvi kā nepieciešams, taču šogad šī tendence mainījusies un esam novērojuši, ka tieši kvalitāte un materiālu ilgmūžība ir priekšnoteikums, lai izvēlētos kādu ražojumu,” saka SIA “Lode” mārketinga un pārdošanas daļas direktors Valdis Zariņš.
Viens no skaidrojumiem varētu būt tas, ka dažādo Covid-19 pandēmijas ierobežojumu dēļ, iedzīvotāji atlikuši savus ceļojumus, tādējādi veidojušies papildu naudas uzkrājumi, kurus iespējams investēt pagalmu labiekārtošanai un, piemēram, ģimenes māju būvniecībai. “Mēs arvien vairāk redzam, ka cilvēki vēlas uzlabot savus dzīves apstākļus, tādēļ steidz pirkt gan būvmateriālus,” secina V.Zariņš.
Lai gan SIA “Lode” nodrošina rūpnīcas ar 100% jaudu un darbinieku maiņām, pašreiz pieprasījums pēc ražotajiem būvmateriāliem esot tik liels, ka veidojas nelielas nobīdes piegādes termiņos.
Keramisko būvmateriālu ražotājs SIA “Lode” izveidots 1958.gadā. Savu produkciju SIA “Lode” realizē gan Latvijā, gan eksportē uz Lietuvu, Igauniju, Poliju, Krieviju un citām valstīm.
SIA "Lode" 2019.gadā strādāja ar 12,009 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,5% mazāk nekā 2018.gadā, bet uzņēmuma peļņa palielinājās 3,2 reizes un sasniedza 982 916 eiro.