Bažīgi par krāpšanu, saņemot vēstuli no apgāda Jumava, kurā solīta iespēja tikt pie «20 000 latu vērtas balvas», jelgavnieki vērsušies pie laikraksta Zemgales Ziņas (ZZ).
Vēstulē kļūdainā latviešu valodā izvērstā tekstā vairākkārt tās saņēmēji aicināti būt modriem, taču par noteikumiem, kā var laimēt minēto naudas summu, nekas nav teikts. ZZ raksta, ka vēstules, kuras parakstījis grāmatu apgāda Jumava prezidents Juris Visockis, izsūtītas arī mirušiem cilvēkiem, ziņo diena.lv.
«Lūdzu, dziļi ievelciet elpu, pirms lasīsit šo vēstuli, jo tik labas ziņas kā šī katru dienu negadās saņemt,» aiz uzrunas vēsta pirmais teikums. Tālāk norādīts, ka vēstules saņēmējam ir iespēja tikt pie 20 tūkstošu latu vērtas balvas, kas tikšot pasniegta februārī.
Kā raksta ZZ, lappusi garajā vēstulē nekas nav minēts par nosacījumiem, kā var laimēt naudu. Vien minēts, ka pēc nepilnām divām nedēļām adresāts saņems «dzeltenu aploksni ar svarīgiem dokumentiem». Pēc turpmākā teksta noprotams, ka uz šo sūtījumu būs arī jāatbild, taču skaidri noteikumi nekur nav minēti. Vēstuli parakstījis apgāda Jumava prezidents Juris Visockis un Grand Prix komitejas valdes locekle Anna Pavlovska. Kas ir Grand Prix, vēstulē nav minēts, taču noprotams, ka šo apšaubāmo akciju rīko Jumava un kompānija Reader's Digest.
Zvanot pa vēstulē norādīto tālruni, operatore Natālija ZZ skaidrojusi, ka vēstules saņēmējam ir iespēja piedalīties loterijā, ko rīkojot uzņēmumi RD Baltic un Jumava. Vēstules esot izsūtītas vienam procentam Latvijas iedzīvotāju, pēc nedēļas būšot otrā vēstule ar detalizētu informāciju.
Tomēr jelgavniekus satrauc tas, ka vēstulē prasīts uzvarētājam norādīt bankas kontu, kā arī neizpratne par to, kā uzzināta viņu precīzā adrese. Kāds jelgavnieks stāsta, ka saņēmis šādu vēstuli, kas adresēta viņa jau četrus gadus mirušajam tēvam.
Apgāda Jumava prezidents J.Visockis apliecina, ka viņa uzņēmums tiešām iesaistījies tādā akcijā: «Esam noslēguši līgumu ar Lietuvas/ASV uzņēmumu par grāmatu izplatīšanu.» Pēc viņa teiktā noprotams, ka akcijas mērķis ir realizēt apgāda izdotās grāmatas, tāpēc tiek rīkota spēle, kurā bez ieguldījuma varēs piedalīties ikviens. J.Visockis ZZ skaidro, ka Reader's Digest līdzīgas akcijas daudzās valstīs rīkojot jau 40 gadu.
Interesi par Jumavas akciju izrādījusi arī Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija.