Borisa un Ināras Teterevu fonda mākslas festivāla Tete-a-Tete ietvaros Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā (JVLMA) atklātas jaunuzbūvētās trīsmanuāļu romantiskā stila ērģeles.
Šīs ir pirmās Latvijas pēckara vēsturē pilnīgi no jauna uzbūvētās ērģeles, kas veidotas Latvijas vajadzībām un kuru būvi īstenojuši Latvijas ērģeļbūvētāji- Ugāles ērģeļbūves darbnīca.
Pēdējās pilnīgi jaunu stabuļu ērģeļu būves Latvijā īstenotas tikai 1937. un 1972.gadā, pārējie instrumenti uzskatāmi par iepriekšējo ērģeļu rekonstrukciju vai arī tie pārvesti no citām valstīm.
«Līdz šim ērģeļspēles studentu darbs Mūzikas akadēmijā pamatā notika pie diviem nolietotiem divmanuāļu instrumentiem. Īpaši apgrūtināta bija romantiskā laikmeta un mūsdienu repertuāra kvalitatīva apguve šai mūzikai mazpiemēroto instrumentu dēļ, līdz ar to studentiem pieejamie mācību instrumenti nenodrošināja mūsdienu izglītības standartiem atbilstošas vingrināšanās iespējas un nedeva iespēju sagatavot reģistrācijas un manuāļu ziņā sarežģītās programmas, kas jāspēlē Rīgas Domā, beidzot savas studijas,» stāsta prof. Vita Kalnciema.
Kopš Latvijas Mūzikas akadēmijas jeb toreizējās Konservatorijas dibināšanas vienmēr ir pastāvējusi Ērģeļu klase. Pie tās tapšanas savu roku pielicis ērģelnieks Pauls Jozuus - Jāzepa Vītola līdzgaitnieks un draugs jau kopš Pēterburgas laikiem. Pēterburgā Jozuus studēja konservatorijā, dziedāja Vītola vadītajā korī un viņus abus vienoja sirsnīga draudzība, vēlāk - arī kopīgas darba gaitas. Kad Vītols tika aicināts uz Latviju dibināt Konservatoriju, arī Pauls Jozuus devās draugam palīgā. Vītols bija rektors, Pauls Jozuus - pirmais Ērģeļu klases vadītājs. Telpā, kur tagad iebūvētas jaunās ērģeles, viņš tolaik strādāja ar saviem ērģeļspēles studentiem, informē akadēmija.
Iepriekš šajā telpā atradies Latvijas ērģeļbūvētāja H. Kolbes darbnīcā 1934.gadā būvētais instruments. Šī instrumenta pneimatiskās sistēmas traktūra, šodienas acīm raugoties, vairs neatbilda pasaules mūzikas augstskolu kvalitātes rādītājiem.