Mazauto Audi A1 ēnā pavisam nemānāmi Ženēvā tika prezentēts Audi RS 5, kura pakrūtē pukstēs 4,2 litru V8 dzinējs ar 450 ZS. Jaudu uz visiem četriem riteņiem novada septiņpakāpju S tronic transmisija un novatoriskais centrālais diferenciālis quattro piedziņas daļā.
Uzņēmuma quattro GmbH izstrādātātajai kupejai 4,2 litru FSI dzinējs 450 ZS jaudu sasniegs pie 8250 apgriezieniem minūtē un – starp 4000 un 6000 apgriezieniem minūtē – rada maksimālo 430 Nm griezes momentu. Astoņcilindru dzinējs paātrina 1725 kilogramus smago auto no 0 līdz 100 km/h 4.6 sekundēs, tā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Pēc pieprasījuma Audi var maksimālo ātrumu palielināt līdz 280 km/h.
Pararalēli dinamiskajam raksturas RS 5 demonstrēs salīdzinoši pieticīgu degvielas apetīti, proti, vidēji uz 100 kilometriem patērējot 10,8 litrus degvielas. Par daļēji jāpateicas Audi modulārās efektivitātes tehnoloģijām. Dzinējs un visa riteņu piedziņas daļa tika optimizēta, lai samazinātu berzi, eļļas sūknis darbojas pēc pieprasījuma, un enerģijas atjaunošanas sistēma uzkrāj enerģiju bremzēšanas laikā vai ripojot no kalna. Efektivitātes programmā ietilpst arī standarta aprīkojumā iekļautā septiņpakāpju S tronic transmisija. Turpretim standarta aprīkojumā iekļautā Audi drive select sistēma atļaus izvēlēties starp trim dažādiem braukšanas režīmiem: automātisko, komforta un dinamisko.
Tāpat kā visiem RS modeļiem, arī RS 5 rīcībā ir quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņa. Priekš RS 5 ir pilnīgi jauns vainagzobrata diferenciālis, kas regulēs jaudas sadalījumu starp priekšējo un aizmugurējo asi.Kompaktā vainagzobrata diferenciāļa plākšņu konstrukcija, atļauj plaši variēt griezes momenta sadali starp priekšējo un aizmugurējo asi. Ja nepieciešams, uz priekšējo asi iespējams novadīt līdz pat 70 procentus griezes momenta vai uz aizmugurējo – līdz pat 85 procentus. Standarta 40:60 attiecība, kas vairāk novirzīta uz aizmugurējo asi.
Jaunais diferenciālis darbojas apvienojumā ar elektronisko griezes momenta vektorēšanas sistēmu, kas ietekmē visus četrus riteņus. Ja kāds no iekšējiem riteņiem, automobilim darbojoties ar maksimālo jaudu, zaudē saķeri, sistēma nedaudz samazina riteņa ātrumu, lai izvairītos no riteņa izslīdēšanas. Tādējādi tiek nodrošināta vajadzīgā vilkme un kursa stabilitāte, kas palīdz izbraukt līkumus.
Papildus tam jaunajai quattro piedziņas daļai, pie aizmugurējās ass iespējams uzstādīt papildu aprīkojumā pieejamo sporta diferenciāli. Tas aktīvi sadala griezes momentu starp aizmugurējiem riteņiem, lai vēl vairāk uzlabotu stabilitāti un saķeri un nodrošinātu maksimālu transportlīdzekļa vadāmību.
Dzinēja nodalījumam pieejams karbona dizaina komplekts, bet visai automobiļa virsbūvei – melna vai matēta alumīnija dizaina komplekti. Savukārt Sport izpūtēju sistēmai – arī ar skaņas vārstu – ir melna izpūtēja cauruļu apdare.
Paredzams, ka Audi RS 5 tirdzniecībā nonāks šī gada pavasarī.