Lai pievērstu autobraucēju uzmanību braukšanas drošībai un riepu stāvoklim, jau otro gadu Bridgestone veica drošības kampaņu Baltijas valstīs, kurā atklājās, ka lielākā daļa autovadītāju pārāk vieglprātīgi attiecas pret savu un apkārtējo drošību.
2009.gada pavasara akcijas Domā pirms brauc laikā tika pārbaudīts riepu stāvoklis autobraucēju automašīnām un izskaidroti pavisam vienkārši, bet svarīgi noteikumi, kas mazina braukšanas risku un var pat glābt autobraucēja dzīvību.
Akcijas rezultāti rāda, ka 57% autovadītāju brauc ar pazeminātu gaisa spiedienu riepās, nekā to noteicis autoražotājs vai riepu ražotājs. Vēl papildus katrs trešais vadītājs pārlieku pārcenšas ar spiedienu, pārpumpējot riepas. Kopumā 78% autovadītāju brauc ar nepareizu spiedienu riepās, tādējādi pakļaujot gan sevi un pasažierus, gan arī citus satiksmes dalībniekus papildus riskam.
Pie kā tas noved? Braucot ar pazemināta spiediena riepām, palielinās bremzēšanas ceļš, pastāv slīdēšanas risks, riepas nodilst ātrāk, un palielinās degvielas patēriņš. Turpretī pārpumpētu riepu gadījumā, samazinās stabilitāte bremzēšanas laikā, saķere ar ceļu, kā arī automašīnas vadāmība.
Kā zināms, riepas zaudē gaisa spiedienu arī dabīgā ceļā, kā tas notiek ar gaisa balonu. Tāpēc riupu ražotāji iesaka riepu spiedienu un stāvokli pārbaudīt katrā degvielas uzpildes reizē.
Pārbaudes arī parādīja. Ka katrs 8. autobraucējs brauc ar pārāk nodilušām riepām (likumdošanā noteikts, ka minimālais protektora dziļums ziemas riepām ir 4mm un vasaras riepām 1,6mm) un katram 7. tas tuvojas minimumam. Braucot ar automašīnu, kam ir nodilušas riepas, ātrums, pie kāda sākas akvaplanēšana tiek samazināts par 40 %, palielinās bremzēšanas ceļš un zūd automašīnas stabilitāte.
Pārbaužu rezultātā 18% autobraucējiem rekomendēja NEKAVĒJOTIES apmeklēt riepu servisu, dēļ vienas vai vairāku riepu bojājuma vai pārlieku liela protektora nodiluma.
Šie ir secinājumi, kas balstīti 742 vieglo automašīnu riepu pārdbaudi Rīgā, Kauņā, Viļņā un Tallinā šā gada pavasarī.