Pēterburgas automazgāšanas tirgū parādās pamazām parādās jauni konkurenti – Eiropas kompāniju piedāvātās pašapkalpošanās autmazgātavas, tomēr pagaidām kopējā konkurences cīņā pašapkalpošanās automazgātavas Krievijas Baltijas jūras krasta pilsētā netiek uztvertas kā nopietni sāncenši, vēsta Pēterburgas laikraksta Delovoi Peterburg portāls dp.ru.
Galvenā atšķirība no līdzšinējām automazgātavām ir tā, ka braucamrīka īpašnieks pats izvēlas, cik lielā mērā, cik daudz ūdens un ziepju tērējot, pašam nomazgāt savu auto, raksta medijs. Turklāt pakalpojuma cena ir aptuveni 150 rubļu, kas ir vairākkārt lētāk nekā ierastajās automazgatāvās. Pirmās šāda tipa automazgātavas Pēterburgā parādījās šī gada vasarā, kad šo pakalpojumu sāka piedāvāt Eiropas kompānijas BKF Carwash un Ehrle.
Arī turpmāk tiek plānots uzstādīt jaunas pašapkalpošanās automazgātavas. «2012. gada laikā plānojam uzstādīt vēl aptuveni desmit šādas mazgātavas,» medijam stāstīja uzņēmuma Керхер vadītājs Oļegs Karmans.
Pagaidām jaunas nišas parādīšanās Pēterburgā esošās automazgātavas būtiski nesatrauc. «Galveno konkurenci šīs automazgātuves rada bērniem ar ūdens spainīšiem,» uzskata kompānijas Super Express direktors Ārons Bogots. Viņa rīcībā esošā informācija liecina, ka ASV šāda tipa automazgātavas veido līdz 20% no kopējā tirgus. «Nedomājam, ka patlaban šīs automazgātavas ir nopietns konkurents, tomēr galvenais to ierocis ir cena, bet šeit cilvēki labprāt vēlas ietaupīt. Tomēr ir arī mīnusi – neprašas rokās spēcīga ūdens strūkla kaitēs auto emaljai,» uzskta Adnrejs Primaks.
Jau vēstīts, ka Latvijā šādu pakalpojumu sniedz SIA Auto Spa, kas piedāvā nomazgāt savu auto par aptuveni diviem latiem. Db.lv jau iepriekš rakstīja, ka ideju par pašapkalpošanās automazgātavu SIA Auto Spa īpašnieks Gints Bremze noskatījis Beļģijā, Briselē, turklāt viņš ir novērojis, ka kaimiņos – Lietuvā, pastāv diezgan lieli šādu automazgātavu tīkli.