Šīs ziemas trijos mēnešos - novembrī, decembrī, janvārī - saremontēti ap 8500 kvadrātmetri bedru, informēja Latvijas Valsts ceļi.
Vienlaikus vislielākais darbu apjoms attiecoties uz pavasara un vasaras mēnešiem, kad tiek veikts masveida bedrīšu remonts. Kā skaidro uzņēmumā, to iespējams uzsākt, kad diennakts gaisa temperatūra nenoslīd zem plus 5 grādiem pēc Celsija, kas ļauj nodrošināt remontā izmantojamo materiālu noturību, un parasti šādi apstākļi iestājas aprīļa mēnesī.
Tiek prognozēts, ka bedrīšu remonta apjoms šogad būs līdzīgs kā iepriekšējos gados. Vidēji gadā tiek saremontēti 550 - 600 tūkstoši kvadrātmetri bedru. Arī šim mērķim paredzētais finansējums būs līdzīgs kā iepriekš - ap 10 miljoniem eiro gadā.
Periodā no aprīļa līdz jūlijam vidēji mēnesī tiek saremontēti ap 120 000 kvadrātmetru bedru.
Masveida bedrīšu remonts A klases ceļos jāpabeidz līdz 1.jūnijam, B klases ceļos līdz 15.jūnijam, C klases ceļos līdz 1.jūlijam.
Remontdarbu vietās tiks noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi - darbu laikā to norises vietā lokāli tiks sašaurināta brauktuve un ierobežots braukšanas ātrums. Arī pēc darbu beigām, līdz iestrādātais materiāls iegūs nepieciešamās īpašības drošai satiksmei, remontējamajos posmos var tikt ieviests maksimālā braukšanas ātruma ierobežojums 50 - 70 kilometri stundā, kas var ilgt līdz trīs diennaktīm.
Bedru remonts noteikti nav risinājums, drīzāk seku likvidēšana, un svarīgākais ir autoceļu seguma atjaunošana pēc iespējas lielākā apjomā. Lai uzlabotu esošo situāciju, valsts autoceļiem nepieciešams pietiekams, prognozējams un stabils finansējums, tajā skaitā arī no valsts budžeta, uzsver uzņēmumā.
Kopš 2010.gada finansējums valsts autoceļiem katru gadu pieaug un pēdējo trīs gadu laikā vidējais pieaugums ir 6,5% gadā. Valsts autoceļiem 2014.gadā paredzētais finansējums ir 250 miljoni eiro, kas ir par 21,1 miljonu eiro vairāk nekā 2013.gadā.
Šogad darbi notiks apmēram 1000 kilometru valsts autoceļu, salīdzinājumam pagājušajā gadā tie bija ap 750 kilometru, līdzīgi, kā arī 2012. un 2011.gadā.
Pieaugot finansējumam un līdz ar to arī valsts autoceļos veiktajam darbu apjomam līdz vismaz 1135 kilometriem gadā, būs iespējams apturēt progresējošo autoceļu sabrukšanu un pakāpeniski uzlabot sliktā stāvoklī esošo autoceļu daļu, līdz ar to samazinot bedrīšu remonta apjomu un arī tam nepieciešamo finansējumu, uzsver uzņēmumā.