Pasaulē slavenais zīmols Nestle SA patlaban Āzijā zaudē Indonēzijas kafijas zīmolam, savukārt L’Oreal SA zaudē pozīcijas Ķīnas ādas kopšanas zīmolam, raksta Bloomberg.
Āzija tradicionāli ir bijusi viegls naudas pelnīšanas reģions Rietumu starptautiskajām kompānijām, un dzērienu, cigarešu ražošanas, ātro uzkodu giganti tajā strauji audzē ienākumus. 2011.gadā veikts China Market Research Group pētījums liecināja, ka 85% Ķīnas patērētāju priekšroku dod ārvalstu zīmoliem. Nu šie laiki ir garām, un iedzīvotāju skaits, kuri deva priekšroku ārvalstu zīmoliem, sarucis uz pusi, un aizvien vairāk cilvēku izvēlas vietējos zīmolus – Indijā ražotas zobupastas, Vjetnamā ražotu veļas mazgāšanas līdzekli un Japānā ražotu dzeramo ūdeni. Tāpat uzlēcošas zvaigznes tirgū ir Indonāzijas kompānijas Luwak šķīstošā kafija un Ķīnas sejas kopšanas līdzekļi Pechoin.
«Starptautiskās kompānijas ir nepietiekami novērtējušas vietējo konkurenci,» uzsver China Market Research Group izpilddirektors Šons Reins, piebilstot, ka vietējie spēlētāji ātri pārorientējušies uz aktuālajām tirgus tendencēm, kam vēl nav sekojušas ārvalstu kompānijas, piemēram, veselība un e-tirdzniecība.
Nielsen direktors Regans Legets uzsver, ka vietējie spēlētāji arī ir uzlabojuši produktu kvalitāti un iepakojumu, tāpat ieviesuši vietējos digitālos instrumentus.