Latvijas klimatiskajos apstākļos elektriskās automašīnas faktiski nav lietojamas, norāda automobiļu ražošanas kompānijas Toyota dīlera Wess Motors padomes priekšsēdētājs Aleksandrs Oskins.
«Elektriskajiem automobiļiem ir viena īpatnība - tie ir aprīkoti tikai ar dzinēju un akumulatoru. No skolas laikiem mēs atceramies - jo zemāka ir temperatūra, jo zemāka ir akumulatora elektriskā kapacitāte. Tas nozīmē, ka baterijas kapacitāte aukstumā vairākkārt samazinās. Ja ideālajos apstākļos pie +20 grādu temperatūras un noteikta mitruma elektromobilis varētu nobraukt, teiksim, 80 kilometrus, tad pie -20 grādu temperatūras tas nobrauks 20 kilometrus, ņemot vērā, ka šādā situācijā darbosies arī apsildes sistēma, logu tīrītāji un citas pārējas iekārtas,» sacīja Oskins.
Piemēram, Igaunijas valdība iegādājās 500 šādus autoražotāja Mitsubishi automobiļus ierēdņu vajadzībām, taču lietošanā tie nebija visai ērti.
«Jāņem vērā, ka daudzās valstīs ir speciāli atvieglojumi hibrīda un elektrisko automobiļu īpašniekiem - bezmaksas autostāvvietas, bezmaksas uzpildes staciju tīkls, turklāt valsts kompensē pircējam 25% šāda auto vērtības, tādējādi motivējot iedzīvotājus pievērsties zaļajām tehnoloģijām. Pie mums lieta nevirzās tālāk par sarunām,» norādīja Oskins.
Hibrīda automobiļu pārdošanas apjoms autocentrā Wess Motors lēnām palielinās, taču pieauguma temps nav liels.
«Lai šajā segmentā būtu vērojama strauja izaugsme, ir nepieciešams dažādu faktoru apvienojums. Pirmais ir iedzīvotāju zaļā domāšana, savukārt no valdības puses - politiskais gribasspēks, lai valstsvīri teiktu: «Jābeidz pļāpāt par zaļo domāšanu, kaut kas ir jādara.» Turklāt šo tehnoloģiju virzīšanai vajadzētu stāstīt pircējiem, ka hibrīda automobilim nevajag nomainīt akumulatoru reizi trīs vai piecos gados - tas varētu kalpot visu ekspluatācijas periodu. Ja Jūs vēlaties, lai degvielas patēriņš būtu zems, hibrīda automobilis kļūtu par tiešām labu risinājumu,» sacīja Wess Motors vadītājs.