Konkurences padome atļāvusi apvienoties pieciem alkoholisko dzērienu apritē iesaistītiem uzņēmumiem, tomēr noteikusi dažādu ierobežojumus to darbībā.
Apvienošanās rezultātā SPI Group piederošā holdingkompānija SIA SPV Distributor iegūs izšķirošu ietekmi pār SIA S.D.V., SIA L.D.V., SIA MONO M un SIA S.Alko.
SIA SPV Distributor ir vienas grupas uzņēmums ar a/s Latvijas Balzams, SIA AV&D un SIA Interlat. SIA S.D.V. komercdarbību neveic un saskaņā ar Konkurences padomes sniegtajiem datiem ir par pārvaldītājsabiedrība, L.D.V. un MONO M veic alkoholisko dzērienu importu, bet S.Alko – alkoholisko dzērienu izplatīšanu
Lai novērstu negatīvu ietekmi uz konkurenci, ko varētu radīt šī apvienošanās, Konkurences padome noteikusi virkni ierobežojumu. Piemēram, apvienošanās dalībniekiem līdz 2014.gada vidum liegts sniegt akcīzes preču noliktavas un muitas akcīzes preču noliktavas pakalpojumus noteiktiem alkoholiskajiem dzērieniem un piegādāt Latvijas teritorijā alkoholiskos dzērienus ar preču zīmi Martini, kā arī dzirkstošos vīnus, kas bija L.D.V., MONO M un S.Alko sortimentā 2008.gadā un 2009.gadā līdz Konkurences padomes lēmuma pieņemšanas dienai. Konkurences padome piebilst, ka šis aizliegums neattiecas uz šampanieti un dzirkstošajiem vīniem ar preču zīmi J.P. CHENET, SANTORI un BERSANO.
Šādi saistošie noteikumi nepieciešami, lai nepieļautu apvienošanās dalībnieku dominējošā stāvokļa nostiprināšanos dzirkstošā vīna tirgū. Pirms apvienošanās SPV Distributor un ar to saistīto komercsabiedrību tirgus daļa dzirkstošo vīnu realizācijas tirgū bija izteikti liela, turklāt Latvijas Balzams preču zīme Rīgas šampanietis ir uzskatāma par plaši pazīstamu preču zīmi, bez kuras mazumtirgotāji nevar izveidot pilnvērtīgu sortimentu. Apvienošanās rezultātā, pievienojot citus starptautiski spēcīgus dzirkstošo vīnu zīmolus, piemēram, Martini Asti, būtiski pieaugtu apvienotā tirgus dalībnieka dzirkstošā vīna īpatsvars mazumtirdzniecības ķēdēs.
Iepriekš SPV Distributor pilnvarotā persona un AS Latvijas balzams valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons lēmumu apvienoties ar citiem tirgus dalībniekiem skaidroja ar nestabilo situāciju importēto alkoholisko dzērienu vairumtirdzniecības segmentā. « PVN un akcīzes nodokļa likmes ir krasi samazinājušas gan importēto, gan Latvijā ražoto alkoholisko dzērienu realizācijas apjomus. Tirgus dalībnieku ciešāka konsolidēšanās ir vienīgais veids, kā pašreizējos ekonomiskajos apstākļos izdzīvot,» viņš sacīja.
K.Andersons norāda, ka dažu mēnešu laikā kopš apvienošanās pieteikuma iesniegšanas alkoholisko dzērienu tirgū ir īstenojies negatīvākais no iespējamajiem attīstības scenārijiem. «Valdība vairākas reizes strauji mainījusi nodokļus, recesijas dēļ kritusies iedzīvotāju pirktspēja, vairumtirdzniecības tīkli turpina koncentrēt savu iepirkuma varu; ievērojami palielinājusies nelegālā alkohola tirgus daļa,» viņš raksturo situāciju.
Viņš uzskata, ka «apstākļos, kad organiska biznesa attīstība valstī ir kritiski apgrūtināta, tirgus dalībnieku apvienošanās ir vienīgais veids kā izdzīvot un pārdzīvot recesiju». Tādēļ viņa pārstāvētais uzņēmums turpinās sarunas ar Konkurences padomi par situāciju dzirkstošo vīnu segmentā, par kuru abām pusēm viedokļi ir atšķirīgi.