Šā gada 20. maijs ir termiņš, kad saskaņā ar noslēgto līgumu visā Latvijā plānots uzstādīt stacionāros radarus. Apsekojot atlīdzību pieteikumu pieredzi par smagākajiem auto negadījumiem, apdrošināšanas sabiedrība Balta konstatējusi vietas, kur radaru izvietošana būtu visnepieciešamākā.
Baltas datu izpēte liecina, ka daļa no Latvijā paredzētajām radaru izvietošanas vietām sakrīt ar teritorijām, kuras kā potenciāli bīstamākās identificētas arī Baltas atlīdzību pieteikumos. Kā zināms no publiskotās informācijas, stacionāros radarus ātruma ierobežošanai ir plānots uzstādīt uz Ventspils-Rīgas šosejas pagriezienā uz Tukumu, kā arī Baltezerā un Jaunolainē. Baltas atlīdzību pieteikumi liecina, ka šajās vietās notikuši vairāki nopietni satiksmes negadījumi.
Izskatot atlīdzību pieteikumus, ir fiksētas arī citas vietas, kur novērotas vairākas smagas avārijas, kurās cietuši cilvēki un satiksmes negadījuma seku smagums ir saistāms ar ātruma pārsniegšanu. Baltas pieredzē tādas bijušas pie Ķemeru pagrieziena uz Ventspils-Rīgas autoceļa, Granīta ielā Rīgā, uz gājēju pārejas Vangažos un Garkalnē uz autoceļa Rīga-Pleskava, kā arī uz gājēju pārejas Salaspilī uz autoceļa Rīga-Daugavpils un Ķekavā.
«Nav noslēpums, ka ātruma pārsniegšana var izraisīt negadījumus un radīt nopietnas sekas ne tikai spēkratam, bet arī pasažieru veselībai vai pat apdraudēt dzīvību. Mūsu dati liecina, ka diemžēl sliktā ceļu seguma dēļ KASKO pieteikumu skaits ik gadu pieaug, ļaujot secināt, ka Latvijas autoceļu un pilsētas ielu stāvoklis neuzlabojas. Sliktais ceļu un ielu segums kombinācijā ar ātruma pārsniegšanu strauji palielina risku iekļūt satiksmes negadījumā pat neatkarīgi no laika apstākļiem. Tā kā Latvijā ar 90 kilometriem stundā atļauts braukt gan pa grants, gan asfalta ceļu, seguma stāvokļa dēļ bieži vien pat būtu ieteicams pārvietoties lēnāk par maksimālo atļauto braukšanas ātrumu,» skaidro atlīdzību direktors Ingus Savickis.
Baltas atlīdzību izmaksas liecina, ka aizvadītajā gadā smagākajos satiksmes negadījumos viegliem auto izmaksātās summas pārsniegušas pat 10, 20 un vairāk tūkstošus latu. Pērn vistraģiskākais gadījums tika piedzīvots Kārsavas novadā, kad apdzīšanas manevra laikā notika divu auto frontālā sadursme, kuras rezultātā mira automašīnas vadītājs, savukārt negadījuma atlīdzība veidoja 32 740 Ls.
AAS Balta ietilpst RSA Insurance Group. Tā piedāvā apdrošināšanu gandrīz 140 valstīs. Grupas uzņēmumos strādā aptuveni 23 tūkstoši darbinieku. 2011. gadā uzņēmums apdrošināšanas prēmijās parakstījis 8,1 miljardu mārciņu.